מוקד מידרג: 1-700-707-233

סוגי זכוכית למקלחון

מתלבטים בין סוגי זכוכית למקלחון שלכם? תדאגו שהבחירה שלכם לא תהייה שקופה מידי  יש מגוון סוגי זכוכית למקלחון עם רמות שקיפות שונות ועיצובים שונים. כאן ריכזנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על כל סוגי זכוכיות למקלחון, סמכו עלינו שנהיה שקופים איתכם לגבי הכל.


עובי זכוכית למקלחון

בין אם אתם מתכננים מקלחון פינתי, מקלחון חזיתי או אולי בכלל אמבטיון - בחירת זכוכית היא אחד החלקים הכי חשובים בתהליך. לפני שנדבר על עיצובים או רמות שקיפות נתחיל מהדבר הכי חשוב - בטיחות!

העובי הסטנדרטי של זכוכית למקלחונים נע בין 6-10 מ"מ, וזאת בשביל להבטיח שהזכוכית לא תהיה דקה מדי ותישבר בקלות.
לרוב, הבחירה תהייה בזכוכית בעובי 6-8 מ"מ. בחירה בזכוכית בעובי 10 מ"מ תהייה בדרך כלל בעקבות המלצת אדריכל או מעצב פנים. היתרון של זכוכית בעובי 10 מ"מ הוא שהיא פותרת אתכם מהתקנת בסיס בטיחות לזכוכית - מה שכן נדרש בזכוכיות בעובי 6-8 מ"מ.

לגודל ועובי הזכוכית תפקיד גדול במחיר הסופי של המקלחון: במקלחונים בגובה סטנדרטי של עד שני מטר לרוב יתקינו זכוכית בעובי 8 מ"מ, ומחירתם מתחיל ב-2,500 ₪. אם מדובר במקלחונים קטנים או אמבטיונים קטנים, תוכלו להתקין זכוכית בעובי 6 מ"מ ולהוזיל את המחיר משמעותית אפילו בחצי מחיר. אם המקלחון שלכם גבוה או רחב במיוחד, תצטרכו זכוכית בעובי 10 מ"מ בשביל הבטיחות, דבר שיכול להוסיף לכם כמה מאות שקלים למחיר, אבל היי - כשמדובר בבטיחות לא מתפשרים!


סוגי זכוכיות מאושרות למקלחון

מקלחון צריך להיות עשוי מזכוכית מחוסמת או רבודה ולעמוד בתקן של מכון התקנים הישראלי כדי להבטיח בטיחות מקסימלית, למנוע סדק או שבירה של הזכוכית ולהגן עליכם ככל הניתן.

קיימים שני סוגים של זכוכיות למקלחונים שמאושרים ע"י מכון התקנים:

אחד זכוכית רבודה (זכוכית שכבות) - עשויה משתי שכבות זכוכית שמודבקות ביניהן באמצעות שכבה פלסטית. במקרה של התנפצות, רסיסי הזכוכיות נדבקים לשכבה הפלסטית כך שהזכוכית רק נסדקת ולא מתפזרת לכל עבר.

שתיים זכוכית מחוסמת - זכוכית שעוברת תהליך חיסום שבמהלכו מחממים אותה בחום גבוה במיוחד למשך מספר דקות ולאחר מכן מקררים אותה קירור מהיר. תהליך זה מעניק לזכוכית עמידות של פי 4 מזכוכית רגילה, כך שהיא מומלצת יותר מזכוכית רבודה. במידה והזכוכית חלילה נשברת, היא מתנפצת לרסיסים קטנים מאוד שמקטינים את אפשרות הפגיעה.

טיפ שימו לב - יצרני זכוכיות מחוסמות חייבים להטביע על גבי הזכוכית חותמת המעידה על כך שעברה חיסום. לעומת זאת, בזכוכית רבודה אין חובה כזאת כך שאתם תצטרכו לבדוק זאת בעצמכם ברשימת יצרני הזכוכיות המורשים של מכון התקנים.


עיצוב זכוכית למקלחון

אחרי שעברנו את שלב הבטיחות, אפשר להמשיך לחלק המהנה באמת - עיצוב הזכוכית!
עיצוב זכוכיות למקלחון מורכב מרמת שקיפות הזכוכית, צבע ועיטורים שאפשר להוסיף עליה.

יש ארבעה סוגי זכוכיות נפוצים למקלחונים:

מקלחון זכוכית שקופה - הזכוכית הסטנדרטית ביותר שרובנו מכירים. זכוכית זו מכילה עופרת באחוזים גבוהים ולכן יש לה גוון מעט ירקרק.
אם רוצים זכוכית שקופה לגמרי, תצטרכו ללכת על זכוכית אקסטרה קליר - זכוכית שעוברת תהליך להוצאת העופרת כך שמתקבלת זכוכית שקופה לחלוטין.

עיצוב מקלחון עם זכוכית שקופה יעניק לחדר הרחצה מראה מרווח יותר, אבל לא יאפשר פרטיות אם אנשים נוספים נמצאים בחדר הרחצה.

טיפ חשוב לזכור - שקיפות זו תכונה ולא צבע, ולכן גם אם תבחרו בזכוכית שקופה למקלחון שלכם תוכלו לבקש אותה בצבעים שונים שיוכלו להתאים לחדר האמבטיה.

מקלחון זכוכית אטומה - זכוכית אטומה תאפשר פרטיות רבה יותר למי שמתקלח, אבל אם חדר הרחצה שלכם לא גדול ורחב, בחירה בזכוכית זו תגרום לחדר הרחצה להיראות קטן ותיצור אווירה של צפיפות.
דוגמא לזכוכית אטומה היא זכוכית חלבית
זכוכית שעוברת תהליך של החדרת גז או התזת חול, שגורם לה לקבל גוון מחוספס ולבן שאי אפשר לראות דרכו ויוצר אפקט של 'חלביות'. זכוכית אטומה יכולה להיות בצבע חלבי, שחור, זהב, כסף וכו'.

מקלחון זכוכית מחוספסת "פפיטה" למקלחון - זכוכית שאינה אטומה לחלוטין ולכן היא מאפשרת הסתרה חלקית של פנים המקלחון.

סוגי זכוכית למקלחון

מחיר זכוכית למקלחון

מחיר זכוכית שקופה היא הזכוכית הסטנדרטית והזולה ביותר, אחריה זכוכית אטומה, פפיטה ואקסטרה קליר שיכולות להיות יקרות יותר בכ-30% למטר רבוע. 
כששאלנו את מתקיני המקלחונים המדורגים במידרג מה עדיף זכוכית אטומה או שקופה
 רובם ענו שהאופציה של זכוכית אטומה היא הטובה ביותר.


עיצוב מקלחון עם זכוכית מעוטרת

הבנתם מה סוג הזכוכית המועדף עליכם אבל אתם רוצים להוסיף אלמנט מעניין לחדר הרחצה וטאצ' אישי? אפשר להזמין מקלחון עם עיטורים בהתאמה אישית.
בדרך כלל העיטורים יהיו בצבעי תכלת, לבן, שחור או אפור (אפשר גם צבעים נוספים) ויכללו בעיקר פסים, נקודות, גלים ועיטורים עדינים של צמחייה. תוספת של עיטורים סטנדרטיים תעלה כ- 500 ₪. אם תרצו עיטורים מורכבים ומיוחדים או הדפסי צורות מיוחדות על הזכוכית זה עשוי להוסיף עוד אלפי שקלים למחיר הסופי.

 


מתקיני מקלחונים מומלצים במידרג

עכשיו כשהבנתם בדיוק איזה סוגי זכוכיות יש למקלחון, נותר רק למצוא מתקין מקלחונים שילווה אתכם בתהליך. לא ננטוש אתכם כאן ובדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם רשימה של מתקיני מקלחונים מומלצים שיהיו שקופים איתכם וייעצו לכם בכל שאלה קטנה שיש לכם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה העובי הסטנדרטי של זכוכית למקלחונים?

העובי הסטנדרטי של זכוכית למקלחונים נע בין 6-10 מ"מ.

איזה סוגי זכוכיות יש למקלחונים?

יש ארבעה סוגי זכוכיות נפוצים למקלחונים:

זכוכית שקופה, זכוכית אטומה, זכוכית פפיטה וזכוכית אקסטרה קליר.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק