16 מוסכים מומלצים ענו על השאלה וסיכמנו את התשובות בגרף!
צוות מידרג שאל כך: למה הרכב מתחמם? הרכב שלנו מודל 2018, עובר טיפולים בזמן ואנחנו דואגים לבדוק שמן מים בתדירות גבוהה. לאחרונה אנחנו רואים שבעת נסיעה, בעיקר בכביש מהיר, מד חום המנוע מראה שהרכב מתחמם יותר מדי. המזגן לא היה מופעל, וזה לא היה כביש עם עליות. בדקנו ולא חסרים מים ברדיאטור. מניסיונך, מה רוב הסיכויים שקרה?
הגרף החכם נותן משקל גדול יותר למומחים - כלומר למוסכים עם מספר חוות דעת ודירוגים גבוהים יותר.
הגרף הזה הוא גרף רגיל - לכל 16 המוסכים משקל זהה.
טוב, אז נראה שלשאלה 'למה הרכב מתחמם?' אין תשובה מובהקת עם רוב מוחלט. עם זאת שימו לב - התשובה תקלה בתרמוסטט קיבלה 44.5% ומובילה על כל התשובות האחרות בלפחות 10 אחוזים. שווה לקחת את זה בחשבון. כדי להקל על ההחלטה אתם יכולים לשים לב שאיש מהמוסכים לא בחר בדליפה באחד הצינורות של הרדיאטור, צינורות פילטר חסומים ו- תקלה באטם ראש המנוע.
למה הרכב מתחמם? המומחים עונים:
כנראה שהרכב מתחמם בגלל תקלה בתרמוסטט, אבל יכולות להיות עוד אפשרויות וזה דורש בדיקה.
מהניסיון שלי, כשרכב מודל 2018 מתחמם זאת לפעמים תקלה במאוורר או רדיאטור סתום, תלוי כמה ק"מ הרכב נסע.
יש הרבה סיבות להתחממות מנוע, רק לאחר שאני בודק את האוטו אני יכול להביע דעה.
תקלת התחממות מתחילה כתקלה פשוטה בדרך כלל, אך ההשלכות של מנוע מתחמם יכולות לגרום לנזק יקר במנוע. ולכן במקרה של התחממות מנוע ההמלצה היא לא להמשיך לנסוע ברכב, ולתת למכונאי שאתה סומך עליו לבדוק בדיוק מהיכן נובעת ההתחממות. לרוב אילו תקלות פשוטות וזולות.
יש לבדוק את כל הסיבות שיכולות להיות קשורות לכך שהרכב מתחמם ובעיקר את התרמוסטט.
קצת קשה לענות תשובה חד משמעית או קרוב לזה בתקלה מסוג כזה, כי במקרה של התחממות מנוע כל מקרה לגופו. אך במידה והרכב מתחמם בנסיעה ארוכה ולא חסרים מים, רוב הסיכויים שהבעיה היא בתרמוסטט או במאוורר מנוע.
יכול להיות כמה בעיות שגורמות לרכב להתחמם - רדיאטור, משאבת מים, תרמוסטט, ועוד.
או מאוורר או טרמוסטט תלוי אם הרכב עמוס מאד, יכולות להיות עוד סיבות לכך שהרכב מתחמם.
תקלה למודל כזה היא נדירה, אבל זה תלוי בקילומטראז'. מניסיוני, בהנחה שהקילומטרז' ברכב ממוצע, לפי השנה הוא עבר בערך 40,000 ק"מ. אם המנוע במצב חדש אז בעיית התחממות היא או חשמלית - מאוורר מנוע לא תקין, או שהבעיה היא במשאבת מים. למכוניות מתוצרת גרמניה יש בעיות במשאבת מים, ובסוג אחר יש בעיות חשמל.
לא סביר שתקלות כאלו יקרו לרכב בן שנתיים, הוא לא אמור להתחמם בנסיעה. יתכן שבאחת בדיקות המים ברדיאטור לא סגרו היטב את מכסה הרדיאטור. הרכב עדיין באחריות, יש לפנות למוסך היבואן למימוש האחריות. אוסיף ואומר שמיותר לבדוק מים לעתים תכופות לרכב בן שנתיים.
הרכב מתחמם כנראה בגלל מאוורר, תרמוסטט או רדיאטור סתום.
תשובה | מספר משיבים משוקלל | אחוז |
---|---|---|
תקלה בתרמוסטט | 9.3 | 43.4 |
תקלה אחרת | 5.7 | 26.7 |
רדיאטור לא תקין | 3.5 | 16.4 |
תקלה במשאבת מים | 1.8 | 8.3 |
תקלה במאוורר | 1.1 | 5.2 |
דליפה באחד הצינורות של הרדיאטור | 0 | 0 |
צינורות פילטר חסומים | 0 | 0 |
תקלה באטם ראש המנוע | 0 | 0 |
תשובה | מספר משיבים | אחוז |
---|---|---|
תקלה בתרמוסטט | 5 | 31.2 |
תקלה אחרת | 5 | 31.2 |
רדיאטור לא תקין | 3 | 18.8 |
תקלה במשאבת מים | 2 | 12.5 |
תקלה במאוורר | 1 | 6.3 |
דליפה באחד הצינורות של הרדיאטור | 0 | 0 |
צינורות פילטר חסומים | 0 | 0 |
תקלה באטם ראש המנוע | 0 | 0 |
המידע המוצג כאן על "למה הרכב מתחמם?" אינו מיועד להוות תחליף לייעוץ מקצועי, אלא למטרת העשרה בלבד. אתה לוקח אחריות מלאה על אופן שימושך במידע זה. עליך לפנות לאיש מקצוע כדי לקבל תשובה אישית. אין לעשות שימוש מסחרי בתוכן ללא אישור בכתב. שימוש ללא אישור יהווה עילה לתביעה.