עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

דיאטנית הריון

הריון זו תקופה מרגשת ומלאה בשינויים. השינוי התזונתי הוא משמעותי ובדיוק כאן נכנסת לתמונה דיאטנית הריון ואחרי לידה. מה כולל ליווי של דיאטנית הריון ואחרי לידה, האם חייב ללכת אליה וכמה בכלל תעלה פגישה איתה? כל המידע על דיאטנית הריון ואחרי לידה כאן לפניכן.


דיאטנית הריון

אולי תופתעו לגלות, אבל דיאטנית הריון ואחרי לידה ודיאטנית סוכרת הריון - הם שני תחומים נפרדים. נכון, שתיהן מטפלות בהריוניות אבל כל אחת מהן עם התמחות אחרת.

תפקידה של דיאטנית הריון ואחרי לידה הוא ללוות אותך לאורך ההריון וגם אחריו. מה בדיוק היא עושה? כבר נפרט. אבל קודם כל נענה על השאלה הנפוצה ביותר - האם כל אישה בהריון חייבת ללכת לדיאטנית הריון? 

לא, אבל אין ספק שכדאי ללכת לפגישה אחת לפחות כדי לדעת מה מותר ואסור לצרוך בהריון.

אז למה מומלץ ללכת לדיאטנית הריון ולידה? הסיבה העיקרית היא שהעובר מושפע ותלוי בעודפים וחוסרים תזונתיים בגוף האם ולכן חשוב לברור את המזון שנכנס לגוף במהלך ההריון. בין היתר בפגישות אצל דיאטנית הריון בודקים שבדיקות הדם תקינות, שאין חוסרים או עודפים ושקצב העלייה במשקל תקין. במידה ומגלים שהפרמטרים לא בטווח המקובל יש לברר האם מדובר בסכרת הריון או בבעיה אחרת ולטפל בהקדם.

לנשים בריאות מומלץ ללכת לפחות פעם בטרימסטר לתזונאית הריון (סה"כ שלוש פעמים במהלך ההריון) כדי למדוד שהמשקל אכן תקין ולקבל הנחיות לגבי אכילה נכונה - ממה מומלץ להימנע, מה חשוב לצרוך, מהו קצב העליה שנחשב נורמלי, איזה תוספים רצוי לקחת וכו'.

טיפכדאי לדעת - מומלץ להגיע לדיאטנית הריון גם לפני ההריון לליווי טרום הריון. טרום הריון היא תקופה חשובה לא פחות וחשוב שלא יהיה עודף של חומרים בדם או חוסר תזונתי.

אישה בהריון עם אוכל

מתי חייב ללכת לדיאטנית הריון?

יהיו מקרים בהם תהייה חובה ללכת לדיאטנית הריון:

אחד סוכר גבוה מהרגיל - אישה שהסוכר שלה מעט גבוה מהרגיל ושיש לה סיכוי לחלות בסוכרת הריון אבל היא עדיין לא משתמשת באינסולין צריכה להגיע לדיאטנית הריון בשביל למנוע התפתחות של סוכרת הריון. במקרים כאלו הדיאטנית תלמד איך לאכול נכון ואילו מזונות מומלץ לה לצרוך (או לא לצרוך) כדי שהסוכר לא יקפוץ ויהיה מאוזן. 

מספר 2 תת ועודף משקל - אישה שנמצאת בתת משקל או עודף משקל כבר בתחילת ההריון צריכה להיות במעקב צמוד יחסית אצל דיאטנית הריון (פגישה כל שבוע או שבועיים) וזאת על מנת לעקוב ולוודא שלא יהיה עודף גדול מידי של משקל או שתת המשקל לא יהיה מסוכן ויהיו חוסרים לעובר.

שימו   תמיד צריך להגיע לפגישות עם דיאטנית הריון עם בדיקות דם.


תהליך אצל דיאטנית הריון ואחרי לידה

החלטת ללכת לדיאטנית הריון? מעולה. כמות ותדירות הפגישות משתנה בין מטופלות ותלויה במצב ובתחושה שלך. יש נשים שיגיעו כל שבוע או שבועיים בגלל שזה מרגיע אותן, יש כאלו שיהיו חייבות להגיע בטווח זמן דומה, יש כאלו שיגיעו אחת לחודש וכאלו שיגיעו אחת לטרימסטר. משתנה, אמרנו? 

פגישה עם דיאטנית הריון כוללת בניית תפריט, ליווי, מעקב והדרכה. הפגישות אצל דיאטנית פרטית אורכות בין שעה לשעה וחצי ובמהלכן בודקים שהמשקל תקין ותואם את הטרימסטר, רואים שהעליה במשקל נעשית בצורה נכונה ובטווח הנכון, בודקים חוסרים או עודפים בהתאם לבדיקות דם, מסבירים מאילו מזונות צריך להימנע וכותבים תפריט מותאם בהתאם להמלצות רופא, עדיפויות אישיות ואתגרים איתם מתמודדת האישה כמו למשל, מה אוכלים בתקופה של בחילות?

אישה בהריון עם אוכל

דיאטנית הריון פרטית או של הקופה?

זמן ההבדל העיקרי בין דיאטנית הריון פרטית לזו של הקופה הוא עניין הזמינות - בקופות החולים הזמינות לא גדולה ויש לחכות זמן רב לתור. בנוסף, הזמן לפגישה אצל דיאטנית של הקופה הוא בין 5-10 דקות. קביעת פגישה אצל דיאטנית פרטית יותר קלה והיא אורכת בין שעה לשעה וחצי. בנוסף, אצל דיאטנית פרטית יש אופציה לליווי מרחוק וזמינות בוואטספ ובמיילים. 


מחיר דיאטנית הריון

כסף מחיר פגישה ראשונה אצל דיאטנית הריון נע בין 500-600 ש"ח. מחיר פגישות מעקב אחת לטרימסטר נע בין 350-400 ש"ח. אם עושים חבילות הכוללות פגישות מעקב מדי שבוע/שבועיים מחיר פגישות מעקב נע בין 250-300 ש"ח.
*המחירים כוללים מע"מ.


דיאטנית הריון אחרי לידה

עברתן את הלידה? מזל טוב! יש סיכוי שעדיין תפגשו דיאטנית הריון. מתי ולמה? כבר נפרט:

מספר 1 הנקה - אם אתן בוחרות להניק עדיין חשוב להיות בליווי עם דיאטנית הריון. התזונה לאחר ההריון היא קריטית גם לאם וגם לתינוק. תזונה נכונה מחזירה לאישה את הכוח לאחר הלידה, עוזרת לגוף לייצר חלב ולהעשיר אותו בחומרים שהתינוק צריך.

מספר 2 ירידה במשקל - לרוב במהלך ההריון יש עליה עודפת במשקל שמציקה לרוב הנשים. לאחר ההריון יש נטייה לרצות להשיל את כל הקילוגרמים העודפים כמה שיותר מהר. בגלל שהגוף עבר חוויה מטלטלת יש לדאוג לחזק אותו, להעניק לו את מה שהוא צריך וכמובן לא להחסיר ממנו, לכן גם אם אתן תרצו לרדת במשקל, חשוב לעשות את זה בצורה מבוקרת ועם תפריט מותאם וליווי צמוד.


דיאטנית הריון מומלצות במידרג

עכשיו אחרי שהבנתן מה תפקידה של דיאטנית הריון ואיך היא יכולה לתרום לכן בתקופה המרגשת הזו, רצינו להקל עליכן במציאת אחת. לכן, ריכזנו עבורכן רשימה של דיאטניות הריון מומלצות כך שתוכלו להיות בראש שקט. שיהיה במזל טוב!


;

אנשים שהתעניינו בדיאטנית הריון התעניינו גם בזה...

דיאטנית מומלצת | קערת ירקות
דיאטנית מומלצת
דיאטניות - מחירים
דיאטניות - מחירים
דיאטה קיטו
מה זה קיטו?
קבוצות הרזיה
קבוצות הרזיה
דיאטנית ילדים | ילדה אוכלת ירקות
דיאטנית ילדים
אוכל עשיר במגנזיום
באיזה אוכל יש מגנזיום?
לחם ללא גלוטן
מה זה "ללא גלוטן"?
דיאטת פליאו
מה זה פליאו?
צום לסירוגין
מה זה צום לסירוגין?
חלבון
באיזה מאכלים יש חלבון?
סרדינים מאכל עם ויטמין D
באיזה מאכל יש ויטמין d?
דיאטנית אונליין
דיאטנית אונליין
מוצרים שמכילים סידן חלב חומוס ועלים ירוקים
במה יש סידן?
סוכר קנים
מה זה סוכר קנים?
אוכל עם b12 מן החי
באיזה אוכל יש b12?
נוגדי חמצון בקפה
אנטיאוקסידנטים - מה זה?
דג ים מכיל יוד
באיזה מאכל יש יוד?
ירקות ופירות
במה יש ויטמין c?
חלבון מלא
מה זה חלבון מלא?
תעודת תזונאי דיאטן של דיאטנית קלינית
מה זה דיאטנית קלינית?
מדידת לחץ דם
מה זה דיאטת דש?
אבות המזון
מה זה אבות המזון?
חלבון
מה קורה אם לא אוכלים מספיק חלבון?
פחמימות
מה זה פחמימה?
לחם שיפון שמומלץ לדיאטה
מה זה פחמימה מורכבת?
מדד bmi
מה זה bmi?
עוגה שמכילה פחמימות ריקות
מה זה פחמימה ריקה?
שומן רווי ובלתי רווי
מה זה שומן רווי?
מרגרינה שמכילה שומן טראנס
מה זה שומן טראנס?
גירעון קלורי
מה זה גירעון קלורי?
בדיקת סוכרת הריון
דיאטנית סוכרת הריון
דיאטנית
דיאטנית בריאטרית
דיאטנית
דיאטנית הפרעות אכילה
מערכת העיכול
דיאטנית גסטרו
דיאטנית
מה ההבדל בין דיאטנית לדיאטנית קלינית?
מה ההבדל בין פליאו לקיטו
מה ההבדל בין פליאו לקיטו?
בדיקת סוכרת הריון
מה זה סוכרת הריון?
מחשבון קלוריות
מאזן קלורי חיובי - מה זה?
שומן רווי ובלתי רווי
מה זה כולסטרול טוב?
דיאטנית
מה זה השמנת יתר?
BMR
מה זה BMR?
מאכלים עם אומגה 3
באיזה מאכלים יש אומגה 3?
ברזל
באיזה מאכלים יש ברזל?
חומצה פולית
מה זה חומצה פולית?
אישה מניקה
מה מומלץ לאכול בהנקה?
בחורה עצובה אוכלת גלידה
מה זה אכילה רגשית?
אישה בהריון עם בחילה
מה לאכול כשיש בחילה בהריון?
אכילה בסתר
מה ההבדל בין אכילה רגשית לאכילה כפייתית?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק