מוקד מידרג: 1-700-707-233

דירוג עיריית כפר סבא

זהו מידרג העיריות של שנת 2016. צפו בדירוג המלא של עיריית כפר סבא לשנת 2017

תושבי כפר סבא דירגו את תפקוד העירייה שלהם בנושאי חינוך, תחבורה, פארקים, תרבות הפנאי ועוד.

לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, אנחנו סיפקנו רק את הפלטפורמה, שאיפשרה לתושבים להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

דירוג כללי – עיריית כפר סבא

בדירוג הכללי מקבלת עיריית כפר סבא את הציון 3.43, שממקם אותה במקום 7 מתוך 16 העיריות שנבדקו. הציונים של עיריית כפר סבא חלוקים: מצד אחד יש תחומים שבהם היא מקבלת ציון גבוה מאוד (מצב הפארקים) ולעומתם תחומים בהם היא מקבלת ציון נמוך מאוד (מצב הפקקים).

שאלנו את תושבי כפר סבא האם הם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה שלהם. למעלה ממחצית מהמדרגים השיבו כי הם מקבלים תמורה חלקית בלבד, ולעומתם רק 27% השיבו שכן.

תרשים:האם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה בכפר – סבא?
 

 


דירוג מחזור וניקיון בעיריית כפר- סבא

הציון שמקבלת עיריית כפר סבא בנושא ניקיון הרחובות מוביל אותה היישר למקום השלישי בדירוג העיריות הכללי. תושבי כפר סבא מרוצים באופן יחסי מתפקודה של העירייה בתחום הניקיון, ואולם העירייה צריכה להשתפר בטיפול שלה בצואת הכלבים. נושא זה קיבל את הציון הנמוך ביותר בתחום זה.

תרשים:מצב הניקיון והמחזור בכפר - סבא
 

 


דירוג פארקים ותרבות פנאי בעיריית כפר - סבא

נקודת האור בתפקוד של עיריית כפר סבא היא הפארקים ותרבות הפנאי. כמעט בכל הפרמטרים היא מקבלת ציונים גבוהים שמובילים אותה למקומות השני והשלישי בדירוג הערים הכללי. תושבי כפר סבא מרוצים מאוד מהגודל המוקצה לשטח הפארקים וכן מאיכותם ותחזוקתם.

ניתן לראות כי גם הנושאים המקבלים ציונים נמוכים באופן יחסי – עדיין מדורגים במקום גבוה לעומת ערים אחרות.

בשאלת תרבות הפנאי – עיריית כפר סבא דואגת לילדים אולם מזניחה מאחור את בני הנוער. אז אם אתם תושבי כפר – סבא והילדים שלכם עסוקים כל היום בסמארטפון – זה כנראה כי אין להם אלטרנטיבה אחרת.

תרשים: מצב הפארקים ומתקני הספורט בכפר - סבא
 
תרשים: דירוג שביעות רצון מתרבות ופנאי בכפר - סבא
 

דירוג תפקוד העירייה במערכת החינוך בכפר - סבא

בתחום החינוך עיריית כפר סבא מפתיעה לטובה. בתי הספר העל יסודיים מקבלים ציון גבוה של 3.9, ומובילים את כפר – סבא למקום הראשון(!) בדירוג העיריות הכללי. ניתן לראות כי תושבי כפר – סבא מרוצים באופן כללי ממערכת החינוך בעיר, אבל המצב הפיזי של המבנים טעון שיפור.

תרשים: שביעות רצון ממערכת החינוך בכפר – סבא
 

 


דירוג מצב התחבורה והחנייה בכפר – סבא

אם שאלתם את עצמכם מה מוריד לעיריית כפר סבא את הממוצע – זה התחום הזה. תושבי כפר סבא מרוצים מהתאורה ברחובות, ובאופן יחסי גם מהתחבורה הציבורית בעיר ומתחזוקת הכבישים. אך עם זאת, התחום הבעייתי באמת הוא מצב הפקקים. ניתן לראות כי התושבים סובלים ממנו לא מעט ומעניקים לנושא זה את הציון הנמוך מאוד של 1.7. אחד התושבים אף ציין: "הכניסה והיציאה מהעיר הזו זה קטסטרופה". בפרמטר זה ממוקמת כפר – סבא באחד המקומות האחרונים בדירוג העיריות הכללי.

עם זאת, תושבי כפר סבא חושבים שאכיפת החנייה נעשית במידה הנכונה. רק 21% מהמדרגים טענו כי אכיפת החנייה מוגזמת.

תרשים: תחבורה וחנייה בכפר - סבא
 
תרשים:אכיפת החנייה בכפר - סבא
 

 


דירוג התכנון והבנייה בעיריית כפר – סבא

תחום נוסף שמקבל דירוג נמוך בעיריית כפר – סבא הוא תחום התכנון והבנייה. התושבים מרוצים באופן יחסי מהאופן בו העירייה מקדמת פרוייקטים חדשים, אולם לא חושבים שהעיירה מעודדת זוגות צעירים לגור בעיר, ומאוד לא מרוצים מהאופן בו היא מטפלת בהיתרי בנייה. המדרגים העניקו לתחומים אלו ציונים נמוכים במיוחד.

תרשים:נושאי תכנון ובנייה בכפר - סבא
 

 


ממה מתוסכלים התושבים? ומה דעתם הכללית על תפקוד עיריית כפר - סבא?

שאלנו את התושבים מה הכי מתסכל אותם בתפקוד העירייה ומה הם היו עושים לו היו ראש העיר.

ניתן לראות כי עיריית כפר סבא מתסכלת את התושבים בכל מה שקשור לחנייה ולמערכת החינוך. עם זאת, תחומי התרבות וההתייחסות לעסקים קיבלו מעט קולות – מה שמצביע על שביעות רצון מתחומים אלו.

ואלו התשובות שענו לנו התושבים לשאלה: "מה היית עושה לו היית ראש העיר?" :

"משקיעה בחינוך. זה עתידנו"

"עוזר לזוגות צעירים, ילדי כפר סבא, לחזור לעיר ילדותם"

"הייתי מקשיב לתושבים. היום הכל מתנהל רק לפי אינטרסים אישיים"

תרשים:ממה מתוסכלים התושבים בכפר - סבא?
 

בשאלת המצב הכללי של העיר, למעלה ממחצית מהתושבים חושבים כי העיר דווקא צומחת. אולם לא מעט (40%) חושבים שהיא דווקא דורכת במקום.

תרשים:המצב הכללי של כפר - סבא
 

רוצים לראות תוצאות של ערים נוספות? היכנסו לסקירה הכללית או לתוצאות שלתל-אביב או ירושלים.


שאלות נפוצות לדף זה

מדוע משקיע אתר מידרג בדירוג העיריות?  

ב-12 השנים האחרונות ראינו איך הדירוג השפיע לטובה על ענף בעלי המקצוע. כל בעל מקצוע יודע שאחרי כל עבודה הוא מדורג וחוות הדעת עולה לאתר, ואנו רואים מדי יום את השיפור באמינות ובשירות בעקבות הדירוג. 

שאלנו את עצמנו, מה יקרה אם נדרג את העיריות? האם זה ישפר את השירות לתושבים? אנחנו מקווים שכן. מכיוון שאף גוף לא עושה את זה – מישהו צריך לעשות את זה.

איך ערכנו את הדירוג?  

ירוג העיריות נשלח לחברי מידרג בערים הגדולות בישראל. 5500 חברי מידרג השקיעו מזמנם ודירגו את העיריות שלהם בקטגוריות השונות.

מדוע יש עיריות שלא נכללו במידרג העיריות? 

עיריות בהן לא היו לפחות 100 מדרגים מחברי מידרג לא נכללו בתוצאות. במידה ובשנה הבאה יהיו מעל 100 מדרגים הן יכללו בתוצאות הדירוג של 2017.

מה לגבי מועצות אזוריות ומועצות מקומיות?  

זה נושא לדירוג נפרד. ייתכן ונעשה זאת בעתיד.

האם גם אני יכול לדרג את העיר שלי?  

לא. הדירוג מתקבל רק באמצעות פנייה יזומה שלנו לחברי מידרג בעיריות השונות. זאת כדי למנוע מניפולציות על הדירוגים.

כיצד ניתן לראות את הדירוג המלא?  

אנו מספקים את הנתונים המלאים לכלי תקשורת, לעיריות ולחוקרים בתחום המוניציפאלי. שלחו פנייה להדס מנהלת השיווק כאן אם אתם מעוניינים בנתונים. 

הדירוג של כלל השאלות וכלל העיריות קיים באתר.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק