מוקד מידרג: 1-700-707-233

הדירוג המלא של עיריית בת-ים – מידרג העיריות 2018

עיריית בת ים נכנסה זו השנה הראשונה למידרג העיריות, וממוקמת במקומות הנמוכים. מתוך 21 העיריות שדורגו במידרג העיריות 2018 נמצאת עיריית בת ים במקום ה19 בלבד, מקום שלישי מהסוף. כמו כן, מה מצבה לעומת שכנתה חולון? בלי ספויילרים, כל הפרטים בהמשך.

ביקשנו מחברי אתר מידרג, תושבי בת ים, לדרג את תפקוד העירייה ב- 16 פרמטרים משמעותיים: ניקיון, חינוך, תרבות, תכנון ובנייה, תקשורת מול התושבים ועוד, ובכך לקבל תמונת מצב של תפקוד העירייה ומה חושבים עליו התושבים בבת-ים.  

חשוב לציין - לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאפשרה להם להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

האידיאולוגיה שמאחורי מידרג העיריות

נוחם, מנהל אתר מידרג, מסביר מהי האידיאולוגיה שעומדת מאחורי מידרג העיריות

 


דירוג כללי – עיריית בת-ים

כאמור, עיריית בת ים לא הגיעה גבוה במידרג העיריות השנה ותושביה דרגו אותה בציון של 2.56 בלבד מתוך 5. ציון זה ממקום אותה במקום ה19 מתוך 21 הערים שדורגו. לעומתה, שכנתה חולון קיבלה מעט יותר מתושביה – 2.99.


תרשים: ציון כללי עיריות בת-ים וחולון 2018

מקור: אתר מידרג

תרשים: דירוג כללי, כלל העיריות 2018

מקור: אתר מידרג

השאלה הגדולה – האם יש תמורה לארנונה?

אחת השאלות המרכזיות במידרג העיריות היא האם התושבים חשים כי הם מקבלים תמורה הוגנת לתשלום הארנונה בעיר. כ55% אחוזים מהעונים על המידרג תושבי בת ים ענו כי הם סבורים כי הם אינם מקבלים תמורה הוגנת עבור תשלום הארנונה. כ37.6% ענו כי הם מקבלים על הארנונה תמורה חלקית בלבד ורק 7.3% ענו שהם כן מרגישים שקיבלו תמורה לארנונה.


תרשים: האם תושבי בת-ים מקבלים תמורה הוגנת לארנונה? 2018

מקור: אתר מידרג

תרשים: האם יש תמורה לארנונה? השוואת בת ים וחולון

מקור: אתר מידרג

התקשורת עם העירייה

אחד מהפרמטרים החשובים במידרג הוא סעיף התקשורת עם העירייה. האזרחים נדרשים לעזרת העירייה ושירותיה לא מעט פעמים והתקשורת בין העירייה לאזרח היא פרמטר משמעותי בשאלה אם התושבים מרוצים או לא. בקטגוריה זו, אף אחד מן הפרמטרים השונים של התקשורת עם עיריית בת-ים לא הגיע לציון 3. הפרמטר שקיבל את הציון הגבוה ביותר, 2.7 הוא מוקד העירייה. פרמטר הטיפול בתלונות קיבל 2.43 בלבד ובאופן כללי דורגה התקשורת עם העירייה אף למטה מכך – 2.54 בלבד.


תרשים: איך התקשורת עם העירייה? עיריית בת ים 2018

מקור: אתר מידרג

הניקיון והמחזור בבת-ים

מבין הפרמטרים של ניקיון העיר וזמינות המחזור בה פינוי הזבל זכה לציון הגבוה ביותר עם ציון של 3.11. הטיפול בצואת כלבים בת-ים לעומת זאת קיבל ציון 2.25 בלבד, אחד הציונים הנמוכים ביותר במידרג של בת ים. המחזור וניקיון הרחובות קיבלו 2.71 ו2.56 בהתאמה.

ניתן גם לראות את ההשוואה לשכנתה חולון בסעיף ניקיון הרחובות.


תרשים: ניקיון הרחובות בבת-ים ובחולון 2018

מקור: אתר מידרג

תרשים: הניקיון והמחזור בבת ים 2018

מקור: אתר מידרג

מצב הפראקים בבת-ים

דירוג הפארקים ומתקני הספורט בעיר מעט טוב יותר, אך גם הוא אינו מזהיר. במקום הראשון בקטגוריה זו נמצא הפרמטר "שטח הפארקים" שקיבל כמעט 3 – 2.93. לאחריו נמצא תחזוקה ואיכות הפארקים עם ציון של 2.8. כמות משטחי הספורט בעיר זוכה למעט פחות אהדה עם ציון של 2.73 וכמות המתקנים לגיל הרך עוד מעט פחות מכך עם 2.65.


תרשים: מצב הפארקים בבת ים 2018

מקור: אתר מידרג

מערכת החינוך בבת-ים

באופן כללי קיבלה קטגוריית מערכת החינוך את הציון הכללי הגבוה במידרג כולו: 3.09. ציון זה אינו גבוה באופן כללי, אך הוא הגבוה ביותר במידרג של בת-ים ונראה שתושבי העיר מרוצים. בתוך מערכת החינוך נראה כי הציון עולה ככול שהגיל יורד: גני הילדים של העירייה קיבלו ציון של 3.28, בתי הספר היסודיים והעל יסודיים קיבלו 3.12 ו3.14 בהתאמה. בקטגוריה זו שמשקפת שביעות רצון יחסית, מצבם הפיזי של מבני מערכת החינוך קיבל את הציון הנמוך ביותר עם 2.52 בלבד.


תרשים: דירוג מערכת החינוך בבת-ים 2018

מקור: אתר מידרג

התחבורה בעיר

בקטגוריית התחבורה בעיר זוכה התחבורה הציבורית בבת-ים לציון הגבוה ביותר במידרג בת-ים כולו: 3.37. ציון זה הוא כחצי נקודה מעל לציון הכללי שנתנו המדרגים לכלל העיריות, אשר עומד על 2.86 בלבד. כלומר, בת-ים מקבלת את הציון הגבוה ביותר במידרג העיריות 2018 על התחבורה הציבורית שלה.


תרשים: דירוג התחבורה הציבורית בכלל הערים 2018

מקור: אתר מידרג

יחד עם זאת שאר המדדים בקטגוריית התחבורה משתרכים הרבה אחרי. זמינות החניה בעיר מקבלת ציון של 2.04 בלבד ופיתוח שבילי אופניים מקבל את הציון הנמוך ביותר במידרג בת-ים: 1.7 בלבד.


תרשים: דירוג התחבורה הציבורית בבת-ים 2018

מקור: אתר מידרג

תרבות הפנאי בבת-ים

הקטגוריות פעילות לגיל הזהב ומתנ"סים וחוגים מקבלות 2.91 ו2.89 בהתאמה, בעוד פיתוח אזורי בילוי, המתאימים יותר לגילאי הביניים מקבלת ציון של 2.24 בלבד. תושבי בת ים גם אינם חשבים כי הפעילות התרבותית בעירם מתאימה לטעמם, ומדרגים את ההתאמה ב 2.24 בלבד. נראה שלפעילות מעניינות כדאי ללכת לחולון הסמוכה שאזורי הבילוי שלה קיבלו כמעט 3. מצד שני, אולי עדיף כבר לנסוע לת"א שבאופן לא מפתיע מקבלת מתושביה 3.96 על פיתוח איזורי הבילוי שלה.


תרשים: דירוג ההתאמה האישית של תרבות הפנאי בחולון, בת-ים ותל-אביב 2018

מקור: אתר מידרג

התכנון והבנייה בבת-ים

פעמים רבות מירב התסכולים ביחסי תושב-עירייה יקרו סביב סוגיות של בניה, ויתרה מכך – היתרי בניה. התכנון העירוני בעיר קיבל ציון כללי של 2.18. בעוד מצב התמ"א בעיר קיבל מעט יותר, 2.43, טיפול בהיתרי בנייה ועידוד זוגות צעירים לגור בעיר קיבלו רק 1.94 ו1.92 בהתאמה. באופן כללי קטגוריית התכנון והבנייה בבת-ים מקבלת ציון נמוכים יחסית למידרג


תרשים: התכנון והבנייה בבת-ים 2018

מקור: אתר מידרג

סיכום כללי

לעומת הציונים שנסקרו עד כה בשאלת עתידה של העיר מגלים התושבים אופטימיות זהירה. כ29.9% מן התושבים סוברים כי העיר בצמיחה וכ46% סוברים כי העיר עומדת במקום. כ24.7% בלבד סוברים כי העיר נובלת ונסוגה לאחור, נתון מעניין ואופטימי.


תרשים: מה עתידה של בת-ים? 2018

מקור: אתר מידרג

בתוך כך כ20.36% אמרו כי הם מרוצים מהתחבורה הציבורית בעיר, באופן עקבי להצבעות בקטגוריית התחבורה. כ16.17% אמרו שהם מרוצים ממערכת החינוך בעיר. יחד עם זאת לא מעט ציינו את הים כדבר המוצלח ביותר בבת-ים.


תרשים: ממה מרוצים התושבים? בת-ים 2018

מקור: אתר מידרג

שאלות נפוצות

למה אנחנו משקיעים בדירוג העיריות?

ב-15 השנים האחרונות ראינו איך הדירוג השפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנו רואים מדי יום את השיפור באמינות ובשירות בעקבות הדירוג.

שאלנו את עצמנו: מה יקרה אם נדרג את העיריות? האם זה ישפר את השירות לתושבים? אנחנו מקווים שכן. מכיוון שאף גוף לא עושה את זה – מישהו צריך לעשות את זה.

בשנת 2016 ביצענו את מידרג העיריות בפעם הראשונה, והתוצאות היו מרתקות. השנה, זו השנה השלישית ברציפות שאנחנו מבצעים את דירוג העיריות, כדי להמשיך ולראות מה משתנה בתפקוד העיריות, אם בכלל.

איפה אפשר לראות את מידרג העיריות של 2017? 

את מידרג העיריות של כלל הערים לשנת 2017 אפשר לראות כאן 

איך אפשר לקבל את הנתונים המלאים? 

אנו מספקים את הנתונים המלאים לכלי תקשורת, לעיריות ולחוקרים בתחום המוניציפאלי. אם אתם מעוניינים בנתונים, שלחו פנייה להדס, מנהלת השיווק והתוכן הדיגיטלי.

לפירוט מלא של כלל הדירוגים במגוון נושאים ובכל העיריות - לחצו כאן


;

אנשים שהתעניינו בהדירוג המלא של עיריית בת-ים – מידרג העיריות 2018 התעניינו גם בזה...

מידרג העיריות בישראל 2018- תוצאות 5 העיריות הגדולות
מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית תל אביב-יפו - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית ירושלים - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית פתח תקווה - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רעננה - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רמת השרון - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רמת גן - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית הרצליה- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית קרית אונו - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית הוד השרון- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית מודיעין – מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית ראשון לציון - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית חיפה - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית אשדוד - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית רחובות - מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית גבעתיים- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית נס ציונה – מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית כפר סבא- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית נתניה- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית באר שבע- מידרג העיריות 2018
הדירוג המלא של עיריית חולון– מידרג העיריות 2018

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק