מוקד מידרג: 1-700-707-233

פתיחת סתימות בלחץ מים

סתימה בביוב? אל תתנו לזה להציף אתכם. פתיחת סתימות בלחץ מים נעשית באמצעות ביובית, העלות שלה מתחילה מ-600 ש"ח. מה היתרונות של פתיחת סתימות בלחץ מים ומהו תהליך העבודה? הכל במאמר הבא, בלי כאבי ראש ובלי לחץ.


פתיחת סתימות בלחץ מים

סתימות בביוב הן בעיה נפוצה שיכולה לגרום להצפות, ריחות לא נעימים ובמקרים קיצוניים אפילו נזקים. אחת השיטות היעילות ביותר לפתיחת סתימות מסוג זה היא שימוש בלחץ מים גבוה. בשיטה הזו, משתמשים בביובית, שהיא משאית שנושאת מערכת שאיבה למי שופכין (ביוב) ומאפשרת ניקוי יסודי של הצנרת והסרת חסימות קשות.
פתיחת סתימות בלחץ מים היא תהליך שבו מזרימים זרם מים בלחץ גבוה לתוך הצנרת הסתומה. הלחץ העצום שנוצר שובר את החסימה, מסיר משקעים ושומנים ומאפשר זרימה חופשית של המים.

 

פתיחת סתימת ביוב בלחץ מים

מתי צריך פתיחת סתימות בלחץ מים

כדי להבין מתי יש צורך בפתיחת סתימות בלחץ מים גבוה, חשוב להכיר את מערכת הביוב הביתית. המערכת מורכבת מ:

צנרת ביוב צנרת ראשונית - בתוך הדירה.

צנרת ביוב צנרת משותפת - מחברת בין מספר דירות.

צנרת ביוב צנרת ראשית - שייכת לרשות המקומית.

סתימות בצנרת המשותפת או הראשית, שנוגעות לכל דיירי הבניין, בדרך כלל דורשות שימוש בלחץ מים גבוה כדי לפתור את הבעיה. במקרים של סתימה בביוב בתוך הדירה שלכם - אינסטלטור הוא הכתובת.


3 בעיות נפוצות גורמות לחסימות בצנרת:

מספר 1 לכלוך והשלכת פסולת: שימוש לא נכון במערכת הביוב, כמו השלכת מגבונים או חפצים אחרים, יכול לגרום לסתימות חוזרות. סתימות מהסוג הזה ניתנות לפתיחה באמצעות לחץ מים חזק, שמפרק את החומר הסותם ומאפשר למים לזרום חופשי ללא כל הפרעה.

מספר 2 חדירת חומרי בניין: שיפוצים עלולים לגרום לסתימות קשות בצנרת עקב חדירת חומרים כמו בטון, פלסטיק ועצים. כדי להתמודד עם בעיה כזו, חברת הביובית משתמשת בציוד מתקדם שמבצע פתיחה של הסתימות בלחץ מים גבוה, ומאפשר לשבור את החסימות הקשות ביעילות ולהחזיר את הזרימה בצנרת.

מספר 3 חדירת שורשים: שורשים הם האויבים הגדולים של צנרת הביוב. הם חודרים בקלות דרך סדקים קטנים ויוצרים סבך שורשים שחוסם את הזרימה של הנוזלים. אחד מהפתרונות לבעיה דורש שימוש בלחץ מים חזק ששובר את השורשים ומנקה את הצנרת.


עוד על שורשים בביוב בסרטון הבא:


תהליך פתיחת סתימות בלחץ מים

פתיחת סתימות בלחץ מים יכולה להשמע קצת תובענית (או טובענית קריצה), אבל היא לא תהליך מסובך מידי. היא כוללת מספר שלבים:

בדיקה אבחון הבעיה: בשלב הראשוני חברת ביובית מנוסה תבצע אבחון מקיף של הבעיה, כולל איתור מיקום הסתימה והערכת החומרה שלה. לרוב, איתור הסתימה נעשה באמצעות צילום קווי ביוב.
שקל מחיר צילום קווי ביוב נע בין 1,300-1,800 ש"ח בממוצע, לפני מע"מ. במידה והצנרת ארוכה (מעל 10 מטר) או מסובכת במיוחד, המחיר יכול לעלות.
 

תיקון טוחן אשפה חיבור הציוד: בשלב השני חברת הביובית תחבר צינור לחץ מיוחד למערכת הביוב. הצינור מחובר למשאבה עוצמתית שמספקת את לחץ המים הנדרש.
 

ביובית הזרמת המים: בשביל לבצע פתיחה של הסתימה בלחץ מים, המים יוזרמו בלחץ גבוה לתוך הצינור, ישברו את החסימה וישטפו את הצנרת.

 

שטיפת קווי ביוב

מחיר פתיחת סתימות בלחץ מים

שקל מחיר פתיחת סתימות בלחץ מים משתנה בהתאם למספר גורמים, כולל מיקום הסתימה, חומרתה וגודל הצינור. המחיר הבסיסי לפתיחת סתימה בלחץ מים מתחיל ב-900 ₪ פלוס מע"מ עבור סתימות פשוטות, אבל יכול להגיע ל-3,000 ₪ ואפילו יותר במקרים מורכבים, שמצריכים ציוד מיוחד או זמן עבודה נוסף.

 

מתי לא שווה לפתוח את הסתימה?

לפני שמחליטים לפתוח סתימה, חשוב לבחון את הסיבה שעומדת מאחוריה. מלבד חומרים זרים או שורשים שעלולים לחסום את הצנרת, גם שיפוע לא תקין יכול לגרום לסתימות חוזרות ונשנות. שיפוע נכון של הצנרת חיוני לזרימה תקינה של המים. אם הסתימה נגרמת משיפוע הפוך, פתיחת הסתימה בלחץ מים תהיה רק פתרון זמני. במקרים כאלה, החלפת צנרת ביוב בקטע הבעייתי היא פתרון מומלץ שיכול לחסוך בעיות עתידיות ועלויות תחזוקה חוזרות.

 

הסרת סתימות בביוב עם צינור לחץ מים

טיפים למניעת סתימות בביוב

שמחים שהסתימה מאחורינו! עכשיו, בואו נדאג שלא תחזור. הנה כמה טיפים שימנעו מכם להתמודד שוב עם ביוב סתום:

איקס אל תשליכו לאסלה: מוצרי הגיינה, מגבונים וכד.

איקס אל תשפכו לכיור: שומנים ושמן בישול, הם מתקשים בצינורות ויוצרים חסימות.

וי תשתמשו במסננות: כשאתם מנקים את הבית וגורפים את הליכלוכים לביוב, הקפידו להשתמש במסננת כדי למנוע הצטברות של לכלוכים.

 

עוד על מניעת סתימות בביוב בסרטון הבא:


שירותי ביובית מומלצים לפתיחת סתימות בלחץ מים

אנחנו יודעים שסתימות בביוב יכולות להיות עסק טיפה מלוכלך, אבל אנחנו לא נשאיר אתכם להתמודד עם זה לבד. אספנו לכאן רשימה של שרותי ביובית מומלצים לפתיחת סתימות בלחץ מים, מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. מוזמנים לקרוא ביקורות וציונים על בעלי המקצוע בתחום, ולבחור את הבעל מקצוע שישאיר אתכם עם ראש נקי ובלי לחץ קריצה.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק