מדיח הכלים לא מייבש? המדיח מקצר או לא מרוקן מים? אתם רואים על לוח התצוגה קוד תקלה ואין לכם מושג מה הוא אומר? מטרת קודי התקלה היא להעביר מה בדיוק מפריע למדיח שלכם. קודי התקלה במדיח הכלים יכולים להיות מאוד מבלבלים והתקלה יכולה להיות מסובכת אף יותר. במדריך הזה תוכלו למצוא מילון לקודי תקלה במדיח שלכם וגם דרכי פתרון.
שטפו את הכלים לפני שאתם מכניסים אותם למדיח - חלקי אוכל מרובים יכולים לסתום את הפילטרים, את החיישנים, הממטרות והמשאבה ולגרום לתקלות במדיח הכלים.
נקו את מדיח הכלים מאבנית בכל שלושה חודשים - פזרו מלח לימון או כל מנקה אבנית המותאם למדיח הכלים בקרקעית המדיח והפעילו אותו.
אל תכניסו כוסות יין, צלוחיות עדינות, כוסות אספרסו דקות וכל כלי עדין אחר שעלול להישבר במדיח - הזכוכיות השבורות נוטות לסגור יציאות חשובות במדיח ולגרום לצרות.
נקו את הפילטרים. אוכל מהכלים המלוכלכים שלכם נוטה לטייל במדיח ולהגיע לפילטר ולסתום שאותו, שלא לומר להירקב עליו. לא נעים וכדאי להימנע מכך מראש.
שימו לב: לכל חברה יש המון דגמים וקודי התקלה עלולים להשתנות ממדיח כלים אחד לאחר, לכן קוד התקלה המופיע על מדיח הכלים שלכם יכול להיות שונה מזה המופיע במדריך זה. אם אתם לא בטוחים מה אומרת התקלה בדקו בהוראות היצרן של מדיח הכלים או התקשרו לטכנאי מדיחי כלים.
קוד תקלה E1 – תקלה בחיישני החימום. נסו לכבות את המדיח ולהדליק שוב.
קודי תקלה E2, E3, E4, E5 – בעיית קישוריות לוח הבקרה. כנראה שישנו כשל בין לוח הבקרה לאחד החיישנים או קצר בלוח הבקרה.
קוד תקלה E6 – הדלת לא נסגרת כראוי. נסו לסדר את הכלים במדיח בצורה טובה יותר ולנסות לסגור את הדלת שוב (אבל לא בכוח).
קוד תקלה E7 – תקלה במאוורר ייבוש שמונע מהכלים להתייבש. כבו את מדיח הכלים ונסו להוציא את ראש המאוורר ולראות אם שום דבר לא נתקע בתעלה.
קוד תקלה E8 – המצוף מזהה רמת מים נמוכה, דבר שעלול להוביל לשריפת גוף החימום. במצב כזה יש לכבות את המדיח, לנתק מהחשמל, לסגור את ברז המים ולנתק ממנו את צינורות ההזנה. לאחר מכן יש לפתוח את ברז ההזנה של המדיח ולבדוק את לחץ המים.
קוד תקלה E9 – בעיה בגוף החימום של המדיח. לצערנו, במצב כזה אין אפשרות אחרת מלבד לקרוא לטכנאי מוצרי חשמל לתיקון או החלפת גוף החימום.
קוד תקלה E10 – גם כאן מדובר בבעיה בגוף החימום שמתרחשת לרוב בגלל הצטברות אבנית. נסו להפעיל את המדיח עם חומר להסרת אבנית.
קוד תקלה E11 – בעיה בזיהוי הטמפרטורה במדיח הכלים. כנראה ומדובר בבעיה בתרמוסטט או במד הטמפרטורה.
קוד תקלה E13 – טמפרטורת המים מאוד גבוהה (מעל 75 מעלות). ייתכן והסיבה לכך היא שמראש מוזרמים מים חמים אל מדיח הכלים. כבו את המדיח, נתקו אותו מהחשמל ואת הצינורות מברז ההזנה של המדיח. לאחר מכן קחו דלי ופתחו את ברז המים ובדקו האם זורמים מים קרים.
קוד תקלה E14– הטמפרטורה גבוהה מידי וזה אומר שגוף החימום עובד שעות נוספות ועלול להישרף. במצב כזה כבו את מדיח הכלים ונסו להפעיל מחדש.
קוד תקלה E15 – קיימת הצפה מתחת למדיח או שכמות המים עולה מעל המצוף. במצב כזה יש להוציא את המדיח מהנישה שלו (במקרה ומדובר במדיח כלים אינטגרלי או חצי אינטגרלי זה טיפה יותר מסובך ולכן בשלב זה כבר כדאי להתקשר לטכנאי מדיחי כלים), להטות אותו לאחור ולראות אם מים יוצאים ממנו ולספוג אותם. במידה ואין מים נראים לעין כנראה שהתקלה יותר מסובכת ויש לקרוא לבעל מקצוע לתיקון התקלה.
קוד תקלה E16 – בעיה בשסתום צינור ההזנה. במצב כזה נתקו את מדיח הכלים מהחשמל, סגרו את ברז ההזנה ובדקו את צינור ההזנה עצמו והאם בכניסות קיימים לכלוכים או אובייקטים שעלולים לחסום את זרימת המים. במידה ואתם רואים שהבעיה ממשיכה תוכלו לקנות צינור הזנה חדש מכל טמבורייה.
קוד תקלה E17 – רמות מים גבוהות מידי במדיח הכלים. כבו את המדיח ונתקו אותו מהחשמל, בדקו שצינורות הניקוז לא חסומים או מקופלים, הוציאו את המגירות ואת הפילטר ונקו אותו. נקזו את המים מהמדיח ונסו לחבר הכל ולהפעיל מחדש.
קוד תקלה E18– המדיח מרגיש שאין כניסה מספקת של מים. במצב כזה נתקו את מדיח הכלים מהחשמל, בדקו כי צינורות הניקוז וההזנה לא חסומים או מקופלים, לאחר מכן בדקו שברז המים אל המדיח פתוח וכי לחץ המים מספק. במידה והבעיה ממשיכה סגרו את הברז ההזנה ונקו את הפילטרים בצינורות ההזנה (אפשר להוציא את הפילטרים על ידי משיכה קלה עם פלייר). חברו מחדש את הצינורות, פתחו את הברז, חברו את מדיח הכלים אל החשמל ובחרו בתוכנית שאתם רוצים.
קוד תקלה E24 – ישנה בעיה בניקוז המים ממדיח הכלים. נתקו את מדיח הכלים מהחשמל, בדקו שאין לכלוכים בצינורות הניקוז וכי הצינורות לא חסומים או מקופלים. הוציאו את המגירות מהמדיח, נקו את הפילטר וספגו את המים המיותרים במדיח.
קוד תקלה E25– בעיה בניקוז המים. כנראה שהבעיה היא בפילטר המדיח – הוציאו את כל המגירות מהמדיח, הוציאו את הפילטר ונקו אותו ורק אחרי שאתם מנקזים את כל המים החזירו אותו. במידה וזה לא עוזר נסו לראות אם אין חסימה של צינורות הניקוז מהמדיח.
קוד תקלה E28– המערכת מרגישה כניסה של מים עכורים. כבו את המדיח, נתקו אותו מהחשמל, סגרו את ברז ההזנה ופרקו את צינורות ההזנה ממנו. לאחר מכן קחו דלי מים ופתחו את ברז ההזנה למדיח – האם המים היוצאים ממנו עכורים? במידה והמים יוצאים עכורים יש לקרוא לאינסטלטור. במקרה בו המים יוצאים נקיים נסו לראות האם אין סתימה בניקוז של המים מתוך המדיח לביוב, שהצינורות לא חסומים או מקופלים ושהפילטר נקי.
ניסיתם לפתור את התקלה בעזרת הטיפ שלנו אבל הבעיה ממשיכה? כנראה שאין מנוס מלקרוא לטכנאי מדיחי כלים.
קוד תקלה 0E – הצפה של מדיח הכלים. לרוב מתרחשת בגלל מזון או עצמים זרים שנתקעים במערכת הניקוז. בדקו את צינורות הניקוז כי הם לא מקופלים או סתומים, הוציאו את המגירות ונקו את הפילטר בבסיס המדיח. נקזו את המים מהמדיח ורק אז הפעילו אותו מחדש.
קוד תקלה LE – קיימת נזילה מהמדיח. החיישן בבסיס המדיח מרגיש כי ישנה נזילה של מים. הבעיה יכולה להיות אם החיישן עצמו שמתריע לשווא או שבאמת קיימת נזילה בבסיס המדיח (אפשר להמתין ולראות אם קיימים מים על הרצפה). בכל אחד משני המצבים הללו כדאי לקרוא לטכנאי מדיחי כלים כדי לפתור את התקלה.
קוד תקלה BE2 – כפתור תקוע או נגרם קצר באחד מכפתורי ההפעלה. אם מצב זה גם מלווה בעשן אז לוח הבקרה נשרף. אין מנוס מלקרוא לבעל מקצוע לתיקון מדיח הכלים.
קוד תקלה 4E– קיימת בעיה באספקת המים אל המדיח. בדקו את ברז ההזנה למדיח, האם לחץ המים תקין, האם הצינורות ההזנה המחוברים למדיח נקיים ומים זורמים בהם בצורה תקינה.
קוד תקלה 5E – קיימת בעיה בניקוז המים. במצב כזה בדקו שצינורות הניקוז אינם חסומים או שאין בעיה בפילטר – נסו לבדוק את הצינורות שיוצאים מהמדיח אם הם לא מקופלים או הוציאו את המגירות ונקו את הפילטר. לאחר מכן נקזו את המים ובדקו האם המדיח חוזר לפעול.
קוד תקלה 9E – קיימת חסימה בצינור הזנת המים. בדקו אם הפילטר של צינור ההזנה לא חסום בלכלוך או אבנית, שהצינורות לא מקופלים וכי ברז המים פתוח.
קוד תקלה HE – תקלה בגוף החימום. במצב כזה למעשה הכלים לא מתנקים בצורה אפקטיבית. ההמלצה שלנו היא להתקשר לטכנאי מדיחי כלים.
ניסיתם לפתור את התקלה בעזרת הטיפ שלנו אבל הבעיה ממשיכה? כנראה שאין מנוס מלקרוא לטכנאי מדיחי כלים.
קוד תקלה IE – מדיח הכלים לא מקבל כמות מים מספקת. בדקו ששום דבר לא חוסם את צינורות ההזנה למכונה, שברז המים פתוח וכי חיבור המים תקין.
קוד תקלה OE – בעיית ניקוז מים במדיח הכלים. בדקו ששום דבר לא חוסם את צינורות הניקוז וכי הם לא מקופלים. מעבר לכך הוציאו את הפילטר מתחתית מדיח הכלים ונקו אותו מלכלוכים שאולי קיימים בו. לאחר מכן נקזו את המים המיותרים ממדיח הכלים ונסו להפעיל אותו מחדש.
קוד תקלה EI – קיימת נזילה במדיח. המערכת מזהה כי רמות המים במדיח יורדות במהלך השימוש במדיח. נסו לפני כיבוי המדיח לראות האם הנזילה היא לא מאחד הצינורות החיצוניים למדיח – במידה והם אלו שנוזלים תוכלו לקנות חדשים בכל טמבורייה.
קוד תקלה E1, FE – הצפת מים במדיח. במידה ומדיח הכלים מציג קוד תקלה זה הוא גם יכבה את עצמו אחרי 2 דקות כדי למנוע הצפה של הבית שלכם. בדקו שדלת המדיח סגורה היטב וששום דבר לא מפריע לסגירה טובה שלה אם הבעיה ממשיכה נתקו את מדיח הכלים משקע החשמל ותנו לו להתייבש, יש סיכוי שתצטרכו להמתין עד 48 שעות לייבוש מלא של מדיח הכלים.
קוד תקלה TE – בעיה במדידת הטמפרטורה במדיח הכלים. כנראה וישנה בעיה עם התרמוסטט. נסו לכבות את המדיח ולהדליק שוב.
קוד תקלה HE – בעיה בחימום המים. אין חימום של המים או המערכת מתחממת יתר על המידה (מעל ל95 מעלות צלזיוס). במצב כזה אין ממש לעשות מלבד ליצור קשר עם טכנאי מדיחי כלים לפתרון הבעיה.
ניסיתם לפתור את התקלה בעזרת הטיפ שלנו אבל הבעיה ממשיכה? כנראה שאין מנוס מלקרוא לטכנאי מדיחי כלים.
קוד תקלה F1 – מד הטמפרטורה מזהה כי הטמפרטורה נמוכה מידי או גבוהה מידי. ייתכן שהמים המוזרמים אל המדיח הם בטמפרטורה שונה או שיש צורך להחליף את מד הטמפרטורה במכונה. כדי לנסות להבין אם התקלה היא במים המוזרמים, נתקו את המדיח מהחשמל ואת צינורות ההזנה מהברז. פתחו את הברז ובדקו האם המים היוצאים מהברז הם חמים. אם המים פושרים כנראה שהתקלה היא במד הטמפרטורה ולכן אין מנוס מלקרוא לבעל מקצוע מומחה למדיחי כלים.
קוד תקלה F2 – נזילת מים. במצב כזה סביר להניח שישנה נזילה מרכיב כלשהו במדיח. נסו לחכות ולראות אם הנזילה היא לא מאף צינור חיצוני למדיח שלא מחובר כראוי. במידה ואתם לא רואים נזילה חיצונית יש צורך לקרוא לבעל מקצוע המתמחה במדיחים לאיתור הנזילה.
קוד תקלה F3– תקלה במערכת החימום. אם המדיח שלכם לא מתחמם או מתחמם לאט מידי קוד תקלה זה יופיע על מסך המדיח. מה יכולה להיות הסיבה? מד הטמפרטורה, גוף החימום או כשל בחיבור בין לוח הבקרה וגוף החימום עצמו. בכל מקרה, במצב כזה תצטרכו להתקשר לטכנאי מוצרי חשמל.
קוד תקלה F4 – כשל בניקוז המים ממדיח הכלים. חסימה במשאבה או באחד מצינורות הניקוז יכולה להיות הסיבה לקוד תקלה זה. כבו את המדיח ונתקו אותו מהחשמל, בדקו כי צינורת היציאה לא חסומים או מקופלים, הוציאו את המגירות ואת הפילטר ונקו אותו. נקזו את המים שיש במדיח והחזירו את הפילטר למקום.
קוד תקלה F5 – תקלת מנוע. במצב שבו קוד תקלה זה מופיע על המסך שלכם תצטרכו או לתקן את המנוע או להחליף אותו. בכל מקרה אין מנוס מלהזמין טכנאי מדיחי כלים.
קוד תקלה F6 – המדיח לא מתמלא במים כראוי. ייתכן וקיימת חסימה בצינור ההזנה או בכניסה של הצינור אל תוך המדיח. נתקו את מדיח הכלים מהחשמל, סגרו את ברז המים המזין את המדיח ונתקו את צינור ההזנה ממנו. נסו להזרים בו מים משני צדדיו ולנקות את פתח ההזנה במדיח עצמו.
קוד תקלה F7 – סתימה במדיח הכלים. במצב שקוד תקלה זה מופיע נסו לבדוק את צינורות הניקוז, ששום דבר לא מפריע לזרימת המים בהם. כבו את מדיח הכלים, נתקו אותו מהחשמל שחררו את צינורות הניקוז ובדקו בהזרמת מים בהם אם הכל תקין.
קוד תקלה F8 – הצפה של מים במדיח. כבו את המדיח, נתקו אותו מהחשמל, הוציאו את המגירות ואת הפילטר בתחתית המדיח. נקו אותו מלכלוכים שעלולים לסתום את ניקוז המים. עוד סיבה שיכולה לגרור את קוד התקלה הזה היא יותר מידי קצף במדיח – נסו לכבות את המדיח ולפתוח את הדלת ולראות האם יש יותר מידי קצף.
קוד תקלה F9– יותר מידי מים מוזרמים אל המדיח. הסיבה לכך יכולה להיות שפתח כניסת המים לא נסגר ונפתח כראוי או שיש קצר בחיישן המודד את כמות המים הנכנסת. במצב כזה אין מנוס מלהזמין בעל מקצוע לתיקון המדיח.
קוד תקלה FA – מים עכורים במערכת. במצב כזה המדיח יכולה לחזור על תוכנית העבודה שבחרתם. לא תמיד הסיבה לכך היא באמת מים עכורים אלא גם יכולה להיות לכלוך הנדבק לחיישן או יותר מידי קצף במדיח הכלים. כדי לבדוק מה בדיוק הבעיה כבו את המדיח, נתקו אותו מהחשמל ואת צינורות ההזנה מהברז (רק תסגרו אותו לפני). לאחר מכן הביאו דלי ופתחו את הברז ותראו האם המים היוצאים הם עכורים או לא. לאחר מכן נסו לראות האם במדיח עצמו ישנם לכלוכים או אובייקטים שעלולים להוות בעיה.
קוד תקלה FC – מדובר בחיישן שמאותת ברגע שיש כניסת מים עם יותר מידי אבנית אל המדיח. פשוט הוסיפו חומר להסרת אבנית מהמדיח.
ניסיתם לפתור את התקלה בעזרת הטיפ שלנו אבל הבעיה ממשיכה? כנראה שאין מנוס מלקרוא לטכנאי מדיחי כלים.
קוד תקלה F01, F02 – קיים קצר בלוח הבקרה. לרוב קוד תקלה זה מקושר לקצר במד הטמפרטורה המחובר ללוח הבקרה. בכל מקרה במצב כזה יש לקרוא לבעל מקצוע המתמחה בתיקון מדיחי כלים.
קוד תקלה F11, F18,F19 – תקלת ניקוז מים מהמדיח. כבו את המדיח, נתקו אותו מהחשמל והוציאו את המגירות ואת הפילטר שנמצא בתחתית מדיח הכלים ונקו אותו. לאחר מכן בדקו כי צינורות הניקוז לא חסומים או מקופלים. כשסיימתם, נקזו את המים מתוך המכונה ונסו להפעיל את המדיח שוב.
קוד תקלה F12, F13, F14, F15 – זרימת מים נמוכה. במצב כזה כבו את המדיח, נתקו אותו מהחשמל ולאחר מכן סגרו את ברז המים ונתקו את הצינור ממנו. פתחו את הברז שוב אל תוך דלי ובדקו את לחץ המים – במידה ולחץ המים נמוך יש לקרוא לאינסטלטור, במצב אחר יש לקרוא לטכנאי מדיחי כלים.
קוד תקלה F25 – כשל של מד הטמפרטורה. אין כל כך מה לעשות במצב כזה מלבד להתקשר לבעל המקצוע לתיקון מד הטמפרטורה.
קוד תקלה F26, F51 – כשל של חיישן הטמפרטורה בלוח הבקרה. במצב כזה יש להזמין טכנאי מוצרי חשמל לתיקון הלוח.
קוד תקלה F70 – הצפה במדיח הכלים. במצב כזה כבו את המדיח, נתקו מהחשמל, הוציאו את המגירות ולאחר מכן את הפילטר בתחתית המדיח. נקו אותו מלכלוכים שעלולים לסתום את ניקוז המים. עוד סיבה שיכולה לגרור את קוד התקלה הזה היא יותר מידי קצף במדיח – נסו לכבות את המדיח ולפתוח את הדלת ולראות האם יש יותר מידי קצף.
מחירי תקלות מדיחי הכלים יכולות לנוע בין קריאת שירות לטכנאי ועד למחיר של החלפת מדיח הכלים. כדי לדעת את טווחי המחירים לתקלות השונות מראש סידרנו לכם מחירון תיקוני תקלות נפוצות במדיחי כלים.
כפי שראינו יש המון קודי תקלות המשתנים ממדיח אחד לאחר. שנייה לפני שאתם מרימים טלפון לטכנאי מתאים לפתרון התקלה, בדקו במדיח הכלים שלכם את הדברים הבאים:
אם בדקתם את כל אלה והמדיח עדיין מראה לכם שישנה בעיה – קראו לטכנאי מוצרי חשמל. במידרג תוכלו למצוא את טכנאי מדיחי הכלים המומלצים ביותר על סמך אלפי חוות דעת של לקוחות קודמים.
אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.