מוקד מידרג: 1-700-707-233

יועצת הנקה

כישורי ההנקה, כמו כישורי הדלקת אש באמצעות אבנים או ליקוט דובדבנים ביער – עזבו אותנו איפשהו בתקופת האישה הקדמונית. אז אם גם את נתקלת בקושי בהנקה וחושבת להיעזר ביועצת הנקה, הכנו לך מאמר קצר עם כל מה שצריך לדעת על ייעוץ הנקה וגם צירפנו רשימת מדריכות הנקה מומלצות.


יועצת הנקה

תאמיני או לא אבל מיד לאחר הלידה התינוק יודע למצוא את דרכו לפטמה ולינוק! את לעומת זאת, לא בהכרח תדעי מיד איך להניק וזה ממש בסדר. רוב הנשים צריכות הכוונה ובעיקר תמיכה כדי לצלוח את אתגרי ההנקה.

ניובורן תפקידה של יועצת הנקה או מדריכת הנקה הוא להדריך אותך כיצד להניק נכון. היא נותנת לך מענה במצבים מורכבים, מלמדת אותך טכניקות ובאופן כללי מלווה אותך בתהליך ההנקה בשבועות הראשונים שלאחר הלידה.

 

מה ההבדל בין יועצת הנקה למדריכת הנקה?

גם יועצת הנקה וגם מדריכת הנקה מוכשרות לתת לך את המענים שציינו למעלה. כל עוד את מתחברת אל אשת המקצוע - פחות משנה מה סוג ההסמכה שהיא קיבלה. ובכל זאת, עשינו לך סדר בהבדלים שבין ההכשרות השונות:

בקבוק לתינוק יועצת הנקה מוסמכת IBCLC - מי שעברה בהצלחה את מבחן ההסמכה הבינלאומי של ארגון הסמכת יועצות הנקה IBLCE. בעלת תעודת מדריכת הנקה.

בקבוק לתינוק אחות יועצת הנקה מורשת משרד הבריאות - אחות מוסמכת שעברה קורס ייעודי של משרד הבריאות ועמדה בהצלחה במבחן מסכם ארצי. בעלת תואר ראשון.

בקבוק לתינוק מדריכת הנקה - מי שסיימה בהצלחה קורס מדריכות הנקה וקיבלה תעודת הסמכה ממוסד המנוהל ומפוקח ע"י יועצות הנקה מוסמכות.

 

אם מניקה

מתי לפנות ליועצת הנקה

יש שני סוגים של פניה למדריכת הנקה - לפני הלידה, לצורך הכנת הנקה ואחרי הלידה, לצורך הדרכת הנקה.

אישה בהיריון הכנה להנקה - אם עדיין לא ילדת ואת מתכננת להניק, מומלץ מאוד לעשות הכנה להנקה כדי שתוכלי להגיע מוכנה יותר. הכנה להנקה יכולה להיעשות באופן פרטי או במסגרת סדנה משותפת. עושים אותה סביב שבוע 34 והיא כוללת הכנה פרקטית לצד הכנה מנטלית. יתרון נוסף הוא שאם תצטרכי עזרה לאחר הלידה, תכירי כבר את המדריכה ותוכלי להיעזר בה שוב, לרוב במחיר מופחת.

ניובורן הדרכת הנקה - השבוע הראשון של ההנקה הוא אינטנסיבי ומלא בשאלות. אם את מרגישה שאת צריכה מישהי שתלווה אותך בימים הראשונים ותבנה יחד איתך שגרת הנקה, מדריכת הנקה יכולה להגיע אלייך הביתה או לתת הדרכה מרחוק (אפשר גם בוואסטאפ). בנוסף, אם את סובלת מכאב בפטמות, גודש בשדיים, קושי בחיבור התינוק או כל בעיה אחרת - תוכלי לפנות למדריכת הנקה לצורך הדרכה בבעיה הספציפית. 

ניובורן עזרה SOS - מדריכות הנקה רגילות לתת מענה למקרים דחופים בשעות לא שגרתיות, כמו התמודדות עם גודש בחזה אחרי לידה. בדרך כלל הן יתנו לך מענה בסיסי בשיחת וידאו ולאחר מכן אם הבעיה ממשיכה תוכלי לקבוע גם פגישה פרונטלית.

שימו לב כדאי שתדעי – בזמן האשפוז במחלקת יולדות את יכולה להיעזר באחיות, שכולן בעלות ידע רב בהנקה. בנוסף את זכאית להדרכה של יועצת הנקה מוסמכת פעם ביום.

 

אמא מניקה

מחיר יועצת הנקה

מחיר ייעוץ הנקה משתנה בהתאם לאזור בארץ, לניסיון המדריכה וגם לסוג המענה שאת מבקשת.

אלה טווחי המחירים של ייעוץ הנקה:

שקל מחיר ייעוץ טלפוני בנושאי הנקה עומד על כ-250 ₪

אם הבעיה לא נפתרה המדריכה תגיע אלייך הביתה ובדרך כלל תיקח רק את ההפרש על הביקור.

שקל מחיר הכנה ללידה בבית היולדת נע בין 450-700 ₪

כולל שיחת היכרות, בניית תוכנית אישית, שיתוף בן הזוג וגם תמיכה טלפונית לאחר הלידה.

שקל מחיר ייעוץ הנקה פרונטלי בבית היולדת לאחר הלידה נע בין 450-700 ₪

כולל ליווי עד לפתרון הבעיה שבגללה פנית.

שימו לב ניתן לקבל החזר על ייעוץ הנקה מקופות החולים, במסגרת סל הריון ולידה ובהתאם לסוג הביטוח שלך.


מדריכות הנקה מומלצות

הכנו לך רשימה של מדריכות הנקה מומלצות להכנה להנקה לפני הלידה ולהדרכת הנקה לאחר לידה. תוכלי להתרשם מחוות דעת של לקוחות קודמות שנעזרו בהן וכך לבחור את המדריכה שמתאימה לך. בכל צעד שתבחרי לעשות - העיקר שתקשיבי לאינסטינקט האימהי שלך קריצה מאמינות בך!


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה ייעוץ הנקה?

מחיר ייעוץ הנקה משתנה בהתאם לאזור בארץ, לניסיון המדריכה וגם לסוג המענה שאת מבקשת: מחיר ייעוץ טלפוני בנושאי הנקה עומד על כ-250 ₪, מחיר הכנה ללידה בבית היולדת או ייעוץ הנקה פרונטלי בבית היולדת לאחר הלידה נע בין 450-700 ₪.

שימו לב ניתן לקבל החזר על ייעוץ הנקה מקופות החולים במסגרת סל הריון ולידה.

מה ההבדל בין יועצת הנקה למדריכת הנקה?

עשינו לך סדר בהבדלים שבין ההכשרות השונות: מדריכת הנקה היא מי שסיימה בהצלחה קורס מדריכות הנקה וקיבלה תעודת הסמכה. יועצת הנקה מוסמכת IBCLC היא מדריכת הנקה שעברה בהצלחה את מבחן ההסמכה הבינלאומי של ארגון הסמכת יועצות הנקה IBLCE. 

שימו לב במקרה הזה אנחנו ממליצים לתת יותר משקל לשאלה האם את מתחברת למדריכה או היועצת ומרגישה איתה בנוח.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק