עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

דיאטנית בריאטרית

מה משותף לשרוול, טבעת ומעקף? הם כולם סוגים של ניתוחים בריאטריים שמצריכים ליווי של דיאטנית בריאטרית. איך מתנהל ליווי של דיאטנית בריאטרית, כמה זה יעלה לכם ולמה חשוב לקבוע פגישות עוד טרם הניתוח? כל התשובות כאן!


מה זה דיאטנית בריאטרית?

שוקלים לעבור או עברתם ניתוח לקיצור קיבה? סביר להניח שהמושג בריאטריה לא זר לכם. אם אתם חדשים בתחום או שרק התחלתם את המסע שלכם לעבר השינוי המיוחל אז קודם כל נאחל לכם בהצלחה ועכשיו לעניינו, דיאטנית בריאטרית היא אשת מקצוע בתחום התזונה שמתמחה בליווי לפני ולאחר פרוצדורות כירורגיות שקשורות למערכת העיכול ושמטרתן ירידה במשקל כמו: קיצור קיבה, שרוול, מעקף וכדומה.

בניית תפריט תזונה

למה צריך ליווי של דיאטנית בריאטרית?

אולי תופתעו לגלות - הליווי של דיאטנית בריאטרית הוא חובה. למה אתם שואלים? יש לכך שתי סיבות מרכזיות:

  •  סיבה ראשונה (ודי טכנית) - בירוקרטיה. כל אדם שמועמד לניתוח בריאטרי חייב לעבור ועדה שהיא בעצם סוג של "דמי רצינות". מעבר לפרוצדורה עצמה, מדובר בשינוי משמעותי באורח החיים ולכן כדי לוודא שתוכלו להיות מחויבים לתהליך תצטרכו לעבור ועדה שכוללת רופא, איש מקצוע מתחום בריאות הנפש (עובד סוציאלי, פסיכולוג או פסיכיאטר) ודיאטנית. ככה שלא מדובר רק בתהליך "מעצבן" שכולל מילוי טפסים וביצוע בדיקות אלא חלק מהותי שנועד לבדוק את המוכנות ואת היכולת הפיזית והנפשית שלכם לעבור את כל התהליך במקסימום הצלחה. כבר בשלב ההכנה לועדה הבריאטרית יפנו אתכם לפגישות אצל דיאטנית. למעשה, המסע מתחיל עוד הרבה לפני הניתוח עצמו ואף מותנה בפגישות עם דיאטנית בריאטרית.
     
  • סיבה שנייה (שת'כלס היא לגמרי במקום הראשון) - מכירים את הקלישאה שאומרת שידע זה כוח? אז זה בדיוק זה. תפקידה של הדיאטנית הבריאטרית הוא להכין אתכם לעומד לבוא. עוד לפני הניתוח היא תתאים לכם תפריט שעונה על הצרכים שלכם, תציף קשיים שעשויים לעלות בדרך ותתכנן יחד אתכם את המשך התהליך.

ליווי של דיאטנית בריאטרית אחרי הניתוח

בשעה טובה עברתם את הניתוח בהצלחה, מה עכשיו?

מבחינה פיזית הגוף שלכם עבר טראומה (לאו דווקא במובן המאוד שלילי והמלחיץ של המילה אלא פשוט זה מה שקורה לגוף אחרי שעוברים התערבות כירורגית משמעותית).  בעצם, עכשיו אתם צריכים ללמד את מערכת העיכול שלכם איך להתנהל מחדש וכפועל יוצא לשנות הרגלים. וכן, מדובר בתהליך.

ירידה במשקל היא לכאורה המטרה המרכזית של הניתוח הבריאטרי, אבל! היא לא מדד מספק, חשוב מאוד לדעת שהמטרה היא להוריד שומן ולהעלות מסת שריר. ליווי של דיאטנית בריאטרית לאחר הניתוח עוזר למנוע חסרים תזונתיים, לשמור על מערכת השריר וגם עוזר לכם להתמיד בתזונה נכונה על פי תפריט מתאים ועל צריכת ויטמינים שתפקידם לשפר את תפקוד הגוף. כמו כל ניתוח יכול להיות שתסבלו מתופעות לווי כמו עייפות, בחילות, צרבות ואולי גם אי ירידה מספקת במשקל. גם כאן, דיאטנית בריאטרית תדע לכוון אתכם ולתת טיפים והמלצות שיקלו וישפרו את התהליך. 

מזון עשיר בחלבון

בחירת דיאטנית בריאטרית

לא כל דיאטנית מוסמכת לליווי לאחר או לפני ניתוח בריאטרי. דיאטנית בריאטרית עברה הסמכה מיוחדת והיא בעלת ניסיון. כך שבשלב הראשון עליכם לוודא שהדיאטנית שלכם היא דיאטנית קלינית מוסמכת שמחזיקה בתעודה מטעם משרד הבריאות ולאחר מכן לבדוק אם היא עברה בהצלחה קורסים בתחום הבריאטריה.

האם דיאטנית בריאטרית פרטית בהכרח עדיפה על דיאטנית מטעם קופת החולים? כאן הדעות קצת חלוקות. מצד אחד, דיאטנית פרטית תיתן לכם ליווי צמוד יותר שכולל זמינות מרבית, מענה בכל שעות היום, זמינות תורים תוך שבוע - שבועיים וכדומה. אין ספק שכשמדובר בתהליך כמו זה, חשוב שיהיה חיבור טוב עם איש המקצוע וגם ליווי מקיף וזמינות לכל שאלה. 

מצד שני, יש פה גם עניין טכני של ועדות ובירוקרטיה. לרוב, דיאטניות מטעם קופת החולים שעובדת באופן קבוע מול ועדות בריאטריות הן מנוסות יותר ויודעות להתנהל מול הגורמים השונים, כך שזה באמת עניין אישי שלכם. בסופו של דבר הצלחת התהליך היא המטרה המרכזית ואם אתם מרגישים שליווי פרטני יותר הוא זה שיעזור לכם לעבור אותו על הצד הטוב ביותר כדאי לשקול את זה בחיוב.

טיפ טיפ! אם החלטתם שאתם פונים לדיאטנית בריאטרית פרטית, לפני הניתוח שאלו אותה האם היא הגישה בעבר לועדה בריאטרית. ככל שאשת המקצוע תהיה בקיאה יותר בתהליך כך היא תוכל לעזור ולהקל עליכם.


מחיר ליווי דיאטנית בריאטרית

במידה ובחרתם לפנות לדיאטנית בריאטרית מטעם קופת החולים המחיר יהיה תלוי במידה רבה בקופת החולים עצמה, הכיסוי הביטוחי שלכם, ההשתתפות העצמית, סיבת ההפניה לניתוח והאם הניתוח בוצע במסגרת פרטית או ציבורית.

מחיר טווח המחירים של פגישה עם דיאטנית בריאטרית פרטית נע בין 350-450 ₪ כולל מע"מ.

ליווי לתקופה של חודשיים (שיכלול פגישה שבועית או יותר בהתאם לצורך) יעלה בין 2,000-2,500 ₪ כולל מע"מ. 

ברמה הפרקטית, במידה ובחרתם לפנות לדיאטנית פרטית, לפני הועדה הבריאטרית תצטרכו לקחת בין 3-6 פגישות בתקופה של כחצי שנה. אחרי הניתוח, החצי שנה - שנה הראשונות הן הקריטיות ביותר לתחילת הליווי התזונתי ומספר הפגישות הממוצע נע בין 5-10 פגישות (בטווח של שישה חודשים).


דיאטניות בריאטריות מומלצות במידרג

עכשיו אחרי שקיבלתם את כל המידע לגבי ליווי של דיאטנית בריאטרית, זה הזמן שלנו לשלוף מהשרוול (הבנתם מה עשינו פה  ) את רשימת הדיאטניות המומלצות שיש לנו באתר מידרג! כל אחת מהדיאטניות מדורגת לפי חוות דעת של לקוחות קודמים, ממש כמוכם. לאחר התהליך ניצור איתכם קשר לקבלת חוות דעת.


;

אנשים שהתעניינו בדיאטנית בריאטרית התעניינו גם בזה...

דיאטנית מומלצת | קערת ירקות
דיאטנית מומלצת
דיאטניות - מחירים
דיאטניות - מחירים
דיאטה קיטו
מה זה קיטו?
קבוצות הרזיה
קבוצות הרזיה
דיאטנית ילדים | ילדה אוכלת ירקות
דיאטנית ילדים
אוכל עשיר במגנזיום
באיזה אוכל יש מגנזיום?
לחם ללא גלוטן
מה זה "ללא גלוטן"?
דיאטת פליאו
מה זה פליאו?
צום לסירוגין
מה זה צום לסירוגין?
חלבון
באיזה מאכלים יש חלבון?
סרדינים מאכל עם ויטמין D
באיזה מאכל יש ויטמין d?
דיאטנית אונליין
דיאטנית אונליין
מוצרים שמכילים סידן חלב חומוס ועלים ירוקים
במה יש סידן?
סוכר קנים
מה זה סוכר קנים?
אוכל עם b12 מן החי
באיזה אוכל יש b12?
נוגדי חמצון בקפה
אנטיאוקסידנטים - מה זה?
דג ים מכיל יוד
באיזה מאכל יש יוד?
ירקות ופירות
במה יש ויטמין c?
חלבון מלא
מה זה חלבון מלא?
תעודת תזונאי דיאטן של דיאטנית קלינית
מה זה דיאטנית קלינית?
מדידת לחץ דם
מה זה דיאטת דש?
אבות המזון
מה זה אבות המזון?
חלבון
מה קורה אם לא אוכלים מספיק חלבון?
פחמימות
מה זה פחמימה?
לחם שיפון שמומלץ לדיאטה
מה זה פחמימה מורכבת?
מדד bmi
מה זה bmi?
עוגה שמכילה פחמימות ריקות
מה זה פחמימה ריקה?
שומן רווי ובלתי רווי
מה זה שומן רווי?
מרגרינה שמכילה שומן טראנס
מה זה שומן טראנס?
גירעון קלורי
מה זה גירעון קלורי?
בדיקת סוכרת הריון
דיאטנית סוכרת הריון
דיאטנית
דיאטנית הפרעות אכילה
מערכת העיכול
דיאטנית גסטרו
אישה בהריון עם אוכל
דיאטנית הריון
דיאטנית
מה ההבדל בין דיאטנית לדיאטנית קלינית?
מה ההבדל בין פליאו לקיטו
מה ההבדל בין פליאו לקיטו?
בדיקת סוכרת הריון
מה זה סוכרת הריון?
מחשבון קלוריות
מאזן קלורי חיובי - מה זה?
שומן רווי ובלתי רווי
מה זה כולסטרול טוב?
דיאטנית
מה זה השמנת יתר?
BMR
מה זה BMR?
מאכלים עם אומגה 3
באיזה מאכלים יש אומגה 3?
ברזל
באיזה מאכלים יש ברזל?
חומצה פולית
מה זה חומצה פולית?
אישה מניקה
מה מומלץ לאכול בהנקה?
בחורה עצובה אוכלת גלידה
מה זה אכילה רגשית?
אישה בהריון עם בחילה
מה לאכול כשיש בחילה בהריון?
אכילה בסתר
מה ההבדל בין אכילה רגשית לאכילה כפייתית?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק