עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

חריטה על מצבה

חריטה על מצבה מאפשרת להנציח ולהציג את אישיותו של הנפטר בצורה ייחודית בהתאם לדרך בה יקיריו זוכרים אותו. מעבר לכיתוב, חריטה על מצבה מאפשרת להוסיף פורטרטים ואיורים מיוחדים שימחישו את אופיו של המנוח. כמה עולה חריטה על מצבה? כיצד ניתן לבצע אותה? כאן תוכלו לקבל את כל המידע הרלוונטי.


חריטה על מצבה

חריטה על מצבה מאפשרת להנציח את הנפטר ולהציג את אישיותו בצורה ייחודית בהתאם לבקשת המשפחה. אפשר לחרוט על מצבה כיתוב, פורטרטים ואיורים מיוחדים, ככל שהחריטה עמוקה יותר כך מבטיחים שתישאר לאורך זמן ולא תימחק.

בארץ יש שלוש שיטות מרכזיות לחריטה על מצבה:

מקף חריטה על מצבה עם כרסום CNC - מדובר בשיטה ממוחשבת שמייעלת את תהליך החריטה ונחשבת למובילה ביותר בזכות הדיוק הרב שלה. בשיטה זו ניתן לשלוט על עומק וגודל החריטה, מה שמאפשר שהכיתוב ישאר לאורך זמן מבלי שימחק. בגלל שהחריטה לא נעשית בצורה ידנית, לא נוהגים לקחת תוספת מחיר אם יש צורך לחרוט מספר רב של אותיות. בנוסף, חריטה באמצעות כרסום CNC משאירה את הכיתוב בולט ומחוספס על כל סוגי המצבות ולכן אין חובה למלא או לצבוע את החריטה.

מקף חריטה על מצבה בעזרת התזת חול בלחץ גבוה - בשיטה זו משתמשים בשבלונה מגומי, מתיזים חול בלחץ גבוה שחורץ באבן את העיצוב הרצוי ללא פגיעה בשבלונה. היתרון בשיטה זו הוא שהכיתוב נשאר לאורך זמן אבל אין שליטה על העומקים של החריטה.

מקף חריטה על מצבה עם חומצה - שיטה זו אמנם נפוצה אבל היא פחות מומלצת בגלל שהיא פוגעת במצבה ו"אוכלת" את האבן. בסיום חריטה עם חומצה השיש או האבן נשארים חלקים לגמרי אבל הצבע של החריטה לא מצליח להיתפס לאורך זמן. לרוב, חריטה באמצעות חומצה תיהיה עמידה לשנה - שנתיים.

ניתן להשתמש בכל סוגי החריטות לכל סוגי השיש והאבנים ואפשר למלא או לצבוע אותן בכל צבע שתרצו.

סוג האבן או השיש משפיע על איכות החריטה ועובי הקו. לדוגמא, על מצבה מאבן קשה כמו גרניט אפשר לחרוט קו מאוד דק והחריטה תהיה ברורה ויציבה. לעומת זאת, על מצבה מאבן רכה כמו אבן חברון הקו יצטרך להיות יותר עבה בשביל להיות ברור.
 

מצבה מעוצבת

תהליך חריטה על מצבה

תהליך החריטה על המצבה משתנה בהתאם לחריטה שתרצו להוסיף:

מקף חריטת ציטוט על מצבה: אם החלטתם ללכת על חריטת ציטוט, השלב הראשון הוא לשלוח לקבלן המצבות את הציטוט הנבחר. הקבלן יעלה את הציטוט לתוכנה שתציג בפניכם את הפרופורציות של החריטה בדיוק כפי שהיא תופיע על המצבה. במידה ותרצו לשנות משהו, תוכלו לסדר את מבנה הטקסט ולשלוח להגהה. התהליך מלווה ביום יומיים של 'פינג פונג' ושינויים עד לקבלת התוצר הסופי.

שימו   - חשוב מאוד לבדוק את הכיתוב מבחינת טעויות כתיב, סימני פיסוק והגהה כי אחרי האישור הסופי אין דרך חזור.

טיפ כדאי לדעת:
נקודה אפשר לבצע מילוי עופרת לחריטה רק על מצבות שעשויות מאבן חברון או שיש טורקי, לא ניתן לבצע מילוי עופרת באבן גרניט.
נקודה לרוב, חריטת עופרת מחלידה לאחר שנתיים - שלוש.
נקודה אפשר לחדש את מילוי העופרת ולרענן את מראה המצבה.

מקף חריטת איור על מצבה: אם החלטתם ללכת על חריטת איור תוכלו לשלוח לקבלן את האיור שבחרתם. במידה ולא הצלחתם למצוא איור ספציפי תוכלו להציג לקבלן את הכיוון שלכם והוא יביא לכם מספר אופציות אפשריות.

מקף חריטת פורטרט על מצבה: אם החלטתם ללכת על חריטת פורטרט תצטרכו להעביר תמונה פיזית או ממוחשבת של המנוח לקבלן. שימו  - חריטת פורטרט אפשרית רק על גרניט שחור או אדום ואי אפשר לחרוט על אבן.

טיפחשוב לדעת!  - יש בתי עלמין שלא מאפשרים לכתוב אותיות ותאריכים לועזיים או להוסיף תמונת על גבי המצבה, לכן לפני שבוחרים סוג חריטה מומלץ לוודא עם בית העלמין שהיא קבילה בו.
 


מחיר חריטה על מצבה

מחיר חריטה על מצבה משתנה ותלוי בסוג החריטה:

חריטת איור

מחיר מחיר חריטת איור נע בין 300-1,000 ש"ח תלוי בגודל. הגודל הסטנדרטי של חריטת איור הוא בין 30-40 ס"מ.
 

חריטת פורטרטים  

מחיר במידה ומזמינים מצבה עם חריטת פורטרט, חריטת הפורטרט תהיה כרוכה בתוספת תשלום נפרד למצבה והמחיר שלה יתחיל מ-1,500 ש"ח כולל מע"מ, תלוי בגודל המצבה וסוגה. מחיר חריטת פורטרט בלבד ללא הזמנת מצבה מתחיל מ-2,500 שח כולל מע"מ.

הגודל הסטנדרטי של חריטת פורטרט הוא 35X25 ס"מ, אם תרצו חריטה גדולה יותר המחיר יעלה בהתאם.
 

חריטת ציטוט

מחיר חריטת ציטוט תלוי בכמות האותיות ובסגנון החריטה.
מחיר חריטה אותיות צבע שמן - מחיר חריטה ומילוי האותיות בצבע שמן נע בין 6-10 ש"ח לאות.
מחיר חריטת אותיות עופרת - מחיר חריטה ויציקת עופרת לאותיות נע בין 8-12 ₪ לאות.


קבלני מצבות מומלצים במידרג

בתהליך הכואב של עיצוב מצבה, קבלן מצבות אמין ומומלץ יכול להקל עליכם מעט ולעמוד לצידכם לאורך התהליך. כאן תמצאו רשימה של קבלני מצבות המתמחים בעיצוב מצבות, עם חוות דעת וציונים מלקוחות קודמים.

 


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק