מידרג מ2003
417,270 המלצות של לקוחות קודמים על 3,167 בעלי מקצוע ב- 60 תחומי שירות
חיפוש חופשי באזור תל אביב
אודות מידרג  >  מהתקשורת  >  גלובס

אודות מידרג

  |  

גלובס

 

 

מה עושים כשמגלים שיש סתימה בשירותים? מזנקים על מדריך "דפי זהב", פותחים בערך "אינסטלטורים" ומתחילים להתקשר: "א. אינסטלטורים" לא עונה? מנסים את "א.א אינסטלטורים"; בא לכם לגוון? תבחרו ב"א.א אבי אינסטלטור ובניו". מי שיענה ראשון יזכה, ואת המחיר שהוא יבקש - תשלמו. ובואו נאמר שאולי אינסטלטור אחד כבר הכרתם מקרוב ומספרו שמור היטב על מגנט המוצמד למקרר, אבל מה קורה כשצריך, למשל, מנקה ארובות? מתקין רעפים? גם אם פה ושם שומעים המלצות מחברים, פנייה לדפי זהב היא המתכון הבסיסי, והלא תמיד מוצלח, למערכת יחסים נוספת ובלתי מחייבת עם בעל מקצוע שלו אתם נדרשים בעת צרה. פעמים רבות זה ייגמר בדמעות, אבל אם יש לכם מזל תזכו לקצת יותר חום ואהבה או לכל הפחות למחיר הוגן.

אלא שבתקופה האחרונה צצות ועולות אלטרנטיבות חדשות למדריך הטלפונים: בחירת איש מקצוע, טוענת האסכולה החדשה, אינה אמורה להיות הימור כלכלי עם מקדם סיכון גבוה. כשברחבי העולם גדלה והולכת המודעות לשירות טוב, והאינטרנט מאפשר הזרמת מידע מיידי, מדוע לא לבסס את הבחירה על שיקולים מעט יותר רציונליים מסדר כתיבה אלפביתי?

...מי שלקח את כל העסק צעד גדול קדימה ושיכלל את השיטה משמעותית היא חברת "מידרג" - סטארט-אפ ירושלמי שמתרחב בימים אלו ממש לגוש דן ולאזור המרכז כולו. גם כאן מדובר במאגר אנשי מקצוע רחב, אלא שבניגוד לחברות האחרות מושם הדגש על משוב מקיף ועדכני מצד הלקוחות - לא על בסיס וולונטרי בלבד - כזה שיבטיח שמירה על רמה גבוהה לאורך כל הדרך. הכניסה למאגר נעשית אמנם בתשלום, אך מדובר בחברה היחידה נכון להיום שמציעה פיצוי כספי במקרה של לקוח מאוכזב.

וכך זה עובד: בשלב ראשון פנו מקימי החברה לאלפי בתי אב בבקשה להמליץ על בעלי מקצוע "צדיקים" שבהם נתקלו, ולהם ניתנה הזכות להיבדק ראשונים. לכל אחד מאלו שנתנו את הסכמתם הגיעו נציגי מידרג, שלפו מפנקסי החשבונות אקראית שמות של לקוחות - ללא התערבות בעל העסק - והחלו בתחקור נמרץ של עשרה מהם לפחות על כל נותן שירות. אלה נתבקשו לדרג פרמטרים שונים כגון מחיר, יחס והוגנות שעל פיהם מחושב גם הציון הכללי לכל בעל מקצוע.

מרגע שהוקם המאגר הראשוני, העניינים מתחילים להשתכלל: לקוח פוטנציאלי יכול לשלוף מהמאגר את שמות בעלי המקצוע בתחום המבוקש שהגיעו לציונים הגבוהים ביותר, באופן כללי או בקריטריונים החשובים לו ביותר. לאחר שנעזר במי מהם חוזרים אליו נציגי מדרג, שומעים את חוות דעתו ומוסיפים את הציונים שהוא מעניק למאגר הציונים הקיים - כך שהעדכון, למעשה, הוא שוטף ויומיומי. ברגע שממוצע הציונים של נותן שירות צונח אל מתחת ל-8, שמו מוסר מן המאגר.

"זה משהו חדש ושונה", מסביר מנכ"ל החברה נוחם אוחנה, "ברגע שמבינים שאנחנו באמת חוזרים לכל לקוח כדי לשמוע את חוות דעתו, בעלי המקצוע עושים דברים מטורפים. גם במקרה שלא היו מרוצים הם יעדיפו לפצות את הלקוח עד הסוף ולשמור על ממוצע גבוה - הנה, רק לאחרונה החזיר מוביל אלף שקל ללקוח שהתלונן על המחיר. יש כאן תחושת מחויבות למערכת: מי שמצליח לשמור על רמה גבוהה מקבל המון עבודה לטווח ארוך. הכוח שלך כלקוח עצום - בעל המקצוע מבין שיש לך השפעה ישירה על לקוחות עתידיים".

שנתיים של פעילות מוצלחת ביססו את מעמדה של מידרג באזור ירושלים וכיום מורכב המאגר מ-50 ענפים וקרוב לאלף בעלי מקצוע - מרעננה ועד רחובות. בעלי העסקים, אגב, משלמים עמלה אחידה של 4% על כל עבודה שיקבלו באמצעות מערכת מידרג. לקוח מרוצה שיפנה אליהם גם בפעמים הבאות - יישאר כולו שלהם. הלקוחות עצמם נדרשים אף הם לשלם בעבור השירות - 25 שקל לשלושה תחומים ללא הגבלת זמן או דמי חבר בגובה 48 שקל המעניקים גישה בלתי מוגבלת למאגר המידע. באתר האינטרנט מציעה החברה גם התנסות חינם, באמצעות קוד שיישלח למכשיר הטלפון הנייד.

* זה נשמע מסובך. אנשים משתפים פעולה?

"הקושי הוא להסביר איך זה עובד, כי מדובר בשיטה חדשה ושונה. אנשים צריכים להתרגל לרעיון. אבל בסך הכל מדובר בשכלול של שיטת ה'מפה לאוזן' - יש לנו כבר אלפי מנויים שתפסו מה יש להם להרוויח.

"ברגע שעסקים נהיים עמוסים הם מתחילים לזלזל והרמה יורדת. אתה כלקוח לא תדע את זה אם לא תעקוב כל הזמן. מהבחינה הזאת, אין כיום מתחרים למידרג. אנחנו גם היחידים שמעניקים פיצוי כספי עד אלף שקל במקרה שנפגעת מבעל מקצוע מהמאגר. רמת המידע כל כך גבוהה והסיכוי שזה יקרה כל כך קטן, שאנחנו מוכנים לשאת באחריות - והיו מקרים שעשינו את זה. פיצינו כספית מישהי על צלחת שנשברה בהובלה, שלחנו טכנאי אלקטרוניקה לסדר את החוטים של הטלוויזיה שמוביל אחר הבטיח לסדר ולא קיים.

הקושי העיקרי בינתיים הוא לחנך את השוק שיש יותר מדפי זהב. משמעות של מודעה גדולה בדפי זהב היא עשרות אלפי שקלים שהמפרסם צריך לממן. זה לא עושה את החברה טובה יותר. בעידן המידע אנשים לא מסתפקים בשם ובטלפון: הם רוצים לדעת מה הרייטינג". *

אפרת אהרוני, גלובס, 06.06.2005

   |       |       |       |       |       |       |