מוקד מידרג: 1-700-707-233

תלונות על הובלות

גם הקיץ, כמו בכל קיץ, עשרות אלפי אנשים יעברו דירה ועונת ההובלות תיפתח באופן רשמי. בטח גם לכם יצא לשמוע תלונות רבות על הובלות או אפילו לחוות סיטואציות לא נעימות במהלך הובלה. אז מה עלול להפוך משימה פשוטה, לכאורה – להעביר מספר חפצים ממקום אחד למקום אחר - לעסק לא נעים? במאמר הבא תמצאו תלונות נפוצות על הובלות כדי שנצליח להמנע מהן בעתיד.


תלונות על הובלות

כדי לדעת מה הן התלונות הנפוצות על הובלות, בדקנו 179 תלונות על חברות הובלה. כל התלונות התקבלו טלפונית, מלקוחות שקיבלו שירותי הובלה לאחר שעברו דירה. אם עד היום הסתפקנו בשמועות, כעת יש לנו מחקר מקיף – מה באמת קורה שם?
הנה התלונות הנפוצות על הובלות באחוזים:
 

 תמונה

נזק לחפצים (27.4%)

שריטות לאחר הובלה של פסנתר? יצאת בזול. התלונה הרווחת ביותר היא על נזקים לציוד. בלא פחות מ-49 מקרים מתוך 179 התלונות, הלקוחות סיפרו על נזקים למינהם שנגרמו לרכוש.

נקודה "הם הרסו לי רהיט, שבמקרה זה היה הדבר היחיד שאמרתי להם, במפורש, להיזהר עליו. זה היה דבר מאוד חשוב ודווקא זה נהרס. הבוס אמר שהוא מבטיח אישית - שהוא יבוא תוך יומיים לתקן את זה - והוא לא הגיע."

נקודה "שני המקררים שלי התחילו להרעיש, הם היו צריכים לסחוב והם החליטו לגרור אותם. המכשירים החשמלים הפסיקו לעבוד. שברו לי מברגה חשמלית. הרדיאטור - גררו אותו לאורך הכביש והגלגלים נהרסו."


אחריות על חפצים בהובלה

חשוב שתבררו עוד בשיחת הטלפון הראשונה עם המוביל שיש אחריות וביטוח על כל תכולת ההובלה. יש מקרים שבהם יש אחריות אך היא חלה על נזקים גדולים בלבד ולכן חשוב לבדוק את זה טרם ההובלה.


תיקון נזקים

חשוב לתאם עם המוביל שבמידת הצורך הוא ידאג לחזור ולתקן את הנזק שנגרם לרכוש. אנחנו ממליצים שההתחייבות תהיה מצולמת במסמך או בשיחת וואטסאפ.


נזקים נוספים בהובלות

כשהרגל של השולחן נשברת זה לא נגמר בזה. סימן החיכוך של הרגל, לאורך קיר הגבס של הסלון, יישמר למזכרת עוד זמן רב – זה לא מראה נדיר. גם חדר המדרגות סובל  ממכות, שריטות ושפשופים בכל פינה ובכל סיבוב.


אריזה נכונה

אריזה נכונה של החפצים שלכם יכולה לצמצם באופן משמעותי את הנזק לרכוש. בסרטון הבא תוכלו לקבל טיפים לאריזה נכונה של המטבח, כדי שתצטרכו לדאוג קצת פחות לנזק לחפצים:
 


עמידה בזמנים (25.7%)

כרבע מהתלונות – 46 מקרים בתחקיר זה - היו בנוגע לעמידה בזמנים.

נקודה "הוא אמר שהוא יגיע ב-12:00, אחר-כך אמר שיגיע ב-14:00, כבר היינו צריכים לעזוב את הדירה! ואז הוא אמר שהוא יבוא ב-17:00, בסוף הוא הגיע ב-20:00! אח"כ הוא עבר לתעריף לילה ולקח יותר כסף."

נקודה " הם לא הגיעו בזמן וכשצילצלתי בשמונה וחצי אחרי שקבענו בשמונה, הוא אמר לי "מה זה האשכנזיות הזאתי" וזה היה עוד החלק הקל!"

נקודה "לא כל הדברים נכנסו למשאית אז בגלל שזה היה קרוב הם לקחו כמה דברים ברגל! מה היה קורה אם זאת הייתה הובלה לעיר אחרת?!?! הם התחילו לעבוד ביום שישי מ-08:00 בבוקר וסיימו רק ב-18:00 בערב, כששבת נכנסת ב-18:30".


לא מגיעים להובלה

קשה לדמיין סיטואציה גרועה יותר: אתם יושבים ומחכים על הארגזים, שלושה ילדים קטנים מתרוצצים סביב, אין לכם מושג איפה דחפתם את המטרנה וגם אין אוכל במקרר כי אמרו לכם לרוקן אותו לפני ההובלה.
יש מובילים שנוהגים לעשות Over-Booking. המשמעות היא שהם קובעים יותר מהובלה אחת לאותו יום ולאותה שעה בדיוק. למה? הם פשוט מנסים להרוויח יותר. לדוגמא: המחיר שנקבע איתכם הוא 2,500 ש"ח. לקוח אחר שזקוק להובלה בתאריך זהה עומד לשלם 4,000 ש"ח עבור הובלה גדולה יותר. המוביל עלול לא להגיע אליכם כלל ואף לא להודיע. כאשר תתקשרו אליו הוא יספר לכם שהמשאית נגנבה, או שהפועל שלו שבר את הגב.


איחורים שגרתיים

למען האמת, אם תקבעו עם מוביל לשעת בוקר מוקדמת יש סיכוי סביר שהוא יגיע בזמן. כלומר, איחור אלגנטי של לא יותר משעה-שעתיים. לעומת זאת, אם תקבעו הובלה לשעות הצהריים או אחר-הצהריים - הסיכויים נגדכם. חברות ההובלה, בשיא העונה, משתדלות לבצע לפחות 2 הובלות ביום, באמצעות כל משאית שנמצאת ברשותם. לכן, אם קבעתם לשעות הצהריים, אתם ההובלה השנייה ביום זה. כל עיכוב בהובלה שמתבצעת בשעות הבוקר יבוא על חשבונכם.


אי עמידה בהסכמים

המוביל הגיע אבל עכשיו מתברר שבמקום 4 פועלים, כפי שסוכם, הגיעו רק שניים וגם המשאית הגדולה והיפה שראיתם בתמונה זה לא בדיוק הטנדר וחצי שהגיע בפועל.
הסבלים עושים מאמץ לדחוס את כל הציוד פנימה – עציצים על תמונות, אופניים על עציצים, העיקר לא לעשות נגלה נוספת (על נזקים לציוד דיברנו?). עם כל הרצון הטוב, חוקי הפיזיקה לא משתנים ולא ניתן להכניס 30 קוב של נפח ציוד לתוך נפח של 20 קוב. אין ברירה – צריך נגלה נוספת, ואתם הולכים לבלות עם הסבלים והארגזים עמוק לתוך הלילה.

לעיתים הבעיה נובעת מהערכה לא נכונה של המוביל ביחס להיקף העבודה אך ברוב המקרים המוביל יודע בדיוק כמה זמן זה ייקח, עם המשאבים שעומדים לרשותו, אך הוא לא יספר לכם. אם המוביל יידע אתכם, מראש, שהמשאית שלו קטנה או שיש לו רק 2 פועלים ולכן ההובלה תארך שעות רבות - ייתכן ותבחרו מוביל אחר.
 

חברת הובלה שהוזמנה מראש

יחס לא נעים (17.3%)

ב-31 מהמקרים, הלקוחות התלוננו על היחס שקיבלו בזמן ההובלה.

נקודה "הצטערתי על כל רגע! הוא פתח עלינו פה! ככה לא מדברים! אני לא רוצה להגיד איך הוא בירך אותי! זה היה מכוער! האיומים בסוף הרסו את ההובלה!"

נקודה "הייתה בעיה עם הצוות עצמו של ההובלה, שבאיזשהו שלב התחילו לצעוק ולא היו נחמדים. הם לא רצו לעשות כל מיני דברים שביקשנו. הם התחילו לאבד את הסבלנות והבוס היה צריך לטפל בהם. זאת הייתה סיטוצאיה לא נעימה."


אנשי המכירות והמובילים

איש המכירות מגיע אליכם הביתה, כולו שופע חיוכים, אדיב ומסביר פנים. ברוב המקרים, מי שיגיע אליכם מספר שבועות לאחר מכן יהיו אנשים אחרים. לעיתים, מי שנותן לכם את הצעת המחיר הוא 'בעל-הבית' ואתם מצפים שהוא יהיה זה שיגיע ביום ההובלה. בחברות הובלה קטנות, עם משאית אחת או שתיים, כנראה שאכן תפגשו שוב את בעל הבית. בחברות הובלה גדולות, לעומת זאת, יש מספר רב של צוותי עבודה. האיכות של כל צוות שונה ממשנהו והסיכוי שתפגשו שוב את מי שמכר לכם את ההובלה קטן.


עייפות

כל אדם שמכיר את עצמו יודע שבשעת עייפות 'אין עם מי לדבר'. כך גם עם המובילים. בעונת הקיץ המובילים עובדים כמעט מסביב לשעון. הפועלים עובדים למעלה משתיים עשרה שעות ביום, כל יום. לכן, כדאי לבוא ליום ההובלה עם רמת רגישות גבוהה.


שירות חד-פעמי

ברוב השירותים שאנו רוכשים, מי שמספק את השירות מנסה לתת שירות טוב. השיקול שמנחה כל נותן שירות הוא שהלקוח יחזור אליו. שירות הובלות שונה מהותית משירותים אחרים - מדובר בשירות חד-פעמי באופיו. המובילים, על-פי רוב, לא מצפים שהלקוח יחזור לבצע עימם הובלה נוספת בקרוב. עובדה זאת משתקפת ביחס שאנו מקבלים.


שינויים במחיר (15.1%)

סטטיסטית, מספר התלונות על שינויים במחיר נמוך יותר בהשוואה לנזקים לציוד. למרות זאת, אין ספק שזה הנושא הכאוב ביותר. תחושת חוסר-האונים, העלבון והדחייה הטבעית שלנו מלרדת לרמות נמוכות אלו - משאירים טעם רע בפה הרבה יותר מסט שבור של צלחות. ב-27 מקרים, דיווחו הלקוחות על שינויים במחיר המקורי שסוכם.

נקודה "הם קבעו איתנו מחיר בטלפון ואז הם שינו אותו כשהם היו אצלנו בדירה. הם טענו שלא נוח להם להשתמש במעלית והעלו את הציוד ברגל. ואז ביקשו סכום גבוה ב-400 ש"ח מהמחיר הראשוני! הם העמידו אותנו במצב לא נעים".

נקודה "בהתחלה הוא עשה עלינו רושם ממש טוב אבל בסוף הוא קרע אותי מבחינת מחיר. קבענו מחיר מראש, אחר כך הוא העלה את המחיר, מכיוון שאמר ששכח להוסיף מע"מ, שכח להוסיף משהו פה ומשהו שם. היה קשה!".

נקודה "כשהגענו למושב שנמצא באיזור ירושלים הוא יצא מהמשאית ואמר לי: "מה זה המקום הזה, אני לא מגיע לירושלים כי המשאית לא יכולה לעשות את העליות ואם הייתי יודע שיש כאלה עליות לא הייתי עושה את זה." אז הוא אמר לי שאולי אני אוסיף לו כסף על זה".
 

שיטות לניפוח המחיר

השיטות המקובלות, הבנאליות ביותר הן לומר שיש יותר ציוד ממה שסוכם, שהאריזה שעשיתם לבד לא הייתה מספיקה (ובעצם הוא גם ארז לכם) או שהמחיר שנקבע לא כולל מע"מ. לעומת זאת, ישנם מובילים שבהחלט מגלים יצירתיות, ראויה לציון, בשיטות שלהם להוציא מאיתנו עוד מספר שקלים:

ארגז למעבר דירה תעריף לילה - ההובלה נמרחת הרבה מעבר לזמן שתוכנן, מתחיל להחשיך ואז המוביל שולף את אחת מהתחבולות היותר מפתיעות – תעריף לילה! "בגלל הלילה אני צריך לשלם לפועלים יותר. אז אין ברירה אתם צריכים להוסיף עוד 500 שקל אחרת הם עלולים ללכת לי באמצע העבודה".
 

ארגז למעבר דירה פירוק והרכבה - אתם עשיתם את תפקידכם נאמנה והראתם למוביל בדיוק כמה  ארונות יש לכם בבית. לכם היה ברור שהצעת המחיר כוללת את פירוק והרכבת הארונות בבית החדש אך כנראה שלמוביל דעה שונה בעניין והוא דורש מכם לשלם תשלום נוסף על כך.
 

ארגז למעבר דירה איש המכירות טעה - מי שהיה אצלכם בבית פשוט טעה בהערכת המחיר. מיותר לציין שזאת הבעיה שלכם.
 

ארגז למעבר דירה חם - כמה פשוט ככה נכון. מאוד חם ולכן יש תוספת תשלום. המוביל יגיד לכם שאם אתם לא מוסיפים תשלום אז הוא משאיר את כל הציוד בפתח של הבניין ולא מעלה אותו לדירה החדשה שלכם.
 

ארגז למעבר דירה מרחק גדול - המשאית לא יכולה להתקרב עד כדי סנטימטר וחצי או שניים מפתח הבית ולכן אתם צריכים לשלם יותר.
 

ארגז למעבר דירה יותר פועלים - המוביל הביא מספר גדול יותר של פועלים ולכן המחיר עולה.
 

חלק מחברות ההובלה לא יחכו עד לתום ההובלה וכבר בשלב הצעת המחיר יגישו לכם מחיר מנופח, בטענה שיש להן ביטוח טוב יותר, משאיות גדולות יותר ופועלים חזקים יותר. בסופו של דבר קשה לדעת מתי המחיר באמת סביר ומתי הצעת המחיר להובלה סתם מנופחת, כיוון שהובלה היא שירות ולא מוצר ולכן אין מחיר סטנדרט, שתקף לכל חברות ההובלה.

כדי "שלא יעבדו עליכם" תוכלו להיעזר במחירון ההובלות של מידרג, כדי לחשב את הטווח של עלות הובלה דומה לשלכם. המחירון בנוי על דיווחי מחירים של 10,000 לקוחות קודמים, שביצעו שירותי הובלה שונים. המחירון לוקח בחשבון את המרכיבים המשפיעים ביותר על מחיר ההובלה: המרחק, היקף התכולה, החודש והיום בשנה, ותוספות שונות כגון: פירוק והרכבה, אריזה, שימוש במנוף ועוד. לחישוב עלות הובלה, לחצו כאן.

 


טיפים לפועלים (8.4%)

הסכום של הטיפים עלול לייקר את המחיר הסופי של ההובלה בעשרות אחוזים! בדרך כלל, כשמתכננים את ההוצאה עבור ההובלה, לא מביאים בחשבון את הטיפ לפועלים ובטח שבטח לא מביאים בחשבון את הויכוחים וחוסר הנעימות הכרוכים בזה.

נקודה "כל הזמן הוא והפועלים שלו דיברו על טיפ. אמרו שכל העבודה קשה. נתתי את הטיפ והם שאלו אם אני יכול להגדיל אותו! ברגע שלא הסכמתי עשו לי פרצוף חמוץ. לא הבנתי בכלל למה הוא דורש טיפ".

נקודה "בשיא החוצפה, כשנתתי להם טיפ של 250 הם ביקשו מאיתנו 1,000 שקל! זה חוצפה ורציתי להתלונן על זה. זה היה פועל שהתנהג בצורה מאוד בוטה. זה היה מחפיר!"
 

הקשר בין איכות ההובלה לגובה הטיפ

אין קשר. הפועלים עלולים לאחר, לשבור חפצים וגם להאשים אתכם, בקולי-קולות, שלא ארזתם כמו שצריך ואז – כשמגיע רגע האמת – לדרוש את הטיפ כאילו השירות שלהם היה כשל מלצרית מנומסת. אם חשבתם שהם יפצו אתכם על האגרטל הסיני, שעבר בירושה 7 דורות ושרד 3 הובלות – אז חשבתם. אתם אלו שצריכים לפצות אותם באמצעות טיפ שמן.
 

שיטות להגדלת גובה הטיפ

כדי לגרום לכם לתת טיפ גדול יותר, הפועלים ישתמשו במגוון שיטות אך עיקרון הפעולה דומה: הם ינסו לגרום לכם לחוסר נעימות. הם ידגישו את העובדה שהיו אמורים להיות יותר פועלים, שהספה שלכם כבדה במיוחד, שהפתח צר, שהמעלית קטנה ועוד כל מיני אמירות, רמיזות ופרצופים שיבהירו לכם שהם עובדים קשה במיוחד. בסוף היום, מרוב רחמים או מרוב עצבים, אתם כבר תפתחו את הארנק.


הרכבת רהיטים וסידור הציוד (6%)

ישנם מובילים שמתחייבים להרכיב את הרהיטים מחדש, אך בפועל אין להם שום מושג איך לעשות זאת. התוצאה נראית בהתאם.

נקודה "היה על הפנים. לקחנו אותם שיעשו גם אריזה. ביקשנו ממנו שירשום על כל קופסא לאן היא שייכת. הוא אמר שהם משתמשים בשיטת המספרים - כל מספר מסמל חדר. הבעיה היא שהפועלים לא ידעו מה אומר כל מספר ונוצר בלאגן אחד גדול!"

נקודה "הם הרכיבו ארון - שהם קיבלו בעבורו כסף - והם הרכיבו אותו ברשלנות ועכשיו צריך לקרוא לנגר שיתקן את הארון."


פירוק ללא הרכבה

כמו בכל דבר אחר בחיים, קל לפרק ארון 6 דלתות ו-12 מגירות, קשה להרכיב. למען האמת, קל להרכיב באופן שלא יאפשר לדלתות להיסגר. מובילים רבים לא טורחים להביא נגר להובלה ולכן, מי שירכיב לכם את הארון יהיה פועל שאמנם יודע לסחוב היטב אך לא תמיד יודע להרכיב רהיטים.

בסרטון הבא תוכלו לקבל טיפים בנוגע לפירוק והרכבת ארונות בהובלה:
 


מובילים מומלצים

אחרי ששמענו את כל התלנות האפשריות על הובלות וסקרנו את כל מה שיכול להשתבש, הגיע הזמן לנשום עמוק, להפשיל שרוולים ולדאוג להובלה עצמה. לא השארנו אתכם לבד במשימה ודאגנו לכם לרשימת מובילים מומלצים, בתקווה שההובלה תעבור בשלום ובלי תלונות.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה הובלה?

אספנו מחירים ששילמו 10,000 לקוחות על שירותי הובלה שונים באתר. עם הנתונים המעניינים בנינו מחירון הובלות, שיכול לחשב בפחות מ-30 שניות, כמה עולה הובלה. כנסו לקישור ותחשבו את עלות ההובלה שלכם.

איך לבחור מוביל?

מוביל בוחרים רק על פי המלצות. בהובלה יכולים להשתבש אלפי דברים - החל מהאריזה של הדברים עד לפריקה בדירה החדשה. לכן חשוב מאוד לבחור מוביל מומלץ על סמך חוות דעת. תוכלו למצוא במידרג אלפי חוות דעת של לקוחות קודמים על חברות ההובלה המדורגות באתר.

יש אחריות על הובלה?

המוביל שרט את שולחן הזכוכית האהוב, מי צריך לשלם על זה? אז דעו שיש אחריות, אבל היא על נזקים גדולים בלבד, ואם השולחן שלכם לא עונה על ההגדרה הזו אז תצטרכו להתמודד עם השריטה.

צריך לתת טיפ למוביל?

ההחלטה עומדת בידיכם - אם אתם מרגישים שהעובדים עשו מעל ומעבר למצופה תצ'פרו אותם, אבל אל תרגישו חוסר נעימות על אי מתן טיפ כשהעבודה שנעשתה היא בינונית.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק