עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

בעיות שינה אצל ילדים

בעיות שינה אצל ילדים בגילאי שנתיים ומעלה באות לידי ביטוי במגוון דרכים ומשבשות את סדר היום של הקטנטנים וגם את שלנו. ייעוץ שינה לילדים יכול לסייע לכם לשפר את היחס של הפעוט לשינה ולהפוך את זמן ההשכבה לחוויה חיובית שתעזור לילד לישון טוב יותר. מה זה ייעוץ שינה לילדים? איזה בעיות הוא עוזר לפתור? ועוד מידע חשוב על בעיות שינה אצל ילדים, לאלה שחולמים לחזור לישון בלילה.


בעיות שינה אצל ילדים

נקדים ונזכיר דגש חשוב - לא כל ילד שדוחה את זמן השינה או ישן במיטה של ההורים מדי פעם סובל מבעיות שינה. לפעמים מדובר בבדיקת גבולות, צורך בקירבה בתקופה מאתגרת או סתם פינוק. 

הכנו לכם רשימה של בעיות שינה נפוצות אצל ילדים שייעוץ שינה יכול לפתור:

דובי הרדמות מאתגרות - כאשר הילד מתנגד ללכת לישון, "שונא" את המיטה, מושך את הזמן בהגזמה וגורם לכם לסיים כל השכבה כשאתם מותשים.

דובי קושי בתנומות יום - כאשר הילד מסרב  לישון במהלך היום או ישן תנומות יום קצרות ומגיע לשעות הערב בעייפות יתר (כמובן שתנומת היום צריכה להתאים לגיל הפעוט).

דובי יקיצה מוקדמת בבוקר - כאשר גם בגיל 3 הילד עדיין מעיר את השמש (קם לפני 5:00) כך ששאר היום שלו משתבש.

דובי טיולי לילה - כאשר הילד יורד מהמיטה בלי הפסקה או מגיע למיטת ההורים מדי לילה (כשמדובר על מיטת מעבר).

דובי סיוטי לילה - כאשר הילד סובל מביעותי לילה (יכול להתקשר לסעיף הקודם, כיוון שבגלל זה הוא מגיע למיטת ההורים).

דובי הרטבת לילה - כאשר הילד גמול מחיתולים אבל עדיין מרטיב בלילה או חוזר להרטיב בלילה אחרי תקופה יבשה.

 

בעיות שינה אצל ילדים

ייעוץ שינה לילדים

מספר דגשים שחשוב לדעת על ייעוץ שינה לילדים:

מיטת מעבר המטרות המרכזיות של ייעוץ שינה לילדים הן ללמד את הילד לפתח יחס חיובי לשינה, לאהוב את המיטה שלו ולהירדם באופן עצמאי.

מיטת מעבר שינה היא אחד הצרכים החשובים ביותר לתינוקות ולילדים והכרחית להתפתחות הפיזית והקוגניטיבית שלהם. לכן יועצת שינה לילדים תלמד אתכם להתעקש עליה - בדיוק כמו שאתם מתעקשים על אכילת ירקות או הגבלת מסכים.

מיטת מעבר כחלק מייעוץ שינה לילדים, הפעוט לומד להירדם במיטה שלו ללא נוכחות של ההורים ובסוף התהליך הוא אמור להיות מסוגל לישון לילה שלם (ולהתמודד בכוחות עצמו עם התעוררויות בלילה).

מיטת מעבר ייעוץ שינה לתינוקות או לילדים? בערך בגיל שנתיים, כשהתקשורת המילולית של הפעוט משוכללת מספיק, ייעוץ השינה הופך למעשה להדרכת הורים ממוקדת שינה ונעשה על ידי יועצת שינה שהיא גם מדריכת הורים.

 


איך לעזור לילדים להירדם

ספר בכריכה רכה עצה מס' 1 - הקפידו על טקס שינה לילדים

טקס שינה הוא טקס קבוע אותו מבצעים מדי ערב לפני השכבת הילד לשנת לילה. מדובר בחלק חשוב בסדר היום, המסמן את המעבר מיום ללילה – מורידים הילוך, מפחיתים גירויים ומתכוננים לשינה.

 דוגמה לטקס שינה לילדים: אוכלים ארוחת ערב, עושים אמבטיה, מתלבשים, קוראים סיפור, עושים שיחה קצרה על היום שהיה ואפשר גם להוסיף שיר.

בסיום הטקס נותנים חיבוק ונשיקה ומקפידים על מנטרה קבועה כמו "לילה טוב חמודי, חלומות פז!".

מתי לעשות טקס שינה? השעות האידיאליות להשכבת ילדים לשנת לילה הן בין 19:00-20:00, כאשר הטקס אורך כחצי שעה.

 

דובי עצה מס' 2 - היעזרו בחפץ מעבר

חפץ מעבר הוא חפץ בעל משמעות לילד (שמיכה, חיתול טטרא, דובי וכו'), שמשרה עליו ביטחון ועוזר לו ברגעים מאתגרים כמו פרידה, געגוע, עייפות או הסתגלות למסגרת חדשה.

בפן הפסיכולוגי חפץ מעבר מהווה מעין תחליף לנוכחות של אמא ואבא ולכן הוא יכול לסייע לו להתמודד עם השקט, החושך והבדידות שמגיעים עם הלילה.


זהירות – רגרסיה!

לפני שאתם נכנסים לתהליך ייעוץ שינה, קחו בחשבון שיהיו עליות ומורדות. יועצות שינה אוהבות לקרוא למורדות האלה "רגרסיה" ואצל ילדים היא צפויה להתרחש במקרים הבאים:

אחד בעת כניסה לגן חדש או כל מסגרת חדשה אחרת (כמו מעבר דירה).

שתיים בתקופות בהן אמא או אבא לא בבית מכל סיבה שהיא (מישהו אמר מילואים?).

שלוש שבירת שגרה בעקבות יציאה לחופשה, ארוחות חג מאוחרות, טיולים בסופי שבוע וכו'.

מה לעשות בזמן רגרסיה? נושמים עמוק ומקשיבים להוראות של היועצת. בדרך כלל היא תנחה אתכם להתעכב באחד השלבים או לחזור אחורה לשלב הקודם.

 

איך לגרום לילד לישון

מחיר ייעוץ שינה לילדים

בשונה מייעוץ שינה לתינוקות, שלוקח כ-6 שבועות, תהליך ייעוץ שינה לילדים נמשך בדרך כלל עד שבועיים.

שקל מחיר הדרכת הורים ממוקדת שינה נע בין 450-550 ₪ לפגישה ותוכנית להמשך, ללא ליווי. במקרה הצורך ניתן לחזור לפגישה נוספת.

שקל אם מדובר בבעיה מורכבת שמצריכה ליווי של יותר משבועיים, רוב יועצות השינה ייקחו מחיר דומה למחיר ייעוץ שינה לתינוקות, שנע בין 2,000-3,000 ₪ לליווי של חודשיים.


יועצות שינה לילדים

גם אתם חשבתם בטעות שאחרי גיל שנה הם כבר ישנים? אם בעיות השינה של הפעוט שלכם עדיין לא עברו, יכול להיות שהגיע הזמן לטפל בהן בצורה מקצועית יותר. לצורך כך הכנו לכם רשימה של יועצות שינה לילדים, המדורגות לפי חוות דעת של הורים עייפים אחרים. מאחלים לכם לחזור לישון במהרה שימו לב


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק