התרמוסטט ברכב עשוי מנחושת ובתוכו נוזל קירור שמטרתו לקרר ולשמור על טמפרטורת המנוע. התמוסטט מזהה את טמפרטורת המנוע ובהתאם מחליט כמה נוזל קירור לשחרר. בגדול, יש ארבעה סוגים שונים של תרמוסטטים לרכב, מה שמבדיל ביניהם זה אופן הפעולה וכמות השסתומים – שסתום בודד, דו-שלבי, שני שסתומים ואלקטרוני. בכל מקרה, כולם עושים את אותה הפעולה. התרמוסטט ברכב, כמו כל חלק, מתבלה באופן טבעי או שהשסתום שלו נתקע במצב פתוח או סגור, מה שפוגע ביכולת קירור המנוע. נוכל לזהות את זה בדרך כלל כשמד חום המנוע לא יציב, המזגן לא מחמם וצריכת הדלק עולה באופן משמעותי. במצב שהתרמוסטט ברכב התקלקל, חייבים להחליף אותו באחד חדש. שתהיה נסיעה בטוחה וממוזגת. 😊