מוקד מידרג: 1-700-707-233

שאיבת בור ספיגה

הצפה בחצר היא לא רק בלגן, אלא גם סימן לבעיה עמוקה יותר. הצפה נגרמת לרוב בגלל בעיות ניקוז או סתימות ואין ספק שהיא יכולה לשאוב לכם את האנרגיה. שאיבת בור ספיגה תפתור את הבעיה ותמנע נזקים עתידיים. מחיר שאיבת בור ספיגה נע בין 800 - 1,000 ש"ח. מה משפיע על המחיר? ואיך אפשר למנוע סתימות עתידיות? הכל במאמר הבא.


שאיבת בור ספיגה - למה זה חשוב?

שאיבת בור ספיגה היא פעולה חיונית לשמירה על תפקוד תקין של מערכת הביוב הביתית. עם הזמן, בור הספיגה נסתם בשכבה עבה של פסולת מוצקה שמונעת מהנוזלים לחלחל אל הקרקע. הצטברות הפסולת פוגעת ביכולת הספיגה של הבור, ומעלה את הסיכון להצפות ולריחות לא נעימים בחצר. בנוסף, החומר האורגני שמצטבר יכול למשוך מזיקים ולהוות מפגע תברואתי.

 

בור ספיגה

 

בור ספיגה ובור רקב - מה ההבדל?

בואו נעשה קצת סדר במושגים:
בור ספיגה זה כמו בור זבל קטן שאוגר בתוכו את כל המים המלוכלכים מהבית. בדרך כלל, בורות ספיגה נמצאים בבתים פרטיים באזורים כפריים או במקומות שאין בהם חיבור למערכת ביוב עירונית. כשאין לנו ביוב עירוני, הבור הזה אוסף את כל הנוזלים מהשירותים, הכיור ומהמקלחת, וכל מיני דברים אחרים שזורמים מהבית. 

בור רקב עם תפקיד הרבה יותר פשוט - הוא מחובר אל בור הספיגה והמטרה שלו היא ללכוד את המוצקים והשומנים שבמים.

 

הצפה בבור ספיגה

בור ספיגה לא סופג

יש כמה סיבות שיכולות לגרום לבור ספיגה לא לספוג.

גשם  אחת הסיבות הנפוצות ביותר היא כמות משקעים גבוהה. כשיש הרבה גשם, האדמה מתמלאת במים ויכולת הספיגה של הבור נפגעת משמעותית.

נייר טואלט סיבה נוספת היא הצטברות של חומרים לא מתכלים, כמו מגבונים. באופן כללי, עם הזמן, בור הספיגה מתמלא בחומר מוצק, מה שמפחית את יכולת הספיגה שלו.

 

צינור משאבה בתוך בור ספיגה

מתי צריך לשאוב בור ספיגה

יש כמה סימנים ברורים לכך שבור הספיגה שלכם צריך איפוס. אם שמתם לב לאחד מהם, כדאי לקרוא לשירותי ביובית:

מספר 1 ריחות לא נעימים: ריחות חזקים של ביוב באזור הבור או בתוך הבית עצמו הם סימן ברור לכך שהבור מלא.

מספר 2 סתימות חוזרות ונשנות: אם יש לכם סתימות תכופות בכיורים, באסלה או בביוב, זה סימן שהבור מתמלא וגורם לבעיות בצינורות.

מספר 3 מים עומדים בבור: אם שמתם לב שהמים עומדים בבור הספיגה, זה סימן ברור שהוא מלא ויש צורך לשאוב אותו.

מספר 4 קרקע רטובה סביב הבור: אדמה רטובה ובוצית סביב הבור יכולה להצביע על כך שהבור דולף או שהקרקע סביבו לא מסוגלת לספוג יותר מים.

 

עוד על ביובית בסרטון הבא:


מחיר שאיבת בור ספיגה

מחיר שאיבת בורות ספיגה נקבע לפי קוב (1,000 ליטר), כיוון שעל כל קוב שמפונה יש לשלם לאתר של פינוי השפכים, אליו הביובית תפנה את השפכים.

 

כסף המחיר הבסיסי לשאיבת בור ספיגה נע בין 800 ל-1000 ש"ח לקוב ראשון (1,000 ליטר) שנשאב מהבור.

כסף אם יש לכם יותר מ-1,000 ליטר נוזלים בבור, תשלמו תוספת על כל 1,000 ליטר נוספים. התוספת הזו יכולה לנוע בין 200 ל-300 שקלים לכל קוב נוסף.

 

ביובית עם צינור לשאיבת בור ספיגה

שאיבת בור ספיגה - כדאי שתדעו

נקודה שמירה על הסביבה - כדי לשמור על ניקיון הסביבה ולמנוע סתימות בבית, חשוב לשאוב את בור הספיגה באופן קבוע. שאיבה באמצעות ביובית מסירה את השומנים והפסולת שמצטברים בבור ומפנה מקום לפסולת חדשה.

נקודה תדירות השאיבה - התדירות המומלצת לשאיבה תלויה בגודל הבור ובכמות המשתמשים, באופן כללי, מומלץ לבצע שאיבה כל 3-5 שנים.

נקודה פינוי שפכים - כדי לשמור על הסביבה, חייבים על פי חוק לפנות את השפכים מבור הספיגה רק לאתרים מורשים לטיפול בשפכים. על כן דרשו שאחרי פינוי השפכים בעל הביובית ישלח לכם אישור חתום בידי האתר המורשה על פינוי השפכים.

 

פתיחת סתימת שורשים בביוב

חברות ביובית מומלצות לשאיבת בור ספיגה

ביוב זה עסק שיכול להיות קצת מסריח, אבל אתם לא חייבים להתמודד עם זה לבד. שאיבת בור ספיגה זו עבודה שכדאי למצוא בשבילה בעל מקצוע אמין שיעבוד וידאג שהסתימה לא תחזור עוד יומיים וחצי. כאן תמצאו רשימה של חברות ביובית מומלצות לשאיבת בור ספיגה, כולן מדורגות לפי חוות דעת  של לקוחות קודמים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק