עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

סוגי צירים למקלחונים

הדלת במקלחת מתחילה להתנדנד? נהייה קשה להזיז אותה? זו סיבה מספיק טובה לברר על סוגי צירים למקלחונים! יש מגוון רחב של סוגי צירים למקלחונים ואולי תתפלאו לשמוע, עלות החלפת ציר אחד מתחילה מ- 500 ש"ח ללא מע"מ. אילו סוגי צירים למקלחונים יש? מה חשוב לבדוק בהחלפת צירים למקלחון? - כל המידע שאתם צ(י)ריכים ממש כאן!


סוגי צירים למקלחונים

אומנם צירים הם חלק קטן במקלחון אבל יש להם חשיבות גדולה לתפעול תקין של הדלתות ולבטיחות. בחירה נכונה בצירים למקלחון יכולה להשפיע על אורך חייו של המקלחון ועל נוחות השימוש בו.

צירים למקלחונים יכולים להיות עשויים משלושה חומרים: זמק, נירוסטה ופליז (ברונזה). צירי פליז נחשבים להכי איכותיים, אחריהם צירי נירוסטה ולבסוף צירי זמק.
שלושת החומרים לא מחלידים כי הם לא עשויים מברזל, וההבדל ביניהם הוא בחוזק ובעמידות שלהם. צירי זמק נוטים להתפרק ולהתפורר בערך לאחר שנה, צירי נירוסטה אמנם לא מתפרקים אבל הציפוי שלהם לא מחזיק לאורך זמן וצירי פליז מחזיקים למשך כמה שנים טובות.

יש מגוון רחב של סוגי צירים למקלחונים, אבל הדבר העיקרי שישפיע על סוגי הצירים שתצטרכו יהיה סוג דלתות המקלחון - האופן בו הן מעוצבות, חומר הגלם ממנו הן עשויות ואופן הפתיחה שלהן יקבעו במידה רבה את סוג הציר שיבחר.

יש צירים שמיועדים ספציפית לדלתות זכוכית ויש כאלו שמיועדים לחומרי גלם אחרים, צירים מסוימים מיועדים ספציפית למקלחוני אקורדיון ואחרים למקלחוני פתיחה ב-180 מעלות.

לדוגמא, ציר "קיר זכוכית" מתאים למקלחונים חזיתיים או פינתיים בהם צריך לחבר את דלת הזכוכית לקיר, ציר "זכוכית זכוכית" מתאים למקלחונים עם קבוע ודלת. 

טיפ שורה תחתונה - אל תמהרו לקנות סתם ציר אם הבנתם שיש צורך בהחלפה, אלא צלמו את המקלחון והצירים הקיימים ולכל הפחות הראו לבעל מקצוע או למוכר בחנות, על מנת שיכווינו אתכם לקנות ציר מתאים.

ציר למקלחון

החלפת צירים למקלחון

החלפת צירים למקלחון שמתבצעת על ידי איש מקצוע, לוקחת בין שעה לשעתיים לפחות. כל התהליך יכול להתעכב אם ההתקנה הקודמת של הצירים נעשתה בצורה לא טובה. לדוגמא, התקנת צירים מברזל שמחליד ולא מנירוסטה יכולה להקשות על פירוק הצירים הקודמים ולהאריך את זמן העבודה.

אם תרצו להחליף את הצירים בעצמכם תצטרכו לפרק את הדלתות, להוציא את הצירים הישנים, לנקות את אזור ההתקנה מחלודה ולכלוך ולהתקין את הצירים החדשים. 
טיפ שימו לב - לא מומלץ להחליף צירים למקלחונים לבד. התקנה לא נכונה של הצירים יכולה להוביל לנפילה ושבירה של זכוכית המקלחון - דבר מסוכן בפני עצמו וגם יקר יותר לתיקון.

אם בכל זאת תבחרו להחליף צירים לבד הנה מספר דברים שחשוב שתשימו לב אליהם:

מספר 1 למקלחונים בעובי זכוכית של 6 מילימטר תצטרכו לרכוש פרופילי U מאלומיניום וצירים עליונים ותחתונים, למקלחונים בעובי זכוכית של 8 מילימטר תצטרכו צירים בלבד ללא מסגרות.

מספר 2 וודאו מה סוג הציר שאתם צריכים - ציר שמחבר בין הקיר לזכוכית ויושב על הקיר או ציר שמחבר בין שתי זכוכיות ויושב על המקלחון עצמו.

מספר 3  כמובן, וודאו שאתם מחזירים את הזכוכית למקום כמו שצריך ושההברגה מספיק חזקה על מנת למנוע תזוזה/נפילה של דלתות הזכוכית. 


מחיר צירים למקלחונים

מחיר החלפת או התקנת ציר בודד למקלחון מתחיל מ-500 ש"ח לא כולל מע"מ. המחיר כולל את הציר עצמו ואת העבודה, משתנה בהתאם לסוג הציר ולסוג המקלחון שיש לכם ואף יכול לרדת אם תצטרכו להחליף או להתקין יותר מציר אחד. לרוב ניתנת אחריות למשך שנתיים לפחות על הצירים.

במידה ויש לכם צירים ואתם זקוקים רק להתקנה, מחיר השירות מתחיל מ-250 ש"ח לפני מע"מ. שימו לב שיש בעלי מקצוע שלא יהיו מוכנים לספק שירות התקנה בלבד בגלל שלא ירצו לקחת אחריות על מוצרים שלא שלהם.

טיפ חשוב לדעת - מקלחונים קנויים באים קומפלט, במידה ויש בעיה וצריך להחליף את הצירים, כמעט ולא ניתן להשיג חלקי חילוף לצירים ולפרזול הכללי. במידה ותמצאו בעלי מקצוע שיהיו מוכנים להגיע אליכם להחלפת צירים בלבד במקלחון קנוי, קחו בחשבון שהצירים לרוב לא יהיו מחומר איכותי והם ישברו לאחר תקופה.

מחיר לרוב, צירי נירוסטה יעלו כ-50 ש"ח יותר מצירי זמק וצירי פליז יעלו כ-50 ש"ח יותר מצירי נירוסטה.

ציר למקלחון

תחזוקת צירים למקלחון

התקנתם צירים במקלחון? כך תשמרו עליהם:

ניקיוןשפשפו את הצירים באמצעות ספוג הפלא עם חומץ 5% ומעט פרי או עם מלח לימון ולאחר מכן שטפו במים. שיטות אלו יעזרו לכם לנקות את הצירים מבלי לפגוע ולהרוס את הגומיות והציר.


אנשי מקלחונים מומלצים להחלפת צירים במידרג

אין ספק שמקלחון ללא צירים מתאימים זו צרה צרורה. עכשיו כשהבנתם אילו סוגי צירים למקלחון יש ולמה חשוב לשים לב, נותר רק למצוא בעל מקצוע שילווה אתכם בתהליך. לא ננטוש אתכם כאן ובדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם רשימה של אנשי מקלחונים מומלצים להחלפת צירים במידרג שיגרמו לכם לשיר במקלחת וייעצו לכם בכל שאלה קטנה שיש לכם.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק