מוקד מידרג: 1-700-707-233

הגבהת שוחת ביוב

שוחת הביוב בחצר שקעה? לפני שתתחילו לצפות להצפות, חשוב לדעת שהגבהת שוחת ביוב פלסטיק היא פתרון יעיל ופשוט יחסית והמחיר מתחיל מ-1,600 ש״ח. בלי לדבר גבוהה גבוהה - הכל על הגבהת שוחת ביוב פלסטיק במאמר הבא!


הגבהת שוחת ביוב

שוחת הביוב, המקיפה את מכסה הביוב, היא פתח גישה למערכת הביוב התת קרקעית. דרכה אפשר לבדוק ולתקן בעיות בצנרת, כמו סתימות והצפות, לפני שהן הופכות לחמורות יותר. 

יש שני סוגים של שוחות ביוב: שוחת בטון ושוחת פלסטיק:
מספר 1 שוחות בטון - חזקות ויכולות להחזיק עומסים כבדים, לכן הן מתאימות למקומות שצריכים לעמוד בעומס רב, כמו מפעלים גדולים או בניינים גבוהים.

מספר 2 שוחות פלסטיק - לעומת שוחות בטון, שוחות פלסטיק הן קלות משקל ופשוטות להתקנה, מה שהופך אותן לבחירה אידיאלית להגבהת שוחות ביוב קיימות. הן מגיעות במגוון גדלים וצורות, ומאפשרות התאמה אישית לכל צורך.

כדי לשמור על המערכת נקייה ובטוחה, התקנים מחייבים שפתח השוחה יהיה גלוי ונגיש. המקום הכי טוב לפתח הוא פני הקרקע, כדי שנוכל לזהות ולהגיע אליו בקלות במקרה הצורך. במקרים בהם שוחת הביוב שוקעת, מבצעים הגבהה של השוחה בעזרת הוספת חלק עליון לשוחה הקיימת. במאמר הזה נתמקד בהגבהת שוחת ביוב פלסטיק.

 

הגבהת שוחת ביוב

סיבות נפוצות להגבהת שוחת ביוב פלסטיק

יש כמה מקרים בהם נצטרך הגבהה לשוחת ביוב פלסטיק:

טיפה השוחה שקעה באדמה: לפעמים, האדמה מתחת לשוחה פשוט "שוקעת". תנודות קלות או משמעותיות בקרקע, למשל בגלל רעידות אדמה או תנועת מים תת-קרקעיים, יכולות לגרום לשוחה לשקוע מה שמצריך הגבהה של שוחת הביוב. 

בנייה שינויים סביב השוחה: אם בונים בית חדש ליד השוחה, מרחיבים את הגינה או עושים שיפוצים, זה יכול לשנות את גובה הקרקע ולגרום לכך ששוחת הביוב תהיה נמוכה מדי.

צנרת ביוב שיפוץ מערכת הביוב: כשמשפצים את מערכת הביוב, לפעמים צריך לשנות את גובה השוחה כדי שכל המערכת תעבוד יחד כמו שצריך.

 

שוחת ביוב שקועה

 

מה קורה אם לא מבצעים הגבהת שוחת ביוב

חשוב לטפל בשוחה נמוכה או שוחה שקועה, כדי להמנע מבעיות ביוב כמו:

נקודה הצפות: אם השוחה נמוכה מדי, המים לא יוכלו להתנקז אל הביוב, ועשויים לגרום להצפות בחצר או במבנה.

נקודה סתימות חוזרות: מים עומדים בשוחת ביוב יכולים לגרום להצטברות של שומנים, לכלוך וחומרים אחרים שמובילים לסתימות חוזרות ונזקים למערכת הביוב.

נקודה ריחות רעים ומזיקים: אם שוחת ביוב מכילה מים עומדים נוצרת סביבה לחה שמושכת חרקים ומכרסמים ומעודדת התפתחות של חיידקים ופטריות, הגורמים לריחות לא נעימים ומזיקים לבריאות.

תמרור הזהרה למרות שמראה השוחה יכול להיות תקין, בעיות כאלו יכולות להתפתח בהדרגה ולהתגלות רק מאוחר יותר. לכן, חשוב לבצע הגבהת שוחת ביוב פלסטיק בזמן.

 

שוחת ביוב פלסטיק

תהליך הגבהת שוחת ביוב פלסטיק

תהליך העבודה של הגבהת שוחת ביוב פלסטיק כולל מספר שלבים עיקריים:

אחד הכנה: בדיקה של השוחה הקיימת, תכנון העבודה בהתאם לקוטר והעומק של שוחת הביוב.

שתיים פתיחה: פתיחת המכסה של השוחה הקיימת וניקוי האזור, חיתוך שורשים או שטיפת קו הביוב במידת הצורך.

שלוש התקנה: החלק העליון של השוחה החדשה מורכב על גבי השוחה הקיימת ומוברג אליה באמצעות ברגי איטום ייעודיים. במידת הצורך, מוסיפים חומר איטום נוסף בשביל אטימה מושלמת.

זמן עבודה משך הזמן הנדרש להשלמת העבודה משתנה בהתאם לגודל השוחה, לעומק ההגבהה שלה ולצורך בחפירות נוספות, ואורך לרוב כמה שעות. 

 

שוחת ביוב פלסטיק

 

טיפים למניעת הגבהת שוחת ביוב

כדי לחסוף את הטרחה והכסף של הגבהת שוחת הביוב בעתיד, התשובה פשוטה: תנו לביוב קצת תשומת לב! עם קצת טיפול, תוכלו למנוע סתימות מיותרות ולשמור על השוחת ביוב תקינה לאורך זמן.

קודם כל, כדאי שתנקו את השוחה באופן קבוע, לשים לב שלא זורקים שומנים או מגבונים לאסלה, ותבדקו מדי פעם שהכל תקין.

 

עוד טיפים למניעת סתימות בצנרת הביוב בסרטון הבא:


הגבהת שוחת ביוב פלסטיק מחיר

מחיר הגבהת שוחת ביוב פלסטיק משתנה בהתאם לגורמים רבים, ביניהם:

נקודה גודל השוחה: שוחות גדולות יותר דורשות יותר חומר ועבודה.

נקודה סוג החומר: הגבהת שוחות ביוב מפלסטיק בדרך כלל זולות יותר מהגבהת שוחות עשויות בטון.

נקודה מורכבות העבודה: אם יש צורך בשינויים נוספים במערכת הביוב, המחיר יעלה.

נקודה מיקום: אזורים מבודדים או קשים לגישה עשויים להעלות את המחיר.

כסף טווח המחירים להגבהת שוחת ביוב רחב ונע בין 1,600 ש"ח פלוס מע"מ ל- 3,000 ש"ח פלוס מע"מ. המחיר הסופי יכול להשתנות בהתאם לגורמים שצוינו לעיל.


חברות ביוביות מומלצות להגבהת שוחת ביוב פלסטיק

המחשבה על הגבהת שוחת ביוב פלסטיק לא צריכה לגרום לכם להרגיש שקועים בבעיה. אם תרצו שקט נפשי למשך שנים, כדאי שתשקיעו בבעל מקצוע טוב שיפתור לכם את הבעיה. הכנו לכם רשימה של חברות ביובית מומלצות להגבהת שוחת ביוב פלסטיק. עם הרשימה הזו תוכלו להיות בטוחים ששוחת הביוב שלכם (ומצב הרוח שלכם) יעלו על גדותיהם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה הגורמים הנפוצים לשקיעת שוחת ביוב פלסטיק?

יש מספר סיבות נפוצות לשקיעת שוחת ביוב פלסטיק:

  • תנודות בקרקע: רעידות אדמה, תנועת מים תת-קרקעיים או שינויים אחרים בקרקע.
  • שינויים בסביבת השוחה: בנייה, הרחבת הגינה או שיפוצים בסביבת השוחה שעשויים לשנות את גובה הקרקע.
  • שיפוץ מערכת הביוב: שינויים במערכת הביוב עשויים לחייב שינוי בגובה שוחת הביוב.
מה טווח המחירים להגבהת שוחת ביוב פלסטיק?

המחיר של הגבהת שוחת ביוב פלסטיק נע בין 1,600 ש"ח ל- 3,000 ש"ח, פלוס מע"מ. תלוי במורכבות העבודה, גודל וסוג ההגבהה הנבחרת לשוחה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק