קמתם לבוקר קיץ לוהט, אתם מחפשים להצטנן מעט אבל המזגן החליט לשבות פתאום. אם על הצג של המזגן מופיע הצירוף E1, כנראה שהמזגן מנסה לרמוז לכם בדיוק מה כואב לו באמצעות קוד תקלה. לרוב, קודי תקלות יאותתו לנו שמדובר בתקלה שדורשת טיפול של טכנאי מזגנים, אבל אם יש לכם קצת מזל אולי תגלו שהבעיה קשורה בפילטרים מלוכלכים ותוכלו לפתור אותה לגמרי בעצמכם. כדי שלא תקבלו חום, הכנו לכם מדריך שיעזור לכם לחפש את קודי התקלות הנפוצות במזגנים תדיראן, אלקטרה, טורנדו ופמילי ודרכי הפתרון שלהן.
יש שני דברים שכדאי לנסות לפני שמתקשרים בהיסטריה לטכנאי המזגנים שיבוא להציל את המצב. קודם כל, הורידו את החשמל בדירה שלכם למשך 10 דקות. הרבה פעמים (במיוחד במזגני אינוורטר) תגלו שאחרי ביצוע פעולה זו המערכת תאתחל את עצמה והתקלה תיפתר באורח פלא. הדבר השני שתוכלו לעשות זה לנקות את הפילטרים במזגן. לא תאמינו כמה בעיות פילטרים סתומים יוצרים, ותוכלו למנוע אותן בכמה דקות של עבודה אחת לכמה שבועות. גם אם איחרתם את המועד במקרה הזה, זה אולי ימנע את התקלה הבאה.
כאן תמצאו את קודי התקלות הנפוצים ואת הסיבות העיקריות לכל תקלה. יחד עם זאת, יכול מאוד להיות שהתקלה במזגן שלכם קשורה בסיבה שכיחה פחות שלא מצויינת במדריך הבא.
במדריך הבא אספנו בשבילכם את הקודים הנפוצים ביותר. במידה ואתם לא מוציאים את קוד התקלה שחיפשתם במדריך, נסו לחפש את התקלה בחוברת הוראות היצרן או להתייעץ עם טכנאי מזגנים.
לכל חברה יש דגמים אחרים וקודי תקלות שונים – אם לשכן שלכם הופיע קוד תקלה E8 במזגן תדיראן, ושבוע לאחר מכן הופיע אותו קוד במזגן האלקטרה שלכם – רוב הסיכויים שמדובר בתקלות שונות לחלוטין. בכל מקרה, מומלץ לבדוק בחוברת הוראות היצרן של המזגן (או כאן, אם זרקתם אותה) או להתייעץ עם טכנאי מזגנים. רוב הטכנאים מכירים את קודי התקלות הנפוצים וידעו לתת לכם סדר גודל של עלות התיקון כך שתוכלו להיערך בהתאם.
טיפ קטן: השתמשו ב-ctrl+f כדי לחפש את קוד התקלה שלכם במדריך.
קוד תקלה E1 – המערכת מזהה לחץ גבוה שגורם להפסקת פעולת המזגן. תקלה זו נגרמת בגלל סיבות מגוונות ולמרבה הצער אין מנוס מלהזמין טכנאי שיגיע ויתחיל לבדוק ולשלול. הסיבות הנפוצות שגורמות לתקלה הזו הן תקלה במאוורר החיצוני או במדחס. אם מדובר במאוורר החיצוני, טכנאי המזגנים לרוב יחליף אותו. במידה ומדובר בתקלה במדחס, טכנאי המזגנים יאלץ להחליפו. במקרים אחרים הוא יבצע בדיקת לחץ כדי לבדוק האם יש לחץ גז גבוה מדי במערכת שגורם לה להתנתק או בעיה במפסק הלחץ.
קוד תקלה E2 – המזגן נכנס למצב של הגנה עצמית מפני קפיאה וכתוצאה מכך מושבת. מצב זה לרוב נובע מחוסר גז או מפילטרים סתומים. לפי שתזמינו טכנאי, תוכלו לנסות לנקות את הפילטרים בעצמכם – ייתכן שזה יפתור את הבעיה. במידה והבעיה לא תיפתר, אין מנוס מלקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק את לחץ הגז במזגן ויוודא שלא קיימת דליפת גז. עוד סיבה אפשרית קשורה ללכלוך במאדה, ובמצב כזה כל מה שהטכנאי יצטרך לעשות זה לנקות אותו.
קוד תקלה E3 – תקלה שמעידה על לחץ נמוך במערכת לרוב בשל מחסור בגז. הרבה פעמים הפילטרים במזגן סתומים וניקוי שלהם יפתור את התקלה. ניקיתם אבל הבעיה לא נפתרה? במקרה הזה תאלצו לקרוא לטכנאי שיבדוק אם יש דליפת גז במערכת או שיש צורך להחליף את המאוורר הפנימי במזגן. במקרים אחרים, התקלה תופיע בגלל חיבור רופף של הכרטיס הראשי ולוח התצוגה, ובמצב זה התיקון יחסית פשוט.
קוד תקלה E4 – מעיד על תקלה במדחס שיכולה לנבוע משלל סיבות ביניהן כניסת אוויר לא תקינה, תקלה במאוורר החיצוני או מחסור בגז. התקלה נפוצה במיוחד כשהחלק החיצוני של המזגן ממוקם בתוך מקומות סגורים כמו מסתורי כביסה שמקשים על כניסת אוויר תקינה. שימו לב שאין בגד או חפץ אחר שחוסם את פתחי האוורור. בדקתם ולא מצאתם מקור חסימה? במצב כזה, תאלצו להזמין טכנאי מזגנים שיבדוק האם יש צורך למלא גז במזגן או אם יש בעיה במאוורר החיצוני שמצריכה את החלפתו.
קוד תקלה E5 - תקלה שקשורה במדחס. במצב זה, המדחס מתחמם יתר על המידה ומפסיק לעבוד. לרוב התקלה קשורה בצריכת יתר של המדחס שיכולה לנבוע מקבל לא תקין, חוטים רופפים או מחוסר זרימת אוויר. לפני שאתם קוראים לטכנאי מזגנים, נסו לנקות את הפילטרים ולראות אם התקלה נפתרה. במידה ולא, קראו לטכנאי שיבדוק מה מקור התקלה ויחליף במידת הצורך את קבל המדחס או המאוורר החיצוני.
קוד תקלה E6 - מצביע על כך שקיימת תקלת תקשורת בין היחידה הפנימית לבין היחידה החיצונית. צר לנו, במצב כזה אין מנוס מלקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק שהחיבור בין היחידות תקין ובמידת הצורך יחליף את אחד הרכיבים התקולים – כרטיס פיקוד חיצוני, חיישן או כבל התקשורת בין היחידה הפנימית ליחידה החיצונית של המזגן.
קוד תקלה E8 – מעיד על תקלה בחיישן שנמצא על סוללת המאייד. ככל הנראה החיישן קורא את הטמפרטורה של המזגן בצורה לקויה, או שהוא פגום כתוצאה מבלאי. בכל מקרה, במצב כזה תאלצו לקרוא לטכנאי מזגנים שברוב המקרים יחליף עבורכם את החיישן.
קוד תקלה F1 - תקלה ברגש/חיישן הטמפרטורה שנמצא ביחידה הפנימית של המזגן. ככל הנראה החיישן מקוצר או מנותק ובמצב כזה תאלצו לקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק האם התמזל מזלכם ויש צורך רק לחזק את החיבור, או שיש צורך להחליף את החיישן.
קוד תקלה F2 – מעיד על תקלה ברגש/חיישן שמודד את הטמפרטורה של המאדה. ככל הנראה החיישן מנותק או מקוצר, ובמקרה הזה תצטרכו לקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק את המגעים של החיישן ובמידת הצורך יחליף אותו.
קוד תקלה E1 - מעיד על תקלה ברגש/חיישן שמודד את הטמפרטורה של האוויר מסביב למזגן. התקלה הזו יכולה להתרחש כתוצאה מזיוף של החיישן שקורא טמפרטורה באופן לקוי, ממחוסר בגז או מתקלה ברגש עצמו. במצב כזה יש לקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק שהרגש מחובר באופן תקין. במידה ולא מדובר בבעיית מגעים, ככל הנראה מדובר בחיישן פגום, והטכנאי יחליף אותו. אם לא הצלחתם למצוא טכנאי לימים הקרובים אל תדאגו, לא תאלצו להיצלות בחום. ניתן להפעיל את המזגן זמנית במצב FEELING, אך זה לא פתרון שמומלץ לטווח הארוך.
קוד תקלה E2 – בדרך כלל מאותת לנו על בעיה בחיישן/רגש שנמצא על הסוללה של המעבה. במצב כזה, קראו לטכנאי שיוודא שהחיישן מחובר באופן תקין. אם גם לאחר מכן הבעיה לא תיפתר, ככל הנראה מדובר בחיישן תקול ולא תהיה ברירה להחליף אותו.
קוד תקלה E3 - תקלה ברגש/חיישן סוללת המאייד. תפקידו של חיישן זה הוא למדוד את הטמפרטורה של הגז, במקרים בהם הטמפרטורה של הגז גבוהה או נמוכה מדי הרגש לא יעבוד. במקרה של תקלה ברגש סוללת המאייד תאלצו להזמין טכנאי מזגנים שיחבר את הרגש או יחליף אותו.
קוד תקלה E4 - תקלה במאייד. רוב הסיכויים שהבעיה נובעת מהמנוע של המפוח, קבל המאייד או כרטיס המאייד. במצב כזה, יש לקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק את מקור הבעיה ובמידת הצורך יחליף את אחד הרכיבים.
קוד תקלה E5 – מעיד על תקלת תקשורת בין היחידה הפנימית לחיצונית של המזגן. ככל הנראה התקלה נובעת מחיבור רופף בין היחידות, תקלה בכבל התקשורת שמחבר בין היחידות או בכרטיס הפיקוד שנמצא בתוך היחידות. במצב כזה, יש להזמין טכנאי שיאתר את התקלה ויחליף את הרכיב התקול.
קוד תקלה F1– תקלה שנגרמת בעקבות מתח גבוה מדי במעבה. אם התקלה מתעוררת כאשר המזגן עובד על חימום, נסו קודם כל לנקות את הפילטרים במזגן. במידה והבעיה לא תיפתר,תאלצו לקרוא לטכנאי מזגנים שיאתר את מקור התקלה. תקלה זו יכולה לנבוע משלל סיבות כמו מחסור גז, תקלה במאוורר החיצוני, או תקלה בכרטיס המעבה, והטכנאי יחליף בהתאם את החלק התקול.
קוד תקלה F2 – תקלה שקשורה בכרטיס המעבה. בכרטיס המעבה קיימים שלושה כרטיסים שונים – כרטיס תקשורת, כרטיס מתח וכרטיס קבלים שאחראים על תפעול המערכות השונות. במזגנים מסוג זה הרבה פעמים המזגן יהבהב לנו כדי לסמן לנו איזה מהכרטיסים אחראי על התקלות. בכל מקרה של תקלה מסוג זה, תאלצו לקרוא לטכנאי מזגנים שיבצע בדיקה ויחליף את הכרטיס הנדרש.
קוד תקלה F3 - מעיד על תקלה במדחס. הסיבות הנפוצות לתקלה זו הן תקלה בכרטיס הפיקוד שאחראי על ההתנעה של המדחס או תקלה במדחס עצמו. במקרה הזה תצטרכו להיעזר בטכנאי מזגנים שיחליף את הרכיב הפגום. שימו לב! החלפת מדחס היא טיפול שכדאי לשקול אם לגשת אליו. הרבה פעמים החלפת מדחס לא תהיה משתלמת, לכן מומלץ להתייעץ עם טכנאי המזגנים ולשקול קנייה של מזגן חדש במידת הצורך. כאן תוכלו לקרוא המלצות על מזגנים.
