מי מאיתנו לא מתלונן על התחבורה: הרכבות לא יוצאות בזמן, האוטובוסים מאחרים, הפקקים ארוכים ואין חנייה. אבל באיזו עיר התושבים באמת הכי סובלים? ביקשנו מ-5,500 תושבים, חברי מידרג, לדרג את מצב התחבורה בעיר שלהם. המסקנות? הפקקים באשדוד בלתי נסבלים, מודיעין הכי נוחה לרוכבי אופניים ואם אתם מחפשים חנייה – תתרחקו מתל אביב.
לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאפשרה להם להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל ודירוג השוואתי לשנה קודמת, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.
לפירוט מלא של כלל הדירוגים במגוון נושאים ובכל העיריות - לחצו כאן.
התחבורה הציבורית בערי ישראל לא מספקת את התושבים, שדירגו את העיריות בציונים נמוכים בפרמטר הזה. מבין חמש הערים הגדולות, תושבי ירושלים הכי פחות מרוצים מהתחבורה הציבורית בעיר, והעניקו לה את הציון 2.5. בראש העיריות הגדולות מובילות חיפה וראשון לציון עם ציון 3 מתוך 5.
בדירוג העיריות הכללי המצב לא מספיק טוב. בראש הרשימה נמצאות נתניה ורעננה שמובילות עם ציון של 3.2, ציון לא גבוה. אם אתם גרים באשדוד או הוד השרון כנראה שעדיף לכם לנסוע ברכב: שתי הערים קיבלו את הציון הנמוך ביותר בפרמטר זה - 2.4 בלבד.
אם הכביש בעיר שלכם מלא במהמורות והנסיעה לא חלקה – אתם לא לבד. ירושלים וחיפה סובלות במיוחד מחוסר התחזוקה בכבישים, ומדורגות בסוף הרשימה בציון 2.2. התושבים שדווקא מרוצים באופן יחסי בפרמטר זה הם תושבי רעננה, שדירגו את העירייה בציון 3.6.
כשנוסעים לעבודה, כשיוצאים לאסוף את הילדים ובאופן קבוע ביום חמישי – הפקקים תמיד שם. אבל אם צרת רבים מנחמת אתכם, אז דעו שפרמטר זה קיבל את הציון הנמוך ביותר. בדירוג חמש הערים הגדולות, העיר שהכי סובלת מהפקקים היא פתח תקווה, שדורגה בציון נמוך במיוחד- 1.8! בדירוג של כלל הערים אפשר לרחם על כפר סבא שקיבלה את הציון 1.5, ובתחתית הרשימה תמצאו את אשדוד, בציון 1.4. איפה הפקקים לא יהוו מטרד בשבילכם? במודיעין, שמובילה בציון 3.3.
מצב תאורת הרחובות דווקא מעודד – רעננה ומודיעין מובילות בראש הרשימה עם ציונים של 3.9. העיריות שפחות מאירות את הרחובות הן עיריית פתח תקווה שדורגה בציון 3, ועיריית הוד השרון עם הציון הנמוך של 2.8.
גם בסימון מעברי החצייה המצב אופטימי: מודיעין ורעננה שוב צועדות בראש, רעננה בציון 3.9 ומודיעין עם 3.8. העיר שבה נדרשת צביעה מחודשת של מעברי חצייה היא פתח תקווה, שקיבלה את הציון הנמוך ביותר - 2.8.
חנייה היא הבעיה שמטרידה את כולנו, ואם אתם מרגישים שאין איפה לחנות בעיר שלכם, אתם כנראה צודקים. כלל הערים קיבלו בפרמטר זה ציון נמוך, מלבד מודיעין שמתגאה בציון 3.6. הערים שבהן הכי תתקשו למצוא חנייה הן תל אביב וירושלים, המדורגות בתחתית הרשימה בציון 1.8.
עם מצוקת החנייה, הפקקים והבעיות בתחבורה הציבורית, רכיבה על אופניים הפכה לפיתרון יעיל ושימושי. הבעיה? לא כל הערים מעודדות רכיבה על אופניים. הנושא של פיתוח שבילי אופניים זכה לדירוג נמוך בכלל הערים, כשבמקום האחרון מדורגת חיפה עם ציון נמוך מאוד של 1.4. העירייה שכן מעודדת רכיבה ומפתחת שבילים עבור אופניים היא מודיעין, שקיבלה את הציון הגבוה ביותר בפרמטר זה – 3.8.
למה אנחנו משקיעים בדירוג העיריות?
ב-13 השנים האחרונות ראינו איך הדירוג השפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנו רואים מדי יום את השיפור באמינות ובשירות בעקבות הדירוג.
שאלנו את עצמנו, מה יקרה אם נדרג את העיריות? האם זה ישפר את השירות לתושבים? אנחנו מקווים שכן. מכיוון שאף גוף לא עושה את זה – מישהו צריך לעשות את זה.
בשנת 2016 ביצענו את מידרג העיריות בפעם הראשונה, והתוצאות היו מרתקות. השנה, החלטנו לעשות זאת שוב ולראות מה השתנה בתפקוד העיריות, אם בכלל.
איפה אפשר לראות את מידרג העיריות של 2016? את מידרג העיריות של כלל הערים לשנת 2016 אפשר לראות כאן
מדוע יש עיריות שלא נכללו במידרג העיריות? עיריות בהן לא היו לפחות 100 מדרגים מחברי מידרג לא נכללו בתוצאות.
איך אפשר לקבל את הנתונים המלאים? אנו מספקים את הנתונים המלאים לכלי תקשורת, לעיריות ולחוקרים בתחום המוניציפאלי. שלחו פנייה להדס ברוש כאן אם אתם מעוניינים בנתונים.
לפירוט מלא של כלל הדירוגים במגוון נושאים ובכל העיריות - לחצו כאן.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.