הנהלת חשבונות היא תיעוד של כל ההכנסות וההוצאות של עסק כולל פרטים כמו למי וממי התקבל הכסף (קצת כמו מעקב של עובר ושב בבנק).
ישנם שני סוגים של הנהלת חשבונות: חד צידית וכפולה וההבדל ביניהן הוא בגודל העסק וברמת הפירוט של הרישומים. הנהלת חשובנות חד צידית מיועדת לעסקים קטנים ובינוניים וכוללת פירוט של ההוצאות וההכנסות של העסק בלבד. הנהלת חשבונות כפולה לעומת זאת, מיועדת לעסק עם מחזור פעילות גדול והרישום צריך לכלול פרטים נוספים כמו אמצעי התשלום וגם לציין תשלומים עתידיים שעוד לא בוצעו.