מוקד מידרג: 1-700-707-233

תיקון מקפיא

מרוב שאנחנו דואגים לתקינות המקרר, רובנו לא נוהגים לתת תשומת לב מיוחדת לאחיו הקטן והחשוב, המקפיא! אם בתחתית המקפיא יש שכבת קרח שעולה על גדותיה, השקית של האפונה נמסה או שהוא פשוט לא מקפיא כמו בעבר, ייתכן שהגיע הזמן להזמין טכנאי מקררים. תיקון מקפיא יסתכם לרוב בכמה מאות שקלים, אבל אם הבעיה מורכבת או שקשה להשיג את החלפים - כדאי לשקול לקנות מקפיא חדש. כל מה שצריך לדעת על תיקון מקפיא, ממש כאן.


תקלות נפוצות במקפיא

ככלל מחיר תיקון קטן במקפיא זהה למחיר ביקור הטכנאי ונע בין 200-300 ₪. עם זאת, ישנן תקלות מורכבות שיעלו לכם קצת יותר. אלה התקלות הנפוצות שמעסיקות את טכנאי המקררים:

איקס בריחת גז – תקלה ידועה ונפוצה במיוחד במקררים ישנים. מחיר מילוי גז 600R במקפיא נע בין 500 - 1500 ₪ (שימו לב שלרוב יהיה צורך בהתקנת ברז בתוספת של 100 ₪) אם הבעיה חוזרת לאחר המילוי יש לאתר את מקור הדליפה ועלות התיקון תהיה גבוהה יותר.

איקס תקלה במנוע המאוורר – הרכיב שאחראי על פיזור האוויר הקר במקפיא. מחיר החלפת מאוורר נע בין 600-700 ₪.

איקס תקלה בכרטיס פיקוד – כרטיס הפיקוד הוא ה"מוח" של המקפיא וכיאה לחלק החשוב ביותר במכשיר מחיר התיקון שלו נע בין 700-900 ₪.

איקס כשל במערכת ההפשרה – הצטברות קרח במקפיא מעידה על כשל במערכת ההפשרה הנובע לרוב מתקלה בחיישן הטמפרטורה (תרמוסטט) - מחיר תיקון כזה עומד 400-500 ₪.

במידה ומדובר על תקלה בגוף חימום של המקפיא המחיר יהיה 500-700 ₪.

איקס צינור הפשרה סתום – הצינור מנקז את המים שנוצרים מההפשרה, ואם הוא סתום המים יצטברו בתחתית המקפיא ויהפכו לקרח. מחיר פתיחת סתימה בצינור הניקוד נע בין 350-450 ₪ .

 

הצטברות קרח במקפיא

 

איקס תיקון דלת במקפיא – במקררים חדשים מדובר בתיקון קטן יחסית שמחירו עומד על כ-350 ₪ אך אם המקפיא ישן במיוחד, מחיר תיקון הדלת יכול להגיע לחצי מעלות מקפיא חדש.

איקס החלפת גומיות אטם – גומיות האטם שומרות על אטימות הדלתות ומונעות מאוויר חם להיכנס ולפגוע בטמפרטורה שבמקרר. כאשר הגומיות מתבלות או נקרעות, אוויר חם חודר פנימה והמקרר לא מצליח לקרר. מחיר החלפת גומיות במקפיא נע בין 270-370 ₪.

איקס תקלה במדחס (קומפרסור) – קורה לעיתים רחוקות ומחיר התיקון עובר את ה-1,000 ₪. התייעצו עם טכנאי המקררים מה כדאי לכם לעשות.

 

הערות חשובות:

רשת המחירים לא כוללים מע"מ.

רשת מחיר תיקון מקפיא תלוי ב: סוג המקפיא, מספר הדלתות ושנת הייצור שלו.

רשת המחיר מתייחס למקפיאים סטנדרטיים כמו סמסונג, שארפ, אמקור וכו'. תיקון מקפיא אמריקאי יקר ב15-25%.


לפני תיקון מקפיא

תיקון מקפיא יכול להיות עניין פשוט שמסתכם בכמה מאות שקלים אבל אם מדובר בחלק עדין שנשבר או חלפים נדירים שקשה להשיג, עלות התיקון עלולה להגיע לאלפי שקלים וייתכן שתצטרכו לשקול לקנות מקרר חדש.

אחד ההמלצה שלנו היא לתת לטכנאי את כל הפרטים כבר בשיחת הטלפון הראשונית - סוג המקפיא, דגם, שנות ותק ותיאור התקלה.

ייתכן שהטכנאי יצליח לפתור לכם את התקלה בייעוץ טלפוני בלבד או לחילופין יגיד לכם שכלל לא ישתלם לכם לתקן את התקלה. כך או כך תחסכו את עלות הביקור.

 

אחסון במקפיא ביתי

תחזוקת מקפיא נכונה

תחזוקה נכונה של המקפיא תסייע להאריך את חייו ולצמצם את הסיכוי שתצטרכו תיקון מקפיא. תחזוקה נכונה כוללת את ההנחיות הבאות:

חום מנוע הטמפרטורה המומלצת למקפיא על ידי טכנאי מוצרי חשמל היא מינוס 18 עד מינוס 19 מעלות.

תרסיס ניקוי חלונות ניקיון המקפיא אחת לכמה חודשים ימנע הצטברות קרח וסתימות במערכת הניקוז.

מקרר הצבה נכונה של המקפיא הרחק ממכשירי חשמל פולטים חום ובמרחק של 10 ס"מ מהקיר.

כף יד העמסת יתר יכולה להוביל לכך שדלתות המקפיא לא יסגרו.

דג אריזה נכונה של המוצרים תסייע במניעת ריח רע במקפיא.

 


המלצות על טכנאי מקררים לתיקון מקפיא

עכשיו כשאתם יודעים בדיוק מה לעשות כדי לשמור על הגלידה היקרה שלכם במקפיא, הכנו לכם רשימה של טכנאי מקפיאים מומלצים המדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. כל חוות הדעת וההמלצות על טכנאי מקפיאים מתקבלות מלקוחות אמיתיים לאחר שקבלו שירות מטכנאי מקררים מהרשימה.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה עושים אם יש הצטברות של קרח במקפיא?

הצטברות קרח במקפיא מעידה על כשל במערכת ההפשרה הנובע לרוב מתקלה בחיישן הטמפרטורה (תרמוסטט) - מחיר תיקון כזה עומד 400-500 ₪ או בתקלה בגוף חימום של המקפיא המחיר יהיה 500-700 ₪.

מה הטמפרטורה המומלצת למקפיא?

הטמפרטורה המומלצת למקפיא על ידי טכנאי מוצרי חשמל היא מינוס 18 עד מינוס 19 מעלות.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק