אם אתם פה קודם כל מגיע לכם מזל טוב! תכנון חתונה הוא דבר שבקלות אפשר ללכת בו לאיבוד. לכן החלטנו לעשות לכם חיים קלים ולסדר לכם במקום אחד את כל מה שצריך לדעת לגבי תכנון חתונה! מאיפה מתחילים? מה סוגרים קודם? איזה ספקים צריך? בואו נעשה סדר בתכנון החתונה שלכם!
אנחנו יודעים שישר אחרי ההצעה הראש שלכם לא מפסיק לחשוב על ה-DJ התותח שהיה בחתונה של החבר מהצבא ועל האיפור והשיער ההורס של הבסטי אבל צר לנו לאכזב אתכם - אין למה להתחיל לברר או לסגור עם ספקים עד שאין תאריך ומקום לחתונה. למה אתם שואלים? בגלל שכבר בתחילת השיחה הספק ישאל אתכם מה תאריך החתונה שלכם כדי שידע אם בכלל הוא פנוי להגיע אליכם.
לכן גם אם תרצו חתונת שישי צהריים בגן אירועים, חתונה מצומצמת במסעדה או בכלל חתונת ערב קלאסית באולם - עד שאין תאריך ומקום סגור מראש לא תוכלו להתקדם עם ספקים. סגרתם מקום ותאריך? מזל טוב! עכשיו אפשר להתקדם
אבל טיפ קטן שנייה לפני - לכל שירות טווח מחירים שונה. בתוך הטווח הזה כל ספק מתמחר את עצמו אחרת בהתאם לניסיון ולביקוש. עצה שלנו, תעשו סקר שוק לפני, תסגרו ביחד מה התקציב הכולל לחתונה ומה הסכום שאתם מוכנים לשלם עבור כל שירות, כך לא תתפזרו ותוכלו לצלוח את תכנון החתונה בלי חריגות מיותרות.
איך מחשבים תקציב לחתונה? אין דרך קבועה שעובדת, אבל אם תכפילו את מספר המוזמנים שלכם במחיר מנה שאתם מוכנים לשלם / מחיר מנה ממוצעת כיום, תוכלו לדעת מה המינימום שאתם צריכים. על הסכום הזה תוכלו להחליט יחד כמה אתם מוכנים להוסיף על ספקים.
זה לא סוד שה-דבר הכי חשוב בחתונה זה האוכל, בינינו זה מה שאנשים זוכרים (זה והמוסיקה, אבל נגיע לזה בהמשך).
בדומה לקייטרינג של אולם קייטרינג חיצוני לחתונות, מספק גם הוא בופה, מנה ראשונה, עיקרית, קינוח ואפילו עמדת אפטר פארטי. קחו בחשבון שלא כל חברות הקייטרינג מספקות שתייה או שתייה חריפה ולכן יכול להיות שתצטרכו לדאוג לשתייה או לשירותי בר באופן עצמאי.
מבחינת הגשה - לרוב קייטרינג חיצוני מתנהל באמצעות בופה, אם תרצו שירותי הגשה תצטרכו לקחת בחשבון שיש לשכור גם מלצרים. עלות מלצר נע בין 250-500 ש"ח, בהתאם לגודל האירוע וליום בשבוע (כן, גם פה סופ"ש יעלה לכם יותר).
מתי לרוב משתמשים בקייטרינג חיצוני לחתונה ולא בקייטרינג של האולם?
חתונת "פרימיום" - בניגוד לקייטרינג מובנה של אולם, קייטרינג חיצוני מציע מגוון רחב יותר ומנות ייחודיות יותר שלא מוצאים בתפריט סטנדרטי של אולם או גן אירועים. אז במידה והאולם או הגן מאפשרים להביא קייטרינג חיצוני ובא לכם קונספט קצת אחר וייחודי, זה לגמרי אופציה בשבילכם!
מיקום - אם החתונה נעשית במקום שהוא לא גן או אולם כמו חווה, מטע פקאנים, כרם יין או אפילו בחצר הבית שלכם - תאמינו לנו שהדבר האחרון שיהיה לכם ראש להתעסק בו עכשיו זה בישולים.
מה היתרון הגדול של קייטרינג לחתונה? אתם יכולים להתאים את סגנון האוכל לסגנון שמתאים לכם - תוכלו לבחור קייטרינג חלבי, בשרי או אולי אפילו טבעוני. בנוסף, תוכלו לבחור מנות מיוחדות, כאלו שלא רואים בכל אירוע ולתת צביון מיוחד לחתונה שלכם!
שימו :
אם אתם מזמינים קייטרינג חיצוני לאולם חשוב לוודא עם האולם שחברת הקייטרינג יכולה להשתמש במטבח ולהכין שם את האוכל. במידה ואין אופציה כזו יש לוודא שחברת הקייטרינג מגיעה עם כלי חימום והכנה.
אם אתם עושים את החתונה במקום שהוא לא מיועד לאירוח המוני כמו חצר הבית שלכם או כרם יין, אתם אלו שצריכים לדאוג לציוד כמו שולחנות, כיסאות, עריכה וכו', תוכלו לסגור את כל אלו דרך חברה להשכרת ציוד לאירועים. חברת הקייטרינג אמורה לדאוג לציוד חימום ולהכנת האוכל.
אחרי שסיימנו עם האוכל עוברים לדבר השני הכי חשוב בחתונה - המוסיקה. אין ספק שבחירת דיג'יי טוב, להקות שמתאימות לסגנון שלכם והבאת מתופפים או נגני שופרים שמנגנים בכניסה לחופה לגמרי משפיעים על האווירה בחתונה! אבל חשוב לדעת שלכל שירות ספק נפרד ולכן אם אתם רוצים גם נגנים או להקה בנוסף לדיג'יי קחו בחשבון שתצטרכו להתנהל מול ספקים נוספים וכמובן שתהייה לכך השפעה על המחיר.
הגענו אליהם, הספקים שיהפכו את ערב החתונה שלכם לזיכרון בלתי נשכח - הצלמים. צלמי חתונה מחולקים לסוגים שונים: צלמי סטילס, צלמי וידאו, צלמי מגנטים וכמובן צלמי טראש ל- SAVE THE DATE.
רוב צלמי החתונות מספקים במחירי חבילה את צילומי הוידאו, הסטילס ולפעמים גם את צילומי הטראש (אבל לא בהכרח).
מבחינת מגנטים יש שתי אופציות: צלם מגנטים שעובר בין האורחים ומצלם או עמדות צילום שהאורחים מצטלמים עצמאית ומקבלים מגנט. ההבדל העיקרי יהיה במחיר אבל בתכל'ס, זה לגמיר עניין של העדפה ואין באמת יתרון של האחד על השני.
כל זה נשמע גדול ומאיים? הכל טוב, יש מישהו שיכול לדאוג לכם להכל - מסגירת האולם, עד לסגירת הספקים בהתאם לתקציב ולמאפיינים שתגדירו - מפיקי אירועים. הם יכולים למצוא לכם את כל הספקים הרלוונטים - החל מאולם, DJ, צלם, מעצב, אוכל וכו'.
אם תחליטו לקחת מפיק/ת אירועים קחו בחשבון להוסיף את השירות לתקציב החתונה.
במידה ובחרתם לסגור את הספקים בעצמכם כדאי שתכירו את אלו שידאגו לסנכרן בין כולם - מנהלי אירועים. לרוב, האולם מספק מטעמו מנהל אירוע אבל אתם יכולים לסגור מנהל אירוע חיצוני במידה והאולם מאפשר. כפי שציינו, מנהל אירוע אחראי על ניהול הספקים שנסגרו, תפעול וליווי האירוע באופן שוטף תוך עמידה ביעדים ובלוחות הזמנים שנקבעו.
שימו :
התפקיד של מנהל האירוע הרבה יותר קטן ונקודתי ממפיק אירוע, והעלויות שמשלמים למנהל אירוע נמוכות יותר.
לרוב, מפיקי אירועים הם גם מנהלי אירועים.
חולמים על עיצוב מרהיב שישאיר את האורחים נפעמים? בדיוק בשביל זה יש מעצבי אירועים, יחד תיסגרו על קונספט ותבחרו את העיצוב להכל! החל מעיצוב החופה, הכיסאות, מפות השולחן ועד הכלים.
כמובן שאין חובה לסגור מעצב אירועים חיצוני ואפשר להסתפק בעיצוב הבסיסי שהאולם נותן, אבל אם בכל זאת בא לכם עיצוב ייחודי יש לכם שתי אופציות: לקחת מעצב אירועים מטעם האולם או להשתמש במעצב אירועים חיצוני, רק שימו לב שלא כל אולם מאפשר שימוש במעצב חיצוני. היתרון של מעצב חיצוני הוא מגוון רחב יותר של אופציות עיצוביות והתאמה אישית.
אחרי שסגרתם את הדברים הגדולים שמשותפים לשניכם אפשר לשחרר לזמן קצר את החתן המיועד ולהתחיל להתרכז במרכז הערב - הכלה ואיך לא, מתחילים מאיפור ושיער.
כשזה נוגע לאיפור או שיער יש שתי אופציות:
לקחת מאפר/ת ומעצב/ת שיער בנפרד.
לקחת ספק/ית שמספקים את שני השירות יחד.
במהלך הבירורים חשוב לציין אם אתן מעוניינות בליווי ערב - דבר שישפיע על הצעת המחיר.
הרגע לו כל כלה מחכה - השימלה!
לפני שאת מתזזת בין סטודיו לסטודיו אנחנו ממליצים לך קודם כל להיסגר על איזה סגנון את רוצה - נשפך, נפוח אולי בכלל בת ים? שתי שמלות או אחת? עם שרוולים ארוכים, כתפיות או בכלל סטרפלס? מדובר בעולם שלא נגמר ולכן ככל שתגיעי מוכנה עם הדברים שחשובים לך יהיה לך יותר קל.
כמובן תקחי בחשבון את תנאי מזג האוויר ביום בו צפויה להיערך החתונה, אבל הכי חשוב - תדאגי שיהיה לך נוח!
טיפ קטן מאיתנו - תסתכלי על תמונות של שמלות כלה של מעצבים וכך תלכי לסטודיו שמספק את הסגנונות אליהם את יותר מתחברת אליהם.
כדאי לדעת - טווח המחירים של השמלות משתנה בהתאם לוותק של המעצב/ת, לכמות השמלות שתבחרי, עיטורים מיוחדים ולסוג הקנייה (קנייה, השכרה, תפירה אישית או התאמות של שמלה קיימת).
אם הגעתם עד לכאן אתם בטח לא מבינים איך יש עוד דברים שצריך לסגור.. אבל אל תדאגו, הגענו לדברים האחרונים:
אישורי הגעה וסידורי הושבה - לא משנה אם יש לכם חתונה של 200 איש או של 500 איש, צריך לדאוג להם למקומות הושבה. העניין מתחלק לשניים, אישורי הגעה וסידורי הושבה שלרוב הם נעשים ביחד דרך אותה החברה. היום יש חברות אליהן מעבירים את הרשימה הסופית של המוזמנים והם דואגים לשלוח לאורחים שלכם הודעות ולבצע שיחות טלפון לאישורי הגעה. לאחר הסבב האחרון של אישורי ההגעה והעברת הסטטוס למנהל/ת האירוע שלכם תקבלו סקיצה של האולם ובו תשבצו בעצמכם מי יושב איפה.
הדרכת כלות - במידה ותבחרו להתחתן ברבנות, תצטרכי לעבור דרך מדריכת כלות. הדרכת כלה משתנה בהתאם למדריכה והיא יכולה להימשך בין מפגש אחד- לשלושה מפגשים. עצה שלנו, תקחי אחת עם המלצות
רב לחתונה והנחיית חופה - הרגע הגדול הוא כמובן החופה! גם פה הסגנונות הם אינסופיים. בין אם תרצו חופה קלילה וקצרה או חופה ארוכה, כאן תוכלו למצוא רבנים ועורכי חופות מומלצים!
כמה טיפים אחרונים שיעזרו לתכנון החתונה שלכם:
בכל שיחה ראשונית תציינו את תאריך החתונה ואת מיקום האירוע - יש ספקים שלא יהיו פנוים בתאריך שלכם או שלא מגיעים לאזור שלכם - חבל לבזבז זמן מיותר לשני הצדדים.
וודאו שאתם מסדרים את הצעות המחיר שלכם באקסלים מסודרים, זה יעשה לכם סדר מי הציע כמה וכך יקל עליכם להחליט. בטבלה כדאי לציין ליד כל ספק מה סגרתם מולו, האם שילמתם מקדמות (אם כן כמובן לציין מחיר) ובאילו תאריכים אמורים לשלם את שאר הסכום.
תבחרו ספקים עם המלצות וחוות דעת אמיתיות, כך תוכלו להיות בטוחים שמדובר בספק אמין.
אין ספק שתכנון חתונה דורש הרבה אנרגיה וזמן, אם זה מרגיש לכם טו מאצ' אתם לגמרי יכולים לפנות למנהלי ומפיקי אירועים מומלצים שיקלו עליכם! אחרי השמחה הגדולה וקבלת השירות צוות המוקד יתקשר לקבל את חוות דעתכם לגבי השירות. שיהיה במזל טוב!
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.