מוקד מידרג: 1-700-707-233

דירוג התחבורה

זהו מידרג העיריות של שנת 2016. צפו בדירוג מצב התחבורה לשנת 2017

כנראה שאין תושב בישראל שהדירוג הזה לא מעניין אותו: כולנו מתלוננים על מצב הפקקים בדרך לעבודה, על זה שאין חניה ועל הרכבות שמאחרות באופן קבוע. אבל מי מאיתנו באמת מסכן יותר? מחייך 5,500 חברים במידרג השתתפו בדירוג מצב התחבורה בערים המובילות בישראל ונשאלו, בין היתר, על מצב התחבורה הציבורית, מצב הפקקים ומקומות החניה בעיר. והמסקנות? ובכן, תל-אביביים – מסתבר שהשכנים מגבעתיים סובלים לא פחות ממחסור במקומות חניה ואם אתם גרים בהוד השרון, קיבלתם אישור מיוחד להתלונן על פקקים. הנה התוצאות המלאות לשנת 2016.

דירוג התחבורה הציבורית

נראה שאף אחד מהתושבים לא ממש מאושר ממצב התחבורה הציבורית בעיר שלו. הציון הגבוה ביותר הוא 3.3 בלבד, שניתן לעיר חולון. מזדחלות אחריה: רעננה ונתניה, עם דירוג של 3.2 מתוך 5 ובהמשך גבעתיים, ראשון לציון וחיפה עם דירוג 3.1 כל אחת. עוד מזדחלים: האוטובוסים בהוד השרון ובמודיעין, שנמצאות בתחתית הדירוג.

תרשים: דירוג התחבורה הציבורית בעיר, כל העיריות
 דירוג התחבורה הציבורית

 


דירוג תחזוקת הכבישים

סדקים בכביש, בורות ובאופן כללי נסיעה לא חלקה. תושבי רחובות, חיפה וירושלים סובלים הכי הרבה מתחזוקת כבישים לקויה, עם דירוג של 2.4 מתוך 5. הערים בהן הרע במיעוטו – מודיעין ורעננה, עם דירוג של 3.4 כל אחת.

תרשים: דירוג תחזוקת הכבישים, כל העיריות
 דירוג תחזוקת הכבישים

 


דירוג מצב הפקקים

פקקים הם אולי הבעיה הכי יומיומית שמטרידה כמעט את כולנו. עיכוב בדרך לעבודה, או כשנוסעים לאסוף את הילדים מהגן, יכול ממש לשבש לנו את כל היום. בערים מודיעין (3.4) ובאר שבע (3.1) המצב יחסית סביר, אבל אם אתם גרים ברמת גן (1.9), כפר סבא (1.7) או הוד השרון (1.5), ובכן – תנחומינו; לפחות תוכלו לנצל את הזמן לשיחות ארוכות במיוחד.

תרשים: דירוג מצב הפקקים, כל העיריות
 דירוג מצב הפקקים

 


דירוג מצב תאורת הרחובות

בפרמטר הזה המצב קצת יותר אופטימי. אמנם אף עירייה לא קיבלה ציון 4 ומעלה, אבל במודיעין (3.9) וברעננה (3.8) לא רחוקים משם. ערים פחות מוארות – פתח תקווה (3.1) והוד השרון (2.9).

תרשים: דירוג מצב תאורת הרחובות, כל העיריות
 דירוג מצב תאורת הרחובות

 


דירוג מספר מקומות החנייה

בפרמטר הזה המצב קצת יותר אופטימי. אמנם אף עירייה לא קיבלה ציון 4 ומעלה, אבל במודיעין (3.9) וברעננה (3.8) לא רחוקים משם. ערים פחות מוארות – פתח תקווה (3.1) והוד השרון (2.9).

תרשים: דירוג מצב תאורת הרחובות, כל העיריות
 דירוג מספר מקומות החנייה

 

 


דירוג מספר מקומות החנייה

מדינה קטנה, פעמיים ים ומעט מדי מקומות חניה. לערים המובילות במספר מקומות החניה הגיעו מודיעין, עם ציון 3.4 ובאר שבע עם ציון של 3.1. בשאר הערים המצב אף גרוע יותר והן משתרכות הרחק מאחור. הערים בהן מורגשת מצוקת החניה הגדולה ביותר הן ירושלים, בדירוג 2 מתוך 5, גבעתיים ותל אביב, עם דירוג של 1.9 כל אחת.

תרשים: דירוג מספר מקומות החנייה בעיר, כל העיריות
 דירוג מספר מקומות החנייה
אכיפת חנייה מוגזמת?

למרות המצב העגום של מספר מקומות החניה ולמרות מה שמקובל לחשוב – רוב התושבים בעיריות (67%) לא חושבים שיש אכיפת-יתר של חניה! למעשה, מרבית התושבים סבורים שאכיפת החנייה נעשית בדיוק במידה הנכונה ואף פחות מדי (כן, אפילו תושבי תל-אביב!).

תרשים: אכיפת חנייה בעיריות, כלל התושבים
 אכיפת החנייה

 


שאלות נפוצות לדף זה

מדוע משקיע אתר מידרג בדירוג העיריות?  

ב-12 השנים האחרונות ראינו איך הדירוג השפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנו רואים מדי יום את השיפור באמינות ובשירות בעקבות הדירוג. 

שאלנו את עצמנו, מה יקרה אם נדרג את העיריות? האם זה ישפר את השירות לתושבים? אנחנו מקווים שכן. מכיוון שאף גוף לא עושה את זה – מישהו צריך לעשות את זה.

איך ערכנו את הדירוג?  

דירוג העיריות נשלח לחברי מידרג בערים הגדולות בישראל. 5500 חברי מידרג השקיעו מזמנם ודירגו את העיריות שלהם בקטגוריות השונות.

מדוע יש עיריות שלא נכללו במידרג העיריות?

עיריות בהן לא היו לפחות 100 מדרגים מחברי מידרג לא נכללו בתוצאות. במידה ובשנה הבאה יהיו מעל 100 מדרגים הן יכללו בתוצאות הדירוג של 2017.

האם גם אני יכול לדרג את העיר שלי?  

לא. הדירוג מתקבל רק באמצעות פנייה יזומה שלנו לחברי מידרג בעיריות השונות. זאת כדי למנוע מניפולציות על הדירוגים.

 


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק