מוקד מידרג: 1-700-707-233

הדירוג המלא של עיריית אשדוד - מידרג העיריות 2018

בשנת 2017 נכנסה אשדוד לראשונה למידרג העיריות ומתוך הערים שדורגו הגיעה למקום אחד לפני האחרון, לא מקום מכובד במיוחד. השנה, דורגה עיריית אשדוד אחרונה, וזאת כשכבר לא פחות מ-21 עיריות משתתפות בדירוג.

ביקשנו מחברי אתר מידרג, תושבי אשדוד, לדרג את תפקוד העירייה ב- 16 פרמטרים משמעותיים: ניקיון, חינוך, תרבות, תכנון ובנייה, תקשורת מול התושבים ועוד, ובכך לקבל תמונת מצב של תפקוד העירייה ומה חושבים עליו התושבים אשדוד. את הדירוג השווינו לשנים קודמות ובדקנו האם אשדוד השתפרה במדדים מסוימים? האם ישנה הידרדרות במדדים אחרים?

חשוב לציין - לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאפשרה להם להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

האידיאולוגיה שמאחורי מידרג העיריות

נוחם, מנהל אתר מידרג, מסביר מהי האידיאולוגיה שעומדת מאחורי מידרג העיריות 

 


דירוג כללי – עיריית אשדוד בתחתית המידרג

דירוגה של עיריית אשדוד צנח השנה. בעוד בשנה שעברה קיבלה אשדוד את הציון 2.51 מתוך חמש, ציון נמוך בפני עצמו, השנה קיבלה אשדוד את הציון 2.17 בלבד. כאמור, זהו הציון הנמוך ביותר במידרג אשר מציב את אשדוד במקום האחרון. בניגוד לאשדוד, עיריית באר שבע מקבלת את הציון הלא רע של 3.38 ומתברגת במקום השמיני מבין כלל העיריות.

השאלה הראשונה יכולה להוות אינדיקציה לסיבת תחושת חוסר שביעות הרצון של התושבים. לשאלה "האם התושבים מקבלים תמורה הוגנת תמורת תשלום הארנונה" ענו כ52.35%, יותר ממחצית מהמשיבים, כי הם לא מרגישים שיש תמורה בעיר לארנונה אותה הם משלמים. כ36.57 אחוזים סבורים כי יש תמורה חלקית, ורק 11% חושבים כי דווקא כן יש תמורה לארנונה בעיר.


תרשים: דירוג כללי, כלל העיריות

מקור: אתר מידרג

תרשים: דירוג כללי לתפקוד עיריית אשדוד, השוואת 2017 ו-2018

מקור: אתר מידרג

ניקיון ומחזור באשדוד

אחד מהמדדים המשמעותיים לתפקוד העירייה הוא נראות הרחובות בעיר והתנהלות שירותי התברואה. בעוד באחד הפרמטרים, פינוי הזבל בעיר, מצליחה עיריית אשדוד לטפס מעט מעל הציון 3 עם הציון 3.16, שאר המדדים בתחום הניקיון נמוכים משמעותית. נראה כי נושא הטיפול בצואת הכלבים הוא שצורם במיוחד לתושבים עם ציון של 2.30.

מעבר לכך, בעוד שבשנה שעברה דורגה העירייה בניקיון הרחובות בציון לא רע של 3.28, השנה היא יורדת משמעותית ומדורגת בציון נמוך של 2.96. 


תרשים: דירוג הניקיון והמחזור, אשדוד

מקור: אתר מידרג

תרשים: דירוג ניקיון הרחובות באשדוד, השוואת 2017 ו-2018

מקור: אתר מידרג

מערכת החינוך בעיר

גם מערכת החינוך בעיר מקבלת ציון נמוך: 2.95 ציון זה הוא הציון אחד לפני האחרון בדירוג מערכות החינוך בערים השונות במידרג 2018. בתוך כך מצבם הפיזי של מבני מוסדות החינוך מקבל את הציון הנמוך ביותר – 2.86 כאשר מוסדות החינוך עצמם, מגן ועד תיכון כולל חינוך מיוחד כולם עם ציונים סביב ה3 מתוך חמש.

בשאלת מערכת החינוך ניתן שוב לראות כי קיים פער לא קטן בין אשדוד לבאר שבע, שמדורגת בציון 3.16. 


תרשים: דירוג מערכת החינוך, אשדוד

מקור: אתר מידרג

תרשים: דירוג מערכת החינוך, השוואת אשדוד ובאר שבע

מקור: אתר מידרג

מצב התחבורה בעיר

ניכר כי דבר אחד במיוחד מפריע לתושבי אשדוד בחיי היום-יום: הפקקים. מצב פקקי התנועה בעיר מקבל את הציון 1.70 בלבד מתוך חמש ונמצא במקום שלישי מהסוף במידרג העיריות 2018. אחת התושבות אמרה כי "בשנים אחרונות יש פקקי ענק בשתי הכניסות לעיר. הכניסה הצפונית בכלל ברובה חסומה ע"י משאיות שבאות לנמל ולמפעלים". יחד עם זאת, ציון הפקקים השתפר במקצת מאז המידרג של שנה שעברה, אז עמד על 1.42 והיה במקום האחרון מבין כל הערים שדורגו.


תרשים: דירוג מצב הפקקים בכלל הערים

מקור: אתר מידרג

תרשים: דירוג מצב הפקקים באשדוד, השוואת 2017 ו-2018

מקור: אתר מידרג

התכנון והבנייה בעיר

הציון 1.7 "מככב" גם בגזרת התכנון והבנייה – הפרמטר עידוד זוגות צעירים לגור בעיר מקבל גם הוא ציון נמוך זה. גם המדד של מתן היתרי בנייה בעיר מקבל ציון נמוך של 1.78. נראה שתושבי אשדוד מבקשים יותר פיתוח לעיר שימשוך אליה דיירים חדשים. אחד התושבים אמר כי "אם הייתי ראש עיר הייתי פועל למען כך שהזוגות הצעירים לא יצטרכו להגר מהעיר" אחר הוסיף כי "צריך לדאוג לאנשים שיהיה להם מקום לגור בו בעיר, ולא בשכירות. יש להוריד מחירים ככול האפשר כדי שנוכל להתקיים בעיר הזאת." אחרת הוסיפה בחריפות: "באזור בנייה לזוגות צעירים כל דירה עולה בסביבות 2 מיליון. השתגעתם לגמרי? לא פלא שצעירים בורחים מאשדוד".

 


תרשים: דירוג מצב התכנון והבנייה באשדוד

מקור: אתר מידרג

הכי מתסכל בתפקוד העירייה

לשאלה "מה הדבר שהכי מתסכל אותך בתפקוד העירייה" תשובותיהם של תושבי אשדוד יוצאות דופן יחסית לשאר הערים במידרג. בעוד בערים אחרות בלטו התשובות "גובה הארנונה" או "מצב החנייה בעיר" באשדוד נמצא משהו אחר, שיהיה הרבה יותר קל לעירייה לתקן אם תרצה בכך: היחס לתושב. ב28.5 אחוזים מתושבי אשדוד ענו כי זה הדבר שמתסכל אותם ביותר. אחד התושבים הוסיף כי מה שהעירייה צריכה לעשות זה: "להתחשב בצרכי התושבים ולא באינטרסים פוליטיים".


תרשים: מה מתסכל אותך בתפקוד העירייה? עיריית אשדוד

מקור: אתר מידרג

תרשים: מה מתסכל אותך בתפקוד העירייה? כלל הערים

מקור: אתר מידרג

תסכול זה כנראה הוביל לגרף העגום בנוגע לעתידה של העיר. כ55% מהתושבים סוברים כי העיר בנבילה ובנסיגה לאחור. כ22.3% חושבים כי העיר דורכת במקום וכ22.7% סבורים כי העיר צומחת.


תרשים: האם העיר צומחת או נובלת? אשדוד

מקור: אתר מידרג

שאלות נפוצות

למה אנחנו משקיעים בדירוג העיריות?

ב-15 השנים האחרונות ראינו איך הדירוג השפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנו רואים מדי יום את השיפור באמינות ובשירות בעקבות הדירוג.

שאלנו את עצמנו, מה יקרה אם נדרג את העיריות? האם זה ישפר את השירות לתושבים? אנחנו מקווים שכן. מכיוון שאף גוף לא עושה את זה – מישהו צריך לעשות את זה.

בשנת 2016 ביצענו את מידרג העיריות בפעם הראשונה, והתוצאות היו מרתקות. השנה, זו השנה השלישית ברציפות שאנחנו מבצעים את דירוג העיריות, כדי להמשיך ולראות מה משתנה בתפקוד העיריות, אם בכלל.

איפה אפשר לראות את מידרג העיריות של 2017? את מידרג העיריות של כלל הערים לשנת 2017 אפשר לראות כאן 

איך אפשר לקבל את הנתונים המלאים? אנו מספקים את הנתונים המלאים לכלי תקשורת, לעיריות ולחוקרים בתחום המוניציפאלי. אם אתם מעוניינים בנתונים, שלחו פנייה להדס, מנהלת השיווק והתוכן הדיגיטלי.

לפירוט מלא של כלל הדירוגים במגוון נושאים ובכל העיריות - לחצו כאן.


;

אנשים שהתעניינו בהדירוג המלא של עיריית אשדוד - מידרג העיריות 2018 התעניינו גם בזה...

מידרג העיריות בישראל 2018- תוצאות 5 העיריות הגדולות
מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית תל אביב-יפו - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית ירושלים - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית פתח תקווה - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רעננה - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רמת השרון - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רמת גן - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית הרצליה- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית קרית אונו - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית הוד השרון- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית מודיעין – מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית ראשון לציון - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית חיפה - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רחובות - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית גבעתיים- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית נס ציונה – מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית כפר סבא- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית נתניה- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית באר שבע- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית בת-ים – מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית חולון– מידרג העיריות 2018

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק