עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

דיאטנית הפרעות אכילה

מערכת יחסים עם אוכל יכולה להיות דבר מורכב בעיקר בהקשר של דימוי גוף. אז מתי קשר בעייתי עם אוכל מצריך התערבות של דיאטנית הפרעות אכילה וכמה יעלה מפגש? בחירת דיאטנית הפרעות אכילה והקשר האישי איתה הם חלק חשוב בתהליך ההחלמה. 


מה זה הפרעת אכילה?

כשחושבים על הפרעות אכילה סביר שהאסוציאציה הראשונה שעולה לראש היא בהקשר של מצבים קליניים חמורים כמו אנורקסיה או בולימיה אבל חשוב להבין שיש הרבה מאוד שטח אפור ולא כל הפרעת אכילה מתבטאת בהכרח בצורה שנראית לעין.

אוכל הוא חלק מרכזי מהחיים שלנו ולא רק בגלל הקטע הזה של לשרוד... יש לנו חיבור רגשי עם אוכל (לא סתם אומרים שאין אין אין חגיגה בלי עוגה גה גה). אבל עבור אלו הסובלים מהפרעת אכילה כל אינטראקציה פשוטה עם אוכל יכולה להיות מורכבת ומלווה בתחושות לא נעימות. בעקרון, הפרעת אכילה מוגדרת כהתעסקות יתר באוכל, חשיבה טורדנית ובעיות בדימוי גוף שקורות בתקופה שעולה על שלושה חודשים. אבל בפועל, הפרעה הופכת להיות הפרעה כשהיא ובכן.... מפריעה. במידה ואתם מרגישים שהעיסוק באוכל מפריע לתפקוד היומיומי שלכם, משפיע על מצב הרוח או שפשוט יש לכם תחושת בטן (תרתי משמע) שמשהו כאן לא תקין, כדאי שתשקלו פנייה לאיש מקצוע.

קערה עם אוכל מזין

באילו מקרים פונים לדיאטנית הפרעות אכילה?

דגלים אדומים יכולים להופיע בצורת פחד מאוכל, צמצום באכילה, בולמוסים, הקאות וכד'. אבל לא כל התעסקות עם אוכל מעידה ישר על הפרעה כלשהי שדורשת התערבות מקצועית.

הפרעת אכילה היא סוגיה מאוד אינדיבידואלית. בחלק מהמקרים דיאטנית הפרעות אכילה תוכל לעזור לכם לבדה ובמקרים חמורים יותר היא תפנה אתכם למוסדות מקצועיים כמו מרכז לטיפול בהפרעות אכילה. חשוב לציין שטיפול בהפרעות אכילה הוא בדרך כלל רב מקצועי. כלומר, דיאטנית הפרעות אכילה היא רק חלק מהגורמים המטפלים לצד פסיכולוגים ופסיכיאטרים.


תהליך ליווי דיאטנית הפרעות אכילה

נקודה בחירת דיאטנית - לא כל דיאטנית מוסמכת לטפל בהפרעות אכילה. חשוב שתבררו כבר בשיחת הטלפון הראשונית האם מדובר בדיאטנית מוסמכת בעלת תעודה מטעם משרד הבריאות והאם היא בעלת ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה. מומלץ גם לשאול מהי הגישה הטיפולית של הדיאטנית ולוודא שאתם מתחברים לקונספט. זאת גם הזדמנות מצוינת להבין אם אתם מתחברים אל אשת המקצוע, להכיר טוב יותר את התהליך אליו אתם נכנסים ולהתכונן בהתאם. 

טיפ שימו לב - אם אתם זקוקים לייעוץ עבור הבן או הבת שלכם (והם בטווח גילאי 8-14) רצוי שתפנו ישירות לדיאטנית ילדים ולא לדיאטנית הפרעות אכילה. 

נקודה פגישת ייעוץ - במהלך הפגישה הדיאטנית תאבחן יחד איתכם את הבעיה המרכזית ואת חומרתה. כפי שציינו, במידה ולא ניתן לטפל בה במסגרת קהילתית היא תמליץ על מסגרות טיפול אחרות.

נקודה פגישות נוספות - לאחר האבחון הדיאטנית תבנה עבורכם תפריט שמתאים לצרכים האישיים שלכם. בגלל שמדובר במקרה של הפרעות אכילה, התהליך מול הדיאטנית הוא מורכב יותר ומצריך סבלנות. מעבר לבניית התפריט יש התייחסות גם לקושי הרגשי כי המטרה היא לא רק עמידה בתפריט אלא גם הפחתה וגמילה מדפוסי חשיבה והתנהגות לא טובים. למשל, התמודדות עם הרגלים שליליים כמו שקילה אובססיבית של אוכל ואימוץ הרגלים חיוביים כמו אכילה אינטואיטיבית.

נקודה ליווי- כדאי לקחת בחשבון שטווח הטיפול הממוצע נע בין חצי שנה- לשנה (סבלנות כבר אמרנו?). בהתאם למצבכם האישי תקבלו המלצה על המשך ליווי שיכול להיות פגישה על בסיס שבועי או חודשי (תלוי בכם).


דיאטנית הפרעות אכילה פרטית או של הקופה?

כמו שכבר הזכרנו, טיפול בהפרעות אכילה הוא גם עניין רגשי. כחלק מהתהליך תפקידה של הדיאטנית הוא לעזור לכם להתמודד עם מחסומים נפשיים, ולכן חשוב שיהיה לכם חיבור טוב עם הדיאטנית אליה אתם פונים. 

בחירה בדיאטנית פרטית, לעומת דיאטנית של קופת חולים, ככל הנראה תהיה יקרה יותר אך תיתן לכם אופציות של ליווי צמוד יותר. לדוגמא, זמינות טלפונית גבוהה יותר ואפשרות להתייעצות מידית (אפילו דרך הודעת וואטסאפ). לעומת זאת, אם תעדיפו לקבוע תור לדיאטנית הפרעות אכילה מטעם קופת החולים זמן ההמתנה לתור יכול להיות שבועות בודדים אבל עשוי להגיע גם לכמה חודשים, תלוי בקופה.

כשמדובר בהפרעות אכילה, עקביות ותחילת טיפול מיידי הם פקטורים משמעותיים לכן כדאי לקחת את זה בחשבון. גם אם הדיאטנית תמליץ לכם על פגישות בתדירות של פעם בשבוע לא בטוח שקופת החולים תצליח לתת לכם מענה זמין. כמו בכל תהליך זה בסדר לחוות "נפילות", הסיכוי שתצליחו לקום מהן תלוי בעיקר בכם אבל גם במידה רבה באשת המקצוע שתלווה אתכם, תיתן לכם מוטיבציה ותעזור לכם להתגבר על קשיים רגשיים.  

בניית תפריט תזונתי

מחיר ליווי של דיאטנית הפרעות אכילה

כסף טווח המחירים לפגישה עם דיאטנית הפרעות אכילה פרטית הוא בין 300-500 ₪ כולל מע"מ. מכיוון שמדובר בתהליך ארוך ופרטני שדורש פגישות מרובות יכול להיות שאשת המקצוע תציע לכם חבילה הכוללת מפגש כל חודש למשך שישה חודשים בטווח של 2,400-3,000 ₪ כולל מע"מ. כמובן שמשך התהליך ומספר הפגישות תלוי מאוד במצבכם האישי. יכול להיות שבתחילת הדרך תזדקקו לפגישה שבועית ולאחר מספר שבועות תוכלו לרדת בתדירות בהתאם לתחושתכם והמלצת הדיאטנית. 


דיאטניות הפרעות אכילה מומלצות במידרג

החלטתם שאתם רוצים לעשות שינוי בתזונה ואתם מחפשים דיאטנית הפרעות אכילה מומלצת? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן - יש לנו רשימה של דיאטניות הפרעות אכילה מומלצות שכל אחת מהן מדורגת לפי חוות דעת של לקוחות קודמים, ממש כמוכם. לאחר התהליך ניצור איתכם קשר לקבלת חוות דעת.


;

אנשים שהתעניינו בדיאטנית הפרעות אכילה התעניינו גם בזה...

דיאטנית מומלצת | קערת ירקות
דיאטנית מומלצת
דיאטניות - מחירים
דיאטניות - מחירים
דיאטה קיטו
מה זה קיטו?
קבוצות הרזיה
קבוצות הרזיה
דיאטנית ילדים | ילדה אוכלת ירקות
דיאטנית ילדים
אוכל עשיר במגנזיום
באיזה אוכל יש מגנזיום?
לחם ללא גלוטן
מה זה "ללא גלוטן"?
דיאטת פליאו
מה זה פליאו?
צום לסירוגין
מה זה צום לסירוגין?
חלבון
באיזה מאכלים יש חלבון?
סרדינים מאכל עם ויטמין D
באיזה מאכל יש ויטמין d?
דיאטנית אונליין
דיאטנית אונליין
מוצרים שמכילים סידן חלב חומוס ועלים ירוקים
במה יש סידן?
סוכר קנים
מה זה סוכר קנים?
אוכל עם b12 מן החי
באיזה אוכל יש b12?
נוגדי חמצון בקפה
אנטיאוקסידנטים - מה זה?
דג ים מכיל יוד
באיזה מאכל יש יוד?
ירקות ופירות
במה יש ויטמין c?
חלבון מלא
מה זה חלבון מלא?
תעודת תזונאי דיאטן של דיאטנית קלינית
מה זה דיאטנית קלינית?
מדידת לחץ דם
מה זה דיאטת דש?
אבות המזון
מה זה אבות המזון?
חלבון
מה קורה אם לא אוכלים מספיק חלבון?
פחמימות
מה זה פחמימה?
לחם שיפון שמומלץ לדיאטה
מה זה פחמימה מורכבת?
מדד bmi
מה זה bmi?
עוגה שמכילה פחמימות ריקות
מה זה פחמימה ריקה?
שומן רווי ובלתי רווי
מה זה שומן רווי?
מרגרינה שמכילה שומן טראנס
מה זה שומן טראנס?
גירעון קלורי
מה זה גירעון קלורי?
בדיקת סוכרת הריון
דיאטנית סוכרת הריון
דיאטנית
דיאטנית בריאטרית
מערכת העיכול
דיאטנית גסטרו
אישה בהריון עם אוכל
דיאטנית הריון
דיאטנית
מה ההבדל בין דיאטנית לדיאטנית קלינית?
מה ההבדל בין פליאו לקיטו
מה ההבדל בין פליאו לקיטו?
בדיקת סוכרת הריון
מה זה סוכרת הריון?
מחשבון קלוריות
מאזן קלורי חיובי - מה זה?
שומן רווי ובלתי רווי
מה זה כולסטרול טוב?
דיאטנית
מה זה השמנת יתר?
BMR
מה זה BMR?
מאכלים עם אומגה 3
באיזה מאכלים יש אומגה 3?
ברזל
באיזה מאכלים יש ברזל?
חומצה פולית
מה זה חומצה פולית?
אישה מניקה
מה מומלץ לאכול בהנקה?
בחורה עצובה אוכלת גלידה
מה זה אכילה רגשית?
אישה בהריון עם בחילה
מה לאכול כשיש בחילה בהריון?
אכילה בסתר
מה ההבדל בין אכילה רגשית לאכילה כפייתית?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק