אמרו לכם במוסך שראש המנוע הלך, אבל אין לכם מושג מה זה אומר? אנחנו מאמינים שידע זה כוח, לפחות בכל מה שקשור לרכב. לכן, אם תמיד רציתם לדעת מה עושה רצועת טיימינג, ומה המשמעות של פגיעה בשאסי, הגיע הזמן להיכרות קצרה עם הרכב שלכם. לפניכם מילון מושגים לרכב עם כל המונחים שחשוב שתכירו. צאו לדרך
בקצרה: במנוע יש שסתומים שמאפשרים כניסה של הדלק לתוך הבוכנה ופליטה של גזים החוצה. רצועת הטיימינג אחראית על התזמון של השסתומים בהתאם לסיבובי המנוע. היא דואגת שהשסתומים ייפתחו וייסגרו בדיוק בזמן, ולא ייפגשו עם הבוכנות, כי זה עלול להיות טרגי.
בלי קשר לתקלה או קריעה של הרצועה, יש להחליף אותה כדי למנוע שחיקה שלה, שיכולה לגרום לנזק. זמן ההחלפה של הרצועה משתנה בין רכב לרכב, לפי הוראות היצרן.
מחיר החלפת רצועת טיימינג נע בין 1,100-2,200 ש"ח.
רוצים עוד מידע על רצועת טייימינג? יש לכם יופי של טיימינג, תוכלו להציץ ב מאמר הבא.
האלטרנטור הוא חלק ברכב שיש לו את השם הכי מלחיץ, אבל אם יודעים מה התפקיד שלו, זה יכול להיות מפחיד הרבה פחות. האלטרנטור הוא למעשה גנרטור שמופעל על ידי המונע, וכך הוא הופך את האנרגיה המכאנית לחשמלית. ובמילים פשוטות: התפקיד העיקרי של האלטרנאטור הוא להטעין את המצבר כדי שיספק חשמל לכל הרכיבים החשמליים ברכב כמו האורות, החלונות והרדיו.
אחד הסימנים הנפוצים לתקלה באלטרנאטור הוא מצבר שהתרוקן.
מחיר החלפת אלטרנטור נע בין 500-2,200 ₪.
המחיר משתנה בהתאם לסוג ההחלפה שעושים, תוכלו להחליף לאלטרנאטור חדש, או משופץ. אלטרנאטור משפוץ יהיה זול יותר, לעומת אלטרנאטור מקורי וחדש היצרן.
מתלבטים לאיזה אלטרנאטור כדאי להחליף? מוזמנים לקרוא כאן.
שאסי נשמע הוא שם של כלבת מחמד, אבל אם מגיעים למוסך גם השם החמוד הזה יכול לעורר פחד. אז בואו קודם כל נבין מה זה בכלל שאסי. בעברית שאסי זו למעשה השילדה של הרכב, היא עשויה מפלדה. למה מלחיצה אותנו פגיעה בשאסי? השילדה, חוץ מלהיות אחראית על נשיאה של כל מכלול הרכב, גם אחראית לספוג או להקטין את עוצמת המכה בעת תאונה. פגיעה חזקה בשילדה יכולה להוציא את הרכב מאיזון ולפגוע בתפקוד של חלקים אחרים ברכב, כמו מערכת ההיגוי. זה עלול להשפיע על יציבות הרכב ועל ההתנהגות שלו על הכביש. מסיבה זו, לרוב אחרי פגיעת שאסי קיימת ירידת ערך של הרכב. עם זאת, לא כל הפגיעות הן באותה חומרה ולכן כדאי להתייעץ עם שמאי רכב בנושא.
ראש המנוע הוא החלק העליון של המנוע, עשוי אלומיניום, והתפקיד שלו הוא לאטום את הצילינדרים מלמעלה ולהוות בסיס לשסתומים שנמצאים בתוכו, יחד עם גל הזיזים וברכבים נוספים גם עם המצתים.
ראש המנוע הוא החלק הראשון שנפגע כשהאוטו מתחמם יותר מדי. החלפת ראש מנוע צריך לעשות באחד משני מקרים:
מחיר שיפוץ ראש מנוע נע בין 2,500-6,400 ש"ח.
מחיר החלפת ראש מנוע נע בין 3,000-6,000 ש"ח.
רוצים לקבל עוד מידע על ראש מנוע, תפקידו ודרכי תיקון? תוכלו לקרוא על זה ממש כאן.
מסרק ההגה מחבר בין ההגה לגלגלים הקדמיים, הוא מופעל על יד מוט שמחובר להגה וגלגל שינים שמגיע עד לתפוחי ההגה, (כן כן) והם מתחברים ישירות לגלגלים. התפקיד של מסרק ההגה הוא להפוך את התנועה הסיבובית של ההגה לתנועה קווית של הגלגלים, ימינה ושמאלה. חופשיות בהגה, רעידות או רעשים בזמן סיבוב ההגה יכולים להצביע על תקלה במסרק ההגה.
מחיר תיקון מסרק הגה נע בין 950-1,600 ש"ח.
מחיר החלפת מסרק הגה נע בין 1,200-2,700 ש"ח.
הרדיאטור הוא חלק ממערכת הקירור ברכב. שיושב בקדמת הרכב. תפקיד הרדיאטור הוא לקרר את נוזל הקירור שנמצא במנוע, כדי שהמנוע לא יתחמם יותר מדי. כשהמנוע פועל, מים חמים זורמים ממנו אל הרדיאטור, מתקררים שם, וחוזרים חזרה למנוע.
כדאי לבדוק אחת לשבועיים שיש מספיק נוזל קירור ברכב. שאלנו את בעלי המקצוע באתר כל כמה זמן למלא נוזל קירור ברכב, ו-82% ענו למלא לפי הוראות יצרן.
כדי לקרוא עוד על רדיאטור ניתן ללחוץ כאן.
הגיר הרובוטי הוא שם נוסף לגיר ידני רגיל, רק שבמקרה הזה הוא בלי דוושת המצמד, מה שנקרא קלאץ'. ברכב מותקן מעין רובוט שאחראי על החלפת ההילוכים במקום הנהג. לעומת הגיר האוטומטי שצורך דלק מתחלפים כדי להחליף את ההילוכים, גיר רובוטי חסכוני יותר בדלק, ומוריד את הצורך בקלאץ', כך שהוא מאפשר ליהנות מהיתרונות של גיר ידני ואוטומטי. עם זאת, יש לו גם לא מעט חסרונות: הנהיגה בגיר רובוטי לא תמיד נעימה, החלפת ההילוכים מורגשת ברכב, ויש לעיתים יכולה להיות התדרדרות בעת זינוק בעלייה.
סל"ד הם ראשי תיבות לביטוי סיבובים לדקה, שמעידים על מאמץ המנוע. מד הסל"ד נמצא בלוח המחוונים ומראה לנו כמה סיבובים עושה המנוע לדקה, בכפולות של אלף. כלומר, אם המחוג מצביע על ארבע, המשמעות היא 4,000 סיבובים לדקה. ככל שהסל"ד עולה יותר, המנוע מתאמץ יותר והמהירות עולה. ככל שתמשכו את המנוע לסל"ד גבוה יותר, הנסיעה שלכם תהיה פחות רגועה, ותשמעו את המנוע צועק לכם, שהוא מתאמץ יותר מידי, אל תתעלמו ממנו.
הממיר הקטליטי מסנן את הגזים הרעילים שנפלטים מהרכב, הופך אותם רעילים לרעילים פחות, ובכך להקטין את זיהום האוויר. סתימה בממיר הקטליטי מצריכה החלפה או תיקון שלו, מעט שיכולה לעלות לא מעט כסף. העבודה של הממיר הקטליטי חשובה לפעילות המנוע, ולכם אם המנוע שלכם לא סוחב ייתכן שיש בעיה בממיר.
מחיר החלפה של ממיר קטליטי יכול נע בין 1,500-7,000 ₪.
המחיר משתנה בין סוג הרכב לבין סוג הממיר הקטליטי שמחליפים. ממחיר קטליטי חליפי הוא אפשרות החלופה הזולה ביותר בעוד שממיר קטליטי חדש הוא היקר ביותר.
כדי לקרוא עוד על ממיר קטליטי ניתן ללחוץ כאן.
טסות הן צלחות המכסות את גלגלי הרכב, אין להן תפקיד חיוני, ולמעשה הן פריט אסתטי שמעניק לרכב מראה יוקרתי יותר.
מחיר טסות לרכב נע בין 100-350 ש"ח.
טוטאל לוס הוא ביטוי מצער, בעברית פירושו אובדן מוחלט. לפי תקנה של משרד התחבורה, אם אחרי תאונה מחיר התיקון של הרכב עולה על 55% מערך הרכב עצמו, חברת הביטוח צריכה להכריז על הרכב כטוטאל לוס. המשמעות במקרה כזה היא שחברת הביטוח מפצה את בעל הרכב בערך הכספי המלא של הרכב, לפי המחירון, ולאחר מכן הרכב הולך לפירוק.
כדי לקבל עוד מידע על טוטאלוס ניתן ללחוץ כאן.
אחרי שעשיתם מחקר ולמדתם את כל פירוש המילים של כל המערכות החשובות לרכב, כשתגיעו למוסך תוכלו להרגיש יותר ביטחון. עוד דבר שעוזר להרגיש ביטחון הוא לבחור מוסכניק מקצועי, אמין ונעים. עשינו בשבילכם מחקר, והנה התוצאה, רשימה של מוסכים מומלצים על ידי לקוחות קודמים.אחרי כל תיקון תקלה במוסך, נציגה ממידרג מתקשרת ללקוח, מקבלת ממנו חוות דעת וציונים אודות השירות, ומעדכנת את הדירוג באתר.
רצועת טיימינג היא רצועה במנוע במנוע האחראית על התזמון של השסתומים בהתאם לסיבובי המנוע – היא דואגת שהם ייפתחו וייסגרו בדיוק בזמן, ושהם לא ייפגשו עם הבוכנות.
רצועת טיימינג יש להחליף אחת לכמה זמן, לפי הוראות היצרן, כדי למנוע שחיקה שלה, שיכולה לגרום לנזק.
מחיר החלפת רצועת טיימינג נע בין 1000-1800 ש"ח
התפקיד העיקרי של האלטרנטור הוא להטעין את המצבר כדי שיספק חשמל לכל הרכיבים החשמליים ברכב.
מחיר החלפת אלטרנטור נע בין 1000-2000 ש"ח.
שאסי בעברית זה שילדה. השילדה היא הבסיס של הרכב, והיא עשוית פלדה. חוץ מלהיות אחראית על נשיאה של כל מכלול הרכב, השילדה גם אחראית לספוג או להקטין את עוצמת המכה בעת תאונה.
פגיעה חזקה בשילדה אחרי תאונה יכולה להוציא את הרכב מאיזון ולפגוע בתפקוד של חלקים אחרים ברכב, כמו מערכת ההיגוי. זה עלול להשפיע על יציבות הרכב ועל ההתנהגות שלו על הכביש. מסיבה זו, לרוב אחרי פגיעת שאסי קיימת ירידת ערך של הרכב.
ראש המנוע הוא החלק העליון של המנוע, עשוי אלומיניום, והתפקיד שלו הוא לאטום את הצילינדרים מלמעלה ולהוות בסיס לשסתומים שנמצאים בתוכו, יחד עם גל הזיזים וברכבים נוספים גם עם המצתים.
ראש המנוע הוא החלק הראשון שנפגע כשהאוטו מתחמם יותר מדי.
מחיר שיפוץ ראש מנוע נע בין 2300-3800 ש"ח.
מחיר החלפת ראש מנוע נע בין 3000-6000 ש"ח.
מסרק ההגה הוא מנגנון שמופעל באמצעות מוט וגלגל שיניים. הוא מחבר בין ההגה לגלגלים הקדמיים ותפקידו הוא להפוך את התנועה הסיבובית של ההגה לתנועה קווית של הגלגלים – ימינה ושמאלה.
מחיר החלפת מסרק הגה נע בין 900-2000 ש"ח.
מחיר תיקון מסרק הגה נע בין 950-1600 ש"ח.
הרדיאטור הוא חלק ממערכת הקירור ברכב. הרדיאטור יושב בקדמת הרכב ותפקידו לקרר את נוזל הקירור שנמצא במנוע, על מנת שהמנוע לא יתחמם יותר מדי.
מחיר החלפת רדיאטור נע בין 900-1500 ש"ח.
הגיר הרובוטי הוא בעצם גיר רגיל, ידני, רק בלי דוושת המצמד (קלאץ'). ברכב מותקן מעין רובוט שאחראי על החלפת ההילוכים במקום הנהג. הוא חוסך בדלק ובעצם מאפשר ליהנות מהיתרונות של גיר ידני ואוטומטי ביחד.
עם זאת, הנהיגה לא תמיד נעימה, החלפת ההילוכים מורגשת ברכב, ויש לעיתים התדרדרות בעת זינוק בעלייה.
סיבובים לדקה. מד הסל"ד נמצא בלוח המחוונים ומראה לנו כמה סיבובים עושה המנוע לדקה, בכפולות של אלף. כלומר, אם המחוג מצביע על שתיים, המשמעות היא 2,000 סיבובים לדקה. ככל שהסל"ד עולה יותר, המנוע מתאמץ יותר והמהירות עולה.
התפקיד של הממיר הקטליטי הוא לסנן את הגזים הרעילים שנפלטים מהרכב, להפוך אותם לחומרים לא רעילים, ובכך להקטין את זיהום האוויר. מחיר החלפה של ממיר קטליטי יכול להגיע לאלפי שקלים, תלוי בממיר ובסוג הרכב.
טסות הן צלחות המכסות את גלגלי הרכב, והן בעצם פריט אסתטי שמעניק לרכב מראה יוקרתי.
מחיר טסות לרכב נע בין 100-350 ש"ח.
אובדן מוחלט. לפי תקנה של משרד התחבורה, אם אחרי תאונה מחיר התיקון של הרכב עולה על 55% מערך הרכב עצמו, חברת הביטוח צריכה להכריז על הרכב כטוטאל לוס. המשמעות היא שחברת הביטוח מפצה את בעל הרכב בערך הכספי המלא של הרכב, לפי המחירון, ולאחר מכן הרכב הולך לפירוק.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.