קוד תקלה E2 - תקלת תקשורת בין היחידה הפנימית לחיצונית של המזגן. במקרה כזה, תאלצו לקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק אם מדובר בתקלה בכבל התקשורת שאחראי על התקשורת בין היחידות באמצעות בדיקת רציפות. במידה והבעיה נובעת מהכבל עצמו, הטכנאי יחליף את הכבל. במקרה אחר, ייתכן ואחד הכרטיסים ביחידה הפנימית (כרטיס מאייד או כרטיס מעבה) תקול או מקוצר ויש להחליפו.
קוד תקלה E4 – תקלה ברגש/חיישן שמודד את טמפרטורת המאייד. לרוב, הבעיה קשורה לאחד החיישנים שנמצאים בכרטיס המאייד - חיישן סוללה או חיישן אוויר חוזר מקוצרים. במקרה הזה, יש לקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק את תקינות החיישנים באמצעות בדיקת התנגדות ויחליף את החיישן התקול במידת הצורך. אם החיישנים תקינים, ככל הנראה הבעיה קשורה בכרטיס המאייד, ובמקרה הזה הטכנאי יחליף אותו.
קוד תקלהE5 - מעיד על תקלה במדחס. הגורמים הנפוצים לבעיה הם הכרטיס שמניע את המדחס או לחלופין מתח חשמל נמוך מדי בדירה. צר לנו לאכזב, במקרה הזה תצטרכו לקרוא לטכנאי מזגנים. במידה והוא יאתר תקלה במדחס הוא יחליף את כרטיס הפיקוד של המדחס. אם מדובר בבעיה שקשורה במתח בדירה תאלצו להזמין חשמלאי.
קוד תקלה p1 – מצביע על כניסה של המערכת למצב הגנה מפני לחץ גבוה. התקלה מתרחשת בעיקר כשהמזגן נמצא במצב חימום כתוצאה מפילטרים או סוללה מלוכלכים שגורמים ללחץ הגז לעלות. לפני שתתקשרו לטכנאי, מומלץ לנקות את הפילטרים ולבדוק אם הבעיה נפתרה. עוד סיבה אפשרית היא חסימה של פתחי האוורור של היחידה החיצונית (נפוץ במיוחד כשהיחידה החיצונית של המזגן ממוקמת במקום חנוק כמו מסתור כביסה). במקרה זה, כדאי לעשות סיבוב ולוודא שאין חפץ כמו ניילון או קרטון שחוסם את פתחי האוורור. ניסיתם והבעיה לא נפתרה? קראו לטכנאי מזגנים שיבצע בדיקת לחץ גז.
קוד תקלה P2 - המערכת נכנסה למצב הגנה מפני לחץ נמוך. במצב כזה מומלץ לפני הכל לבדוק את הפילטרים במזגן שלכם. פילטרים סתומים (בייחוד כאשר המזגן נמצא על מצב קירור) גורמים לירידה בלחץ הגז של המזגן ויוצרות תופעות בלתי רצויות כמו הקפאת עצמית של המזגן. במידה והפילטרים שלכם נקיים, סיבה נפוצה נוספת קשורה לחוסר גז במערכת, ובמקרה הזה תאלצו לקרוא לטכנאי שיבדוק את לחץ הגז וימלא גז במידת הצורך.
קוד תקלה P6 – מצב בו היחידה החיצונית נכנסת למצב הגנה עצמית. הסיבות העיקריות לכך הן תקלה בכרטיס הפיקוד של היחידה החיצונית או תקלה הקשורה במדחס עצמו. בכל מקרה יש לקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק את המתח בין הכרטיסים השונים למדחס ובמידת הצורך יחליף את אחד מכרטיסי הפיקוד או את המדחס.
קוד תקלה E1- תקלה ברגש/חיישן שנמצא ביחידה הפנימית ומודד את הטמפרטורה באוויר. הרבה פעמים תקלה זו נובעת מ"זיוף" של החיישן שמפסיק את פעולת הקירור מכיוון שהוא מרגיש שהגיע לטמפרטורה הרצויה. לרוב, זה נגרם בגלל בלאי של החיישן ובמצב כזה יש צורך בטכנאי מזגנים שיחליף את החיישן.
קוד תקלה E2- מצביע על תקלה ברגש/חיישן שנמצא על הסוללה של המעבה. במצב כזה, יש לקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק שהחיבור של החיישן תקין, או לחילופין אם החיישן תקול, הטכנאי יחליף אותו.
קוד תקלה E3 – תקלה ברגש/חיישן שנמצא על הסוללה במאייד. במקרה הזה, תאלצו לקרוא לטכנאי מזגנים שיערוך בדיקת לחץ במדחס ויבדוק שהחיישן מחובר באופן תקין. אם אין בעיה בחיבורים כנראה שיש צורך להחליפו.
קוד תקלה E4 - מצביע על תקלה במאייד. הסיבות לתקלות במאייד רבות ויכולות להיות קשורות למנוע מאייד תקול או כרטיס מאייד שרוף. במצב כזה, קראו לטכנאי מזגנים שיבדוק את מקור התקלה ויחליף את הרכיב התקול בהתאם (כרטיס המאייד או מנוע המאייד).
קוד תקלה E5 - תקלת תקשורת בין היחידה הפנימית ליחידה החיצונית. בין שתי היחידות יש כבל תקשורת ששולח פולסים, מדובר בכבל מאוד עדין שלעיתים נקרע או מתנתק ממקומו. במצב כזה, יש לקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק אם כל מה שצריך זה לחבר אותו בחזרה למקומו או להחליפו.
קוד תקלה F1 - תקלה בקו החשמל שגורמת לזרם גבוה במעבה. במקרה כזה, אנחנו ממליצים בחום לא להתעסק עם המערכות ולהתקשר לטכנאי מזגנים שיחליף את כרטיס המעבה.
קוד תקלה F2 - מעיד על תקלה בכרטיס המעבה. במצב כזה, תאלצו לקרוא לטכנאי מזגנים שיחליף עבורכם את כרטיס המעבה.
קוד תקלה F3 – תקלה שקשורה במדחס של המזגן. במצב כזה, המדחס לא יכנס לא פעולה, מה שיגרום לכך שהמזגן לא יחמם או יקרר. תקלה זו לנבוע לרוב נגרמת בשל בלאי בקבל המדחס או לחילופין מבעיה שקשורה במדחס עצמו. בכל אופן, במצב כזה יש לקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק את מקור הבעיה ויחליף את קבל המדחס, את כרטיס המעבה או את המדחס עצמו.
קוד תקלה F4 - תקלה ברגש/חיישן הטמפרטורה של המדחס. התקלה יכולה לנבוע ממגוון סיבות כמו רגש "מזייף" שקורא את הטמפרטורה בצורה לא תקינה או כתוצאה מבלאי של הרגש. במקרים אחרים, התקלה יכולה לנבוע מהתחממות של המדחס שנגרמת בשל עבודה ממושכת, או בעקבות התחממות של היחידה החיצונית שנפוצה בעיקר בימי הקיץ החמים. בכל אופן, במצב כזה תאלצו לקרוא לטכנאי מזגנים שיחליף את הרגש או את המדחס.
קוד תקלה F6- תקלה בחיישן/רגש אוויר חוזר שנמצא במעבה. תקלה זו יכולה להיגרם כתוצאה מבעיה במאוורר היחידה החיצונית או במנוע המאוורר, או לחילופין בחיישן עצמו. במצב כזה, יש לקרוא לטכנאי מזגנים שיבדוק את הרכיבים ויחליף את הרכיב התקול.
אז ניקיתם את הפילטרים במזגן, הזזתם חפצים מיותרים מפתחי האוורור של המזגן והמזגן עדיין לא עובד? כנראה שאין מנוס לקרוא לטכנאי מזגנים. כפי שכבר ראיתם, קודי תקלות הן עולם ומלואו, והרבה פעמים קוד תקלה אחד תמים יעיד על שלל בעיות פוטנציאליות, לכן מומלץ בחום שהטכנאי שתבחרו יהיה הכי אמין שיש ואם יש עליו המלצות מה טוב! כאן תוכלו למצוא רשימה של טכנאי מזגנים שזכו להמלצות מלקוחות קודמים. ושיהיה בהצלחה!
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.