מוקד מידרג: 1-700-707-233

שמאי מס רכוש

במקרים של נזק לבתים ורכוש כתוצאה ממלחמה (פגיעת טילים, פיגועים וכדומה), הנפגעים מפוצים באמצעות מס רכוש פעולות איבה, קרן פיצויים מהמדינה. במקרה כזה, שמאי מס רכוש מגיע להעריך את היקף הנזק ואת סכום הפיצוי שיינתן לנפגעים. מה התהליך מול מס רכוש? ומתי תרצו ששמאי מס רכוש פרטי ייכנס לתמונה? כל התשובות ממש כאן.


מס רכוש פעולות איבה

מס רכוש הוא קרן פיצויים של המדינה שבה יש סכומים שמיועדים לפצות נפגעים ברכוש לפי כמה אפשרויות, כשהעיקרית בהן היא מס רכוש פעולות איבה שמפצה על פגיעה ברכוש כתוצאה מפעולות איבה ונזקי מלחמה.

בית מוגן התהליך יתחיל בהגשת "הודעה על נזק" עד שבועיים מרגע הפגיעה באתר רשות המיסים הממשלתי. במקרה של פגיעה בבית, המדינה צריכה לשלוח, כשיתקבל אישור מכוחות הביטחון, את אנשי קרן הפיצויים (מס רכוש) ברשות המיסים והם יחלו בהליך הבדיקה, יחד עם שמאים ומהנדסים, בכל האזור שנפגע. אנשי הקרן יעברו בין הדירות, יאתרו את בעליהן ויסבירו להם על תהליך הגשת התביעה למס רכוש.

בית מוגן אנשי הקרן יוציאו דוח שמאות מפורט שעל פיו ייקבעו, גובה הפיצוי ומידת הנזק שנגרמה למבנה ולתכולה כתוצאה מהפגיעה. את הפיצוי תוכלו לקבל בעזרת הגשת תביעה, עד שלושה חודשים מהפגיעה,  דרך אתר רשות המיסים

כוכבית קטנה מס רכוש יפצה נפגעי פעולות איבה על פגיעה בבית הפרטי, בעסק ובכלי רכב כשגם התכולה בהם נלקחת בחשבון בבדיקת השמאות מטעם הקרן, ולכן אסור להוציא אף חפץ מהבית עד לאחר הבדיקה. 

חדר לאחר פגיעת טיל

שמאי מס רכוש פרטי

לא מעלים מחירים עד כאן נשמע שהתהליך עובד באופן כמעט אוטומטי. אבל במקרים מסויימים תגלו שאתם לא מסכימים עם הערכת השמאי מטעם מס רכוש ולדעתכם גובה הפיצויים היה צריך להיות גבוה יותר מזה שהוחלט על ידי השמאים מטעם המדינה.

בדיקה במקרה כזה, תוכלו להיעזר בשמאי פרטי, שייתן הערכה משלו שאותה תוכלו לצרף לתביעה ולנסות לקבל בעזרתה פיצוי גבוה יותר.

 מחיר שמאי הרכוש הוא זה שמעריך את הנזק הכספי שנגרם כתוצאה מפגיעה ברכוש, כלומר את עלות תיקון הנזק והוצאות נוספות והיקפיות שהנזק גרם.

קסדה כדי להגיע להערכה כמה שיותר נכונה ומדויקת, אל שמאי מס רכוש פרטי יצטרפו מהנדסקונסטרוקטור, רואה חשבון ועורך דין, לפי החלטת השמאי לגבי הצורך בהם, כשהשמאי הוא זה שיקשר אתכם לבעלי המקצוע, אך שימו לב שתצטרכו להוסיף תשלום על כך.

שקל החזר על בעלי המקצוע הפרטיים: על המחיר שתשלמו לשמאי ולבעלי מקצוע נוספים במקרה הצורך תוכלו לקבל גם כן החזר, חלקי או מלא, במקרה שהתביעה תתקבל לפי צירוף החשבוניות לתביעה בקרן הפיצויים. 

בניין אחרי פגיעת טיל

 

חוות דעת שמאי מס רכוש:

 

בסוף הבדיקה השמאי הפרטי ינפיק חוות דעת מפורטת שתכלול: 

אחד תוצאות מדידה: אם במהלך הבדיקה השמאי השתמש במכשירים שונים להערכת מידת הנזק, הוא יכלול את הנתונים שהתקבלו בחוות הדעת. למשל נזקי מים חדשים בדירה בעקבות הפגיעה. 

שתיים פירוט מילולי: שמאי מס רכוש יכלול בדוח שלו תיאור מילולי של הנזק לרכוש. נוסף על כך, הוא יכתוב את פרטי המקום שבו התרחש הנזק, כמו מספר הדירה, הקומה, וכל פרט רלוונטי אחר שיעזור להוכיח בבית המשפט שהנזק התרחש במקום המדובר.

שלוש תיעוד מצולם: השמאי יצלם את זירת האירוע ואת הנזק ויצרף את הצילומים לדוח. תמונה אחת שווה אלף מילים ויכולה להמחיש באופן ברור את היקף הנזק.

ארבע הערכת שווי הנזק: השורה התחתונה! בסיום התהליך, השמאי יעריך את שווי הנזק לתכולה ויכלול בחוות הדעת את העלות הכספית המשוערת של התיקונים הנדרשים, כלומר, הפיצויים שהתובע יקבל.

 

ליווי שמאי מס רכוש פרטי

 

מלבד הבדיקה, שמאי מס רכוש פרטי יכול להציע שירות של ליווי תביעת מס רכוש. 

בליווי, התובע חותם על כתב מינוי שמסמיך את השמאי לטפל בתביעה. בדרך זו הנפגע מקבל "ראש שקט" ותפקידו של השמאי הוא לבצע את המקסימום הנדרש כדי להביא לפיצוי מקסימלי עבור הנפגע, וזו הסיבה שבגללה התמחור נעשה באחוזים. 

השמאי יטפל בבירוקרטיה מול התביעה וכן יעיד בבית משפט במקרה הצורך. 

זירת פגיעת טיל

נקודות חשובות לבדיקת מס רכוש נפגעי פעולות איבה

בדיקה זירת הפגיעה: אסור לגעת בזירה עד להגעת שמאי. גם הפרטי וגם מטעם המדינה. כל חפץ שיצא מהבית לא ייחשב בחוות הדעת ולכן לא תוכלו לקבל עליו פיצוי. 

בדיקה פיצוי מוגבל: המדינה הגבילה את גובה הפיצוי שתוכלו לקבל עבור כל חפץ בבית לפי קריטריונים של מספר נפשות בבית והמצב הזוגי/ משפחתי של הדיירים, כך שדייר רווק יקבל פיצוי מופחת לעומת דיירים עם ילדים.

בדיקה תיקון הבית: במקרה של פגיעה בבית יעמדו בפני הדיירים שתי אפשרויות לתיקון הבית: או דרך חברות שעובדות עם מס רכוש פעולות איבה או עם אנשי מקצוע פרטיים לפי בחירת הנפגעים. כדאי לדעת שגם אם הנפגעים בוחרים באנשי מקצוע שהם בחרו, הם עדיין יקבלו על זה החזר מקרן הפיצויים!

בדיקת שמאי מס רכוש


מחיר שמאי מס רכוש פרטי

פעמון אזהרה רק נדגיש שוב: במקרה שהתביעה תתקבל תוכלו לקבל החזר מהמדינה, חלקי או מלא, על המחיר שתשלמו לשמאי מס רכוש.

שמאי מס רכוש פרטיים מתמחרים את העבודה שלהם באחת משתי דרכים עיקריות:

מספר 1 סכום קבוע - שמאי הרכוש יתמחרו בנפרד את הבדיקה ואת הגשת חוות הדעת בכתב. המחיר במקרה הזה משתנה בהתאם להיקף הנזק, מיקום הבית שנפגע, והאם הגעה אליו כוללת סכנה ביטחונית/ בטיחותית ועוד.

טווח המחירים לחוות דעת + בדיקה ינוע בין 2,500 ש"ח ל8,000 ש"ח.

לדוגמא:

מחיר חוות דעת לפגיעה קלה בבית מרסיסים ינוע בין 2,500 ל4,000 ש"ח.

מחיר חוות דעת לעסק שנפגע באזור מטוח ביטחונית ינוע בין 5,000 ל8,000 ש"ח.

מספר 2 אחוז מהסכום הנתבע - המחיר ייקבע לפי אחוז מסכום הפיצויים שהתובע יקבל.  בליווי של שמאי מס רכוש התעריף ינוע בין 10-15%. למשל אם תקבלו פיצויים בגובה 150,000 ש"ח תשלמו לשמאי 15,000-20,000 ש"ח. גם בשיטה זו תוכלו לקבל החזר בעזרת הגשה של ההסכם עם השמאי כחלק מהתביעה. 

תמרור הזהרה  הוספת בעלי מקצוע לבדיקה תייקר אותה, אך במקרה הצורך כדאי להוסיף אותם כדי לקבל את הפיצוי המקסימלי ובשביל שחוות הדעת תתקבל.


שמאי מס רכוש מומלצים

אם נפגעתם בפעולת איבה הכי חשוב זו הבריאות הפיזית והנפשית שלכם. לאחר שתוכלו להתפנות לעיסוק בנזק הכלכלי, אם תחליטו לקחת  שמאי רכוש שיעזור לכם לקבל את הפיצויים המקסימליים. כדאי שתדעו שאספנו עבורכם רשימת שמאי רכוש מומלצים שיאמדו את הנזק שנגרם לכם ויתנו הערכה כנה ומקצועית. שנדע ימים שקטים!

 


;

אנשים שהתעניינו בשמאי מס רכוש התעניינו גם בזה...

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק