אין ספק שטסט נהיגה זו סיטואציה מאוד לא סימפטית, אפילו אם אתם לא אנשים שנלחצים בדרך כלל. אם סיימתם את שיעורי הנהיגה ואתם לפני טסט, ברכות! הגעתם בדיוק למקום הנכון. כדי להקל קצת על הלחץ אספנו עבורכם טיפים לטסט שפשוט אסור לכם לפספס! גזרו ושמרו, או העבירו לחבר, לבן הדוד או לאחיין שבדיוק עומדים לגשת לטסט, מבטיחים שהם יודו לכם מאוד הדקו חגורות, מתחילים
אז קודם כל, הטיפ הראשון לטסט הוא פשוט לקחת נשימה אחת ארוכה, או אפילו פנקו את עצמכם בכמה כאלה. זכרו שמדובר בעוד נסיעה, בדיוק כמו אלה שכבר תרגלתם. הדבר הראשון שאתם צריכים לזכור הוא שבטסט, אתם לא צריכים להשאיר לטסטר מקום לספק. בניגוד למורה הנהיגה שכבר מכיר אתכם, לבוחן אין מושג אם הוא לא רואה את העיניים שלכם במראה כי אתם נמוכים, או כי אתם פשוט לא מסתכלים (סיפור אמיתי וכואב) ולכן בטסט – הכל צריך להיות קצת יותר מוגזם ומודגש. כן כן, גם אם זה לא מרגיש לכם טבעי, בכל פעם שאתם מסתכלים במראה עשו תנועת מתיחה של הצוואר. לא מבטיחים שלא תסיימו את הטסט עם צוואר תפוס, אבל היי, אם הטסטר רואה את העיניים שלכם במראה זה לגמרי שווה את זה!
לפני שאתם מתחילים את הנסיעה:
יש כמה דגשים שחשוב שתקפידו עליהם לאורך כל הטסט. אמנם חוסר דיוק באחד מהם כנראה לא יביא חלילה וחס לכישלון בטסט, אבל אם יצטברו כמה הערות של הבוחן ייתכן שהוא יחליט שלא להעביר אתכם וחראם.
הסתכלו במראות כל הזמן. בזמן טסט חשוב להקפיד להסתכל במראות מדי פעם, ולא רק לפני מעבר נתיב או חניה.
אותתו מוקדם. ראיתם תמרור שמורה על כך שמותר לפנות רק ימינה? אותתו ברגע שאתם רואים אותו ואל תשאירו מקום לטסטר להעיר לכם. אתם מתקרבים לכיכר או לצומת? ברגע שהטסטר אומר לכם לאן לפנות זה הזמן להפעיל את האיתות.
הקפידו על נסיעה בנתיב הימני. לאורך כל הטסט הקפידו לנסוע בנתיב הימני כל עוד זה מתאפשר. אם פניתם שמאלה מהנתיב השמאלי, הקפידו לחזור מהר לימין וכמובן אל תשכחו לאותת ולהסתכל במראות.
גם אם הנתיב הימני הוא נתיב של תחבורה ציבורית, לא בטוח שאתם צריכים להימנע מנסיעה בו. יותר מזה, יכול להיות שהימנעות מנסיעה בו תהיה אחד הגורמים שיכשילו אתכם בטסט. בתחילת כל נתיב תחבורה ציבורית יש שלט שאומר מתי הנסיעה בנתיב מותרת לכלל כלי הרכב. אם למשל התמרור מורה שאסור לנסוע בנתיב של התחבורה הציבורית בין השעות 6:00 – 9:00 בבוקר, והטסט שלכם נערך בשעה 10:00 בבוקר – אי נסיעה בנתיב של התחבורה הציבורית (בהנחה שהוא הנתיב הימני) תחשב כאי נסיעה בנתיב הימני מבחינת הבוחן.
שמרו על רווח. לאורך כל הטסט הקפידו לשמור על רווח גם מהרכבים החונים בצד הדרך וגם מהרכב שלפניכם. כמה רווח? וודאו שאתם רואים את הגלגלים האחוריים של הרכב לפניכם גם במצב עצירה. אם למשל הרכב לפניכם נתקע כשהרמזור התחלף לירוק, והייתם זקוקים להעביר לרוורס על מנת לעקוף אותו, זה ייחשב כאי שמירת מרווח מספיק.
האטו לפני מעבר חצייה. זה די ברור לכולם שצריך להאט כשיש הולכי רגל, אבל מה שפחות ברור אולי זה שצריך להאט לפני מעבר חצייה גם אם אין הולך רגל באף צד שלו. ברגע שאתם מבחינים במעבר חציה שחררו את הרגל מדוושת הגז והכינו את הרגל מעל דוושת הבלם. חפשו הולכי רגל משני צידי מעבר החצייה כך שיהיה ברור לטסטר שלא פספסתם את מעבר החצייה.
עצרו עצירה מלאה בתמרור עצור. כשיש תמרור עצור לפני צומת לא מספיק להאט ולגלוש בזהירות לצומת - צריך ממש לעצור עצירה מלאה ולחכות 3-4 שניות במצב בו ארבעת הגלגלים ללא תזוזה. רק לאחר מכן ניתן להתחיל לגלוש בזהירות לכיוון הצומת.
שתי ידיים על ההגה. לאורך כל הטסט הקפידו להחזיק את ההגה עם שתי ידיים כשהן ממוקמות בשעה 3 ו-9 על ההגה. גם אם הורדתם יד אחת מההגה לצורך החלפת הילוך או הפעלת האיתות, החזירו אותה מיד עם סיום הפעולה. גם אם אתם עומדים ברמזור או בצומת, הקפידו להשאיר שתי ידיים על ההגה! (אם מגרד לכם באף זה בסדר, לא צריך להתאפק כל הטסט)
טיפ נוסף לטסט, כשהטסטר מורה על סיום הטסט, זה מאוד מפתה לעצור בצד במהירות ולסיים עם הסיטואציה המלחיצה הזאת, אבל השארו רק עוד כמה רגעים בריכוז. אותתו לצד בו הטסטר אומר לכם לעצור, בדקו במראות (או כמו שאנחנו קוראים לזה, הדגימו את צוואר הג'ירפה שלכם) שאתם יכולים לעצור בבטחה, עצרו והעבירו את הרכב למצב P.
זהו! זה נגמר! אם לא עשיתם את זה במשך כל הטסט, אז עכשיו אפשר לנשום לרווחה ולקוות שהרישון המיוחל יגיע במהרה בימנו אמן. סעו בזהירות!
לטסט חובה להביא תעודה מזהה ואישור תשלום אגרה. למי שמרכיב משקפיים או עדשות צריך להביא גם אותם. חוץ מזה תבואו בבגדים נוחים ונעליים נוחות, בהצלחה!
כתבנו מאמר שלם על זה! כאן תוכלו לקרוא מה המחיר של רישיון נהיגה. בקצרה, בין 120 - 200 ש"ח תלוי במורה ובאזור בו אתם לומדים.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.