עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

אילוף בורדר קולי

בורדר קולי הוא כלב חכם ואנרגטי, שצריך לפרוק לא מעט אנרגיה. מחיר אילוף בורדר קולי נע בין 250-500 ₪ למפגש, במהלכו תקבלו כלים לעבודה נכונה בהמשך ותלמדו איך להציב לו גבולות. במאמר הבא נלמד דגשים לאילוף בורדר קולי, מתחילים.


בורדר קולי

הבורדר קולי הגיע אלינו מגבולות סקוטלנד וכמו כלבים רבים, תפקידו היה לרעות צאן. הוא נחשב לכלב חזק, חכם ואנרגטי, ולכן הדבר הראשון שחשוב לקחת בחשבון זה שהוא דורש פריקת אנרגיה רבה.

בורדר קולי הוא כלב בינוני וחשוב לאלף אותו כדי שיוכל ללכת איתכם בנחת בטיולים וכדי שלא יחרב את הבית. תוכלו לעשות זאת בעצמכם אך זה דורש לא מעט זמן ומאמץ, ולכן מומלץ לפנות למאלף כלבים מקצועי, שיתן לכם לפחות את הבסיס לעבודה משותפת עם הבורדר קולי שלכם.
 

בורדר קולי מאולף

לפני אילוף בורדר קולי

לפני אילוף כלב בכלל ובורדר קולי בפרט, חשוב לשלול בעיות רפואיות. אם הכלב בריא בדרך כלל אבל לאחרונה חל בו שינוי התנהגותי, קחו אותו לוטרינר שיוודא ששום דבר חדש לא התפתח אצלו. לפעמים כלבים מתחילים להתנהג בתוקפנות כי כואב להם והם לא יודעים איך להסביר את זה.
 


שללתם בעיות רפואיות אבל הבעיות ההתנהגותיות לא נעלמות? יכול להיות שהן מגיעות מעודף מרץ. הנה כמה דברים שתוכלו לנסות לבד כדי לוודא שהכלב פורק מספיק אנרגיה:

כלב, יד פריקת אנרגיה פיזית: בורדר קולי הוא כלב נמרץ מאוד ולכן חשוב להוציא אותו להרבה טיולים ארוכים. אם אפשרי, תנו לו לרוץ בחופשיות בגינת הכלבים הקרובה.

כלב, יד פריקת אנרגיה מנטלית: בורדר קולי הוא כלב חכם מאוד ולכן צריך לאתגר אותו על ידי "משחקי חשיבה". תוכלו לקנות צעצועי חידות לכלבים למשל, המיועדים להחבאת חטיפים כך שהכלב ימצא אותם.
 

בורדר קולי פורק אנרגיה


תוכלו להכין משחק חשיבה כזה בעצמכם:

אחד קחו מגבת ושימו עליה חטיפים לכלבים.

שתיים לפפו את המגבת סביב עצמה בתנועת סחיטה כך שהחטיפים ישארו בתוך המגבת.

שלוש קשרו את המגבת בכמה מקומות ותנו אותה לכלב. הוא יתאמץ למצוא את החטיפים וישמח מאוד כשיפתח את הקשרים.

אגב, אם אתם חוששים שהכלב מבוגר מידי לאילוף, תשמחו לדעת שמאלפי כלבים מעידים שגיל לא מהווה מגבלה וניתן לאלף גם כלב מבוגר.


אילוף בורדר קולי

אם בורדר קולי לא מקבל את התנאים הדרושים לרווחה הפיזית והנפשית שלו, הוא עלול לפתח בעיות התנהגות כמו חרדת נטישה ותוקפנות, אותן אפשר לפתור בעזרת אילוף:

טיפול בחרדת נטישה אצל בורדר קולי

בורדר קולי שלא מקבל יחס מתאים לגזע שלו עלול לפתח תלות בבעלים, ובהמשך גם חרדת נטישה. ריכזנו 3 טיפים להתמודדות עם חרדת נטישה אצל בורדר קולי, עליהם תוכלו לעבוד גם עם מאלף הכלבים:

מספר 1 דאגו שהכלב פורק אנרגיה.

מספר 2 למדו את הכלב להעסיק את עצמו בעזרת צעצועים, משטחי ליקוק ועוד.

מספר 3 תרגלו עם הכלב עזיבה, כלומר עשו את הפעולות שאתם תמיד עושים לפני שאתם יוצאים מהבית (נעילת נעליים, רשרוש במפתחות וכו'), אבל אל באמת תצאו.
 

טיפול בתוקפנות אצל בורדר קולי

בורדר קולי שלא פורק מספיק אנרגיה פיזית ומנטלית עלול לכוון את האנרגיה העודפת שלו לכיוונים שליליים, כמו גילוי תוקפנות כלפי אורחים או כלבים אחרים. ריכזנו 3 טיפים שיעזרו לכם לעזור לבורדר קולי שלכם:

מספר 1 למדו לזהות את סימני המצוקה של הבורדר קולי, כדי לזהות מתי הוא עלול להגיב בתוקפנות, כמו אוזניים שטוחות, גוף נוטה קדימה ועוד.

מספר 2 צרו מקום לרגיעה בבית בו הבורדר קולי יוכל להוציא את עצמו מהסיטואציה המלחיצה שגורמת לו להגיב בתוקפנות. דאגו לו לפינה נוחה ונעימה שתהיה מעט מרוחקת ממרכז ההתרחשות בבית.

מספר 3 אם הבורדר קולי תוקפני כלפי כלבים אחרים, צאו לטיולים בזמן שיש פחות כלבים בחוץ ותרגלו יצירת קשר עין איתו כשאתם עוברים ליד כלב אחר.
 


אילוף גור בורדר קולי

בדיוק כמו באילוף גורי כלבים אחרים, גם באילוף גורי בורדר קולי הדבר המרכזי הוא חשיפת הגור לעולם, זאת אומרת יצירת חוויות חיובית לכלב במפגש הראשוני שלו עם אנשים, כלבים ומקומות חדשים.

כל מפגש חיובי שיהיה לבורדר קולי עד גיל 4 חודשים ייצור אצלו התניה חיובית ויהפוך לחלק מעולמו. חשיפה נכונה יכולה לעזור במניעת בעיות התנהגות, גילויי חרדה ותוקפנות. רוב הוטרינרים ממליצים להשאיר את הגור בבית עד סוף מתן החיסונים, כדי שלא ייחשף למחלות שעלולות לסכן אותו.
 

גור בורדר קולי


אז מה עושים עד גיל 4 חודשים? איך חושפים גור בורדר קולי לעולם מבלי לסכן אותו? בצורה מאוזנת והדרגתית:

כף של כלב צאו מהבית לזמן קצר והגדילו בהדרגה את משך השהות בחוץ.

כף של כלב הקפידו לצאת למקומות נקיים, כמו בתים שאתם מכירים.

כף של כלב הרחיקו את הכלב מכלבים לא מחוסנים ומצואה של כלבים וחתולים אחרים.
 


מחיר אילוף בורדר קולי

תווית כלב מחיר פגישה ביתית לאילוף בורדר קולי נע בין 250-500 ₪.

תווית כלב מחיר אילוף בורדר קולי בתנאי פנסיון נע בין 4,000-5,000 ₪.

בניגוד לדעה הרווחת, אילוף כלבים לא מתומחר לפי גזע הכלב אלא לפי הדברים שאתם רוצים לחזק או לעדן אצלו, וכמה זמן זה צפוי לקחת. דבר נוסף המשפיע על מחיר אילוף כלב הוא מיקום האילוף: בבית או בפנסיון.

אילוף בפנסיון זה סיפור יקר יותר, וכדאי לדעת שרוב מאלפי הכלבים ממליצים לבצע את האילוף בבית, כי בסופו של דבר הכלב יגור איתכם וחבל שההתניות שלמד יהיו רלוונטיות רק לפנסיון. כך תוכלו ללמוד איך לעבוד עם הכלב ולקבל כלים אפקטיביים יותר.

חשוב לדעת שאם לבורדר קולי שלכם יש בעיות תוקפנות קשות או חרדות נטישה משמעותיות, יכול להיות שאילוף בתנאי פנסיון תהיה הבחירה הנכונה.
 


מאלפי כלבים מומלצים לאילוף בורדר קולי

כמו שאתם מבינים, אילוף בורדר קולי זה לא משחק ילדים ולכן, אם החלטתם שהוא בדיוק מה שחסר במשפחה שלכם, כדאי לשקול להיעזר במאלף כלבים מומלץ לאילוף בורדר קולי. כך תוכלו לוודא שהוא ישמע לקולכם ותבינו בעצמכם מה הוא מנסה לומר. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה חשוב לבדוק לפני אילוף בורדר קולי?

לפני אילוף כלב בכלל ובורדר קולי בפרט, חשוב לשלול בעיות רפואיות. אם הכלב בריא בדרך כלל אבל שמתם לב שחל בו שינוי התנהגותי, קחו אותו לוטרינר כדי לוודא ששום דבר חדש לא מתפתח אצלו. לפעמים כלבים מתחילים להתנהג בתוקפנות כי כואב להם והם לא יודעים איך להסביר את זה.

איך מוודאים שבורדר קולי פורק מספיק אנרגיה?
  • פריקת אנרגיה פיזית: בורדר קולי הוא כלב נמרץ ולכן חשוב להוציא אותו לטיולים ארוכים ואפילו לשלב אותו בשגרת האימונים שלכם, כמו לצאת לריצה משותפת (בקצב שלכם).

  • פריקת אנרגיה מנטלית: חוץ מהכוח הרב, בורדר קולי הוא גם כלב חכם מאוד ולכן צריך לאתגר אותו על ידי "משחקי חשיבה". תוכלו לקנות צעצועי חידות לכלבים למשל, המיועדים להחבאת חטיפים כך שהכלב ימצא אותם.

איך מטפלים בחרדת נטישה אצל בורדר קולי?
  1. דאגו שהכלב פורק אנרגיה.

  2. למדו את הכלב להעסיק את עצמו בעזרת צעצועים, משטחי ליקוק ועוד.

  3. תרגלו עם הכלב עזיבה, כלומר עשו את הפעולות שאתם בדרך כלל עושים לפני שאתם יוצאים מהבית אבל אל תצאו בסוף.

איך לטפל בתוקפנות אצל בורדר קולי?
  1. למדו לזהות את סימני המצוקה של הבורדר קולי, כדי לזהות מתי הוא עלול להגיב בתוקפנות.

  2. צרו מקום לרגיעה בבית בו הבורדר קולי יוכל להוציא את עצמו מהסיטואציה המלחיצה שגורמת לו להגיב בתוקפנות.

  3. אם הבורדר קולי תוקפני כלפי כלבים אחרים, צאו לטיולים בזמן שיש פחות כלבים בחוץ.

כמה עולה אילוף בורדר קולי?
  • מחיר פגישה ביתית לאילוף בורדר קולי נע בין 250-500 ש"ח.

  • מחיר אילוף בורדר קולי בתנאי פנסיון נע בין 4,000-5,000 ש"ח.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק