מוקד מידרג: 1-700-707-233

דירוג עיריית ירושלים

זהו המידרג לשנת 2016. לצפייה במידרג של שנת 2017 לחץ כאן

ירושלים, עיר הבירה, בה מרוכזים משרדי הממשלה ומוסדות הציבור, בה מתגוררים לא פחות מ850,000 איש (נכון לשנת 2014, לפי נתוני הלמ"ס) – מגיעה לדירוג נמוך כמעט בכל הקטגוריות של דירוג העיריות.

5,500 מחברי מידרג, תושבי הערים המובילות בישראל, דירגו את תפקוד העירייה שלהם.

לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאיפשרה להם להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

דירוג כללי – עיריית ירושלים

בדירוג הכללי קיבלה ירושלים את הציון 2.77, מה שמיקם אותה במקום הנמוך 13 מתוך 16 עיריות שנבדקו. על אף המיקום הנמוך כל כך, מבין 5 העיריות הגדולות בישראל, היא ממוקמת במקום ה-3 כשחיפה ופתח תקווה מדורגות עוד נמוך ממנה.

בשאלה הכללית "האם אנחנו מקבלים תמורה הוגנת לארנונה". כמעט 60% אמרו – "חלקית". בסך הכל, ניכר מהדירוג שהמצב בירושלים לא רע ולא טוב, אלא בינוני מאוד.

תרשים: דירוג כללי, השוואת 5 העיריות הגדולות בישראל
 
תרשים: האם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה?, ירושלים
 

 


דירוג מחזור וניקיון בעיריית ירושלים

המצב החמור ביותר בירושלים לפי המדרגים ניכר בתחומי הניקיון. ירושלים מגיעה למקום האחרון בהחלט בדירוג של כלל העיריות עם ציון של 2.6 בקטגורית ניקיון הרחובות. לשם השוואה, הבאה האחריה בדירוג היא פתח תקווה עם ציון של 2.9, ושכנתה של ירושלים, מודיעין, מגיעה לציון של 3.9. ואם חשבנו שיותר נמוך אי אפשר לרדת – הגענו לקטגורית "טיפול בצואת כלבים". הציון שנתנו המדרגים הירושלמים עומד על 2.3 בלבד מתוך 5.

תרשים: מצב הניקיון והמחזור, ירושלים.
 

 


דירוג תפקוד העירייה במערכת החינוך בירושלים

שאלות הנוגעות לחינוך העלו במעט את הממוצע ונתנו לירושלים אפשרות לקבל את הציון 3 , וזאת על אף שהמצב הפיזי של המבנים קיבל את הציון הנמוך מאוד של 2.6, שהעמיד את ירושלים גם פה במקום האחרון מבין כל העיריות.

מבין כלל המדרגים, 48% הם הורים לילדים במערכת החינוך והם ענו על חלק זה של השאלון.

מערכת החינוך העירונית עומדת על ממוצע של 3.2 והציון הגבוה ביותר ניתן לגני העירייה – 3.3, מה שממקם את ירושלים במקום ה -12 מתוך 16 עיריות בקטגוריה זו.

תרשים: מצב מערכת החינוך בעיר ירושלים
 

 


דירוג מצב התחבורה והחנייה בעיריית ירושלים

בניגוד לתושבי המרכז, שרק עכשיו מתחילים לראות את חלום הרכבת הקלה למול עיניהם, הירושלמים נהנים כבר שנים מרכבת קלה וחדשנית שנוסעת לאורכה של העיר. מפתיע לגלות שעל אף הרפורמה בקווים בירושלים ועל אף הרכבת הקלה, הציון שנתנו המדרגים בקטגוריה "תחבורה ציבורית" הוא 2.8, בין הציונים הנמוכים בדירוג כלל העיריות.

בתחום התחבורה והחנייה נחמד לגלות שירושלים מוארת (ציון 3.3 בתאורת הרחובות) וגם שהירושלמים לא מתלוננים יותר מדי על הפקקים בבירה.

תרשים: מצב החנייה והתחבורה ירושלים.
 
תרשים: אכיפת החנייה בירושלים
 

 


דירוג התכנון והבנייה בעיריית ירושלים

רבים מהמדרגים בחרו להתייחס לנושא השארת הזוגות הצעירים בירושלים בשאלות הפתוחות. כך, אחת כתבה : "ירושלים חייבת להפסיק להיות עיר לעשירים בלבד" ואחר הוסיף כי "מחזיר את ירושלים לפעם. שלא רק עשירים יחיו פה, אלא כולם". הנושא חוזר שוב, כשמדרגת כתבה : "הייתי מעודדת משפחות צעירות להישאר. כולל טיפול בארנונה, דיור, ובתרבות". בנושא קידום פרוייקטים חדשים רבים מהירושלמים העלו כי בצפון העיר סובלים מחוסר בבנייה , ואחרים כתבו כי הפרוייקטים היחידים שנבנים לא מאפשרים דיור בר השגה וגורמים לנהירה החוצה מהעיר. ניתן לראות את התחושה בציון הנמוך במיוחד של 1.8 בנושא עידוד זוגות צעירים למגורים בעיר.

תרשים: מצב התכנון והבנייה, בירושלים
 

 


דירוג פארקים ותרבות פנאי בעיריית ירושלים

בנושא מצב הפארקים ושביעות רצון ממצב התרבות, ניתן לחלק לשניים – בכל הקשור לספורט, פארקים ומתקנים לגיל הרך, המצב גרוע מאוד. בנושא התרבות ירושלים שומרת על מקום טוב באמצע בין כל העיריות כשמדרגים יחסית מרוצים מתחום התרבות למבוגרים בעיר, עם ציון 3.3.

תרשים: מצב הפארקים ומתקני הספורט,ירושלים
 
תרשים: מצב התרבות והפנאי,ירושלים.
 

 


ממה מתוסכלים התושבים? ומה דעתם הכללית על תפקוד עיריית ירושלים?

לקראת סוף הדירוג, בשאלות הכלליות, פירטו הירושלמים את התסכול שלהם מנושאים שונים.

אחד המדרגים ציין שהדבר שהכי מתסכל אותו הוא "שלטון החרדים" ואחרים כתבו שהמצב הבטחוני צריך לגרום לעירייה לשנות את הגישה לאזרח הפשוט.

בשאלה האחרונה – "לו היית ראש העיר מה היית עושה" חזרו הנושאים שבלטו לאורך כל הדירוג – ניקיון, פארקים ותחושה כללית של דירוג נמוך. מהתשובות הפתוחות ניכר שלירושלמים מפריעים נושאים שנויים במחלוקת שאינם נכנסו לדירוג כמו יחסי חרדים-חילונים, הסטטוס קוו בשבת, המצב הבטחוני ותגובות העירייה ללחצים בהם שרוייה העיר.

תרשים: מממה מתוסכלים התושבים? ירושלים
 
תרשים: המצב הכללי של העיר, ירושלים.
 

אחת המדרגות ציינה כי "העיר שלנו אמנם צומחת אבל מורגש שהשיפור הוא רק כלפי חוץ, ולא כלפי התושבים" ואחרים ציינו מספר פעמים את הפוליטיזציה של העירייה, שלטענתם פוגעת במאמצי העירייה לשפר את העיר.

מדרג נוסף התייחס להיסטוריה של העיר ואמר "יש לנו עיר עם היסטוריה של 3000 שנה, אין עוד עיר כזו בעולם! אבל העיר בכלל לא ברמה של ערים בעלות עבר מפואר כמו לונדון, פריז או פראג. אפשר היה להביא פי 10 תיירים אם העירייה היתה מתייחסת אחרת – תחבורה, ניקיון, מדיניות בנייה, מדיניות שימור"

רוצים לראות תוצאות של ערים נוספות? היכנסו לסקירה הכללית או לתוצאות שלתל-אביב או ירושלים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק