עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

אילוף לברדור

לברדור הוא כלב חכם ואנרגטי, ובעזרת אילוף חיובי יהיה גם החבר הכי נאמן שלכם. מחיר אילוף לברדור נע בין 250-500 ₪ למפגש, במהלכו תקבלו כלים לעבודה נכונה בהמשך. במאמר המעלף הבא נלמד על על אילוף לברדור.


לברדור

לברדור, או "לברדור רטריבר" הוא גזע כלבים גדול ופופולרי מאוד ברחבי העולם. הוא ידוע באישיות חביבה, אנרגיה אינסופית ופרסומות לנייר טואלט, לכן חשוב לקחת בחשבון שהוא צריך המון פעילות גופנית כדי לשמור על מצב רוח טוב.

ברוב המקרים, לברדור נחשב לכלב קל לאילוף כשאילוף מקצועי יכול להעשיר משמעותית את הקשר ביניכם. בין אם אתם מחפשים בסיס לאילוף עצמאי או הדרכה מקיפה, מאלף כלבים מנוסה יתאים תוכנית אילוף לצרכים הספציפיים שלכם ושל הלברדור שלכם.
 

לברדור

לפני אילוף לברדור

לפני שמתחילים לאלף כלב, חשוב מאוד לבצע בדיקה וטרינרית מקיפה. שינויים התנהגותיים אצל כלב, גם אם נראים קלים, עלולים להוות סימן לבעיה בריאותית: אל תתעלמו משינויים בהתנהגות הלברדור שלכם ופנו לוטרינר כדי לשלול גורמים רפואיים שיכולים להשפיע על ההתנהגות שלו.
 

וידאתם שהלברדור בריא אבל הבעיות ההתנהגותיות נמשכות? יתכן שפשוט יש לו יותר מדי אנרגיה. כדי לוודא שהוא מעייף את עצמו מספיק, נסו להגדיל את כמות הפעילות הגופנית שהוא עושה. ריכזנו כמה דברים שתוכלו לנסות:

כלב משחק פריקת אנרגיה פיזית: לברדור זקוק להרבה פעילות גופנית כדי לשרוף אנרגיה. טיולים ארוכים וריצות משותפות יכולים להיות פעילות משותפת נחמדה, אבל אל תפסחו על פעילויות יותר אינטנסיביות כמו שחייה או משחקי איסוף חפצים. הגוף והנפש שלו יודו לכם.

כלב משחק פריקת אנרגיה מנטלית: לברדור הוא לא רק גוף שזקוק לפעילות אלא גם מוח שזקוק לגירוי. כדי למנוע שעמום והתנהגויות הרסניות, חשוב לספק לו 'משחקי חשיבה'. צעצועי חידה הם דרך מצוינת לאתגר אותו ולהעסיק אותו.

אם תרצו, תוכלו להכין משחק חשיבה כזה בעצמכם: קחו מגבת, הכניסו חטיפים יעודיים לכלבים פנימה, עטפו אותה היטב וקשרו. הלברדור שלכם ישמח לפתוח את החבילה ולמצוא את האוצר.
 

לברדור עם משחק

אילוף לברדור

אילוף הוא לא רק פקודות וטריקים: אילוף טוב הוא כלי שעוזר להבין את צרכי הכלב וכיצד תוכלו לספק אותם. אם הלברדור שלכם כבר סובל מבעיות התנהגות, אילוף מקצועי יכול לעזור לשנות את ההתנהגות שלו ולשפר את אורח חייכם.

טיפול בחרדת נטישה אצל לברדור

לברדור הוא כלב חברותי שזקוק ליחס מתאים כדי למנוע התפתחות של תלות יתר וחרדת נטישה. ריכזנו 3 טיפים שיעזרו לכם לטפח את הביטחון העצמי של הלברדור, עליהם תוכלו לעבוד גם עם מאלף כלבים:

כלב פרקו אנרגיה בהדרגה: התחילו עם פעילויות קצרות והגדילו את אורכן בהדרגה. כך תבנו סיבולת ותימנעו מעומס יתר על הלברדור.

כלב הציעו אלטרנטיבות: כשאתם עוזבים את הבית, השאירו ללברדור צעצועים מעניינים או משטח ליקוק שיעסיקו אותו.

כלב תרגלו עזיבה בצורה חיובית: לאחר שתרגלתם את הפעולות השגרתיות, צאו מהבית לחמש דקות וחזרו. תגמלו את הלברדור על שנשאר רגוע.
 

טיפול בתוקפנות אצל לברדור

לברדור עסוק הוא לברדור שמח. חוסר בפעילות גופנית ומנטלית עלול להוביל להתנהגויות לא רצויות כמו תוקפנות. ריכזנו 3 טיפים שיעזרו לכם להוציא את המיטב מהלברדור שלכם, בשיתוף פעולה עם מאלף כלבים:

כלב, יד למדו להכיר אותו: זיהוי סימני מצוקה כמו חשיפת שיניים או אוזניים שטוחות יכול לעזור לכם למנוע תגובות בלתי צפויות של הלברדור ולהבטיח אינטראקציה בטוחה ונעימה.

כלב, יד הכינו פינת מחבוא: פינה שקטה ומרוחקת תספק ללברדור מקום בטוח לסגת אליו בזמנים מתוחים, ותעזור לו להירגע ולהתמודד עם מצבים מלחיצים.

כלב, יד כדי למנוע עימותים עם כלבים אחרים, קחו את הלברדור לטיולים בשעות או במקומות שיש בהם פחות כלבים.
 


אילוף גור לברדור

כמו תינוק, גם גור לברדור לומד הכי הרבה בשנים הראשונות לחייו. חוויות חיוביות יעזרו לו להתפתח ולהסתגל לסביבה ביתר קלות וגם תעזור לו לגדול להיות כלב חברותי, סקרן ורגוע.

כל מפגש חיובי שיהיה ללברדור עד גיל 4 חודשים ייצור אצלו התניה חיובית ויהפוך לחלק מעולמו. חשיפה נכונה יכולה לעזור למנוע בעיות התנהגות, גילויי חרדה ותוקפנות אצל הלברדור. רוב הוטרינרים ממליצים להשאיר את הגור בבית עד סוף מתן החיסונים, כדי שלא ייחשף למחלות שעלולות לסכן אותו.
 

גור לברדור

 

הנה כמה רעיונות נוספים שיעזרו לך ליצור חוויות חיוביות לגור שלך, תוך התחשבות באילוצי החיסונים:

צרו סביבה מגוונת בבית: הציעו לגור מגוון חפצים בטוחים למשחק, השמיעו לו צלילים שונים והפגישו אותו עם חברים ובני משפחה שבאים לבקר אתכם.

צאו לטיולים קצרים בסביבה הביתית: אם יש לכם גינה או מרפסת, צאו לטיול קצר ותהנו מהשמש והנוף, תוך הקפדה על ניקיון האזור.

חשפו אותו בהדרגה למקומות חדשים: צאו לסיבוב ברכב, בקרו בחנות חיות שכונתית ובתים של אנשים שאתם מכירים (כל עוד בעלי החיים שלהם מחוסנים).
 


מחיר אילוף לברדור

תווית כלב מחיר פגישה ביתית לאילוף לברדור נע בין 250-500 ₪.

תווית כלב מחיר אילוף לברדור בתנאי פנסיון נע בין 4,000-5,000 ₪.

בניגוד לדעה הרווחת, אילוף כלבים לא מתומחר לפי גזע הכלב אלא לפי הדברים שאתם רוצים לחזק או לעדן אצלו, וכמה זמן זה צפוי לקחת. דבר נוסף המשפיע על מחיר אילוף כלב הוא מיקום האילוף: בבית או בפנסיון.
 

לברדורים מאולפים

 

אילוף בפנסיון זה כבר סיפור יקר יותר, וכדאי לדעת שרוב מאלפי הכלבים ממליצים לבצע את האילוף בבית, כי בסופו של דבר הכלב יגור איתכם וצריך להתרגל אליכם. כך תוכלו ללמוד לעבוד עם הכלב ולקבל כלים אפקטיביים יותר.

אם ללברדור שלכם יש בעיות תוקפנות קשות או חרדות נטישה משמעותיות, יכול להיות שאילוף בתנאי פנסיון תהיה הבחירה הנכונה.
 


מאלפי כלבים מומלצים לאילוף לברדור

אילוף לברדור הוא השקעה בזמן ומאמץ, אבל התוצאות שוות את זה. מאלף כלבים מנוסה יכול לעזור לכם לבנות קשר חזק עם הלברדור שלכם, ללמד אותו פקודות בסיסיות ולפתור כל אתגר שיעלה בדרך. כך תוכלו ליהנות מחבר נאמן ומאושר לכל החיים. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה חשוב לבדוק לפני אילוף לברדור?

לפני אילוף כלב בכלל ולברדור בפרט, חשוב לשלול בעיות רפואיות. אם הכלב בריא בדרך כלל אבל שמתם לב שחל בו שינוי התנהגותי, קחו אותו לוטרינר כדי לוודא ששום דבר חדש לא מתפתח אצלו. לפעמים כלבים מתחילים להתנהג בתוקפנות כי כואב להם והם לא יודעים איך להסביר את זה.

איך מוודאים שלברדור פורק מספיק אנרגיה?
  • פריקת אנרגיה פיזית: לברדור הוא כלב נמרץ ולכן חשוב להוציא אותו לטיולים ארוכים ואפילו לשלב אותו בשגרת האימונים שלכם, כמו לצאת לריצה משותפת (בקצב שלכם).

  • פריקת אנרגיה מנטלית: חוץ מהכוח הרב, לברדור הוא גם כלב חכם מאוד ולכן צריך לאתגר אותו על ידי "משחקי חשיבה". תוכלו לקנות צעצועי חידות לכלבים למשל, המיועדים להחבאת חטיפים כך שהכלב ימצא אותם.

איך מטפלים בחרדת נטישה אצל לברדור?
  1. דאגו שהכלב פורק אנרגיה.

  2. למדו את הכלב להעסיק את עצמו בעזרת צעצועים, משטחי ליקוק ועוד.

  3. תרגלו עם הכלב עזיבה, כלומר עשו את הפעולות שאתם בדרך כלל עושים לפני שאתם יוצאים מהבית אבל אל תצאו בסוף.

איך לטפל בתוקפנות אצל לברדור?
  1. למדו לזהות את סימני המצוקה של הלברדור, כדי לזהות מתי הוא עלול להגיב בתוקפנות.

  2. צרו מקום לרגיעה בבית בו הלברדור יוכל להוציא את עצמו מהסיטואציה המלחיצה שגורמת לו להגיב בתוקפנות.

  3. אם הלברדור תוקפני כלפי כלבים אחרים, צאו לטיולים בזמן שיש פחות כלבים בחוץ.

כמה עולה אילוף לברדור?
  • מחיר פגישה ביתית לאילוף לברדור נע בין 250-500 ש"ח.

  • מחיר אילוף לברדור בתנאי פנסיון נע בין 4,000-5,000 ש"ח.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק