מוקד מידרג: 1-700-707-233

ביסוס הנקה

ביסוס הנקה הוא היעד הנחשק של כל אם מניקה. תדעי שהוא הגיע כאשר בוקר אחד תתעוררי ותרגישי שהשדיים שלך כבר לא עמוסים חלב וההנקה הופכת לרגועה וקלה יותר. מהם השלבים שתצטרכי לעבור עד ביסוס ההנקה? איך תדעי שהתינוק שלך מקבל מספיק חלב? ומה לא כדאי לעשות עד הביסוס המיוחל? כל התשובות כאן.


הימים הראשונים לאחר הלידה

לפני שנסביר מה זה ביסוס הנקה, כדאי קודם לדעת איך הולכים להיראות הימים הראשונים של ההנקה אחרי הלידה:

שעון 24 שעות מרגע הלידה - התינוק רדום רוב הזמן ולא מבקש לינוק. מומלץ להעיר אותו ולנסות להניק או לבצע בינתיים סחיטה ידנית של הקולוסטרום כדי לאותת לגוף לייצר חלב.

ניובורןהלילה השני “ירח דבש” - ביממה השניה ללידה התינוק כמעט לא ישן ומבקש לינוק בלי הפסקה. תרגישי כאילו הוא לא יורד לך מהשד וכנראה שתעברו יחד לילה לבן. אין צורך לתת תוספת בבקבוק, כמות החלב תגדל בהדרגה.

כאב גודש בחזה - לאחר היממה השניה תרגישי תחושת מלאות וכבדות בשדיים ויכול להיות שתסבלי מגודש. מומלץ לא להפסיק להניק במהלך הגודש כי אז המצב יחמיר. הכנו לך מאמר על דרכי טיפול בגודש בשד.

שימו לב בימים הראשונים של ההנקה הכל מרגיש קשה ואפילו בלתי אפשרי, אבל חשוב שתזכרי שהתינוק לומד לינוק ואת לומדת להניק. ההנקה תעשה נעימה וקלה יותר ככל שהימים יעברו. אם את מרגישה שאת צריכה עזרה, תוכלי לפנות לייעוץ אצל מדריכת הנקה מוסמכת.

 

קולוסטרום

מה זה ביסוס הנקה

תהליך הנקה כולל שלושה שלבים מובחנים:

אחד בשלב הראשון החלב נקרא קולסטרום, שידוע גם כזהב של החלב!

בימים הראשונים לאחר הלידה הדרישה להנקה גדולה, בערך אחת לשעה וכל הנקה נמשכת 20-40 דקות. החלב הראשוני נקרא קולוסטרום - הוא נוצר כבר בהריון, מגיע בכמות קטנה (אבל מספיקה לתינוק), צבעו צהבהב, הוא מרוכז וסמיך מאוד. בקולוסטרום יש את כל הנוגדנים והמרכיבים התזונתיים שהתינוק שלך צריך לתחילת חייו.

שתיים בשלב השני החלב הוא חלב מעבר, וכמו בכל מעבר, גם כאן מדובר בשלב קשה:

לאחר 3-5 ימים הקולוסטרום הופך לחלב מעבר - חלב נוזלי יותר ובצבע שקוף לבן. השדיים מרגישים מלאים ונפוחים, החלב זולג ללא הפסקה ורוב הנשים סובלות מגודש בשד. עם הזמן התינוק גדל ומתחזק, זמן ההנקה מתקצר, התינוק אוכל מהר יותר והמרווחים בין ההנקות גדלים. בשלב זה חשוב לעבוד על חיבור נכון של התינוק לשד.

שלוש בשלב השלישי, כאשר החלב הופך לחלב אם בשל, את והתינוק שלך הגעתם ליעד הנכסף של ביסוס הנקה!

בערך חודשיים לאחר הלידה תרגישי שהשדיים שלך פחות מלאים. הם יחזרו להיות רכים וירגישו "ריקים" בהשוואה לשלב המעבר (הם פשוט מייצרים את הכמות שהתינוק צריך ולא יותר). אז תדעי שהגעת לביסוס הנקה! את תהיי רגועה יותר, התינוק יהיה רגוע יותר והכל יהפוך קל יותר. אמנם גם בשלב של הנקה מבוססת יש אתגרים, אבל החלק הקשה מאחורייך - אז את יכולה להתמודד עם הכל.

 לרוב בלידה השניה ביסוס ההנקה מגיע מהר יותר.

 


איך תדעי שהתינוק שלך מקבל מספיק חלב?

בשונה מהאכלה בתמ"ל, כשאת מניקה כמות החלב לא גדלה עם גיל התינוק, אלא ההרכב של החלב משתנה ומתאים את עצמו לצרכים התזונתיים וההתפתחותיים של התינוק שלך. אז איך תדעי אם התינוק שלך מקבל מספיק חלב?

יש כמה דרכים להיות במעקב אחרי כמות החלב שהתינוק יונק:

תינוק עלייה במשקל - התינוק אמור לחזור למשקל הלידה עד 10 ימים מהלידה. בהמשך תוכלי להיות במעקב ב'טיפת חלב'.

תינוק מעקב יציאות - החל מהיום הרביעי לאחר הלידה התינוק אמור לתת שתן 5-8 פעמים וצואה 3-5 פעמים ביום.

תינוק התנהגות התינוק - תינוק שבע מתנתק עצמאית מהשד ואמור להיות רגוע אחרי הנקה (אלא אם משהו אחר מפריע לו).

שימו לב הדרך האחרונה היא בתחושה שלך - לפני ההנקה את אמורה להרגיש מלאות בשדיים ואחריה התרוקנות.


טעויות נפוצות בדרך לביסוס הנקה

הטעויות הבאות שעושים לפני ביסוס הנקה, גורמות לכך שהגוף שלך "מתבלבל" ולא יודע כמה חלב לייצר עבור התינוק:

איקס לסרב לתינוק כשהוא רוצה לינוק.

איקס לשאוב חלב בין הנקות או במקום הנקה.

איקס לתת בקבוק תמ"ל מתוך מחשבה שאין לך מספיק חלב.

אם את מרגישה שאת צריכה עזרה במניעת הטעויות האלה, תוכלי לפנות לייעוץ הנקה.

 


יועצות הנקה מומלצות

עכשיו כשאת יודעת יותר על ביסוס הנקה, תוכלי לעקוב אחר תהליך ההנקה שלך ולהיות בבקרה שאת בדרך הנכונה לביסוס! הטיפ החשוב ביותר הוא לא להילחץ ממי שאומר לך שאין לך מספיק חלב. אם את דואגת בעניין הזה, את יכולה לפנות למדריכת הנקה מנוסה, מתוך רשימת מדריכות ההנקה המדורגות באתר, שתעזור לך לבסס הנקה בצורה נכונה. מאמינות בך!


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק