מחיר קרבורטור נע לרוב בין 500-1,800 ₪ לחלק מקורי וכ-300-1,500 ₪ לחליפי, והוא נקבע נקבע בהתאם לנפח המנוע של הרכב שלכם וסוג הקרבורטור שתבחרו. תפקיד הקרבורטור לערבב את האוויר והדלק במערכת ההתנעה ולדאוג שהבעירה במנוע תהיה אפקטיבית ורציפה. כשהקרבורטור תקול, לרוב, נזהה צריכת דלק גבוהה או שהרכב נכבה בהילוך סרק. מה משפיע על המחיר ומה יקרה לרכב אם נסע כשהקרבורטור לא עובד? כל המידע ממש כאן 😊
מחיר קרבורטור נע בין 300-1,800 ₪.
טווח המחיר של הקרבורטור רחב מאוד והוא מושפע ממספר גורמים שנפרט עליהם ממש עוד רגע. חשוב לדעת שמעבר למחיר הקרבורטור עצמו, כשהוא מתקלקל צריך להחליף אותו ובמקרה כזה מעבר למחיר הקרבורטור משלמים גם על העבודה של המוסכניק.
שעת עבודה במוסך עולה בממוצע כ-300 ₪, לא כולל מע"מ.
מחיר החלפת קרבורטור מושפע מכמה גורמים:
נפח המנוע - מחיר קרבורטור למנוע עם נפח גדול גבוה יותר מאשר אחד למנוע קטן יותר. ההבדל במחיר ביניהם יכול להגיע גם לפי שניים.
סוג הקרבורטור - מחיר קרבורטור מקורי גבוה יותר מחליפי ובחלק מהדגמים יהיה הבדל של 50% ביניהם. בפועל, יצרניות הרכבים ממליצות על החלק המקורי בגלל רגישות וחשיבות החלק, וגם כי הוא פשוט מחזיק מעמד לתקופה ארוכה יותר.
זמן העבודה - באופן כללי זמן העבודה משתנה מרכב לרכב ולרוב יהיה תלוי בגודל המנוע ובקרבורטור שצריך להחליף. תהליך ההחלפה משתנה מרכב לרכב וכמובן שגודל הקרבורטור משפיע על זמן העבודה.
כמו שאתם רואים אין הרבה גורמים אבל אנחנו ממש כאן כדי לעשות סדר ביניהם.
מחיר קרבורטור מקורי בלבד נע בין 500-1,800 ₪.
מחיר קרבורטור חליפי בלבד נע בין 300-1,500 ₪.
שעת עבודה במוסך עולה בממוצע כ-300 ₪ לא כולל מע"מ.
בשורה התחתונה, אנחנו צריכים את הקרבורטור ואת המוסכניק שיחליף אותו.
מחיר החלפת קרבורטור נע בין 700-2,500 ₪, לא כולל מע"מ.
לרוב, על קרבורטור מקורי מהיצרן תקבלו 3 חודשי אחריות, בעוד שעל חליפי לא בטוח שתקבלו אחריות כלל.
הקרבורטור, מאייד בעברית, אחראי ברכב על ערבוב האוויר והדלק במערכת ההתנעה של הרכב. הקרבורטור מותאם לנפח המנוע ולסוג המנוע. בהתאם, יש מנועים עם נפח גבוהה, לדוגמא 4,000, שיכולים להיות צמודים לו שניים ואפילו ארבעה קרבורטורים. מצד שני, מנועים עם נפח קטן יותר, לדוגמא 1,000 יצטרכו קרבורטור אחד.
בשביל שהמנוע יעבוד בצורה תקינה, צריך להיות יחס קבוע בין האוויר והדלק. במקרה שיש תקלה בקרבורטור, היחס ביניהם לא יהיה תקין, מהירות עבודת המנוע לא תהיה רציפה, וייגרם נזק למנוע. במצב כזה, ככל הנראה שייווצרו המון בעיות ברכב. לצערנו, המון בעיות אומר שתצטרכו לעשות המון תיקונים שהמחיר שלהם יהיה יקר.
בשורה התחתונה - כל תקלה בקרבורטור מובילה לבעירה לא תקינה במנוע, סיכון במהלך הנסיעה ובמקרי קיצון הרכב יושבת (עד שהוא יתוקן כמובן).
קיימים מספר סימני זיהוי שמאפשרים לנו לדעת אם ככל הנראה נצטרך להחליף קרבורטור:
צריכת דלק - אם הרכב צורך משמעותית יותר דלק לכל ק"מ נסיעה, כנראה שתצטרכו להחליף קרבורטור.
רכב נכבה במצב סרק - במידה והרכב במצב סרק (ניוטרל) נכבה מעצמו.
פעילות המנוע - מנוע מגמגם ופועל בצורה לא חלקה.
בדיקה במוסך - במהלך טיפולים תקופתיים המוסכניק בודק אם הקרבורטור תקין.
הרכב צורך המון דלק והמנוע מגמגם? כנראה שאתם צריכים להחליף קרבורטור. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימת מוסכים מומלצים שמחליפים קרבורטור באיכות גבוהה, בהתאם לחוות דעת של לוקחות קודמים. אחרי ההחלפה נשמח לקבל מכם חוות דעת עדכנית, כך שהציונים תמיד יהיו מעודכנים.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.