אני רוצה לשתף אתכם איך עסקים מצטיינים מנהלים את העסק שלהם. תודה ענקית לכל העסקים המדהימים במידרג שתרמו מניסיונם לטובת כולם!
מאת: נוחם אוחנה, מייסד אתר מידרג
הגישה של עסקים מצטיינים לעבודה ולחיים היא לא כמו של עסקים בינוניים. הם באים ללקוח כדי לתת ולא כדי לקחת! הם באים לעזור מכל הלב, כאילו שזה הבית שלהם. הם שואפים לשלמות ולדיוק בעבודה ובשירות, לא כדי שהלקוח יהיה מרוצה, אלא כדי שהם יהיו מרוצים מהעבודה שלהם! זה הבדל עצום. ההבדל הזה בגישה, מבדיל בין עסקים מצויינים ובין עסקים בינוניים. עסק בינוני בא ללקוח בגישה של "איך אני מרוויח כמה שיותר". עסק מצויין בא בגישה של "איך אני עוזר ללקוח כמה שיותר", "איך אני עושה עבודה ושירות שאני אהיה מבסוט מעצמי". מי שיאמץ את הגישה הזאת לעבודה ולחיים – יהפוך להיות מצטיין.
העסקים המצטיינים לא שוכחים שהדבר הכי בסיסי בכל שירות הוא פשוט: תעשה את מה שאתה אומר. בכל נושא. מה שאמרת ללקוח בטלפון, בהצעת המחיר – פשוט תעמוד בזה. בקיצור, תעמוד במילה שלך!!
קשה לתת שירות טוב עם תפעול גרוע. העסקים המצטיינים הם מסודרים ומאורגנים. הציוד שלהם מסודר היטב, הם יודעים איפה כל דבר נמצא. תהליכי העבודה שלהם מאורגנים היטב, הצעת המחיר שלהם מסודרת ולא מרושלת וכלי העבודה שלהם איכותיים. אם תסתכלו על רכב של בעל מקצוע מצויין – אתם כבר תזהו לבד שמדובר באיש מקצוע רציני.
העסקים המצטיינים מתמקדים בפרוייקט ולא מתפזרים. הם מקפידים לא לטפל ביותר מידי לקוחות בבת-אחת, גם אם זה אומר להפסיד לקוח! הם אוכלים כפי יכולתם ולא יותר מידי.
הם מקפידים לרשום ולתעד את הלקוחות בצורה מסודרת כדי שלא יפספסו אף לקוח. ערימת פתקים בכיסים? לא תמצאו את זה אצלם.
אין עסק מצטיין בלי תקשורת מצויינת עם הלקוח. זה אחד הנושאים החשובים ביותר. העסקים המצטיינים עושים תמיד תיאום ציפיות מלא ומפורט מול הלקוח – כדי שלא יהיו לו אכזבות. הם תמיד מעדיפים שהלקוח יצפה לפחות ובסוף יקבל יותר. כל דבר שהם מסכמים עם הלקוח - הם מתעדים לעצמם, כדי שלא יפספסו משהו.
הם תמיד מקדישים זמן להקשיב היטב ללקוח (גם אם יודעים מראש מה הוא יגיד ומה הוא צריך). הם מנסים להתחבר ללקוח, עם המון המון סבלנות. אין אצלם דבר כזה של "לבוא, לתת שירות ולהיעלם בלי תקשורת מול הלקוח". הם מבינים שתקשורת איכותית לוקחת זמן אך היא בונה אמון וקשר ולכן ההשקעה משתלמת.
העסקים המצטיינים משתדלים כמה שפחות להשתמש במילה "לא". תנסו את זה בבית...
גם תוך כדי העבודה הם כל הזמן בתקשורת מול הלקוח. דווקא כאשר הלקוח לא נמצא איתם – החשיבות כפולה. הם ישלחו לו תמונות וסרטונים תוך כדי העבודה, ישתפו אותו בהתקדמות וישתפו אותו בהתלבטות אם יש. הם תמיד זוכרים שהצדק צריך להיעשות אך יודעים שהוא צריך גם להיראות.
העסקים המצטיינים מבינים ששיווק זה לא רק פרסום. שיווק זה לעשות אקסטרא ללקוח, בונוס מעבר לציפיות שלו! הם יודעים ששיווק מתחיל ברושם הראשוני – החל מאיך שעונים לטלפון, הצגת המקצועיות שלכם בעזרת סיוע מקצועי ללקוח גם בלי לקבל תמורה. השיווק ממשיך בנראות – לדוגמא: באיך שהעובדים לבושים ואיך שאתם נראים.
שיווק זה כל מה שהלקוח חושב על העסק שלך. העסקים המצטיינים שמבינים בשיווק לא אומרים ללקוח "אני יקר. ככה אני" כי הם לא רוצים שתהיה להם תדמית של יקרנים, אלא הם אומרים "בהשוואה לאיכות ולתמורה שאני נותן – המחיר שלי יותר מהוגן", או " אני נותן תמורה מלאה ומצויינת לכל שקל".
העסקים המצטיינים לא מפסיקים להתקדם. הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית. הם לומדים טכניקות חדשות, כלים חדשים. הם לא דורכים במקום מבחינה מקצועית. הם משפרים גם את תהליכי העבודה בעסק שלהם כל הזמן. הם לא חושבים שאיך שהם עובדים היום זה הכי נכון – אלא כל הזמן בודקים את עצמם ואת תהליכי העבודה שלהם – מה אפשר לשפר עוד?
העסקים המצטיינים משקיעים בעובדים שלהם. הם בוחרים את העובדים שלהם בקפידה רבה ומתכננים איך לגרום לעובדים לרצות להיות איתם שנים רבות. הם משקיעים בעובדים – לא רק בשכר אלא גם באכפתיות מהצרכים שלהם, בהכשרה ובקידום המקצועי שלהם.
העסקים המצטיינים באים בדרישות גבוהות מהעובדים אך גם מחזירים להם בתמורה הולמת ובאכפתיות.
הם משקיעים בעובדים כי הם מבינים שבלי עובדים מצויינים ומקצועיים- הם לא יצליחו להיות עסקים מצטיינים לאורך זמן.
אני מאחל לכם שתצליחו ליישם את העקרונות הללו ושתמיד תדחפו את העסק שלכם למעלה.
בהערכה רבה,
נוחם אוחנה
מייסד אתר מידרג
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.