נוסעים בכיף ופתאום המנוע נכבה בעצירה? זה בהחלט מלחיץ. יש הרבה חלקים שיכולים לגרום למנוע להיכבות בעצירה. מה הגורמים ומה מחיר טיפול במנוע שנכבה בעצירה? אל תעצרו, כל המידע כאן. טיפ של אלופים לפני שנתחיל - טיפולים שוטפים ברכב יכולים למנוע מהמנוע להיכבות בעצירה 😊
המנוע הוא כמו לב האדם ובלעדיו הרכב לא יוכל לנסוע. מנועי רכבים מתוכננים לעבודה גם במצבי קיצון כמו טמפרטורות גבוהות וזמן ממושך, ולמעשה הוא אמור לפעול עד שאתם מכבים אותו. ממש בגלל זה, כשהמנוע נכבה בעצירה או במהלך האטה, זה כמו התקף לב קטן (לנו ולמנוע). החשודים המרכזיים בכיבוי מנוע בעצירה הם חלקים במערכת הדלק, במנוע ואפילו חיישנים, עליהם נפרט ממש עוד רגע.
הבהרה: מנוע שנכבה בגלל מצבר סטארט סטופ הוא לא המקרה שאנחנו מדברים עליו, פשוט כי זו המטרה של המצבר, לכבות את המנוע בזמן עצירה.
חשוב לדעת: טיפול תקופתי ותחזוקה מונעת לרכב הם קריטיים לשמירה על תקינות עבודת המנוע.
יש כמה חלקים שיכולים לגרום למנוע להיכבות בעצירה. כשאחד או כמה מהחלקים מתקלקלים המנוע פשוט יכבה לכם כשתעצרו את הנסיעה. הנה כמה גורמים לכיבוי מנוע בעצירה:
משאבת דלק פגומה - אם המנוע הוא לב הרכב, משאבת הדלק היא לב מערכת הדלק ותפקידה לשאוב את הדלק מהמיכל למנוע. כשהלב הזה מחסיר פעימה, לא יוזרם מספיק דלק למנוע ובתגובה הוא עלול להיכבות בעצירה. לרוב זה יקרה בגלל מסנן סתום, חיבור חשמלי לא תקין או מעט דלק במיכל. תוכלו לזהות בעיה במשאבת הדלק כשהמנוע מתקשה להידלק או כשיש רעש מכיוון מיכל הדלק. במקרה כזה תצטרכו להחליף משאבת דלק.
מזרקים תקולים - הדלק שנשאב מהמיכל באמצעות משאבת הדלק מגיע למזרקים והם מזריקים אותו ישירות למנוע. מזרקי דלק תקולים לא ישלחו את כמות הדלק הנכונה למנוע ויגרמו לו להיחנק ולהיכבות בעצירה. תוכלו לזהות שהבעיה היא במזרקים כשצריכת הדלק לא תהיה אחידה. החלפת המזרקים במוסך תפתור את הבעיה.
פילטר דלק סתום - תפקידו של פילטר הדלק הוא לסנן את הדלק ולמנוע מלכלוכים להיכנס למנוע. כשהפילטר סתום, הוא לא יוכל לסנן כנדרש, המנוע יזדהם, יאבד כוח ויכבה בעצירה. פילטר דלק סתום מתבטא כאובדן כוח בעיקר בעליות, אז אם הרכב לא סוחב בעליה – אתם יודעים מיהו החשוד. החלפת פילטר דלק קורית בדרך כלל בטיפול התקופתי לרכב ויכולה למנוע את התקלה.
זמן הטיפול: זמן הטיפול בחלקי מערכת הדלק משתנה לפי החלק אבל בדרך כלל נע בין שלוש לשבע שעות.
התחממות יתר של המנוע - המנוע אמור לעבוד בטמפרטורה של עד 105 מעלות. כשחום המנוע עולה ועובד בחום קיצור, הוא עלול להשבית את עצמו ולהיכבות בזמן עצירה. תוכלו לזהות את חום המנוע לפי מד חום המנוע בלוח השעונים או כשצריכת הדלק גבוהה ממש. מנוע מתחמם יכול לקרות בגלל מספר סיבות שמפורטות במאמר, וביניהן משאבת מים תקולה, שמן מנוע שרוף, קולר שמן מנוע תקול, תרמוסטט תקול, פילטר אוויר סתום ואטם מכסה שסתומים קרוע.
מחשב רכב תקול - מחשב הרכב הוא כמו המוח של הרכב, הוא אחראי על כל רכיב אלקטרוני, מהתנעת הרכב, דרך הזרקת הדלקת ועד לפליטה. כשיש בעיה במחשב הרכב, המנוע פשוט ייכבה בעצירה. מחשב רכב תקול ילווה בבעיות נוספות ותדעו את זה כשתראו שהרכב לא מתפקד כרגיל. תיקון מחשב רכב במוסך יפתור את הבעיה ויוודא שהמוח נשאר עירני.
פלאגים שרופים - המצתים, שידועים גם כפלאגים הם חלק ממערכת ההתנעה של הרכב. כשהפלאגים נשרפים, הם לא יוכלו להצית את הדלק שמגיע למנוע. במקרה כזה, המנוע פשוט ייכבה. פלאגים שרופים יקשו עליכם גם בהנעה של הרכב. החלפת פלאגים במוסך היא עבודה יחסית מהירה שתשמור על הניצוץ שלכם.
אלטרנטור תקול - האלטרנטור הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה הכוללת של הרכב משום שהוא מספק חשמל לחלקים חיוניים. כשהאלטרנטור מתקלקל, הרכב לא יוכל להידלק ותחוו בעיות חשמל בפנסים, ברדיו ובצופר. זיהוי התקלה באלטרנטור הוא דיי פשוט, בעיקר כשאין חשמל ברכב. החלפת אלטרנטור תפתור את הבעיה.
זמן הטיפול: זמן הטיפול בחלקי המנוע משתנה לפי החלק אבל בדרך כלל נע בין שעתיים לחמש שעות.
חיישן חמצן תקול - תפקידו של חיישן החמצן הוא לוודא שיש במנוע תערובת מדויקת של דלק וחמצן. כשהחיישן תקול, רמת החמצן במנוע לא תהיה תקינה ולכן הדלק לא יוכל להישרף ביעילות, מה שיוביל לביצועים לא טובים של המנוע ועצירה שלו. תוכלו לזהות שזו הבעיה כשצריכת הדלק עולה ויוצא עשן מהאגזוז. החלפת חיישן חמצן היא הפתרון לבעיה זו.
חיישן קראנק תקול - תפקידיו של חיישן קראנק הם רבים, והעיקריים ביניהם הם וידוא עבודת הצילינדרים במנוע והעברת מידע למחשב הרכב על מהירות הסל"ד. כשהחיישן מתקלקל, מחשב הרכב לא ידע באיזו מהירות המנוע צריך להסתובב ובגלל זה המנוע פשוט יכבה בעצירה. זיהוי תקלה בחיישן קראנק מתבצעת רק במוסך. החלפת חיישן קראנק היא מהירה מאוד ותחזיר את החיים למנוע.
זמן הטיפול: זמן הטיפול בחיישנים משתנה לפי החיישן אבל בדרך כלל נע בין שעה לארבע שעות.
כמו שכבר הבנתם, יכולות להיות המון סיבות למנוע שנכבה בעצירה, וכמו שיש הרבה סיבות יש גם מגוון מחירים לכל טיפול. בשביל להקל עליכם, ריכזנו את מחירי הטיפול השונים:
מחיר תיקון מנוע שנכבה בעצירה, תלוי בסוג הבעיה.
התקלות הזולות יחסית הן החלפת פלאגים, החלפת פילטר דלק והחלפת חיישן קראנק, ותיקונן נע בטווח שבין 100-1,000 ₪.
התקלות הבינוניות יחסית הן החלפת מזרקים, החלפת חיישן חמצן והחלפת משאבת דלק, ותיקונן נע בטווח שבין 600-1,800 ₪.
לעומתן, התקלות הרציניות והיקרות הן החלפת מחשב רכב, החלפת אלטרנטור וטיפול במנוע מתחמם, יכולות להגיע לעלות תיקון של אלפי שקלים.
לזיהוי הבעיה טיפול, כדאי לפנות למוסך אמין.
מנוע שנכבה בעצירה יכול להתחיל מבעיה קטנה ולהגיע לצרות גדולות. זקוקים למוסך אמין שמתקן מנוע שנכבה בעצירה? בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימת מוסכים מומלצים. אחרי הטיפול ניצור איתכם קשר לקבל חוות דעת עדכנית ונעלה אותה לאתר ככה שהציונים תמיד יהיו מעודכנים.
מנוע נכבה בעצירה בגלל משאבת דלק תקולה, מזרקים תקולים, פילטר דלק סתום, התחממות יתר של המנוע, מחשב רכב תקול, פלאגים שרופים, אלטרנטור תקול, חיישן חמצן תקול וחיישן קראנק תקול.
בדרך כלל תיקון של מנוע שנכבה בעצירה אורך בין שעתיים לשבע שעות, תלוי בתקלה.
מחיר טיפול במנוע שנכבה בעצירה על ידי החלפת פלאגים נע בין 100-200 ₪, לכל פלאג.
מחיר טיפול במנוע שנכבה בעצירה על ידי החלפת פילטר דלק נע בין 150-300 ₪.
מחיר טיפול במנוע שנכבה בעצירה על ידי החלפת מזרקים נע בין 250-1,400 ₪.
מחיר טיפול במנוע שנכבה בעצירה על ידי החלפת חיישן קראנק נע בין 300-1,000 ₪.
מחיר טיפול במנוע שנכבה בעצירה על ידי החלפת מחשב רכב נע בין 500-4,500 ₪.
מחיר טיפול במנוע שנכבה בעצירה על ידי החלפת חיישן חמצן נע בין 600-1,400 ₪.
מחיר טיפול במנוע שנכבה בעצירה על ידי החלפת אלטרנטור נע בין 700-2,000 ₪.
מחיר טיפול במנוע שנכבה בעצירה על ידי החלפת משאבת דלק נע בין 1,300-1,800 ₪.
מחיר טיפול במנוע שנכבה בעצירה על ידי טיפול במנוע מתחמם נע בין 150-7,000 ₪, תלוי בסוג התקלה.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.