מוקד מידרג: 1-700-707-233

דירוג עיריית תל אביב

זהו המידרג לשנת 2016. לצפייה במידרג של שנת 2017 לחץ כאן

תל אביב. מרכז העסקים הישראלי, העיר העברית הראשונה, העיר הלבנה... כל אחד והתל אביב שלו. עיריית תל אביב מתפקדת בצורה סבירה ולא מעבר לכך, מטפחת את תחום התרבות והניקיון אך מזניחה את הטיפול בצואת כלבים, הטיפול בהיתרי בנייה ועידוד הזוגות הצעירים להגיע אליה.

5,500 מחברי מידרג, תושבי הערים המובילות בישראל, דירגו את תפקוד העירייה שלהם.

לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאיפשרה להם להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

דירוג כללי – עיריית תל אביב

בדירוג הכללי קיבלה ת"א את הציון 3.44, שהוא מקום 5 מבין כלל העיריות שדורגו ומקום שני מבין חמש העיריות הגדולות. בשאלת הארנונה, ענו למעלה מחצי מהתל-אביבים המדרגים כי הם מקבלים תמורה "חלקית" לארנונה, ו-34% ענו כי הם מקבלים תמורה הוגנת בעד הארנונה. כאן מדובר בנתון מעודד במיוחד, שכן הממוצע הארצי לשאלה זו עמד על 23% בלבד.

תרשים: דירוג כללי, השוואת 5 העיריות הגדולות בישראל

 

 
תרשים:האם אנחנו מקבלים תמורה הוגנת לארנונה, תל אביב.
 

 


דירוג מחזור וניקיון בעיריית תל אביב

בקטגוריות הבאות נראה שעיריית תל אביב נמצאת במקום טוב מבין העיריות ובמקום טוב מאוד מבין העיריות הגדולות. ציון 3.6 בפינוי הזבל וציון 3.3 בניקיון הרחובות נחשבים לטובים, אך העירייה צריכה להשתפר מיידית בתחום טיפול צואת הכלבים – ציון נמוך של 2.7 בלבד.

תרשים:מצב הניקיון והמחזור, תל אביב.
 

 


דירוג פארקים ותרבות פנאי בעיריית תל אביב

נושא בו נראה שתל אביב מצטיינת הוא תרבות שעות הפנאי. שטח הפארקים ואיכותם קיבלו ציון של 3.7, הממקמים את תל אביב ראשונה מבין 5 העיריות הגדולות (אך במקום 7 בלבד בכלל דירוג העיריות). בנושא תרבות תל אביב כבר ממוקמת בשלישייה הפותחת, יחד עם רעננה ומודיעין. במיוחד ניכרת לטובה השקעת העירייה בתרבות למבוגרים עם ציון גבוה של 4.2.

תרשים:מצב הפארקים ומתקני הספורט, תל אביב.
 
תרשים:מצב פעילויות התרבות, תל אביב.

 

 

32% מהמדרגים התל אביביים הם הורים ודירגו את העירייה בנושאי החינוך. על אף שכל הציונים בקטגוריה זו הם בציון 3 ומעלה, חשוב להסתכל על ההשוואה ולגלות שבנושאי חינוך תל אביב צועדת במקומות נמוכים. בדירוג הכללי היא נמצאת במקום דומה לפתח תקווה, נתניה, חולון ובאר שבע, ומתחתיה נמצאות רק חיפה וירושלים. בקטגוריית החינוך המיוחד, עיריית תל אביב הגיעה לציון של 3.0 בלבד והוא הציון הנמוך ביותר מבין כלל העיריות שנבדקו.


דירוג תפקוד העירייה במערכת החינוך בתל אביב

תרשים:מצב מערכת החינוך, תל אביב.
 

 


דירוג מצב התחבורה והחנייה בתל אביב

נושאי התחבורה והחנייה הם רגישים במיוחד למדרגים בתל אביב. לראשונה בדירוג יורדת העירייה מתחת לציון 2 – המדרגים מעניקים את הציון 1.9 בכל הנוגע למקומות החנייה בעיר. מצב הפקקים גם כן מקבל ציון נמוך של 2.0. נראה היה שרעיונות יצירתיים לא חסרים, כשבחלק הכולל טקסט חופשי הוסיפו התל אביביים הצעות כמו : "חייבים חנייה חינם לתושבי תל אביב, כל שעות היממה" או "מצוקת החנייה פוגעת לי משמעותית באיכות החיים. תטפלו בזה!".

נושא אכיפת החנייה גם הוא מקבל יחס מיוחד, כשרבים התרעמו על אכיפה מוגזמת (45% בקטגוריות "אוכפים יותר מדי" ו"פקח על כל תושב"), ורבים גם בחרו לציין זאת בהמשך – "אין בעיה עם אכיפה. יש בעיה עם אטימות העירייה לביטול קנסות" כתב לנו אחד המדרגים.

תרשים: מצב התחבורה והחנייה, תל אביב.
 
תרשים:אכיפת החנייה, תל אביב.
 

דירוג התכנון והבנייה בעיריית תל אביב

בניגוד לקטגוריות הקודמות, מצב התכנון והבנייה בתל אביב לא מצליח לעלות את הציון 3, עם התייחסות מיוחדת לנושא עידוד הזוגות הצעירים – ציון 1.9 בלבד.

תרשים: מצב התכנון והבנייה, תל אביב.
 

 


ממה מתוסכלים התושבים? ומה דעתם הכללית על העיר? – עיריית תל אביב

לקראת סוף הדירוג, דירגו התל אביבים את הנושאים מהם הם מתוסכלים במיוחד.

נושאי החניה והתחבורה קיבלו 41% מקולות המדרגים לעומת 27% בממוצע הארצי.

לעומת זאת, נושא התרבות, הגינות והניקיון קיבלו מעט קולות יחסית לממוצע הארצי, מה שמראה על שביעות רצון יחסית גבוהה מנושאים אלו.

מדרגים רבים בחרו לציין תחת קטגורית "אחר" את נושא הפערים בין דרום העיר לצפונה, בעיקר בנושאי חינוך, תשתיות ומתקני ספורט. נושא נוסף שהועלה בקטגוריה זו נגע באטימות העירייה לגמישות בקנסות ובתשלומי הארנונה, לעסקים ולתושבים כאחד.

נחמד גם לדעת שמדרג אחד השיב בתל אביב על השאלה מה מתסכל אותו כך: "מה לגבי האפשרות של... שום דבר?". אנחנו שמחים שיש גם מבסוטים!!

ובשאלה האחרונה – מה היית עושה אם היית ראש העיר, הפגינו התל אביביים מגוון תשובות, בין הרציניים שהציעו לראש העיר "לעודד את עובדי העירייה ע"י תמריצים לדווח על מפגעים ובעיות כדי לפתור אותם מידית" או "הייתי דואג יותר לתושבים מהמעמד הבינוני" ועד לאחד המדרגים שענה על השאלה הזו בפשטות – "הייתי מתפטר". בהצלחה מחייך.

תרשים: ממה מתוסכלים התושבים, תל אביב.
 
תרשים: המצב הכללי של העיר, תל אביב.
 

רוצים לראות תוצאות של ערים נוספות? היכנסו לסקירה הכללית או לתוצאות שלתל-אביב או ירושלים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק