ראש מנוע הוא החלק שסוגר את בלוק המנוע. במהלך הנסיעה, במנוע נוצרים פיצוצים קטנים מדלק ואוויר, וככה החום הופך לקיצוני. כאן בדיוק נכנס ראש המנוע ותפקידו למנוע פגיעות חום בחלקים שליד המנוע ולאטום את הפיצוצים הקטנים שבתוכו. במקרה שראש המנוע תקול וכבר לא אוטם הרמטית, הפיצוצים במנוע לא יהיו אפקטיביים, שמן ומים יתערבבו במנוע וייגרם לו נזק חמור. בדרך כלל תוכלו לזהות בעיות בראש המנוע כשנורת מד החום נדלקת בלוח השעונים או שהאגזוז פולט עשן לבן סמיך. מקווים שלא אכלנו לכם את הראש 😊