חיישן חמצן נמצא בקצה של הממיר הקטליטי, ותפקידו לוודא שיש במנוע תערובת מדויקת של דלק וחמצן. זה נשמע לכם הרבה? דעו שהתפקיד שלו לא נגמר פה. חיישן החמצן אפילו בודק ומשווה את רמת החמצן שמחוץ לאגזוז לבין הגז שנפלט מהרכב החוצה. אם אתם רואים שיוצא עשן שחור מהאגזוז ושהרכב לא סוחב, כנראה שחיישן החמצן התקלקל ותצטרכו להחליף אותו.
בונוס: חיישן חמצן ידוע גם כחיישן למדה ואפילו חיישן למבדה. עכשיו עם המידע הזה אתם יכולים לרקוד כל הדרך למוסך 😊