מוקד מידרג: 1-700-707-233

הרחקת יונים חשמלית

הרחקת יונים חשמלית, למרות שמה המרתיע - לא תגרום לגג שלכם להפוך לבית קברות ליונים. מדובר בסך הכל בפס חשמלי, שאינו נראה לעין מרחוק ונותן מראה נטול-יונים ואסתטי יותר מיתר האמצעים להרחקת יונים. במאמר הבא תמצאו יתרונות, חסרונות, מחירים וטיפים נוספים לפני שמבצעים הרחקת יונים חשמלית.


הרחקת יונים חשמלית – איך זה פועל

הרחקת יונים חשמלית נעשית באמצעות הדבקת פסי דריכה שקופים לאורך האזור ממנו רוצים להרחיק את היונים. הפסים מגיעים בעובי 4 ס"מ ובאורך 50-100 מטרים לפס. הפסים מתחברים לשנאי, שמצידו האחר מחובר לשקע חשמלי רגיל ומעביר מתח נמוך בעוצמה של 4-5 ואט. ברגע שיונה דורכת עליהם, נסגר מעגל חשמלי והיא מקבלת פולס שגורם לה להתרחק מהמקום.

פס חשמלי להרחקת יונים

 

האם הרחקת יונים חשמלית פוגעת ביונה

יונה אל דאגה, ליונה שלום! המערכת לא גורמת לפגיעה ביונה, אלא רק מעבירה לה פולס חשמלי לא נעים שמבהיר לה שעליה לחפש בית אחר.

איש עם משקפיים ומה לגבי בני אדם? כמו ליונה, גם לאדם הפולסים החשמליים אינם מסוכנים, אלא בעיקר מעקצצים. מומלץ לא להתקין את הפסים באזור נגיש, בטח לא לילדים אבל אם בכל זאת תרצו להתקין את המערכת על מעקות המרפסת – תמיד ניתן לנתק ולחבר אותה שוב בהתאם לצורך.

 

הרחקת יונים אלקטרונית ≠ הרחקת יונים חשמלית

על אף השם הדומה, הרחקת יונים אלקטרונית איננה הרחקת יונים חשמלית אלא מתייחסת להרחקה באמצעות מכשיר המפיק גלי קול אולטרה-סוניים, שגורמים ליונים לחוש אי נוחות ולהסתלק מהאזור.
התדר אינו נשמע לאוזן אנושית ולכן אינו מפריע לבני האדם. עם זאת, ייתכן שהוא לא מפריע גם ליונים ולכן יעילותו מוטלת בספק.


הרחקת יונים חשמלית – יתרונות וחסרונות

עכשיו כשנרגעתם אפשר לדבר תכלס. מה היתרונות של מערכת הרחקת יונים חשמלית על אמצעים אחרים, מה החסרונות שלה, לאילו מקרים היא מתאימה ולאילו פחות.

 

יתרונות:

יתרונות אסתטיקה! – היתרון המשמעותי ביותר של אמצעי חשמלי להרחקת יונים הוא שמדובר באמצעי אסתטי לאנשים שלא מעוניינים לראות מולם רשתות או דוקרנים.

יתרונות התקנה פשוטה – המערכת מצריכה שקע חשמלי רגיל וניתן להתקין אותה באופן עצמאי בעזרת סרטוני הסבר ביוטיוב.

יתרונות יעילות נגד כל בעלי הכנף – בשונה מאמצעים אחרים שמשתנים מציפור אחת לאחרת, הפולסים החשמליים מציקים לכל בעלי הכנף ומרחיקים אותם מהאזור.

 

חסרונות:

חסרונות עלות – מערכת הרחקת יונים חשמלית יקרה יחסית, במיוחד אם מדובר על שטח רחב שמצריך מספר שנאים. פירוט מחירי המערכת תוכלו למצוא בהמשך המאמר.

חסרונות דורשת תחזוקה – מעצם העובדה שמדובר במוצר חשמלי ולא מכני, עמידותו פחותה וייתכן שיצריך תיקונים מעת לעת.

חסרונות יעילות שנויה במחלוקת – כמו לא מעט אמצעים להרחקת יונים, גם יעילותם של פסי הדריכה החשמליים לא מוכחת. מרחיקי יונים רבים אף מסרבים להתקין את המערכת בטענה שמדובר באמצעי מפוקפק שאינו עמיד מפני פגעי מזג האוויר.

פס חשמלי במערכת להרחקת יונים

איפה מתקינים מערכת הרחקת יונים חשמלית

התקנת מערכת הרחקת יונים חשמלית מבוקשת בעיקר על גגות בתים פרטיים, מרפסות מרובות מעקות ופנטהאוזים שבעליהם מבקשים לנקות את שדה הראייה שלהם מיונים, אך גם מרשתות ודוקרנים.

חוק ידוע בתחום הרחקת היונים - לכל מקום יש אמצעי מיטבי לסילוק יונים ומומלץ להתייעץ עם מרחיק היונים טרם ההתקנה.


התקנת פסי דריכה חשמליים באופן עצמאי

ניתן לקנות ערכה מוכנה להרחקת יונים חשמלית באינטרנט ולהתקין את פסי הדריכה באופן עצמאי. ההתקנה לא מצריכה ידע מיוחד ואפשר להיעזר בסרטונים שמתארים את תהליך ההתקנה שלב אחר שלב. עם זאת, מכיוון שמדובר באמצעי שמותקן בדרך כלל על גגות (ובעיקר גגות רעפים תלולים), לא מומלץ להתקין אותו לבד.

 

4 יתרונות להזמנת מרחיק יונים מנוסה:

מספר 1 צבוע הוא מביא איתו ערכה להרחקת יונים חשמלית

מספר 2 צבוע הוא חוסך לכם את הסיכון שבטיפוס לגג

מספר 3 צבוע הוא חוטף במקומכם את הפולסים החשמליים בעת ההתקנה

מספר 4 צבוע הוא נותן אחריות של שנה עד שנתיים להרחקת יונים חשמלית

התקנת מערכת להרחקת יונים חשמלית

הרחקת יונים חשמלית - מחיר

כסף מחיר פס דריכה נע בין 110-140 ₪ למטר, כאשר ערכה של מותג יכולה להגיע ל- 200 ₪ למטר.

כסף מחיר שנאי עומד על 450-550 ₪ ליחידה והוא מספיק לכסות 50-100 מטר.

כסף כדאי לקחת בחשבון גם את העלות החודשית של צריכת החשמל.

*המחירים אינם כוללים מע"מ.


רשימת מרחיקי יונים מומלצים

אם החלטתם שהרחקת יונים חשמלית מתאימה לכם או שאתם מעדיפים להתייעץ עם מישהו שמבין, הכנו לכם רשימה מחשמלת של מרחיקי יונים מומלציםהמדורגים לפי חוות דעת של אלפי לקוחות קודמים. כל חוות הדעת באתר מתקבלות מלקוחות אמיתיים שקיבלו שירות מבעלי המקצוע  איכות גבוהה


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה הרחקת יונים חשמלית?

הרחקת יונים חשמלית נעשית באמצעות מערכת של פסי דריכה שמעבירים פולסים חשמליים ליונה הדורכת עליהם וגורמים לה להתרחק מהמקום.

האם הרחקת יונים חשמלית פוגעת ביונה

הרחקת יונים חשמלית פועלת באמצעות פולסים חשמליים שאינם מסוכנים ולא פוגעים ביונה, אבל גורמים מספיק אי נעימות על מנת שתתרחק מהאזור.

כמה עולה הרחקת יונים חשמלית

עלות פס דריכה נע בין 110-140 ₪ למטר, לא כולל מע"מ (ערכה של מותג עולה כ- 200 ₪ למטר). עלות שנאי הינה 450-550 ₪ ליחידה, לא כולל מע"מ, והוא מספיק לכסות 50-100 מטר. זאת לצד העלות החודשית של צריכת החשמל.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק