עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

פרגולה רעפים

פרגולה רעפים היא פיתרון מעולה למי שרוצה פרגולה מבודדת במיוחד – שתבודד אפילו אור! פרגולת רעפים נחשבת לעמידה מאוד ויכולה גם להחזיק עשרות שנים – אבל בגלל הכובד של הרעפים יש צורך בתשתית חזקה לפרגולה. פה תמצאו את כל מה שצריך לדעת על התקנת פרגולה רעפים – כולל מחירים וטיפים


יתרונות וחסרונות של פרגולה עם רעפים

לפני שנבין איך בונים פרגולה רעפים, כמה היא עולה ומאיזה חומר כדאי לבנות אותה, נתחיל מלרכז את היתרונות והחסרונות של פרגולת רעפים כדי שתוכלו לקבל את ההחלטה הכי נכונה לכם, ובפסקה הבאה תוכלו כבר לקרוא איך מתקינים פרגולת רעפים:

 

יתרונות של פרגולה רעפים

חסרונות של פרגולה רעפים

עמידה במיוחד – לא דורשת חידוש או תחזוקה (מלבד העץ)

כבדה מאוד

מבודדת רוח, חום וקור

עיצובים מוגבלים

אטומה לגשם 

 
פרגולה גג רעפים

תהליך התקנת פרגולה רעפים

רעפים הם חומר מאוד מבודד, עמיד ויעיל נגד שמש, רוח ומים – אבל הם גם כבדים מאוד ולכן התקנת פרגולה עם רעפים דורשת הכנות מיוחדות, ככה יראה התהליך:

אחד היתר בנייה - לפני תהליך העבודה חשוב לקבל היתר בנייה. פרגולת רעפים לא נחשבת בחוק הפרגולות כי יש לה גג אטום, ולכן תדרשו להגיש בקשה להיתר בנייה מול העירייה או המועצה המקומית- את ההיתר יגיש לרוב קונסטרוקטור או אדריכל. תוכלו להתחיל בבנייה רק אחרי שהאישור יתקבל. 

שתיים הכנת תשתית לפרגולה – השלב הראשון הוא בניית פרגולה מעץ, זו המוכרת, ובשביל זה צריך להקים תשתית. פרגולת רעפים לרוב תהיה פרגולה עומדת, אבל תוכלו גם לבנות פרגולת רעפים תלויה עם הגבלות גודל (בהתאם למקום ולמבנה אליו היא מוצמדת).

את הפרגולה מעץ מקימים על אדמה שטוחה בעזרת קורות שחופרים עמוק באדמה כדי לייצב אותן, פרגולת רעפים תדרוש קורות עבות יותר מהממוצע, ותוכלו להתייעץ עם הנגר על עובי מתאים בהתאם לגודל הפרגולה. 

שלוש בניית הפרגולה – אחרי שהאדמה והתשתית לפרגולה מוכנים, הנגר יתחיל בבניית הפרגולה עצמה – בהתאם לעיצוב ולעץ בו בחרתם. זה אולי שלב שאורכו משפט וחצי, אבל במציאות הוא ייקח כמה ימים. 

ארבע גג רעפים – השלב האחרון יהיה להתקין את הרעפים על גג הפרגולה. הרעפים מתחברים זה לזה ומחזקים אותם בעזרת ברגים אם יש צורך (בעיקר אם יש רוחות חזקות או גשמים מרובים באזור). במקרים שיש חשש לנזילה, ניתן להוסיף יריעות ביטומניות בין העץ לרעפים בפרגולה כדי למנוע רטיבות – אבל הרעפים אמורים להספיק במקרים סטנדרטיים. 

פרגולה שימו לב שפרגולת רעפים ניתן להתקין רק במקום בו יש זווית מספקת (של לפחות 35 מעלות). אם אין מקום לשיפוע מתאים, כדאי לבחון אופציות קירוי אחרות כמו פרגולת עץ רגילה או סוכך בד. 

 

פרגולת רעפים

סוגי רעפים לפרגולה

הרעפים הם ההיילייט של פרגולת רעפים – והם גם יקבעו את הלוק הכולל של הפרגולה. תוכלו לבחור את סוג הרעפים שיותקנו על הפרגולה, ולרוב בוחרים באחת מהאופציות הבאות:

גג רעפים רעפי חרס – רעפים מחרס הם הנפוצים ביותר והמומלצים ביותר. הם קיימים המון זמן בשוק, מגיעים בכל הצבעים ונחשבים עמידים מאוד לאורך זמן. החיסרון העיקרי שלפעמים רעפי החרס יפתחו ירקת (בגלל לחות ורטיבות), מה שדורש ניקוי יסודי.  

גג רעפים רעפי בטון – רעפי בטון הם כבדים יותר מרעפי חרס ונחשבים פחות עמידים. היתרון ברעפי בטון הוא שניתן לצבוע אותם בכל צבע שתבחרו, לעומת רעפי חרס שמגיעים צבעוניים אבל בצבעים קבועים מראש ואפשרות הבחירה מוגבלת. 

גג רעפים רעפי שינגלס – רעפים שעשויים מחומרי איטום, ונחשבים גמישים יותר מרעפי חרס, מה שמאפשר להתקין אותם גם אם אין שיפוע מספק לרעפי חרס ובטון. רעפי שינגלס זולים יותר משאר האופציות, אבל דורשים איטום קבוע ותחזוקה מדי פעם שכוללת ניקיון וחיזוק ההברגה.  

כששאלנו את הגגנים באתר אם עדיף רעפי חרס או בטון, רובם הגדול בחרו ברעפי חרס.

 

רעפי חרס

עץ לפרגולת רעפים

בגדול ניתן לבחור בכל עץ שמתאים לתנאי חוץ כדי לבנות פרגולה עם רעפים, אבל כדאי לבחור בעץ אורן או דאגלס. כמו שכבר אמרנו, פרגולה עם גג רעפים צריכה להחזיק משקל רב, ולכן העץ והקורות יצטרכו להיות עבים מהממוצע. אם אתם עדיין תוהים איזה עץ כדאי לבחור לפרגולה, מרבית הנגרים באתר המליצו על אורן פיני.

 

פרגולת עץ אורן

 


פרגולה רעפים מחיר

מחיר פרגולת רעפים מושפע בעיקר מגודל הפרגולה, סוג העץ לפרגולה והרעפים בהם בחרתם. 

במקרה הסטנדרטי, מחיר פרגולת רעפים נע בין 550-1,000 ש''ח למטר. המחיר למטר ירד ככל שהפרגולה גדולה יותר. 

מחיר המחיר יהיה יקר יותר בכ-80 ש''ח למטר אם תבחרו להשתמש בעץ מיוחד כמו דאגלס (העץ הסטנדרטי הוא אורן פיני).

מחיר המחיר יהיה זול בכ-70 ש''ח למטר אם תבחרו להשתמש ברעפי שינגלס.

כדי לקבל תמונה יותר מדויקת על מחיר פרגולה רעפים, ריכזנו לכם מחירים של לקוחות קודמים:

מחיר מחיר פרגולת רעפים בגודל 15 מטרים, מעץ אורן פיני עם רעפי חרס עלה 18,000 ש''ח. 

מחיר מחיר פרגולת רעפים בגודל 15 מטרים, מעץ שינגלס ורעפי בטון עלה 22,500 ש''ח.

 

פרגולה עם רעפי שינגלס

נגרים מומלצים לבניית פרגולה רעפים

פרגולת רעפים בונים כדי שתישאר המון שנים, כדי שתהיו בטוחים שאתם מרוצים מהעבודה, ריכזנו עבורכם רשימה של נגרים מומלצים לבניית פרגולת רעפים. כל הנגרים במידרג מדורגים על ידי לקוחות קודמים, אז תרעיפו עליהם אהבה גם אתם!


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה פרגולה רעפים?

מחיר פרגולת רעפים נע בין 550- 1,000 ש''ח למטר. המחיר למטר ירד ככל שהפרגולה תהיה גדולה יותר.

שימו לב שהמחיר מתייחס לבניית הפרגולה וגג הרעפים בלבד. 

איזה רעפים לפרגולת רעפים?

הרעפים המומלצים ביותר לפרגולת רעפים הם רעפי חרס, שנחשבים הכי עמידים ומגיעים בשלל צבעים וגדלים. 

אנשים שהתעניינו בפרגולה רעפים התעניינו גם בזה...

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק