בקרת שיוט היא מערכת שנמצאת כמעט בכל הרכבים החדשים והיא עוזרת לקבוע את המהירות הנסיעה לאורך כל הנסיעה. בפועל, מערכת בקרת השיוט שולטת בדוושת הגז ומורידה מהנהג את הצורך ללחוץ עליה בנסיעות ארוכות. בכל פעם שהנהג לוחץ על הבלם, בקרת השיוט מתאפסת והשליטה חוזרת לנהג. לרוב, נהגים משתמשים בבקרת השיוט בנסיעות בינעירוניות ארוכות וכך הרגל לא נתפסת. בתכלס, אפשר לחשוב על בקרת השיוט כמו טייס אוטומטי במטוסים אבל חשוב להיות עירניים לסביבה ולרכבים אחרים כדי למנוע תאונה. אגב, למערכת בקרת השיוט קוראים גם קרוז קונטרול (Cruise control).
נסיעה במהירות המותרת - בקרת שיוט מונעת עבירה על החוק ומוודאת שהרכב לא עובר את המהירות המותרת.
נוחות - נסיעה ללא התעסקות בדוושת הגז יוצרת נהיגה נינוחה יותר.
תצרוכת דלק - כשמהירות הנסיעה נשלטת על ידי מחשב, צריכת הדלק תרד בגלל שאין לחיצות מיותרות על דוושת הגז.
חוסר תשומת לב - לפעמים כשמערכת בקרת השיוט עובדת נהגים נוטים להיות פחות ממוקדים בנסיעה, מה שעלול להוביל לתאונות חלילה.
זמני ההפעלה - מערכת בקרת שיוט רלוונטית רק בנסיעות בינעירוניות ארוכות ולא עוזרת בנסיעות בתוך העיר, שאלו רוב הנסיעות שלנו.