מוקד מידרג: 1-700-707-233

הדירוג המלא של רמת-גן

זהו מידרג העיריות של שנת 2016. צפו בדירוג המלא של עיריית רמת גן לשנת 2017

חברי מידרג תושבי רמת-גן דירגו את תפקוד העירייה שלהם בנושאי החינוך, תרבות הפנאי, תחבורה, פארקים ועוד.

לאתר מידרג לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. אנחנו סיפקנו את הפלטפורמה, שאיפשרה להם להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם.

דירוג כללי – רמת גן

בדירוג הכללי קיבלה רמת-גן את הציון הנמוך 2.87, מה שמציב אותה במקום ה12 מתוך 16 הערים שדורגו. לשאלה הכללית "האם אנחנו מקבלים תמורה הוגנת לארנונה?" ענו 52% מהמשיבים כי הם מקבלים רק תמורה חלקית לגובה הארנונה.

תרשים:רמת-גן – האם אנחנו מקבלים תמורה הוגנת לארנונה?
 

 


דירוג מחזור וניקיון בעיריית רמת גן

נראה כי מצב הניקיון בערים שלנו לא טוב. כלל העיריות שהשתתפו בדירוג קיבלו ציון נמוך מ – 4, מתוך סולם של 5; ציון שנחשב לא גבוה.

עיריית רמת-גן תואמת למצב הכללי בארץ כאשר דירוג ניקיון הרחובות פינוי צואת הכלבים ברחובות הוא מהנמוכים בארץ.

תרשים:מצב המחזור והניקיון, רמת-גן
 

 


דירוג פארקים ותרבות פנאי בעיריית רמת-גן

דירוג הפארקים ותרבות הפנאי הוא פרמטר אשר באופן יחסי קיבלו בו העיריות בכל רחבי הארץ דירוג גבוה. גם בעיריית רמת גן, שתוצאותיה בינוניות, ניתן לראות עלייה בפרמטר הפארקים והפנאי. עם זאת התבטאה מורת רוח של התושבים בעניין הפראקים גם בשאלות הפתוחות, כמו שכתב אחד התושבים: "חסרים מאוד פארקים, ובכלל, השקעה ותשומת לב, בכל האיזורים הותיקים".

תרשים:מצב הפארקים ומתקני הספורט, רמת-גן
 
תרשים:תרשים: מצב תרבות הפנאי, רמת-גן
 

 


דירוג תפקוד העירייה במערכת החינוך ברמת-גן

נראה כי שביעות הרצון ממערכת החינוך ברמת-גן, בדומה לשאר הארץ, לא גבוהה מדי ולא נמוכה מדי. כ43% מן העונים לדירוג הצהירו כי יש להם ילדים במערכת החינוך, ונתנו למערכת החינוך בעיר את הציון 3.2. בין הפרמטרים קיבלו הלימודים העל יסודיים את הציון הגבוה ביותר עם דירוג של 3.7. בנוסף, מבני בתי הספר והגנים קיבלו את הציון הנמוך ביותר, זאת כהמשך ישיר למורת הרוח בקשר לבנייה בעיר בסעיף הבא.

תרשים:מצב החינוך, רמת-גן
 

 


דירוג התכנון והבנייה ברמת-גן

דירוגה הכללי של עיריית רמת-גן בתחומי הבנייה והתכנון הוא אחד הנמוכים בארץ – 2.2. בתחום זה נראה כי העניין אשר חורה לתושבים ביותר הוא \ עידוד זוגות צעירים לגור בעיר והטיפול בהיתרי הבניה אשר קיבלו את הציונים 2.1 ו2.2 בהתאמה. הדבר ניכר גם בתשובות לשאלות הפתוחות, שם כתב אחד התושבים שאם היה ראש עיר היה עושה "שינוי מדיניות תכנון ובניה: יותר מדי פרויקטים של תמא/ פינוי בינוי / פרויקטים אחרים, של הרחבה ניכרת של מספר התושבים ללא התחשבות בתשתיות קיימות".

תרשים:דירוג התכנון והבנייה ברמת-גן
 

עם זאת, נראה שהתושבים בבאר-שבע מרוצים דווקא מאכיפת החנייה, כאשר 43% מהמשיבים ענו שלדעתם האכיפה נעשית במידה נכונה.


דירוג מצב התחבורה והחנייה ברמת-גן

בנושאי תחבורה וחנייה קיבלה רמת-גן ציונים נמוכים ביותר. נראה כי בעלי הרכב ברמת-גן סובלים ביותר, על-פי ציוני מצב הפקקים והיצע החנייה, שהם מהנמוכים בארץ.

תרשים:דירוג מצב התחבורה והחנייה, רמת-גן
 

לעומת זאת נראה שבנושא אכיפת החניה התושבים יותר מרוצים כאשר 46% דירגו כי אכיפת החנייה בעיר מספיקה.

תרשים:דירוג מצב אכיפת החנייה ברמת-גן
 

ממה מתוסכלים התושבים? ומה דעתם הכללית על תפקוד עיריית רמת-גן?

לקראת סוף השאלון, בשאלות הכלליות, פירטו מדרגי רמת-גן מה גורם להם לתסכול, מה דעתם על העיר ומה היו עושים לו היו ראש העיר. הנושאים מגוונים, ובתוכם בולט תחום התכנון והבנייה שניכר כי הוא אחד הנושאים הרגישים בעיר.

תרשים:ממה מתוסכלים התושבים, רמת-גן
 

 


האם העיר צומחת?

לסיכום, שאלנו את מדרגים מה הם חושבים על התקדמותה של העיר. התוצאות מראות כי כמעט מחצית מן המדרגים סבורים כי העיר עומדת במקום לעומת 22% אחוזים שחושבים שהעיר בצמיחה.

תרשים:המצב הכללי של העיר רמת-גן
 

רוצים לראות תוצאות של ערים נוספות? היכנסו לסקירה הכללית או לתוצאות שלתל-אביב או ירושלים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק