מוקד מידרג: 1-700-707-233

כאבים בפטמה בהנקה

כאב מתמשך בפטמה בזמן הנקה יכול לגרום לפצעים, סדקים, כמות חלב לא מספקת לתינוק ואפילו להפסקת ההנקה. לכן לא משנה כמה את מרגישה שאין לך שניה לנשום בתקופה שאחרי הלידה, כאבים בפטמות מחייבים התייחסות. אז מה עושים עם כאב בשד לכל השדים והרוחות?! סכמנו לך כל מה שצריך לדעת על כאב בפטמות בזמן הנקה.


גורמים לכאבים בפטמה

כאבים בפטמות בזמן ההנקה הם דבר נפוץ, בייחוד בשבועות הראשונים לאחר הלידה בהם את לומדת להניק והתינוק לומד לינוק. אבל עם טיפול פשוט יחסית וחיבור נכון של התינוק לשד, הכאב אמור לחלוף.

כאב שלא חולף יכול לגרום לפטמות פצועות או סדוקות ומעיד על בעיה שמצריכה התערבות רפואית.

אלה הסיבות הנפוצות לכאב בפטמות בהנקה:

אחד חיבור לא נכון של התינוק לשד - בחיבור נכון של התינוק לשד, השפתיים של התינוק מופשלות והוא תופס גם חלק מהעטרה שסביב הפטמה. בחיבור לא נכון החיכוך בין הפטמה לפה של התינוק יכול לגרום לפצעים או סדקים בפטמה וגם לפגוע בכמות החלב שהתינוק יונק. תרגול חיבור נכון בימים הראשונים לאחר הלידה, ייקל מאוד על המשך ההנקה.

שתיים לשון קשורה - מגבילה את היכולת של התינוק לינוק ביעילות ויכולה לגרום לכאבים בפטמה. יש דרגות שונות של לשון קשורה ולא כל רמה מצריכה טיפול רפואי, כדאי להתייעץ עם רופא או עם מדריכת הנקה.

שלוש פטרייה - הסימנים הם תח​ושת שריפה בפטמה ושכבה לבנה בפה של התינוק. יש לחטא את הפטמה, הבקבוקים וכל דבר אחר שהתינוק שם בפה. שימי לב - אם השתמשת לאחרונה באנטיביוטיקה גדל הסיכוי שאכן מדובר בפטריה.

ארבע חיידק או הרפס - הסימנים הם פריחה, שלפוחיות והפרשה מהפטמה יכולים להעיד על זיהום חיידקי או על הרפס ומצריכים אבחון רפואי.

 


איך לטפל בפטמות פצועות

דרכים לטיפול והקלה על פטמות כואבות:

פרח ורוד לאחר כל הנקה מרחי על הפטמה שכבה דקה של לנולין או שמן קוקוס (אין צורך להסיר לפני ההנקה).

פרח ורוד השתמשי ברפידות טיפוליות המיועדות להקלה וריפוי פצעים וסדקים על הפטמות.

פרח ורוד הנחת פטמות כסף על השד בין ההנקות מסייעת להחלמה של הפצעים וגם מגנה על הפטמה ממגע הבגד.

פרח ורוד ניתן להשתמש במשככי כאבים המותרים בהנקה - איבופרופן או פרצטמול (איבופרופן הוא גם אנטי-דלקתי).

שימו לב מומלץ להקפיד על טיפול מסביב לשעון ולא רק בשיא הכאב.

תמרור הזהרה משחות שצריך לשטוף לפני כל הנקה יכולות לגרום יותר נזק מתועלת בגלל השטיפות החוזרות של הפטמה.

 


איך להניק עם פטמות כואבות

למרות שזה מאוד לא נעים, מומלץ להמשיך להניק את התינוק גם כאשר הפטמות כואבות, כדי לא לפגוע בביסוס ההנקה ובייצור החלב. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להקל על הכאב בזמן ההנקה:

ניובורן הימנעי ממשיכת התינוק מהשד - כשאת רוצה לנתק את התינוק הכניסי זרת לפיו כדי לשבור את הואקום ורק אז נתקי אותו. 

ניובורן הנקה בצד אחד - אם את מניקה משד אחד כי השד השני כואב, דאגי לסחוט או לשאוב בעדינות את החלב מהצד השני על מנת לשמור על תפוקת החלב.

ניובורן שימוש זמני בפטמת סיליקון - חוצצת בין הפטמה לפה התינוק וכך מפחיתה את הכאב, רק שימי לב לשטוף אותה לאחר כל הנקה כדי לשמור על הגיינה.

 


מדריכות הנקה מומלצות

אם החלטת שאת צריכה עזרה, הכנו לך רשימה של מדריכות הנקה מומלצות שיעזרו לך להקל על הכאב ולעבוד על חיבור נכון של התינוק לשד. אחרי קבלת הייעוץ מהמדריכה, ניצור איתך קשר כדי לשמוע איך הייתה החוויה שלך, כך שהדירוג באתר יישאר אמין ועדכני. בברכת בריאות בהנקה!


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק