המקרר לא מקרר? מרעיש? מקפיא לכם את האוכל? לכל אלה מתלווה מספר שמהבהב על לוח התצוגה? זהו קוד התקלה של המקרר, שתפקידו להעביר לכם מידע על מה שמפריע למקרר שלכם. יש קודי תקלה שונים במקררים שונים ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר.
קוד התקלה במקרר שלכם יופיע במסך התצוגה כשישנה תקלה שחיישני המקרר זיהו. אם אתם לא מצליחים לתקן את התקלה בעצמכם (אל דאגה, טיפים לעזרה ליד כל תקלה) תצטרכו לקרוא לטכנאי מוצרי חשמל. שימו לב, שכל קודי תקלה כאן רלוונטיים למקררים עם מסכי תצוגה בלבד.
לאור העבודה שקיימים סוגים שונים של מקררים תחת אותו המותג, לא בהכרח שקוד תקלה המוצג כאן הוא בוודאות התקלה שלכם – לכן, תמיד מומלץ לבדוק בחוברת הוראות או להתייעץ עם טכנאי המתמחה בתיקון מקררים.
טיפ: כדי להתמצא במדריך קודי התקלות, מומלץ לבחור באופציית החיפוש (crtl+f) ולכתוב את מותג המקרר שלכם.
קוד תקלה OF OF – במצב זה המקרר לא מקרר וקוד תקלה זה מופיע על המסך. למעשה המקרר נכנס למצב של "הדגמה" בכדי לחסוך בחשמל או מצב של התחממות כי השארתם את הדלת פתוחה יותר מידי זמן. במצב שכזה אין צורך להזמין טכנאי אלא לנתק את המקרר מהחשמל ולחבר שוב, או ללחוץ על מקשי ה-Energy Saver ו-Freezer ביחד למשך 3 שניות. רק במידה וקוד תקלה זה מופיע שוב קראו לטכנאי.
קוד תקלה PC ER – ניתוק בין הדלת לבין יחידת הקירור המרכזית של המקרר. בדקו שהדלת סגורה היטב ושאין כבלים מנותקים בסביבתה. אם הבחנתם בכבלים שניתן לחבר ללא הלחמות, נתקו את המקרר מהחשמל, המתינו מספר שניות, חברו את הכבלים המנותקים ואת כבל החשמל והדליקו שוב. במידה וניסיתם את כל זה או הבחנתם בכבלים שנקרעו ולא ניתן לחבר – קראו לטכנאי מקררים.
קוד תקלה 1E, 2E – תקלה בחיישן המקפיא. בדקו שאין הצטברות של קרח במקפיא. במקרה ואכן יש קרח, הוא הגורם לתקלה והפתרון יחסית פשוט - תוכלו להפשיר את המקפיא על פי הוראות היצרן ולאחר מכן לאפס את התצוגה על ידי לחיצה על Energy Saver ועל Lighting יחד. במקרה ולא מדובר בהצטברות קרח – פנו לטכנאי.
קוד תקלה 4E, 5E, E24 – תקלה בחיישן ההפשרה של המקפיא. במצב כזה אין פתרון מלבד לקרוא לטכנאי שירות.
קוד תקלה E6 – תקלה בחיישן המקיף של המקרר. רשמו לכם את קוד התקלה בצד וכבו את המקרר לחמש דקות. הדליקו את המקרר וראו אם קוד התקלה מופיע שוב – במידה ולא, ניצלתם הפעם. במקרה והקוד ממשיך להופיע יש לקרוא לטכנאי מקררים.
קוד תקלה E8, 39E, E26 – תקלה במכונה להכנת קרח. ייתכן וישנה בעיה באספקת המים אל המכשיר או בלחץ המים, בדקו את שני האלמנטים הללו – לרוב החיבור נמצא מאחורי המקרר. נתקו את המקרר מהחשמל ואז שחררו את הצינור אל הברז ובדקו את זרימת המים. במידה והתקלה ממשיכה, אתם יודעים למי להתקשר.
קוד תקלה 21E, E22 – תקלה במאוורר המקפיא. אם קוד תקלה זה מופיע יש לקרוא לטכנאי המתמחה במקררים.
קוד תקלה E23 – תקלה בקבל של המאוורר. במצב כזה אין פתרון אחר מאשר לקרוא לטכנאי מקררים.
קוד תקלה 25E – תקלה במערכת ההפשרה של המקרר. נסו לצמצם במעט את האוכל במקרר ולראות אם התקלה ממשיכה. לרוב, צמצום נפח האוכל במקרר יסדר את זה.
קוד תקלה 83E, 85E, 86E, 88 – קודי התקלות הללו קשורים למתח החשמלי למקרר ו/או ממיר המתח. קודי התקלה הללו הם ברי תיקון עצמי מהיר, יש לנתק את המקרר מהחשמל למשך דקה ולחבר שוב.
אם מסך התצוגה מהבהב עם מספר בלבד, להלן קודי התקלה הרלוונטיים (שימו לב שקודי התקלה הללו קשים יותר לקישור ישיר בין התקלה לקוד שלה):
קוד תקלה מס' 1 – תקלה בחיישן הכנת הקרח או אין חיבור של החיישן ללוח הבקרה. בדקו את אספקת או לחץ המים אל המקרר והאם ישנה הצטברות קרח על דפנות המכשיר. במידה ובדקתם את כל אלה והתקלה ממשיכה יש לקרוא לטכנאי.
קוד תקלה מס' 2 – התנתקות של חיישן במקרר ולוח הבקרה. במצב כזה אין מנוס מלקרוא לטכנאי מקררים.
קוד תקלה מס' 3 – תקלה בחיישן המאייד. גם במצב כזה כנראה שלא תוכלו לתקן את הבעיה בעצמכם ויש לקרוא לטכנאי מקררים.
קוד תקלה מס' 4 – תקלה במנוע של מאוורר המקרר. לצערנו במצב הזה אין כל כך מה שתוכלו לעשות בעצמכם מלבד לקרוא לטכנאי מקררים.
קוד תקלה מס' 5 – תקלה במכונה ליצירת קרח או ברמות הקרח המוכן. המקרר ניסה שלוש פעמים או יותר לתקן את התקלה ולא הצליח. במצב של תקלה זו נסו לפנות קרח מהמכונה והאם אין הצטברות של קרח על הדפנות. במידה ובדקתם את כל אלה והתקלה ממשיכה – טכנאי הוא הכתובת.
קוד תקלה מס' 7 – תקלה בחיישן ההפשרה של המקרר. קוד תקלה זה יופיע במקרה בו המקרר ניסה להפשיר את הקרח ולא צלח אחרי 80 דקות. נסו לסדר את האוכל במקרר ואף להוציא את חלקו ולראות אם קוד תקלה זה נעלם. במידה ולא, יש לקרוא לטכנאי.
קוד תקלה מס' 11 – תקלה במנוע המאוורר של המקפיא. במצב כזה אין מה לעשות מלבד מלקרוא לטכנאי המתמחה במקררים.
קוד תקלה מס' 12 – תקלה זו מצביעה על כך שהמקפיא נכנס למצב הפשרה ולא הפשיר את הקרח בתוך 70 דקות. נסו לסדר את האוכל מחדש במקרר ואף להוציא את חלקו. במידה והתקלה ממשיכה גם אחרי שהסידור מחדש, יש לקרוא לטכנאי.
שימו לב: בכל קוד תקלה במקרר הייר, רשמו לכם קודם כל את קוד התקלה בצד. לאחר מכן נתקו את המקרר מהחשמל ל-10 דקות, לאחר מכן חברו שוב ובדקו האם הקוד תקלה מופיעה שוב.
HB21FC (שם הדגם כתוב בגב המקרר):
רלוונטי בדגםקוד תקלה F1 – תקלה באחד מחיישני המקרר. במצב כזה, ללא ידע טכני, כנראה ותצטרכו להזמין טכנאי לתיקון התקלה.
קוד תקלה F2 – תקלה בחיישן המקפיא. גם כאן, ללא ידע טכני, כנראה ותצטרכו להזמין טכנאי לתיקון התקלה.
קוד תקלה F5, Ed – תקלה במערכת ההפשרה. במצב זה נסו לסדר מחדש את האוכל במקרר או להוציא את חלקו ובדקו אם קוד התקלה נעלם. במידה והתקלה ממשיכה ייתכן והתקלה היא בחיישן ואז יש לקרוא לטכנאי מוצרי חשמל המתמחה במקררים.
קוד תקלה F6, Er – תקלה במערכת ליצירת קרח. נסו להוציא חלק מהקרח מהמכונה, לבדוק אם אין הצטברות של קרח על הדפנות ואת אספקת ולחץ המים אל המכשיר. במידה ובדקתם את כל אלה והתקלה ממשיכה יש להזמין טכנאי מקררים.
קוד תקלה E2 – תקלה במנוע המאוורר של המקפיא. במצב כזה אין ממש תיקון עצמי שתוכלו לעשות ללא רקע טכני ולכן מומלץ לקרוא לטכנאי מקררים ולא לנסות לתקן בעצמכם.
קוד תקלה Eh – תקלה במד הלחות במקרר. נסו גם כאן להוציא אוכל מהמקרר ולבדוק שאין הצטברות של קרח על הדפנות. במידה וניסיתם את כל האפשרויות הללו והתקלה ממשיכה יש לקרוא לטכנאי.
רלוונטי בדגמים HRF-663/664 (שם הדגם כתוב בגב המקרר):
קוד תקלה Eo – תקלה בחיבור בין לוח הבקרה לבין לוח התצוגה. במצב קוד תקלה זה מופיע על לוח התצוגה של המקרר שלכם יש לקרוא לטכנאי.
קוד תקלה E1, E2– תקלה במנוע של מאוורר המקפיא או המקרר (בהתאמה). במידה וקוד תקלה זה מופיע אין ממש מנוס מלקרוא לטכנאי שירות.
קוד תקלה E5 – רמות לחות גבוהות מידי במקרר. נסו לסדר את האוכל מחדש במקרר או להוציא את חלקו ולראות אם קוד התקלה ממשיך להופיע על הצג שלכם. במידה וניסיתם את ההצעות שלנו ולוח התצוגה ממשיך להראות את קוד התקלה הזה יש להזמין טכנאי מקררים.
קוד תקלה ED, F5, F6 – תקלה במערכת ההפשרה של המקרר. בדקו שאין מזון שחוסם את האוורור במקרר והאוויר יכול לנוע בחופשיות, תשקלו אף להוציא חלק מהאוכל. במידה וניסיתם את האופציות הללו וזה לא עזר אין מנוס מלקרוא לטכנאי מקררים.
קוד תקלה Er, F7 – תקלה במערכת יצירת קרח. בדקו את לחץ ואספקת המים אל המקרר וכי אין קרח שהצטבר על דפנות המכשיר. במידה ובדקתם את אלו והתקלה היא לא שם – יש לקרוא לטכנאי המתמחה במקררים.
קוד תקלה F1, F2 – תקלה בחיישנים R1 או R2 (בהתאמה) של המקרר. במצב כזה אין משהו שתוכלו לעשות ללא ידע טכני ויש לקרוא לטכנאי.
קוד תקלה F3 – קוד תקלה במד הטמפרטורה/סביבה. רשמו את קוד התקלה בצד ונסו לכבות את המקרר ולראות אם קוד התקלה ממשיך להופיע אחר כך. במידה והתקלה ממשיכה יש להזמין טכנאי מקררים לתיקון.
קוד תקלה F4 – תקלה בחיישן המקפיא. נסו לראות אם יש הצטברות משמעותית של קרח על הדפנות, אם זה המצב הפשירו את המקרר על פי הוראות היצרן. במידה והתקלה ממשיכה יש לקרוא לטכנאי.
קוד תקלה OFF – המקרר נכנס למצב "הדגמה" והקירור וההקפאה במצב כזה במקרר נפסקים כדי לחסוך בחשמל. כדי לצאת ממצב זה יש לפתוח את דלת המקרר וללחוץ על כפתור ה-Refrigerator ו-Ice plus למשך 5 שניות. אחרי הלחיצה, לוח התצוגה אמור להציג את הטמפרטורה במקרר.
קוד תקלה IS או 15 – מדובר בתקלה במנוע של מאוורר מכונה להכנת קרח או התנתקות המכונה ליצירת קרח והחיישן שלה. לצערנו במצב תקלה זה אין מנוס מלהזמין טכנאי מקררים.
קוד תקלה 22 – תקלה במדחס. לצערנו, גם בתקלה זו יש צורך לקורא לטכנאי שמתמחה במקררים לתיקון התקלה.
קוד תקלה 67 – הדלת לא נסגרת כראוי. סדרו את תכולת המקרר מחדש או וודאו שאין שום אובייקט שחוסם את סגירתה של הדלת.
קוד תקלה CF – מדובר בקושי של המאוורר של המדחס לעבוד כראוי. אם קוד תקלה זה מופיע על המסך שלכם יש לקרוא לטכנאי מקררים.
קוד תקלה CO – תקלת תקשורת בין לוח האם והתצוגה. במצב שהתקלה הזו מופיעה על מסך התצוגה שלכם תצטרכו לקרוא לטכנאי שירות.
קוד תקלה dH – קוד תקלה זה אומר כי למערכת לוקח יותר מידי זמן להפשיר. במצב של הפשרה המערכת מתחממת במקצת, ואם המערכת לא מגיעה לטמפרטורת היעד בתוך שעה קוד תקלה זה יופיע. במצב זה נתקו את המקרר מהחשמל ותנו לו להגיע למצב של הפשרה שוב. אם התקלה ממשיכה גם אחרי פעולה זו יש לקרוא לטכנאי מקררים.
קוד תקלה dS – תקלה או התנתקות של חיישן ההפשרה. קוד תקלה זה גם עלול להופיע על לוח התצוגה עם האות F קודם כשמקור התקלה במקפיא או עם האות r כשמקור התקלה הוא במקרר. בעבור קוד תקלה זה אין פתרון שהוא לא טכנאי מקררים.
קוד תקלה FF – תקלה שמקורה במאוורר של המקפיא. התקלה יכולה להתרחש בעקבות הצטברות של קרח במקפיא. במידה וזה המצב במקרר שלכם, הפשירו אותו עצמאית (כדאי לבדוק המלצות להפשרה בחוברת ההוראות של המקרר). אם אין זה המצב, וקוד התקלה ממשיך להופיע, יש לפנות לטכנאי המתמחה במקררים.
קוד תקלה FS – קוד תקלה זה מצביע על קצר או התנתקות של חיישן המקפיא. במצב שקוד תקלה זה מופיע על מסך המקרר שלכם יש לפנות לטכנאי.
קוד תקלה gF – לחץ מים נמוך או אי כניסת מים למערכת. גם אם המערכת ליצירת קרח מוצפת או אין זרימה של מים פנימה קוד תקלה זה יופיע. נסו לבדוק את לחץ המים על ידי ניתוק המקרר מהחשמל ובדיקת ברז ההזנה. במידה וקוד תקלה זה ממשיך להופיע יש לקרוא לטכנאי שירות.
קוד תקלה IF או F1 – המקרר זיהה תקלה בין המקרר לבין מאוורר מכונת הקרח. תקלה זו יכולה להופיע בעקבות כך שמצטבר קרח לא רצוי בסביבת מכונת הקרח. אם באמת הבחנת בקרח, הפשירו את המקרר (כדאי לבדוק המלצות להפשרה בחוברת ההוראות של המקרר). במידה והתקלה ממשיכה להופיע יש לקרוא לטכנאי מקררים.
קוד תקלה iT – אם קוד תקלה זה מופיע על המסך שלכם כנראה ומדובר בתקלה במערכת ליצירת קרח במקרר. לצערנו במצב כזה אין ממש מה לעשות מלבד לקרוא לטכנאי מוצרי חשמל המתמחה במקררים.
קוד תקלה rS – קוד תקלה זה מציעה על קשר או התנתקות של חיישן המקרר. במצב כזה יש לקרוא לטכנאי מקררים.
קוד תקלה E0 – המדחס או המאוורר של המקפיא עובדים שעות נוספות. קוד התקלה זה יכול להיות קשור לתקלה של כל אחד מהרכיבים האלה או בעקבות קצר בלוח האם. ובאמת, כמו שזה נשמע, לא תוכלו לתקן את התקלה בעצמכם ללא טכנאי מוצרי חשמל המתמחה במקררים.
קוד תקלה E1 – תקלה בחיישן ההפשרה. ההפשרה נדלקת ל-25 דקות בזמן שהמערכת נכנסת למצב הפשרה. אם קוד תקלה זה מופיע על המסך כנראה שיש קצר בחיישן ההפשרה. נסו לכבות את המקרר ולהדליק שוב – במידה וקוד תקלה זה ממשיך להופיע קראו לטכנאי.
קוד תקלה E3 – כשל של חיישן הטמפרטורה במקרר. כנראה שבמצב כזה אין מנוס מלקרוא לטכנאי מקררים.
קוד תקלה E4 – כשל בחיישן ההפשרה. כשקוד תקלה זה מופיע על המסך, כנראה שתצטרכו לקרוא לטכנאי לתיקון המקרר.
קוד תקלה E8, E9 – תקלה במכונה ליצירת קרח או בחיישן של המכונה. קוד תקלה זה יופיע אם יש קצר בחיישן או במערכת ליצירת קרח. בדקו את המערכת ליצירת קרח – אם ישנה אספקת מים טובה ולחץ המים תקין, שאין הצטברות של קרח על דפנות המכשיר. במידה וניסיתם את הטיפים הללו והתקלה ממשיכה יש לקרוא לטכנאי מקררים.
קוד תקלה 6 מהבהב – מערכת ה"חוש השישי" מופעלת. ברגע שאתם מניחים אוכל חם במקרר או משאירים את הדלת פתוחה המערכת נכנסת לכדי פעולה ומתריעה על התחממות המקרר. במצב כזה בדקו שהדלת סגורה או שאין אוכל חם במקרר וההבהוב אמור להסתדר.
קוד תקלה 6 – תקלה בלוח האלקטרוני. לפתרון התקלה נתקו את החשמל מהמקרר למשך 5 דקות. אם התקלה ממשיכה כנראה שיש מקום להחליף את לוח האם ולשם כך להזמין טכנאי מקררים.
קוד תקלה d – תקלה במאוורר. נתקו את המקרר מהחשמל וחברו שוב. במקרה והתקלה ממשיכה יש לבדוק את המאוורר ובשביל זה יש להזמין טכנאי מוצרי חשמל.
קוד תקלה c (תצוגה בצד של המקרר)– תקלה במד הטמפרטורה. נתקו את המקרר מהחשמל לכמה דקות לא עובד תצטרכו להזמין טכנאי מקררים בשביל לפתור את התקלה הזו.
קוד תקלה c (תצוגה בצד של המקפיא) – תקלה בחיישן ההקפאה. נתקו את המקרר מהחשמל ונסו להדליק ולראות אם קוד התקלה לא מופיע שוב. במידה והתקלה ממשיכה יש להזמין טכנאי.
קוד תקלה cf (תצוגה בצד של המקפיא) – כשל בחיבור בין לוח האם לבין לוח התצוגה. שוב, במצב כזה נסו לנתק את המקרר מהחשמל ובמידה והתקלה ממשיכה יש לקרוא לבעל מקצוע מתאים.
קוד תקלה 18f – התחממות יתר. כנראה ומדובר בתקלה בכרטיס האלקטרוני. אם קוד תקלה זה מופיע על המסך יש לקרוא לבעל מקצוע.
במידה והמקרר שלכם מציג קוד תקלה אל תכנסו לפאניקה מכיוון שיש כמה דברים שתוכלו לבצע בעצמכם על מנת לנסות להתגבר על התקלה:
במידה וניסיתם את אלה והניסיונות לא צלחו, עברו לפסקה הבאה.
מקררים, במיוחד הדיגיטליים ובעלי קיוסק מים מביניהם, לא חפים מתקלות. רוב המקררים מגיעים עם שנת אחריות אחת מהיצרן (שלרוב לא מתקלקל בתקופה הזו) וכל הרחבת אחריות או תיקון מעבר לתקופה יידרש בתשלום נוסף שלא תמיד משתלם
אספנו לכם רשימה של טכנאי מקררים המדורגים ביותר באתר בהם תוכלו להיעזר בתקלות מקרר שונות.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.