מוקד מידרג: 1-700-707-233

תיקון חלונות

אין דבר נפלא יותר מחלונות גדולים בבית, שמכניסים לנו אור ואוויר. אבל מה עושים אם מנגנון הנעילה התקלקל או שהזכוכית נשברה? החדשות הטובות הן שאת רוב הבעיות ניתן למנוע על ידי ניקוי קבוע של המסילות וסגירה עדינה של החלון, ואת השאר ניתן לתקן די בקלות. ריכזנו עבורכם את כל המידע על תיקון חלונות: בעיות נפוצות, פתרונות ומחירים. אז תמצאו לכם איזו פינה נחמדה ליד החלון ובואו נתחיל.


תיקון חלונות

שתי הבעיות הנפוצות ביותר בחלונות הן תקלה בנעילה וקושי בהזזה. בעיה נוספת, אם כי פחות שכיחה, היא שבר בזגוגית. את כל הבעיות שציינו ניתן לתקן, והן לא יצריכו החלפה של חלקים נוספים בחלון מלבד החלק הפגוע. במקרים נדירים, אם החלונות שלכם מאוד ישנים וסובלים מבלאי משמעותי, יכול להיות שבעל המקצוע ימליץ על החלפה מלאה של מסגרת החלון והזכוכית בשביל למנוע בעיות חוזרות ונשנות. אבל בהנחה שתצטרכו תיקון נקודתי, הנה תיקוני החלונות הנפוצים ביותר.

 

חלון הזזה

תיקון נעילה בחלון

לבעיה בנעילה של החלון יכולים להיות כמה גורמים. בחלונות הזזה, סביר שהבעיה היא בלשונית (חלק מתכת שיוצא מהחלון עצמו ונתפס במסגרת). היא יכולה להישבר, להתעקם או לזוז כך שהיא לא נתפסת על ה"נגדי" (החלק שתופס את הלשונית שמותקן במסגרת החלון). התקלות האלה נגרמות בדרך כלל כתוצאה משימוש בכוח מופרז. אם הלשונית עצמה היא הבעיה, נפרק את מנגנון הנעילה שעל החלון, נשלוף אותה החוצה ונמקם לשונית חדשה. אם היא לא מכוונת, נמדוד את מיקומה הרצוי ביחס לנגדי, נבריג אותו החוצה ונמקם אותו מחדש.

בחלונות קיפ ודרי קיפ הידית עצמה עלולה להישבר. במקרה כזה מומלץ פשוט להחליף את הידית, מכיוון שעלות התיקון בד"כ גבוהה יותר מעלות ההחלפה. 

 

תיקון ידית חלון

 


תיקון חלון תקוע

במקרה של קושי בהזזת החלון, החלפת גלגלים הוא הפתרון העיקרי. גלגלים יכולים להישחק מלכלוך, חוסר התאמה למשקל החלון או סתם בלאי טבעי. על מנת להחליף גלגלים יש להוציא את החלון מהמסגרת ולהבריג החוצה את הגלגלים שנמצאים בפרופיל התחתון של החלון. לאחר שהוצאנו את הגלגלים הישנים, משחילים פנימה את הגלגלים החדשים ומבריגים אותם. חשוב לשים לב שבורג הכיוונון (בורג האלן הגדול) יפנה כלפי חוץ ולא יבלוט החוצה מהמסילה, ושבורג הקיבוע יהיה בחלק הפנימי ויפנה למעלה. חשוב לוודא שהגלגלים החדשים תואמים את גודל, סוג ומשקל החלון. 


תיקון זכוכית חלון

שבר בחלון הוא תקלה די נדירה, מכיון שהזגוגיות המודרניות חזקות במיוחד ולא נשברות כל כך בקלות. בתיקון של זכוכית אין יותר מידי חוכמות- צריך להסיר את הזכוכית השבורה, למדוד את מידות המסגרת, ולמקם בתוכה את הזכוכית החדשה. על אף שזוהי לכאורה העבודה הפשוטה מבין השלוש, היא זו שבה נדרשת המיומנות הכי גבוהה.


איך לשמור על החלון

את מרבית התקלות בחלון ניתן למנוע על ידי שימוש ותחזוק נכונים. אז כדי להקדים תרופה למכה, הנה כמה טיפים פשוטים שיחסכו מכם בעיות מיותרות:

רשת ניקיון: חשוב מאוד להקפיד על ניקוי תדיר של המסילות. לכלוך שמצטבר לא רק יקשה על ההזזה של החלון, אלא גם יכול להרוס את הגלגלים לחלוטין. עם זאת, אסור לנקות מסילות חלון עם מסיר שומנים או חומרים פעילים אחרים, שיכולים ליצור קורוזיה. 

רשת שמירה על מנגנון הנעילה: כמעט כל בעיות הנעילה נגרמות מטריקה חזקה מידי של החלון, או תפעול לא נכון שלו. לדוגמא, לחלון יש מצב סגור ומצב פתוח. אם טורקים בכוח את החלון כשהוא במצב סגור אפשר בקלות לעקם את הלשונית ואפילו לשבור אותה. ניתן לשמור על החלון לזמן רב יותר אם מתנהלים בעדינות. 

 

ניקוי מסילת חלון

מחירי תיקון חלונות

ביקור של מתקן חלונות יעלה לפחות 250 ש"ח, מכיוון שגם אם העבודה עצמה פשוטה יחסית לא משתלם לו להגיע במחיר נמוך יותר. 

תיקון פשוט של נעילה בחלון (לדוגמא סידור של לשונית שזזה ממקומה) יכול להיות זול מאוד ולהוסיף 70 ש"ח בלבד לעלות העבודה, אם העלות הכוללת שלה הוא מעל מחיר הביקור. לעומת זאת במנגנונים מסובכים במיוחד, בעיקר בחלונות דרי קיפ (אך גם במנגנונים אחרים), תיקון נעילה יכול להגיע עד 1,000 ש"ח ואפילו יותר, אם מספר חלקים במנגנון הנעילה נפגמו ודורשים החלפה. החלפת הידית בלבד בחלון דרי קיפ תעלה בין 400 -600 ש"ח.

החלפת זכוכית תעלה 400 ש"ח במקרה הטוב, אך יכולה גם להגיע ל1,200 ש"ח, כתלות בסוג הזכוכית ומשתנים נוספים. המחיר הממוצע להחלפת זכוכית עומד על 600 ש"ח. 

החלפת גלגלים בחלון תעלה בין 350- 950 שקלים, תלוי בגודל החלון ובסוג הגלגלים.

 

אחריות על תיקון חלונות

לרוב אין אחריות רשמית על עבודות של תיקון חלונות, אך כמעט כל בעלי המקצוע יבואו לתקן את הבעיה אם נתגלתה אחת בתקופה שלאחר העבודה כחלק מהשירות. תמיד אפשר לברר מול בעל המקצוע לפני העבודה 😊

 

חלון מקלחת

האם אפשר לתקן חלון לבד

סוג העבודה היחיד שלא מומלץ לבצע לבד בשום מקרה הוא החלפת זכוכית. התקנה ומדידה מדויקת של הזגוגית דורשות מומחיות ומקצועיות. 

החלפת גלגלים היא פעולה טכנית שיחסית פשוט לבצע לבד, כשהסיכונים העיקריים הם חוסר התאמה בין הגלגלים לחלון, מה שיגרום לשחיקה מוקדמת, חוסר איזון של הויטרינה, קושי בפתיחה ואפילו בעיות באיטום. בנוסף, תמיד יש סיכון לשבור את הזכוכית כשמתעסקים לבד עם תיקון חלון.

בתיקון נעילה, היכולת של אדם ממוצע לבצע את העבודה לבד תלויה במורכבות המנגנון. החלפת לשונית עקומה בחלון הזזה פשוט היא לא עבודה מורכבת טכנית, בהשוואה להחלפת ידית בחלון קיפ, שדורשת מומחיות.


בעלי מקצוע מומלצים לתיקון חלונות

עכשיו אתם יודעים שיש לא מעט תקלות שדורשות תיקון חלונות. אז בין אם הבעיה שלכם היא שדרושים שני אנשים כדי להזיז את החלון על המסילה או שכדורגל תועה פגע לכם בזכוכית, אצלנו תוכלו למצוא המלצות וחוות דעת על של מתקני חלונות, המדורגים על ידי לקוחות קודמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה תיקון חלון?

מאוד תלוי בבעיה. ביקור של בעל מקצוע לא יעלה פחות מ-250 ש"ח, והעבודה עצמה יכולה להגיע למעל 1,000 ש"ח.

האם אפשר לתקן חלון לבד?

גם פה מורכבות הבעיה קובעת. בעיות בנסיעה על המסילה ובעיות נעילה מסוימות אפשר לתקן לבד, אחרות לא. לתיקון זגוגית תמיד יידרש בעל מקצוע. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק