מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת מצלמה במעלית

התקנת מצלמה במעלית לא אומר שמישהו יראה אתכם בודקים את השפם מול המראה, אבל זה כן אומר שתוכלו לגלות מי פרץ אתמול בלילה לשכנה (אם הוא עלה במעלית). פה תוכלו לקרוא את כל מה שצריך לדעת לפני התקנת מצלמה במעלית, תמצאו מחירים וגם דגשים חיוניים. תגידו צ׳יז, מתחילים


בחירת מצלמות אבטחה למעלית

בין אם יש לכם שכנים פרחחים, אתם שומרים על פריטים חשובים בבניין או שאתם פשוט מנסים להימנע מפריצות, התקנת מצלמות במעלית יכולות להיות פיתרון מעולה. מצלמות אבטחה למעלית הן לרוב ללא שמע ושומרות את ההקלטות לשבועיים עד שהן נמחקות או עוברות לארכיון. ובכל זאת, תצטרכו לקבל כמה החלטות:

עינית מצלמת אבטחה במעלית עם שמע או בלי? מצלמות אבטחה במעלית עם שמע תמצאו לרוב בבנייני משרדים, מלונות וכנראה גם בבורסה (אנחנו מקווים בשביל כולנו). בבנייני מגורים ניתן להסתפק במצלמה שמצלמת את המתרחש בלבד. 

עינית מה רזולוציית המצלמה במעלית? איכות התמונה שמפיקה מצלמת האבטחה תשפיע מאוד על המחיר אבל בסוף, גם תקדם את המטרה שלכם. ככל שהרזולוציה של המצלמה טובה יותר, היא תוכל לצלם יותר טוב וגם לעקוב במדויק אחרי המצולמים. 

עינית כמה זמן מצלמת אבטחה למעלית שומרת על ההקלטה? גם כאן, הבחירה בידיים שלכם. אחרי התקנת מצלמה במעלית שמירת ההקלטות למשך שבועיים היא הסטנדרט, אבל יש מצלמות עם זיכרון גדול יותר שיכולות לשמור את ההקלטות ליותר זמן. אופציה נוספת היא לחבר את מצלמת האבטחה במעלית למחשב או כרטיס זיכרון חיצוני שמאחסן את הצילומים הישנים.

 

מצלמת אבטחה גלויה במעלית

תהליך התקנת מצלמה במעלית

האמת שתהליך התקנת מצלמה במעלית הוא די מסובך, ודורש לא מעט העברה של כבלים וחיבורים. לפני שמתחילים את התהליך שימו לב שצריך ראוטר או קו אינטרנט אחר בבניין שהמצלמה במעלית יכולה להתחבר אליו. אם יש לכם - הנה שלבי התהליך, בפשטות:

אחד חיבור קומה עליונה – השלב הראשון בהתקנת מצלמה במעלית הוא לחבר כבל בין האינטרנט בקומה האחרונה שהמעלית מגיעה אליה, לבין המעלית עצמה. המצלמה עצמה לרוב פועלת על סוללות, אבל יכולה להתחבר קווית עם כבל לחשמל.

שתיים חיבור קומה תחתונה – השלב השני הוא חיבור הקומה התחתונה למכשיר שיתחבר לשני החיבורים הקודמים (של הקומה האחרונה והמעלית עצמה).

שלוש כבלים בפיר המעלית – בסוף יתקינו שני מכשירים שקולטים את חיבורי הראוטר בפיר המעלית, כדי שתמיד יהיה קו אינטרנט למצלמה והיא תוכל לצלם – לא משנה איפה היא נוסעת. אם הבניין גבוה מ-12 קומות, יחברו יותר קווים בפיר המעלית, לפי הצורך. 

ארבע גישה לצילומים – אחרי שהכל מוכן, ועד הבית, חברת הניהול או איש הביטחון יקבלו את הגישה לצילומים ולהקלטות, יוודאו שהכל עובד – וזהו.

עינית בבניינים ישנים שהוסיפו להם מעלית לרוב אין גישה לפיר ולא ניתן לבצע התקנת מצלמה במעלית, טכנאי ידע להגיד לכם את בבניין שלכם ניתן להתקין מצלמה במעלית או לא.

עינית אם יש שתי מעליות בבניין, התהליך יהיה כפול (ולא פשוט יותר) – והמחיר בהתאם.  

 

התקנת מצלמה במעלית

נקודות חשובות לפני התקנת מצלמת אבטחה במעלית

כמעט כל המידע (וההקלטות) בידיים שלכם, אבל יש כמה דברים שחשוב לציין:

עינית אישור שכנים – התקנת מצלמה במעלית דורשות הסכמה של לפחות 51% מבעלי הדירות בבניין. בבניין משרדים לא נדרש אישור כזה, אבל צריך לתלות שלטים שמבהירים שיש מצלמות במקום. 

עינית מצלמה נסתרת במעלית – מצלמות אבטחה במעלית צריכות להיות גלויות, כדי להתקין מצלמה נסתרת נדרש אישור של המשטרה – אותו לא תקבלו בלי סיבה מוצדקת, בטח שלא בבניין מגורים. 

עינית מי רשאי לצפות במצלמות בבניין משותף? בבניין משותף החוק אומר שועד הבית הוא היחיד שיש לו גישה לצילומים, אבל הוא יכול וצריך לשתף אותם עם הדיירים במקרה שעולה חשש לנזק לחיי אדם או רכוש. בבניין משרדים חברת האבטחה אחראית על המצלמות, אבל כל אחד יכול לראות אותם לרוב, כמו בסופר שאתם רואים מסך מלא בצילומים של לוקיישנים שונים – ממש מולכם.


מחיר התקנת מצלמה במעלית

מחיר מחיר התקנת מצלמה במעלית נע בין 3,000-5,000 ש׳׳ח. זה אכן מחיר די יקר, אבל הוא נובע מההתקנה המסובכת.

המחיר תלוי בסוג המצלמה שאתם בוחרים להתקין ובגובה הבניין.

כוכבית המחיר יהיה נמוך יותר פר מעלית אם יש בבניין יותר מ-10 מעליות. 

כוכבית שימו לב לדרוש אחריות על המצלמות ועל ההתקנה, לשנה לפחות.

 

מצלמת אבטחה במעלית

טכנאים מומלצים להתקנת מצלמה במעלית

אם אתם כבר משתוקקים לגלות למי מטפטף משקית הזבל והוא לא מנקה אחריו – התקנה מצלמה במעלית היא בטח החלום. ריכזנו לכם רשימה של טכנאים מומלצים להתקנת מצלמה במעלית. כל הטכנאים באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים, ואולי תמצאו את אחד השכנים שלכם ברשימת המדרגים ☺


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה להתקין מצלמת אבטחה במעלית?

מחיר התקנת מצלמת אבטחה במעלית נע בין 3,000-5,000 ש׳׳ח. 

מי רשאי לצפות במצלמות בבניין משותף?

לפי החוק בבניין משותף ועד הבית הוא מי שאחראי על מצלמות האבטחה בבניין, כולל במעלית, והוא יכול לצפות בהם. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק