עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת מקלחון הזזה

חדר הרחצה שלכם קטן ואתם מבררים על התקנת מקלחון הזזה? הגעתם למקום הנכון!
התקנת מקלחון הזזה תאפשר לכם ליהנות ממקלחון נוח לשימוש מבלי לתפוס מקום גדול בחדר הרחצה. אז שנייה לפני הרכישה וההתקנה, הכנו עבורכם מדריך מפורט בו תוכלו לקבל את כל המידע הכי חשוב על התקנת מקלחון הזזה! אל תזוזו 


מה זה מקלחון מקלחון הזזה

מקלחון הזהה הוא מקלחון חזיתי או פינתי עם דלת (או דלתות) הזזה שנעה על מסילות שממוקמות בחלק העליון או התחתון של המקלחון. מקלחונים עם דלת הזזה מתאימים יותר לחדרי רחצה קטנים וצפופים, שבהם הכיור והאסלה נמצאים במרחק השפרצה מהמקלחון.

המידות הסטנדרטיות של מקלחון עם דלת הזזה נעות בין 80X80 או 90X90 ס"מ על 190 ס"מ גובה. כמובן שאפשר להזמין מידות גדולות יותר 🙂

טיפ שימו לב - במידה ואתם מעוניינים במקלחון פינתי עם דלת הזזה, מומלץ שגודל המקלחון לא יהיה יותר מ- 85X85 ס"מ וזאת בגלל שהמשקל הרב שיושב על המסילות יכול לגרום לתקלות ולקושי בהזזת הדלת.

 

מקלחון הזזה

זכוכיות למקלחון הזזה

עם כל הכבוד לנראות ולנוחות, בטיחות היא מעל הכל. אז בואו נדבר קצת על סוגי זכוכיות למקלחון הזזה.

העובי הסטנדרטי של זכוכית לכל סוגי המקלחונים הוא בין 6-8 מ"מ. כל סוגי המקלחונים צריכים להיות עשוים מזכוכית מחוסמת או רבודה ולעמוד בתקן של מכון התקנים הישראלי כדי להגן עליכם במידה והזכוכית חלילה תישבר או תיסדק. כאן תוכלו לקבל מידע נוסף על זכוכיות העומדות בתקן.

עיצוב זכוכיות למקלחון הזזה מורכב מרמת השקיפות של הזכוכית, צבעה ועיטורים שאפשר להוסיף עליה.
יש מספר סוגי זכוכיות שיכולות להתאים בהתקנת מקלחון הזזה:

מקלחון  זכוכית שקופה - זכוכית בגוון ירקרק שתעניק לחדר הרחצה מראה מרווח יותר אבל לא תאפשר פרטיות למתרחץ אם יהיה אדם נוסף בחדר הרחצה.
במידה ותרצו זכוכית שקופה לחלוטין תצטרכו ללכת על זכוכית אקסטרה קליר.

מקלחון זכוכית מחוספסת "פפיטה" - זכוכית אטומה בצורה חלקית שמאפשרת הסתרה חלקית של המתרחץ.

מקלחון זכוכית אטומה -  זכוכית שתאפשר פרטיות רבה יותר למתרחץ, אבל אם חדר הרחצה שלכם גם ככה קטן בחירה בזכוכית הזו "תקטין" אותו עוד יותר ותיצור תחושה של צפיפות.


יתרונות וחסרונות במקלחון הזזה

כמו בכל תחום בחיים, גם למקלחון הזזה יש את היתרונות והחסרונות שלו:
 

יתרונות התקנת מקלחון הזזה:

וי מתאים לחלל קטן - מקלחון הזזה מהווה פתרון מושלם לחדרי רחצה קטנים בהם אין מקום למקלחון עם דלתות נפתחות.

וי מניעת חלודה - כיום יש אפשרות להתקין את המסילה גם בחלק העליון של הזכוכית, מה שמצמצם את המגע עם המים ומונע הצטברות חלודה ושחיקה כללית של המסילה.
 

חסרונות התקנת מקלחון הזזה:

איקס איטום - במקלחוני הזזה הדלת מוגבהת ומנותקת מהרצפה בשביל שהיא תוכל לזוז, ומהסיבה הזו תמיד מתקינים סף סיליקון בתחתית המקלחון כדי שהמים לא יזלגו החוצה. הבעיה היא שסף הסיליקון לא תמיד עושה את העבודה ב-100% ומתבלה יחסית מהר, לכן קשה לאטום את המקלחון ולמנוע דליפת מים באופן מוחלט.
נרגיע קצת ונגיד שגם אם סף הסיליקון נשחק ההחלפה שלו יחסית פשוטה ואם יש לכם ידיים טובות אפילו תוכלו לעשות זאת בעצמכם.  קחו בחשבון שלפני התיקון תצטרכו להימנע משימוש במקלחת במשך יממה, בגלל שהתקנת הסיליקון החדש צריכה להיות על משטח יבש. אם תרצו להיעזר בבעל מקצוע לשם כך, מחיר חידוש סיליקון במקלחון הזזה סטנדרטי יכול לנוע בין 350-650.

איקס שחיקה מהירה - חלק מהחלקים של מקלחון הזזה נוטים להישחק ולהתבלות מהר.
לדוגמא, מוביל הדלת שמטרתו למנוע מהדלת לצאת מהמקום עשוי מפלסטיק, וברוב המקרים הוא ישבר לאחר תקופה וידרוש החלפה. 

בנוסף, לאחר תקופה הגלגלות של הדלת נוטות להתפרק, מה שמפריע לפתיחה חלקה של הדלתות. במקרה כזה יהיה צריך להבריג אותן מחדש או להחליף אותן. מחיר ההחלפה יתגלגל על ציר של 450-800 ₪ (תלוי בעובי המקלחון ובמידותיו).

איקס מחיר - מחיר דלת הזזה יקר יותר ממחיר דלת פתיחה ועשוי לעלות אפילו כפול, נפרט על מחירים בהמשך.

טיפ חשוב לדעת שתקלות אלו נגרמות בגלל בלאי טבעי והן לא קשור לפרזול או לאיכות ההתקנה.
 


מקלחון הזזה קנוי או הזמנה אישית

זה אולי לא יפתיע אתכם, אבל מקלחון הזזה קנוי זול יותר ממקלחון בהזמנה אישית. אין ספק שאנחנו לגמרי מבינים את הרצון לחסוך בעלויות, אבל חשוב שתדעו שיש קושי במציאת חלקי חילוף איכותיים למקלחונים קנויים. במקרים שכן מוצאים חלקי חילוף, חלקם עשויים פלסטיק, לא איכותיים והמחיר שלהם גבוה.

אם תבחרו ללכת על התקנת מקלחון הזזה בהזמנה אישית, לרוב תקבלו את הצעת המחיר לאחר פגישה עם בעל מקצוע בה תדגישו את הצרכים והרצונות שלכם, ולא במהלכה. מרגע אישור הצעת המחיר, נדרשים בין 14-15 ימי עבודה לייצור זכוכיות, וההתקנה עצמה לוקחת בין שעתיים לארבע שעות, תלוי בגודל המקלחון ובשטח העבודה. כאן תוכלו למצוא מידע נוסף על הליך התקנת מקלחון בהזמנה אישית ועל טווח מחירים.


טיפים להתקנת מקלחון הזזה

אנחנו לגמרי בעד לתת אמון בבעל המקצוע שבחרתם! אבל בכל זאת חשוב שתשימו לב למספר דברים במהלך הפגישה וההתקנה:

אחד שימו לב שבעל המקצוע בודק את מצב השיפועים בריצפה כדי לוודא שניקוז המים נעשה בצורה הטובה ביותר.

שתיים אל תחששו לשאול ולוודא שאביזרי הפרזול בהם משתמש בעל המקצוע איכותיים ועשויים מחומר פליז.

שלוש שימו לב שבעל המקצוע מתייחס לגודל חלל חדר הרחצה, מיקום וגודל פתח המקלחון - חשוב לבדוק שהמקלחון ממוקם במקום אסטרטגי ולוודא שפתח המקלחון רחב מספיק בשביל לאפשר לכם גישה נוחה.

 

מקלחון הזזה

מחיר התקנת מקלחון הזזה

מחיר התקנת מקלחון הזזה תלוי במספר גורמים שמקשים להביא טווח מדויק, כמו: סוג המקלחון שנבחר, סוג ושקיפות הזכוכית, מידות המקלחון, תוספות בהתאמה אישית וכו'.

מחיר טווח המחירים של אספקת והתקנת מקלחון הזזה נע בין 3,200-4,600 ש"ח.

כדי שתבינו קצת יותר טוב, דאגנו להביא לכם מספר הצעות מחיר לדוגמא. יש לציין שהמחירים מתייחסים למקלחון הזזה בהתאמה אישית בגודל סטנדרטי עם זכוכית בעובי 8 מ"מ ולא כוללים מע"מ, צבעים והדפסים על הזכוכית:

כסף מחיר אספקת והתקנת מקלחון חזיתי סטנדרטי עם דלת הזזה וזכוכית שקופה, בגודל 80X80 ס"מ גובה 1.90 ינוע בין 3,200-4,000 ש"ח.

כסף מחיר אספקת והתקנת מקלחון חזיתי סטנדרטי עם דלת הזזה וזכוכית אטומה או זכוכית אקסטרה קליר, בגודל 80X80 ס"מ גובה 1.90 ינוע בין 3,400-4,400 ש"ח.

כסף מחיר אספקת והתקנת מקלחון פינתי סטנדרטי עם דלת הזזה וזכוכית שקופה, בגודל 80X80 ס"מ גובה 1.90 ינוע בין 3,400-4,200 ש"ח.

כסף מחיר אספקת והתקנת מקלחון פינתי סטנדרטי עם דלת הזזה וזכוכית אטומה או זכוכית אקסטרה קליר בגודל 80X80 ס"מ גובה 1.90 ינוע בין 3,800-4,600 ש"ח.


תחזוקת מקלחון הזזה

החלטתם שאתם הולכים על מקלחון הזזה? הינה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור עליו 🙂

כדי לשמור על הזכוכית במצב טוב לאורך זמן ולמנוע הצטברות של אבנית תדאגו לנקות את דלתות המקלחון אחת לכמה ימים. יש דרכים רבות לניקוי דלתות המקלחון: שימוש בחומר יעודי לניקוי מקלחון, מטלית לחה ספוגה במים וחומץ, צמר פלדה מסוג 00 ועוד.
את הפרזול של המקלחון כדאי לנקות עם ספוג הפלא.

כששאלנו את מתקיני המקלחונים המומלצים במידרג מה הדרך הטובה ביותר לניקוי דלתות המקלחון הרוב המוחלט ענה שהאופציה של מטלית עם מים וחומץ היא הטובה ביותר.

טיפ שימו לב - ניקוי של דלתות המקלחון כשהן רטובות עלול לשרוט את הזכוכית, וודאו שאתם מנקים את זכוכית המקלחון כשהיא יבשה.


מתקיני מקלחונים מומלצים במידרג

עכשיו כשיש לכם את כל המידע הרלוונטי לגבי התקנת מקלחון הזזה, נותר רק למצוא מתקין מקלחונים שילווה אתכם בתהליך. לא ננטוש אתכם כאן ובדיוק לשם כך ריכזנו עבורכם רשימה של מתקיני מקלחונים מומלצים שיגרמו לכם לשיר בקולי קולות במקלחת וייעצו לכם בכל שאלה קטנה שיש לכם.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק