עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניקוי ארובות

ניקוי ארובות הוא ערובה ראשונה לבטיחות הבית. כן, מעבר לשמירה על בערה נקייה וחימום נעים, ניקוי ארובות הכרחי גם למניעת שריפות ותקלות שונות. רגע לפני שאתם מכינים לכם מרק עדשים ומבעירים את הקמין, ריכזנו עבורכם את כל המידע החם על ניקוי ארובות מחייך.

 

ניקוי ארובה

מתי עושים ניקוי ארובות?

יצירת אווירה נעימה, מכרבלת ובית חם, הם היתרונות הגדולים של תנורי חימום עם ארובה. כדי שתוכלו לשמור על כך לאורך החורף, חשוב לפני כל חורף לוודא שיש יצאת אוויר תקינה ושהאורבות של תנור החימום שלכם לא סתומות או מלוכלכות.

איך יודעים? תוכלו להפעיל את התנור לזמן מועט, אם יש פיח שחור עם ריח חזק של עשן - זה אומר שהגיע הזמן לניקוי ארובות. זה יכול להיות אחת לשנה, לשנתיים או אפילו מספר שנים, בהתאם לשלושה גורמים מרכזיים:

אחד סוג הקמין וחומר הבערה -  תחזוקת הארובה משתנה על פי החומר שמפעיל את התנור. ארובה בתנור קמין עצים דורשת ניקוי אחת לשנה, לעומת בתנורי גז או סולר שאותם תוכלו לנקות לעיתים רחוקות יותר.

שתיים קוטר צינור הארובה – ארובה צרה יכולה להיסתם בקלות, ולכן תצטרכו לנקות אותה לעיתים קרובות יותר, לעומת ארובה עם קוטר רחב, שמאפשרת זרימת עשן החוצה אפילו אם נצבר בדפנות הפנימיות שלה מעט לכלכוך.

שלוש מידת השימוש בתנור –  באופן פשוט, ככל שמשתמשים בתנור יותר, צריך לנקות את הארובה שלו יותר. עיקר הלכלוך בארובה הוא תוצאה של פיח העשן, וכידוע בלי אש אין עשן. אבל בכל זאת, יש מקרים שגם בתנור שלא הופעל למשך זמן ארוך תצטרכו לנקות את הארובה, כמו במקרה של פתח חיצוני שלא היה סגור היטב וגרם לחדירת לכלוך, יונים או מזיקים.

 

קמין עם ארובה

תהליך ניקוי הארובות

לרוב ניקוי ארובות הוא לא תהליך ארוך. משך הזמן שלו ובהתאם גם המחיר שתשלמו עליו משתנה על פי גדול הארובה והתנור שלכם, הגישה לפתחי היציאה של הארובה, וכמובן סוג התנור.
 

ניקוי ארובות קמין עצים

גזע עץ  קמין עצים הוא התנור שהכי קרוב ליצירת אווירה של סביב המדורה. הבעיה היא שגם הארובה שלכם יודעת את זה, ולכן בתנורי עצים חייבים לנקות את הארובה אחת לשנה, על מנת למנוע הצטברות של שרף בארובה שעלול לגרום חלילה לשריפות בבתים.
דרך המלך לניקוי הארובה היא פתיחה דו צידית, כלומר העברת משחולת (כלי המשמש לניקוי צינורות) דרך פתח הבערה, וגם דרך הפתח שנמצא בגג. כך בעל המקצוע ינקה את שומן העצים שהצטבר על דפנות הארובה.
 

אש טיפ מאיתנו: כדאי להשתמש בעץ איכותי לבערה. עץ מסוג איכותי שמיועד לבערה, יוביל לפחות עשן והצטברות שומן עצים, ולכן ישמור על הארובה שלכם לאורך זמן. בנוסף, כדאי להניח כל פעם מעט עצים, ולא הרבה יחד, על מנת ליצור בערה מתמשכת יציבה, שגורמת לפחות עשן.

מחיר מחיר ניקוי ארובה בקמין עצים נע בין 350-1,000 ₪

המחיר משתנה בהתאם לגודל הארובה והגובה שלה. אם זו ארובה שבנויה בצורה מעוקלת, ולא בזווית חדה, תהליך ניקוי הארובה ארוך ויקר יותר, כי יכול להצטבר לכלוך בפינות שהגישה אליהן בעייתית.

 

ניקוי ארובת קמין עצים


ניקוי ארובת קמין נפט או סולר

במקרה של קמין נפט או סולר השאיפה שלנו היא להגיע לבערה נקייה, כלומר בערה בצבע כחול צלול. אם הבערה היא אפורה או שחורה סימן שמשהו סתום או לא תקין, ותצטרכו להזמין בעל מקצוע שיבדוק את הארובה, את מיכל הדלק, הצינורות והקרבוראטור, וינקה את תא הבערה.

אש בערה נקייה מביאה לארובה נקייה - שימוש קבוע בסולר איכותי מונע סתימה של ארובת הקמין.
סתימות בארובות קמין מסולר או נפט יכולות גם להיגרם על ידי קנים של ציפורים שהוקמו בפתח הארובה, והם יובילו לחדירה של פיח שחור מפתח הבערה. בעל המקצוע יפרק את הארובה על מנת להוציא את הקן, כי במקרה כזה טוב שתי ציפורים ביד, מאחת על הארובה  

מחיר מחיר ניקוי ותחזוקה של קמין נפט או סולר נע בין 400-500 ₪.

 

ניקוי ארובה עם קוטר צר

 

ניקוי קמין גז

להפעלת קמין גז משתמשים בגז טבעי. לאחר הדלקת הניצוץ, הקמין בוער באמצעות החמצן שממשיך את דרכו לארובה. ארובת הגז היא ארובה קצרה והנקייה ביותר מבין כל שאר האפשרויות. היא לא צוברת שאריות של עצים, פחם או פיח, ולכן ניתן לנקות אותה אחת לכמה שנים. ארובת הגז היא ארובה כפולה, עם פתח אחד שמאפשר חדירה של אוויר חדש פנימה ופתח שפולט את האוויר הישן החוצה.

אש קמין הגז כמעט אינו דורש תחזוקה שוטפת חוץ מבדיקת תקינות מידי פעם כדי לוודא שאין דליפות של גז. שימו לב שרק טכנאי גז מורשה רשאי להתעסק בחיבורים ובבדיקות גז. 
בנוסף, כדאי לוודא שאין קן של יונים על שהוקם על פתח הארובה. במקרה כזה עלולה להיות סתימה ויהיה צריך לפרק את הארובה ולהתקין בנוסף גם חסימה נגד יונים, כי למרות שלפעמים בחורף זה מרגיש ככה, אנחנו לא במבול ואתם לא נח.

מחיר מחיר בדיקה וניקוי של קמין גז נע בין 350-400 ₪.
המחיר משתנה בהתאם לגובה של הארובה והנגישות שלה לניקוי.
 

עוד על ניקוי ארובות קמין ותנורי נפט: 


המלצות על בעלי מקצוע לניקוי ארובות

אם הגעתם עד פה, בטח כבר הבנתם שזה הזמן לניקוי ארובות, וסנטה קלאוס לא יעשה את זה בשבילכם. בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם רשימה של מנקי ארובות מומלצים עם חוות דעת של לקוחות קודמים. הם אומנם לא ישירו לכם צ'ים צ'ימיני, אבל אולי הם יביאו לכם מזל, כשאת ידיהם תלחצו סמיילי


;

שאלות נפוצות לדף זה

כל כמה זמן עושים ניקוי ארובות?

צריך לעשות ניקוי ארובות אחת לשנה, שנתיים או מספר שנים, בהתאם לסוג התנור, מידת השימוש בו וגודל קוטר הארובה. תוכלו להפעיל את התנור לזמן מועט, אם יש פיח שחור עם ריח חזק של עשן - זה אומר שהגיע הזמן לניקוי ארובות.

כמה עולה ניקוי ארובות?

מחיר ניקוי ארובות משתנה על פי סוג התנור שיש לכם, גדול הארובה והנגישות שלה. 
מחיר ניקוי ארובה בקמין עצים נע בין 350-1,000 ₪
מחיר ניקוי ותחזוקה של קמין נפט או סולר נע בין 400-500 ₪
מחיר בדיקה וניקוי של קמין גז נע בין 350-400 ₪
 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק