מוקד מידרג: 1-700-707-233

החלפת מכסה ביוב

סדקים במכסה הביוב או קושי לפתוח אותו בדרך כלל יכולים להוביל לבעיות בצנרת הביוב. במקרים כאלה, החלפת מכסה ביוב היא בדרך כלל הפתרון. עלות של החלפת מכסה ביוב מתחילה מ-1,200 ש״ח, משתנה בהתאם לסוג העבודה הנדרש ויכולה לטפס גם ל-1,800 ש"ח. הכל על החלפת מכסה ביוב, מחירים וטיפים במאמר הבא.


החלפת מכסה ביוב

בטח יצא לכם להיתקל במכסי ביוב גדולים במהלך טיול ברחוב. מכסי הביוב האלו הם למעשה הפתח למערכת הביוב הענקית שלנו. דרכם, אפשר להיכנס פנימה כדי לתקן צינורות סתומים, לנקות את מערכת הביוב ולטפל בבעיות נוספות. בנוסף, הם מהווים חסם לריחות ביוב ובלי המכסים האלה, כנראה שהיינו סובלים מריחות לא נעימים.

החלפת מכסה ביוב נשמעת לנו כמו משימה פשוטה, אבל האמת שהיא דורשת מיומנויות וציוד ספציפיים. חברות ביובית, מצוידות בידע ובכלים לטיפול במגוון רחב של סוגי מכסי ביוב, כולל אלה שנמצאים במקומות קשים לגישה או דורשים ציוד כבד להרמה והתקנה.

 

החלפת מכסה ביוב

סיבות נפוצות להחלפת מכסה ביוב

אנחנו יודעים שרובנו לא ממש מומחים בתחום הביוב, לכן, סביר להניח שמלבד סתימות בביוב יהיה קשה לשים לב לסימנים הראשונים לכך שמכסה הביוב זקוק להחלפה. בעל מקצוע בתחום הביובית יכול לאתר בעיות בשלב מוקדם ולהמליץ על הטיפול מתאים, כולל החלפת מכסה ביוב במידת הצורך.
אלו הן שתי הסיבות העיקריות שבגללן נצטרך להחליף אותו:

מספר 1 שבר או סדק: סיבה נפוצה להחלפת מכסה ביוב היא שבר או סדק. עם הזמן, מכסי ביוב חשופים לשחיקה ולעומסים, מה שעלול לגרום לסדקים או לשברים. גם שבר קטן מצריך החלפה, שכן הוא פוגע בתפקוד המכסה ומאפשר בריחת ריחות, מים וחומרים מזיקים. בנוסף, שבר גדול עלול לגרום לסכנת החלקה ופציעה.

מספר 2 התקנה לא נכונה: במקרים מסוימים, מכסי הביוב לא הותקנו כראוי מלכתחילה, יכול להיות שיש קשיים בפתיחה ובסגירה שלהם, במצב כזה יש צורך בהחלפת מכסה ביוב. 

 

עוד על תהליך פתיחת סתימות בביוב בסרטון הבא:


תהליך החלפת מכסה ביוב

זמן עבודה משך זמן ההתקנה: משך הזמן של החלפת מכסה ביוב משתנה בהתאם למספר גורמים, כמו גודל המכסה, סוג הקרקע, גישה למקום והמורכבות של העבודה. באופן כללי, תהליך החלפה של מכסה ביוב יחיד לוקח בין חצי שעה לשעה.

שלבים בתהליך החלפת מכסה ביוב:

מספר 1 הכנה: בשלב הראשוני, בעל המקצוע יאתר את מכסה הביוב וישתמש במפתח מיוחד לפתיחת מכסה ביוב.

מספר 2 הסרת המכסה הישן: לאחר הסרת המכסה, יבוצע ניקוי יסודי של השוחה, כולל הסרת שאריות, שאיבת מים והסרת שורשים. ניקיון זה שלב הכרחי בשביל התקנה חלקה ומוצלחת של המכסה החדש.

מספר 3 התאמת המכסה החדש: בחירת המכסה המתאים היא השלב הקריטי בתהליך. חברת הביובית תבצע מדידות מדויקות בשביל לבחור מכסה שיתאים באופן מושלם לפתח השוחה הקיימת בשביל להבטיח אטימות מושלמת

מספר 4 התקנת המכסה החדש: בשלב האחרון, איש הביובית יניח את מכסה הביוב החדש על פתח השוחה ויהדק אותו היטב באמצעות הברגה, בהתאם לסוג המכסה.

 

החלפת מכסה ביוב

סוגים של מכסי ביוב

מכסי ביוב מגיעים במגוון רחב של סוגים, חומרים וגדלים, בהתאם לתפקידם ולמיקום שלהם. תוכלו למצוא מכסי ביוב שעשויים מברזל יצוק, בטון, פלסטיק וחומרים אחרים. יש מכסים עגולים, מרובעים ואפילו בצורות מיוחדות. בהחלפת מכסה ביוב בוחרים את המכסה בהתאם לצרכים הספציפיים של כל מערכת ביוב.

בית לב לבית פרטי בדרך כלל יספיקו מכסי ביוב קלים יותר, כמו אלה שעשויים מפלסטיק. מכסים כאלו קלים להתקנה, עמידים בפני קורוזיה וזולים יותר. 

בניין לבניינים, ובמיוחד לבנייני מגורים רבי קומות, נדרשים מכסי ביוב חזקים ועמידים יותר. מכסי ברזל יצוק ובטון הם הבחירה הנפוצה ביותר במקרים כאלו, הם מסוגלים לשאת עומסים כבדים ועמידים בפני שחיקה.

 

מכסה ביוב שבור

מחיר החלפת מכסה ביוב

מחיר החלפת מכסה ביוב משתנה בהתאם למספר גורמים, ביניהם:

נקודה סוג החומר: מכסי פלסטיק הם בדרך כלל יהיו זולים יותר ממכסי ברזל יצוק ובטון.

נקודה גודל המכסה: מכסים גדולים יותר דורשים חומרים ועבודה נוספים, ולכן הם יקרים יותר.

נקודה מורכבות העבודה: עבודות חפירה, תיקון צנרת או גישה קשה למקום יכולות להעלות את עלות ההחלפה.

שקל באופן כללי, מחיר ממוצע להחלפת מכסה ביוב נע בין 1,200 ל-1,800 שקלים, בתוספת מע"מ.

 

התקנה של מכסה ביוב

חברות ביוביות מומלצות להחלפת מכסה ביוב

בין אם מדובר בסתימה, סדק במכסה הביוב או כל תקלה אחרת, אתם צריכים בעל מקצוע שלמילה שלו יש כיסוי כדי לפתור את הבעיה כמו שצריך. הכנו לכם רשימה של חברות ביובית מומלצות להחלפת מכסה ביוב, שידאגו שהכל יזרום לכם כמו שצריך, בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה הסיבות להחלפת מכסה ביוב?

 הסיבות העיקריות להחלפת מכסה ביוב הן:

  • שבר או סדק: עם הזמן, מכסי הביוב חשופים לשחיקה ולעומסים, מה שעלול לגרום לסדקים או לשברים.
  • התקנה לא נכונה: במקרים מסוימים, מכסי הביוב לא הותקנו כראוי מלכתחילה, מה שיוצר קשיים בפתיחה ובסגירה.
מה משפיע על מחיר החלפת מכסה ביוב?

מחיר החלפת מכסה ביוב מושפע מכמה גורמים, ביניהם:

  • סוג החומר: מכסי פלסטיק, ברזל או בטון.
  • גודל המכסה: מכסים גדולים יותר יקרים יותר.
  • מורכבות העבודה: עבודות חפירה או גישה קשה למקום מעלות את המחיר.
  • אזור בארץ: המחירים משתנים בין אזורים שונים.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק