מוקד מידרג: 1-700-707-233

איך נקבעים דמי מזונות?

דמי מזונות

דמי מזונות משולמים במקרה של שני אנשים שיש להם ילדים משותפים - בין אם הם גרושים, פרודים או לא היו במערכת זוגית מעולם - תשלומי מזונות הם חובה של הורים כלפי ילדיהם. הנה הגורמים שמשפיעים על גובה המזונות:

אחד  צרכים בסיסיים של הילד - עד שהילדים מגיעים לגיל 6, תשלום המזונות יהיה הגבוה ביותר ויכסה את כל הצרכים שלהם, החל מתזונה, דרך חינוך וביגוד ועד למגורים (כן, גם שכר הדירה של ההורה השני כלול). אם לילד יש צרכים חינוכיים או רפואיים מיוחדים, גם הם יכנסו לגובה המזונות. בגיל 6-18 הוא יפחת מעט בהתאם למסגרות החינוכיות שקיימות בארץ.

שתיים  זמני שהות של הילד עם ההורים - בגיל 6-18 המזונות על הצרכים הבסיסיים של הילד מתחלקים בין ההורים בהתאם לזמני השהות עם כל אחד מהם. ככל שהילדים נמצאים עם אחד מההורים יותר, ההורה השני יצטרך לשלם יותר מזונות, ולהפך. 

שלוש רמת חיים של המשפחה - במקרה של גירושין סכום המזונות יתייחס גם לרמת החיים של הילדים לפני הגירושין, וינסה לשמר אותו עד כמה שניתן - זה אומר המשך תשלום לבתי ספר פרטיים, חוגים, טיפולים וכו׳. 

כוכבית כדאי לדעת שמשלמים מזונות עד שהילד מסיים צבא או שירות לאומי או שהוא מגיע לגיל 21 (המאוחר מבינהם), אבל מגיל 18 הם יורדים בשליש מהסכום המקורי. 

כוכבית שינוי ברמת הכנסה או שינוי משמעותי אחר בחיים יכול להוביל לשינוי בדמי המזונות לאורך השנים. 


שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק